Ik heb nog nooit een hond gehad die bang was voor vuurwerk. Ik besteed er geen aandacht aan en als een van mijn honden raar gaat doen doe ik net of die hond lucht is. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze daarna iets van gek gedrag gingen vertonen bij vuurwerk. Eva heeft overigens op de puppencursus ook zoiets gehad. Weet niet meer wat ze er van vond omdat ik dus zoals ik al zei zelf weiger ook maar ergens op te reageren.
Cleo is overigens wel bangig voor onweer. Geen gekke dingen maar ze reageert erop door onder een tafel te gaan zitten. Dan blijft ze lekker droog denk ik

Maar omdat wij een stalen dak hebben en zeer guur wonen kan ik me er ergens wel wat bij voorstellen. Op onweer reageer ik zelf ook want dat vind ik hier een beetje creapy dus ik wordt er wat druk van.

Je hoort dan door de regen op het dak niks meer en omdat wij rondom vrij staan en rondom ramen hebben is het best wel heftig soms. Eva reageert niet, gaat hooguit wat sneller ademen omdat Cleo een beetje gedrukt onder een tafel gaat zitten kniezen.
Gelukkig ook maar. Ik denk zelf dat deze cursussen meer zijn om mensen wat raad te geven dan om te denken dat door een cd een hond tegen vuurwerk zou kunnen. Want dat geloof ik niet zo. Maar als je mensen wat kan bijbrengen over angst en vooral kan leren NIET te reageren is dat al heel wat. Want ik denk echt dat elke gekke reactie van een hond door mensen komt. Honden zijn niet van zichzelf zo.