Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beide honden ziek..... advies of DA gezocht???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

beide honden ziek..... advies of DA gezocht???

Ongelezen bericht door shibashira »

Woensdagmiddag begon onze jongste Taro van 9 maanden met overgeven. Niet 1 keer, maar ongeveer tien keer verdeeld over de avond. Hij dronk gelukkig nog wel, maar niet eten en al helemaal niet actief. Niet zoals we hem kennen zeg maar.

De hele nacht heeft hij bij me geslapen en donderdagochtend was hij flink aan de spuitpoep (lees het spoot er als water uit). Hele dag niks gegeten, maar ook niet gedronken. Eind van de dag toch maar even naar de dierenarts (jammer genoeg niet naar mijn eigen bekende DA... want ben twee weken op "vakantie" bij mijn vriend). De DA wist het ook eigenlijk niet... ze voelde geen verstopping en dacht aan een voedselvergiftiging of virus?!?

Hij was er in ieder geval niet al te best aan toe en hij heeft koorts. Ze kon hem een onderhuidsinfuus aanbrengen of een prednison prik geven en hopen dat hij 's avonds zou gaan drinken. Zo niet, dan moest die vandaag de hele dag aan het infuus. Met tegenzin gekozen voor de prednison prik en een aantal diarree remmers mee naar huis. Thank god heeft die gisteravond gedronken en zijn we de nacht rustig doorgekomen.

Totdat ik vanmorgen dus wakker werd van een overgevende hond. Onze oudste Shira was het ditmaal (en zojuist heeft ze ook weer overgegeven). Ook zij is nu een vaatdoekje om te zien. Ze zijn beiden allert, kijken wel helder uit de ogen, maar gewoon niet zoals dat ik ze gewent ben. Normaal zijn ze best aanwezig, nu zijn het gewoon stille hondjes die veel slapen.

Niet leuk.... Ook Taro heeft vandaag al weer twee keer overgegeven. Zijn ontlasting was redelijk normaal, maar daar heeft hij ook medicatie voor.

Pfff... weet het niet zo goed, ben ik overbezorgd? Heeft iemand ervaring hiermee of iemand ideeen wat de beste stappen zijn. Ik kan het wel dagen gaan aankijken, maar dat vind ik altijd errug lastig. Weet iemand ook nog een fijne dierenarts in het oosten van het land (achterhoek/twente)?

ps. dinsdag hadden we de nestbroer van Taro op bezoek. Hij is vorige week best wel ziekjes geweest, maar lijkt me toch stug dat ze daar ziek van kunnen zijn? Incubatietijd lijkt me toch geen dag he.... :scratch:
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Robian
Actief
Aantal honden: 3

Re: beide honden ziek..... advies of DA gezocht???

Ongelezen bericht door Robian »

Dat klinkt niet fijn :? Het gevaar voor uitdroging is altijd erg groot bij diaree en braken.
Zo van papier is het erg moeilijk in te schatten of je je er te druk over maakt of niet.
Sommige virussen kunnen gewoon heel agressief zijn.

Ik zou in ieder geval een bouillon trekken van een kipfilet of van een kippenpoot met iets herbamare (kruidenzout) erin. Ik zou de bouillon samen met het vlees zo vaak mogelijk geven om in ieder geval de kans op uitdroging zo klein mogelijk te houden.

Ik woon trouwens in Twente (Almelo) dus mocht je hier een DA willen weten moet je het maar even zeggen.

Sterkte met je patientjes.
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik vind Dierenkliniek Deventer een fijne dierenarts. Het is niet in de Achterhoek of Twente maar wel heel dicht daarbij. http://www.dierenkliniekdeventer.nl/gez ... vallen.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Beterschap!
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

thx beiden!!

Ben al volop aan het koken voor ze. Kipfilet... rijst... bouillon... en moet zeggen dat ik ze redelijk vocht kan laten binnenhouden. De jongste drinkt van zichzelf al weer. Heb van de DA deze donderdag geleerd hoe ik het in de gaten moet houden dat ze niet uitdrogen. Zodra ze wel dreigen uit te drogen gaan ze aan het infuus.

Bedankt voor de kliniek in Deventer. Die zal ik noteren en ik zal even een PB sturen voor die in Almelo. Beiden is op goede reisafstand te doen. Ook al contact gehad met mijn eigen DA... maar die is twee uur rijden vanaf mijn "vakantieadres".

Kan hier echt niet tegen he... ben zo snel bezorgt over ze en ik weet uit ervaring hoe snel het ook kan gaan.... :(
Afbeelding
Robian
Actief

Waar ben je precies op vakantie? Misschien dat er nog wel een kliniek dichter bij je in de buurt zit.

edit: laat maar...ik heb het al gelezen. Jullie zitten in Neede.
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Robian schreef:Waar ben je precies op vakantie? Misschien dat er nog wel een kliniek dichter bij je in de buurt zit.
heb je net een PB gestuurd. Ik zit nu in Neede en ben in Haaksbergen geweest bij een erg lieve DA, maar ze wist het ook niet echt. Vorig jaar daar ook geweest toen mijn teefje haar kruisband in de vakantie had gescheurd :( (zit me dus niet mee als ik hier ben)... en toen wisten ze het ook al niet. Ben toen terug naar Groningen gereden om de juiste diagnose te krijgen.
Afbeelding
Robian
Actief

