Het gat wordt niet groter, maar wordt dus ook absoluut niet kleiner. De wond is helemaal niet aan het dichttrekken. Het is al 5,5 maand dezelfde wond, waar niets mee gebeurt. Niet van binnenuit en niet vanuit de randen.MARC_S schreef:Hoi Karen, ik vind de wond er net als Alma helemaal niet slecht uitzien. Ik zie een wond die al heel ver dicht aan het trekken is en ik denk dat Bono dus inderdaad iets heeft wat maakt dat hij slecht geneest. Hoe is de doorbloeding in zijn huid? Niet dat je dat zo kan weten maar dit lijkt op wat mensen met suikerziekte hebben. Slechte haarvaten in de extremiteiten. Dus een iets verminderde doorbloeding waardoor wonden aan tenen, staartpunt en oorpunten ed slechter gaan genezen. Ik vraag me ook af of je er wel goed aan doet om nu een nieuwe wond te maken met veel meer infectiegevaar ivm weghalen van koten ed want als dat ook niet wil genezen heeft hij straks een groter probleem en trekt het door naar zijn hele voet.
Ik denk dat dit in principe beter moet kunnen worden als een operatiewond dat ook kan. Want dit is al zo goed als dicht want je ziet dat de wondranden naar binnen kruipen en niet actief en slecht zijn. Het gat wordt ook niet groter meer toch?
Gisteren heb ik Bono's bloedsuikerspiegel laten bepalen, inderdaad om uit te sluiten dat hij iets van suikerziekte zou hebben, maar zijn bloedsuiker is normaal. Het was 3,8 en het mag tussen de 3 en de 8 zijn. Een bloedsuikerspiegel schommelt daartussen op de dag. Pas bij een bloedsuikerspiegel van boven de 20 wordt gesproken van suikerziekte, dus daar is (gelukkig) bij Bono geen sprake van.
Maar het gat zit dus absoluut niet 'zo goed als dicht'.