De hele nacht heeft hij bij me geslapen en donderdagochtend was hij flink aan de spuitpoep (lees het spoot er als water uit). Hele dag niks gegeten, maar ook niet gedronken. Eind van de dag toch maar even naar de dierenarts (jammer genoeg niet naar mijn eigen bekende DA... want ben twee weken op "vakantie" bij mijn vriend). De DA wist het ook eigenlijk niet... ze voelde geen verstopping en dacht aan een voedselvergiftiging of virus?!?
Hij was er in ieder geval niet al te best aan toe en hij heeft koorts. Ze kon hem een onderhuidsinfuus aanbrengen of een prednison prik geven en hopen dat hij 's avonds zou gaan drinken. Zo niet, dan moest die vandaag de hele dag aan het infuus. Met tegenzin gekozen voor de prednison prik en een aantal diarree remmers mee naar huis. Thank god heeft die gisteravond gedronken en zijn we de nacht rustig doorgekomen.
Totdat ik vanmorgen dus wakker werd van een overgevende hond. Onze oudste Shira was het ditmaal (en zojuist heeft ze ook weer overgegeven). Ook zij is nu een vaatdoekje om te zien. Ze zijn beiden allert, kijken wel helder uit de ogen, maar gewoon niet zoals dat ik ze gewent ben. Normaal zijn ze best aanwezig, nu zijn het gewoon stille hondjes die veel slapen.
Niet leuk.... Ook Taro heeft vandaag al weer twee keer overgegeven. Zijn ontlasting was redelijk normaal, maar daar heeft hij ook medicatie voor.
Pfff... weet het niet zo goed, ben ik overbezorgd? Heeft iemand ervaring hiermee of iemand ideeen wat de beste stappen zijn. Ik kan het wel dagen gaan aankijken, maar dat vind ik altijd errug lastig. Weet iemand ook nog een fijne dierenarts in het oosten van het land (achterhoek/twente)?
ps. dinsdag hadden we de nestbroer van Taro op bezoek. Hij is vorige week best wel ziekjes geweest, maar lijkt me toch stug dat ze daar ziek van kunnen zijn? Incubatietijd lijkt me toch geen dag he....