Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden met sneeuwballen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Honden met sneeuwballen

Ongelezen bericht door blondie »

Ligt dat dan aan de soort vacht dat sneeuw zich vastkleeft aan de haren? Ik heb er bij die twee van mij geen last van in ieder geval.
Wel eens toen het zo stevig vroor en hij toch in zee bleef dobberen dat er pegeltjes in zijn vacht hingen en dat ik besefte vooral in beweging te blijven, en madam was vorige week ook de bal achterna gegaan in een ondiep slootje wat wel deels bevroren was en ze ging als schokbreker die sloot door :N: maar ja uitschudden bleek niet nodig :roll: dus heb ik maar flink de pas erin gehouden.. maar brrrrr... het leek mij bitter koud, zij leek er geen last van te hebben :19:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Bedoel je dit :engel:

Afbeelding

wie heeft er een tip hoe ik dit kan voor komen, na het spelen wrijf ik het ergste met een handoek droog en daarna fohn ik ze droog.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Tsja, ik denk ook dat t gewoon niet helemaal te voorkomen is. Doodzielig zou ik t ook weer niet willen noemen. Het is dan maar even onprettig die paar dagen in t jaar. Je kan er moeilijk laarsjes onder zetten.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

flatcoat schreef:Dierenmishandeling :N: Ach kom zeg ..... voor dat even dat er sneeuw ligt. Hier - afhankelijk van het soort sneeuw - ook soms sneeuwballen aan de vacht/poten en als ik zie dat ze er last van heeft dan trek ik er gewoon aan tijdens de wandeling. Thuis trekt ze ze er of zelf uit of ik zet de föhn er even op.
Maar ze heeft ondanks eventuele sneeuwballen reuze pret in de sneeuw.
Ik snap niet dat iedereen zo de verdediging inschiet. :19:

Nee, ik vind het geen dierenmishandeling als je maatregelen neemt en het resultaat is dat je hond nog heerlijk vrolijk in die sneeuw kan dollen. Maar ik had het over een cocker die echt met een pond sneeuw per oor heel ongemakkelijk en triest mee liep.

En waar volgens mij niemand op ingaat en waardoor ik eigenlijk dit topic opende: stel je voor dat zo'n hond vermist raakt in dit weer. Daar krijg je dooie honden van.

Ik kreeg vandaag zelf tot 2 keer toe het verwijt dat Lilo haar jasje niet aanhad. En ik moet zeggen dat ik dan ook de verdediging inschiet, want ik kan potdomme prima inschatten wanneer die jas wel of niet nodig is.

Maar ik bedoelde dit topic dus niet als verwijt dat mensen een langharige hond nemen. :roll:

En ik zag ergens de vraag wat ik zou doen, nou, knippen dus. Of de boel helemaal smerig vet insmeren, of andere dingen proberen.

En tuurlijk, we hebben hier maar 1 dag per jaar sneeuw. Wel een hele lange dag trouwens. :D Hier ligt er nou 20 cm en het sneeuwt lekker door. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hanneke2 schreef:

En waar volgens mij niemand op ingaat en waardoor ik eigenlijk dit topic opende: stel je voor dat zo'n hond vermist raakt in dit weer. Daar krijg je dooie honden van.
Stel dat Lilo vermist raakt, denk je dat hij dan meer kans heeft dan elke andere hond? Elke hond loopt namelijk een gevaar als hij nu vermist raakt,
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Elke hond die geen natuurlijke vacht (maw dat niet is ontstaan door natuurlijke selectie, maar door selectie van de mens) heeft en wegloopt met dit weer staat hetzelfde te wachten, niet alleen langharige honden. Ook honden met superdunne vacht, die raken onderkoeld.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Tsja... Als je mijn foto's van vandaag kijkt zie je dat Toby ook helemaal vol zit maar hij had het toch echt naar zijn zin hoor! Bij de auto hebben we de grootste bollen er vanaf gehaald, dan smelt er een deel in de auto, thuis een handdoek erlangs en de rest smelt vanzelf... :19:
Kori had overigens wel een hele collectie fleecedingen aan maar daar komen ook sneeuwbollen aan dus ja... :U:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Hanneke2
Zeer actief

