Idd niet te moeilijk doen. sluit ik me bij aan. Gewoon doen!
Wat ik me afvraag dan als ik je tekst zo lees is dat je voor een pup kiest omdat dat beter zou gaan? Waarom? Heeft ze veel moeite met volwassen andere honden dan? Want pupje worden uiteindelijk ook groot en gaat haar dan ook wel eens testen. Dus in uiteindelijke zin, maakt een goede klik volwassen herplaatster natuurlijk niet uit op een pup toch? (maar dat je graag een pup wilt, is dan natuurlijk een heel ander argument en geld toch ook?

)
Verder tja met betrekking tot eten. Laat ik altijd beetje van de hond afhangen. Je kan van alles doen. Maar een hond die enorm vervelend gaat doen, gaat geen eten krijgen om het probleem op te lossen

. Doet die er verder niet vervelend over ach dan wil ik die ook nog wel een brokje toestoppen. Of je verdeeld tijdelijk de maaltijd ook over een paar keer, of tja er zijn zoveel manieren.
Tempoverschillen. Je volwassen hond loopt op jou tempo en bij een pup pas jij een beetje aan aan dat tempo. Dus geen last van tempoverschillen

(heb overigens jarenlang met een combinatie gelopen, waarbij een terrier meestal voor mij liep en en Schotse Collie achter me wat wel een heel grappig gezicht was. Maar had geen reden om me hier zorgen over te maken. De schot was te lui om hard te lopen, de terrier wilde ik niet achter me hebben...)
Tja en de correcties.... Wat sta je toe? Hangt af van de volwassen hond en je hele houding ten opzichte van honden. Je kan ze het zelf laten uitzoeken, je kan ook als roedeleider geen enkele strubbelingen willen hebben, waarbij je dus de pup ook vroegtijdig zal moeten leren hoe er met elkaar omgegaan wordt.
Kort gezegt, geniet er van, kijk hoe het loopt en spring in op wat je straks ziet. Helpen we je dan verder. Speculeren heeft niet zo veel zin, weersverwachtingen komen ook vaker niet dan wel uit.....