Je hebt in de tussentijd een pb van me gekregen.
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik weet niet of er bij jou sneeuw ligt maar ik herken de symptomen en hier kwam het volgens mij van sneeuw happen en misschien zout van de kussentjes likken.
Bruno werd ook altijd ziek van sneeuw eten.
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Ik weet niet of er bij jou sneeuw ligt maar ik herken de symptomen en hier kwam het volgens mij van sneeuw happen en misschien zout van de kussentjes likken.
Bruno werd ook altijd ziek van sneeuw eten.
Ja.... dat zei mijn schoonmoeder ook al vandaag aan de telefoon. Bedankt voor die tip. Echter heb ik sowieso Shira geen sneeuw zien eten. Die denkt al dat ik haar vergiftig als ik haar vers vlees voorzet. Taro heeft een paar keer gehapt, maar niet overdreven... :scratch: . Vergiftiging lijkt me ook zo stug... bedoel dan moeten de symptomen toch veel erger zijn. Hoop toch maar op een virus wat overwaait. Bevalt me maar niks dat mijn duo nu al boven op bed ligt uit vrije wil.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Ik weet niet of de gemeente waar je nu bent wat anders strooit dan waar je zelf woont? Ivm met toch pootjes schoonlikken en zout/

Verder heb ik geen tips maar wil jou en je duo toch sterkte wensen :roos:
En de groeten van de mannen :zwaai
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:Ik weet niet of de gemeente waar je nu bent wat anders strooit dan waar je zelf woont? Ivm met toch pootjes schoonlikken en zout/

Verder heb ik geen tips maar wil jou en je duo toch sterkte wensen :roos:
Strooiden ze maar, dan durfde ik de weg in ieder geval op.. :F: just kidding.. hoewel ik het wel meen dat ze hier amper strooien :pffff:

Maar heel erg bedankt voor de tip. Ik hoop toch echt dat het zoiets "simpels" is. Mijn ouders zeiden vanavond ook al... "joh, waren ze altijd maar zo rustig en lief" :ugh:
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Hoe gaat het met ze?
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Heel herkenbaar helaas. Ginger werd dinsdag ziek, overgeven en sloom. Woensdag elke 3 kwartier diarree en soms overgeven. Toen ze uiteindelijk haar water begon uit te braken maar naar de DA gegaan, ze had ook koorts en de DA dacht aan een virus. We kregen Pimperid en Finidiar mee, als ze vrijdag niet beduidend beter was dan even telefonisch overleg. Woendag op donderdag was ze de hele nacht rustig. Donderdag nog erg sloom en donderdag om 15.00u besloot ze dat ze wel weer beter was. :engel: Lekker de katten klieren en een honger! Sindsdien gaat het weer goed met haar.

Overigens werd me door de DA ten zeerste afgeraden om rijst te geven. Omdat ze met rijst niets kunnen en het niet gewend zijn irriteert het het maagdarmkanaal nog erger. Hij raadde aan om haar gewone voeding te geven, maar dan in heel kleine porties. Eventueel wat gekookte kip of rijstewater, maar eigenlijk zag hij daar de meerwaarde niet zo van.

Beterschap met de hondjes!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Update, we zijn er achter wat ze hebben. :mrgreen:

Gisteren vertrouwde ik het niet. Taro (de jongste) knapte iets op, maar was echt in de verste verte niet zoals we hem kenden. Zijn spuitpoep had die niet meer, maar nu kwam alles er weer van voren aan uit. Zelfs ontlasting lijkende poep :N: Shira daar en tegen was nu echt goed ziek. Overgeven en sloom. 's Ochtends toen er geen leven meer inzat heb ik toch besloten de dierenartsen op 1e kerstdag te storen :oops: Beetje lullig, maar ik maakte me zulke zorgen. Ooit 1 van mijn honden in 1 dag zo extreem achteruit zien gaan dat die het uiteindelijk niet redde.

Daar zijn ze beiden onderzocht en kwam de conclusie een heftige buikgriep. Gelukkig iets vrij simpels. :cheer: Erg besmettelijk en er liepen meerdere honden rond die het hadden. Advies... hele kleine porties laten eten (idd gekookte rijst waar ik de meerwaarde ook niet van inzie) en ze moeten drinken. Ze kregen een injectie tegen braken en voor twee dagen tabletten. En Taro staat nog op de diarree remmers. Ik houdt er totaal niet van.. al die rommel en waarschijnlijk waren ze zonder ook wel weer opgeknapt, maar tja... ze zo ziek te zien kon ik ook niet aan.

Dus ben nu kip aan het koken voor ze met rijstewater en bouillon. Had Taro 1 avond zijn eigen portie versvlees gegeven, maar dit ging meteen mis. Shira wil nog steeds niks eten, maar houdt in ieder geval het drinken binnen. De dierenarts zei dat ze begin volgende week weer de ouwe moeten zijn, dus daar teken ik voor.

Taro-man loopt al weer achter ons aan naar de keuken :cheer: en hij begint al weer te joelen met ons (zijn manier van communiceren)... heel irritant geluid, maar ik ben er nu zooo blij mee. Aangezien Taro als 1e begon met het ziek worden, verwacht ik dat Shira ook snel opknapt.

Allemaal superbedankt voor het meedenken en navragen hoe het gaat. En uiteraard voor de DA-adresjes. :E:
Afbeelding
Robian
Actief

Gelukkig dat ze nu opgeknapt zijn. Wat kun je je dan zorgen maken om de doggies hè.
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Dat zijn goede berichten :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Fijn, dat het beter gaat :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”