blondie schreef:Ligt dat dan aan de soort vacht dat sneeuw zich vastkleeft aan de haren? Ik heb er bij die twee van mij geen last van in ieder geval.
Ik heb echt geen idee. Kwam vanmiddag een bekende baas tegen met 2 GR's, bij de 1 valt de sneeuw er gewoon moeiteloos vanaf en de ander heeft nu een soort pofbroek omdat haar poten heel kort geknipt zijn tot bijna bovenaan, want die verzamelt anders ook ballen. Dus het is ook niet rasgebonden?
Wel eens toen het zo stevig vroor en hij toch in zee bleef dobberen dat er pegeltjes in zijn vacht hingen en dat ik besefte vooral in beweging te blijven, en madam was vorige week ook de bal achterna gegaan in een ondiep slootje wat wel deels bevroren was en ze ging als schokbreker die sloot door :N: maar ja uitschudden bleek niet nodig :roll: dus heb ik maar flink de pas erin gehouden.. maar brrrrr... het leek mij bitter koud, zij leek er geen last van te hebben :19:
Ik krijg het al koud bij het idee, maar dat zwemmen bij vreselijke temperaturen zie ik wel meer honden doen, en niks bibberen, uitschudden en weer lekker verder. Dat is ook een vachtkwestie, denk ik?
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

ja mijne hebben er ook last van.
maar het zit er niet voor niks natuurlijk....dat haar aan de poten dus afknippen?
lauw water had ik nog niet geprobeert........met lopen blijven ze staan en moet ik de meeste ballen eraf halen....en voor de rest...gewoon korter lopen
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Dieren die in de sneeuw leven hebben allemaal een vettige vacht. Misschien voor de honden die er last van hebben eens uitproberen met één of andere vettige spray ? Je hebt ook van die glanssprays voor mensenhaar, misschien eens kijken bij sprays voor showhonden ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Na 1 uur (!!!) in te warme sneeuw heeft Frenk inderdaad sneeuwballen aan z'n poten en borst/buik, maar hij rent nog net zo hard en als het aan hem ligt gaan we nog lange niet naar huis. :Q:
Bij thuiskomst zet ik hem in bad en spoel de poten en buik met lauw water en cremespoeling. Nog geen tien minuten later is hij weer helemaal het heertje..

Dierenmishandeling? Echt niet hoor :neenee:

Ik wil trouwens best graag een fleecepakje voor hem uitproberen, maar ik heb nog geen fysieke winkel gevonden waar ze die verkopen en 'blind' online kopen durf ik niet zomaar, zonder passen.
Laatst gewijzigd door Frenk op 19 dec 2010 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Lysette schreef:Benno en Jip krijgen ook bollen. Dat gaat een tijd goed maar na een uurtje ofzo zijn ze het echt zat, dan is het te veel. Ik loop dus ook niet langer dan dat.
Vanmiddag hebben ze fleecepakjes aangekregen en de scheelt wel echt een hele hoop. Alleen onderaan nog een beetje bolletjes. Tussen de pootjes heb ik het vrij geknipt maar dat is helaas niet helemaal voldoende. Daar krijg ik het gelukkig nog wel goed vandaan. De rest is er alleen af te krijgen met lauw water. Eruit trekken doet harstikke zeer.
Welk fleecepak heb jij voor Benno gekozen? Volgens mij is hij wel vergelijkbaar met Frenk toch?
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ondanks hun zware vachten hebben mijn honden alleen zo nu en dan bij plaksneeuw bollen tussen de tenen. Dan komen ze even naar me toe want ze weten dat ik het er tijdens de wandeling uitpulk. Verder blijft de sneeuw gewoon op hun vacht liggen en moet ik het er even afvegen voor ze naar binnen gaan want in huis smelt het pas en worden ze nat.
En hoewel vooral Kyra en Lyndie enorme mieperds zijn die zich zowat kreunend ter aarde storten als er maar een takje in de broek hangt, storen ze zich praktisch niet aan sneeuw aan de poten.
Maar zelfs al zouden ze dat wel doen, ik zou ze zeker niet trimmen. Het duurt zeker een maand of 8 voor het weer is aangegroeid en wordt meestal nooit meer zo mooi. En die moeite wil ik zeker niet doen voor die paar dagen/weken dat er sneeuw is.
Afbeelding
schnauzer
Actief
Mijn ras(sen): Schnauzer

