bennie schreef:Essy schreef:Volgende stap is dat straks bij iedereen automatisch een belastingaanslag op de mat valt voor de hondenbelasting.
Aaaah dankje, ik wist dat er een addertje onder het gras zat, kon er alleen niet zo 123 opkomen.
Het lijkt een goed plan, maar ik kan er zo ook een aantal nadelen bij bedenken.
Als de herkomst geregistreerd moet worden, kun je er ook inkomstenbelasting aan koppelen voor de fokker enz. Dat levert denk ik allerlei fraude op bij broodfokkers en verantwoorde fokkers die er mee ophouden omdat het dan te duur wordt om te fokken enz. Of broodfokhonden die via het buitenland via diverse tussenadresjes uiteindelijk toch hier terecht komen. Maar waar dan eerst wat mee afgesold is om de herleidbaarheid te verdoezelen enz.
Aansprakelijkheid verhalen op hondeneigenaren. Controleurs die met een chipapparaat langs je hond gaan om vervolgens een bekeuring uit te schrijven wegen loslopen enz. enz.
Mensen die om hun hond geven, laten die vanzelf wel chippen. En mensen die een zo goedkoop mogelijke hond willen zonder chip, gaan die straks gewoon over de grens halen. Maar als het landelijk verplicht wordt, kun je er van alles mee.
En als alles gechipt moet zijn, zullen een hoop mensen denken dat het dan ook gelijk een verantwoord gefokte hond is.
Nu weten veel mensen wel dat je niks zonder chip moet kopen omdat het dan geheid broodfok is.