ik heb de uitzending Zembla gezien. en alhoewel ik eerst sceptisch was, omdat ik eigenlijk vind dat er eerst maar eens wat aan die Oostblok broodfok gedaan moet worden, moet ik zeggen dat ik het wel eens ben met het verbieden van de Cavalier. ik ben zelf migraine patient, en heb me mezelf vaak bijna dood gewenst onder een aanval, als ik dan die hondjes zie, die ook vreselijk pijn in het hoofd (te kleine schedel )hebben, dan vind ik dat echt verschrikkelijk.
en ik ben er altijd wel voor om sommige rassen eerst in te kruisen met een ander soortgelijk ras/bastaard om het ras weer gezonder te maken. ik denk dat dit voor de Cavalier geen zin meer heeft. want je krijgt dan de eerste tijd toch hondjes die nog wel die aandoening hebben.
ik was bang dat de uitzending pupkopers weer meer naar de broodfok zouden sturen (onbewust), maar het ging toch wel meer over de extremen rassen zoals Engelse bulldog en Cavalier. Alhoewel er dan ook weer gezegd werd dat hondenrassen meer op de wolf moesten gaan lijken, omdat die wel gezond zijn. nou niemand wil een wolf in huis hoor

en nu twijfel ik wel weer, dat mensen dan weer door dit soort uitspraken massaal een husky of meer ``oer``ras gaan nemen. en dat daar dan weer een rage voor komt. met dat ze allemaal tegenvallen, om het karakter/aard van die hond. en ze weer naar het asiel gebracht worden.
het gaat dan weer van het ene uiterste naar het andere uiterste. maar goed, ik vind de duitse herder, engelse bull, Cavalier noem maar op, ook geen gezonde dieren meer. en daar mag best wel wat aan gedaan worden.
ik vond het ook weer heel vreemd, dat er niet gefilmd mocht worden op de Winner. want eigenlijk komt dat over alsof er veel te verbergen valt.