Ongelezen bericht door schnauzer »

sirene schreef:Dieren die in de sneeuw leven hebben allemaal een vettige vacht. Misschien voor de honden die er last van hebben eens uitproberen met één of andere vettige spray ? Je hebt ook van die glanssprays voor mensenhaar, misschien eens kijken bij sprays voor showhonden ?

Heb ik getest, silk sheen spray van petsilk.
Heel veel in de benen gespoten.
Maar nee...maakt niet uit. wel een mooie glans :smile1:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

lieke schreef:Ondanks hun zware vachten hebben mijn honden alleen zo nu en dan bij plaksneeuw bollen tussen de tenen. Dan komen ze even naar me toe want ze weten dat ik het er tijdens de wandeling uitpulk. Verder blijft de sneeuw gewoon op hun vacht liggen en moet ik het er even afvegen voor ze naar binnen gaan want in huis smelt het pas en worden ze nat.
En hoewel vooral Kyra en Lyndie enorme mieperds zijn die zich zowat kreunend ter aarde storten als er maar een takje in de broek hangt, storen ze zich praktisch niet aan sneeuw aan de poten.
Maar zelfs al zouden ze dat wel doen, ik zou ze zeker niet trimmen. Het duurt zeker een maand of 8 voor het weer is aangegroeid en wordt meestal nooit meer zo mooi. En die moeite wil ik zeker niet doen voor die paar dagen/weken dat er sneeuw is.
Okee, jouw honden hebben er weinig last van, maar 'mooi' zou voor mij absoluut geen argument zijn. Liever een helemaal fout geknipte oerlelijke hond die blij loopt te rennen.

(Ik zie het natuurlijk ook vanuit mijn eigen perpectief, Jack loopt in die mooie sneeuw als een treintje, probleemloos 2 x per dag een dik uur echt alsmaar helemaal blij rennen en springen en achteraf ook geen last behalve heel veel en diep slapen. Al moest ik zijn oren laten couperen en hem oranje met blauwe stippen verven en had ik de lelijkste hond van de wereld, dat zou me toch een complete rotzorg wezen als hij het hele jaar door zo zou kunnen lopen.

En voorlopig hebben wij dus niks te klagen, het sneeuwt nog steeds en er ligt al een geweldig vers pak sneeuw. Morgenochtend eerste ding dagelijkse pijnstiller in die bek, ik effe wakker worden met een koppie thee en dan gaan we weer los. :D Dat is dus mijn perspectief, en als Jack dan belemmerd zou worden door sneeuwballen gingen die poten of oren desnoods helemaal kaal. Prioriteiten. :D )
Hanneke2
Zeer actief

schnauzer schreef:
sirene schreef:Dieren die in de sneeuw leven hebben allemaal een vettige vacht. Misschien voor de honden die er last van hebben eens uitproberen met één of andere vettige spray ? Je hebt ook van die glanssprays voor mensenhaar, misschien eens kijken bij sprays voor showhonden ?

