flatcoat schreef:Dierenmishandeling :N: Ach kom zeg ..... voor dat even dat er sneeuw ligt. Hier - afhankelijk van het soort sneeuw - ook soms sneeuwballen aan de vacht/poten en als ik zie dat ze er last van heeft dan trek ik er gewoon aan tijdens de wandeling. Thuis trekt ze ze er of zelf uit of ik zet de föhn er even op.
Maar ze heeft ondanks eventuele sneeuwballen reuze pret in de sneeuw.
Ik snap niet dat iedereen zo de verdediging inschiet.
Nee, ik vind het geen dierenmishandeling als je maatregelen neemt en het resultaat is dat je hond nog heerlijk vrolijk in die sneeuw kan dollen. Maar ik had het over een cocker die echt met een pond sneeuw per oor heel ongemakkelijk en triest mee liep.
En waar volgens mij niemand op ingaat en waardoor ik eigenlijk dit topic opende: stel je voor dat zo'n hond vermist raakt in dit weer. Daar krijg je dooie honden van.
Ik kreeg vandaag zelf tot 2 keer toe het verwijt dat Lilo haar jasje niet aanhad. En ik moet zeggen dat ik dan ook de verdediging inschiet, want ik kan potdomme prima inschatten wanneer die jas wel of niet nodig is.
Maar ik bedoelde dit topic dus niet als verwijt dat mensen een langharige hond nemen.
En ik zag ergens de vraag wat ik zou doen, nou, knippen dus. Of de boel helemaal smerig vet insmeren, of andere dingen proberen.
En tuurlijk, we hebben hier maar 1 dag per jaar sneeuw. Wel een hele lange dag trouwens.

Hier ligt er nou 20 cm en het sneeuwt lekker door.