Maar iets ontzaglijk vettigs moet toch wel effect hebben? Mijn honden hebben wel iets van haartjes tussen de tenen, en ik smeer de voeten dus in met sudocrem voor we gaan wandelen. Dat helpt, maar ik gok dat bij een helemaal langharige hond een halve fles goedkope slaolie over die poten ook wel werkt?
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Weet je, ik zie die sneeuwballen aan de haren hetzelfde als grasaren ..... je ontkomt er niet aan en zo nu en dan moet je even een handje helpen. Het ligt volgens mij echt aan het soort sneeuw dat er valt ..... momenteel heeft mijn hond weinig last van sneeuwballen aan de haren (ja, wat kleintjes) maar vorig jaar winter was het wel continue. En de sneeuwpret is er niet minder om bij haar.
Mijn flatcoat zwom trouwens ook zomer en winter ..... kreeg het 's winters plaatsvervangend koud maar haar deerde het niet. Natuurlijk wel goed in beweging laten blijven na zo'n ijsbad.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Afbeelding

Voila, een cocker met bollen :F:

Maar als je goed kijkt zie je dat ze niet onder zijn poten zitten :wink: Bob is voor een cocker super kort getrimd, maar toch heeft hij deze keer last van veel sneeuwballen. Vorig jaar niet. Dus ik ben het eens met diegene die het al schreef dat het best aan het soort sneeuw kan liggen.

Verder beviel onze oplossing meneer niet, dus is hij veroordeeld tot een afspoelsessie na afloop.
Ik denk trouwens dat een hond onder de sneeuwballen niet gek ver kan weglopen :engel:

O ja: onze oplossing

Afbeelding

De sokken werkten trouwens niet, verder ga ik hem zijn enorme lol in de sneeuw niet ontzeggen. Dus dan maar een wat hoger waterverbruik.
Ik ga wel de tip van een paardemiddel uitproberen (een paarden spray wel te verstaan :wink: )
En de groeten van de mannen :zwaai
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hanneke2 schreef: Okee, jouw honden hebben er weinig last van, maar 'mooi' zou voor mij absoluut geen argument zijn. Liever een helemaal fout geknipte oerlelijke hond die blij loopt te rennen.

(Ik zie het natuurlijk ook vanuit mijn eigen perpectief, Jack loopt in die mooie sneeuw als een treintje, probleemloos 2 x per dag een dik uur echt alsmaar helemaal blij rennen en springen en achteraf ook geen last behalve heel veel en diep slapen. Al moest ik zijn oren laten couperen en hem oranje met blauwe stippen verven en had ik de lelijkste hond van de wereld, dat zou me toch een complete rotzorg wezen als hij het hele jaar door zo zou kunnen lopen.

En voorlopig hebben wij dus niks te klagen, het sneeuwt nog steeds en er ligt al een geweldig vers pak sneeuw. Morgenochtend eerste ding dagelijkse pijnstiller in die bek, ik effe wakker worden met een koppie thee en dan gaan we weer los. :D Dat is dus mijn perspectief, en als Jack dan belemmerd zou worden door sneeuwballen gingen die poten of oren desnoods helemaal kaal. Prioriteiten. :D )
Jij trekt altijd dingen zo uit zn verband, nu heb je het weer over het hele jaar terwijl het toch gewoon gaat om die paar dagen sneeuw die er per jaar zijn.
Ik kan me levendig voorstellen dat Lieke haar honden niet kaal gaat knippen voor een paar dagen, zou ik ook niet doen, maar dat heeft toch geen moer te maken met wat je wel zou doen als het om iets gaat dat het leven van je honden het hele jaar door een stuk prettiger/pijnlozer of gemakkelijker zou maken.
Denk als niet dat Lieke zich zorgen zou maken over een kortgeknipte broek als dat de keuze zou zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Frenk schreef:
Lysette schreef:Benno en Jip krijgen ook bollen. Dat gaat een tijd goed maar na een uurtje ofzo zijn ze het echt zat, dan is het te veel. Ik loop dus ook niet langer dan dat.
Vanmiddag hebben ze fleecepakjes aangekregen en de scheelt wel echt een hele hoop. Alleen onderaan nog een beetje bolletjes. Tussen de pootjes heb ik het vrij geknipt maar dat is helaas niet helemaal voldoende. Daar krijg ik het gelukkig nog wel goed vandaan. De rest is er alleen af te krijgen met lauw water. Eruit trekken doet harstikke zeer.
Welk fleecepak heb jij voor Benno gekozen? Volgens mij is hij wel vergelijkbaar met Frenk toch?
Ik heb de Hurtta (het oude model), maat 451. Die is eigenlijk te lang en hij heeft ook ruimte over rond zijn buik maar daar heeft hij geen last van. Ik denk dat Frenk wel steviger is dan Benno maar volgens mij zou hij die ook prima passen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hanneke2 schreef:
schnauzer schreef:

Maar iets ontzaglijk vettigs moet toch wel effect hebben? Mijn honden hebben wel iets van haartjes tussen de tenen, en ik smeer de voeten dus in met sudocrem voor we gaan wandelen. Dat helpt, maar ik gok dat bij een helemaal langharige hond een halve fles goedkope slaolie over die poten ook wel werkt?
En dan kun je daarna of je hond een uur wassen of ze likken zich helemaal suf :wink: Denk dat ze hier dan liever in hun pyama lopen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Mi-Lan verzamelt ook sneeuwbollen, maar zijn pret is er niet minder om. Die stuitert en rolt de hele wandeling door de sneeuw. Van hem mag het altijd wel sneeuwen. Hij krijgt ze niet echt onder zijn pootjes, maar zijn poten zitten er verder wel onder.
Kiera heeft er na een tijdje dus wel last van, en dan dus van sneeuwbollen onder haar poten. Die loopt dan niet verder voordat ik ze eruit gehaald heb (dan sta ik dus 5 minuten met mijn handschoenen eromheen, dan smelten ze een beetje). Jessy heeft er geen last van, maar die krijgt wel zere pootjes na een tijdje, van de kou in combinatie met misschien zout die op bepaalde punten gestrooid is.
De hond die dus last heeft van sneeuwbollen is ook de hond die het meeste lol heeft in de sneeuw. En ik denk er niet over om hem voor die paar dagen in het jaar kort te gaan knippen of te scheren. Ik denk zelfs dat kort knippen helemaal niet werkt, maar dat het aan de haarstructuur van de hond ligt of hij sneeuwballen verzamelt of niet. En een kortgeknipte hond heeft het dan misschien weer de hele winter koud. Dus dan voorkom je het ene probleem, maar veroorzaak je weer een ander probleem.

Ook ik denk dat elke hond die vermist raakt met dit weer in de problemen komt. Mi-Lan krijgt trouwens zelf ook sneeuwballen eruit als het moet. Denk dat Mi-Lan meer overlevingskans heeft nu (door zijn lange en warme vacht), dan Jessy (die een hele dunne vacht heeft). Een hond met een jasje die vermist is zou ik dan veel enger vinden, omdat dat jasje ergens achter kan blijven haken (net als een halsband).
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hanneke2 schreef:Of de boel helemaal smerig vet insmeren, of andere dingen proberen.
Dat kan toch niet? Je kan toch niet een langharige hond helemaal met vasaline ofzo insmeren? Dan kan je daarna alsnog de hond tot op de huid kaalscheren omdat je die troep er nooit meer af krijgt. En knippen, tja, dan zou Saar echt helemaal kaal moeten hoor. Ik heb zowel haar als Moos weleens heel kort gehad in de winter, maar echte plaksneeuw bleef dan ook gewoon nog plakken. En een Cocker helemaal gaan scheren ofzo kan dacht ik ook helemaal niet als je daarna nog een beetje normale vacht over wil houden.

Ik snap ook niet zo goed waar je je nou zo druk over maakt, want ik denk dat 90% van de bazen van de honden die zoveel sneeuwbollen vormen dat ook niet handig vinden hoor. Maar ja, eh, die hond wil ook graag nog naar buiten lijkt me :19:

Maar Saar heeft net weer een uur sneeuwbalvrij meegelopen hoor, met vasaline onder de pootjes en haar jas aan. Alleen als die troep gaat smelten op een gegeven moment dan is daar niks meer tegenop gewassen. Ja, schoentjes en een pak. Moet je hond ook nog maar net in willen lopen :mrgreen:
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Hanneke2 schreef: Okee, jouw honden hebben er weinig last van, maar 'mooi' zou voor mij absoluut geen argument zijn. Liever een helemaal fout geknipte oerlelijke hond die blij loopt te rennen.
Je beseft ook wel dat er diverse vachtsoorten zijn en dus ook vachtsoorten waarbij je dus niet moet knippen omdat je er anders een drama vacht van maakt? En dat is pas dierenbeulerij vind ik. Mensen die een plukvacht knippen. Die honden krijgen een pluisvacht die bovendien ook nog eens gaat klitten. Dat heeft weinig met mooi te maken vind je niet, maar des te meer met gezond verstand.
Afbeelding
Angelcollies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotseherder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelcollies »

lieke schreef:Ondanks hun zware vachten hebben mijn honden alleen zo nu en dan bij plaksneeuw bollen tussen de tenen. Dan komen ze even naar me toe want ze weten dat ik het er tijdens de wandeling uitpulk. Verder blijft de sneeuw gewoon op hun vacht liggen en moet ik het er even afvegen voor ze naar binnen gaan want in huis smelt het pas en worden ze nat.

Hier een beetje het zelfde verhaal .
Ze krijgen sneeuw bolletjes tussen de tenen en zooltjes , ik hou het haar daar kort en onderweg kontroleer ik de tenen regelmatig , de benen zijn behoorlijk behaard maar toch valt dat heel erg mee met de sneeuw bollen .
Op hun lijf en onder hun buik zitten eigelijk nagenoeg geen sneeuw bollen .
Het licht ook aan het soort sneeuw , deze sneeuw van het moment plakt hier bijna niet aan de collies .

Als ik de voeten en een aantal centimeters daar boven kort hou dan gaat het eigelijk prima .
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Reny schreef:De sokken werkten trouwens niet, verder ga ik hem zijn enorme lol in de sneeuw niet ontzeggen. Dus dan maar een wat hoger waterverbruik.
Je moet me trouwens nog even ongeveer de lengte van de bovenkant van de linkervoorpoot over de rug naar de bovenkant van de rechterachterpoot geven, dan worden de sokken ala minuut geregeld ;)
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

chrico schreef:
Hanneke2 schreef:

Stel dat Lilo vermist raakt, denk je dat hij dan meer kans heeft dan elke andere hond? Elke hond loopt namelijk een gevaar als hij nu vermist raakt,
dat wilde ik net gaan zeggen.
Welke hond gaat dat wel overleven dan?

Hier trouwens geen last van sneeuwballen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Cash schreef:
chrico schreef:
Hanneke2 schreef:

Qua kou? Een hond met een dikke vacht, je weet wel, zo'n vacht waar sneeuwballen in gaan hangen. :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Zelfs Jigzy had sneeuwballen vanochtend :smile:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind honden die niet vrij kunnen bewegen sowieso zielig, of het nou komt doordat hun baas te lui is of ze fysiek niet in staat zijn hiertoe.
Ik denk ook niet dat een beetje sneeuw zo vreselijk is. Ik zie hier ook honden met langer haar die gewoon door de sneeuw kunnen rauzen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

EstherK schreef:
Cash schreef:
Qua kou? Een hond met een dikke vacht, je weet wel, zo'n vacht waar sneeuwballen in gaan hangen. :mrgreen:
Of gewoon een hond met een goede ondervacht en een deklaag waar alles vanaf glijd zonder hangende sneeuwballen :mrgreen:
Gol zou het liefst nog zwemmen ook nu :piew:
In plaats daarvan steekt ze haar harses maar zo ver mogelijk in de sneeuw en gaat ze liggen rollen en achterlijk doen :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”