Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet calm, wel assertive

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Niet calm, wel assertive

Ongelezen bericht door Jaap* »

De ene hond is compleet van slag als je eens een keer kwaad naar hem kijkt, en de andere hond wordt er niet warm of koud van. Het zijn net mensen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Denise. schreef:
MARC_S schreef:Dan zeg ik tegen mijn honden dingen als ZIT! BLIJF! en Koppen dicht! Dat doen ze dan meestal ook nog omdat ik het vrij streng zeg en best wel hard en duidelijk.
Hij zégt het dus. Schreeuwt niet.
Hij zegt het wel op harde, duidelijke, strenge en besliste toon.
Maar dat vind ik geen schreeuwen.

Of ik moet Marc verkeerd begrepen hebben, maar dan staat het er wel onduidelijk. Zeg es Marc, schreeuw jij op zo'n moment?

@Inge O: Ja, dat gaat ook op voor mensen, trouwens :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Wat een toestand direct weer :mrgreen: Ik sis mijn honden ook weleens wat toe en ook mijn paard heb ik weleens toegeroepen dat ze nu toch echt wel met een been in de gehaktmolen stond. Gelukkig verstaan ze er geen hol van :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Denise. schreef:
Elmo/maureen schreef:Uhm Denise, dat zegt Marc. Miranda dus niet :pffff:
Uhm Maureen, ik zei ook niet dat Miranda dat zei maar ik zei dat het ergens stond :pffff: :tong:
:ok:

Ik sis mijn vriend soms ook toen, heeft veel meer effect dan schreeuwen :pffff:
Afbeelding
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Ik vind het alleen maar menselijk hoor, om wel eens assertive te zijn zonder calm te zijn! En bij Timo werkt het prima als ik mijn stem dan even verhef, bij Mika werkt het averechts. En de twee voorwaarden calm and assertive tegelijk werken bij allebei het beste, maar er zijn van die dagen dat ik met 1 voorwaarde al blij ben! Niets menselijks is mij vreemd gelukkig . . .
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik fluister Jigzy soms ook vreselijke verwensingen in haar oor :mrgreen: Ik zeg trouwens ook wel vaak tegen ze dat ze er niet uit zien. Ze verstaan het toch niet.
Als ik pissig word zijn ze wel degelijk onder de indruk, gelukkig maar.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
Valerie schreef:Ik fluister Jigzy soms ook vreselijke verwensingen in haar oor
Ik dreig dagelijk met hel en verdoemenis, asiel en grote roze spuiten :mrgreen:
Helazerig alleen is dat ze nul ervan onder de indruk zijn.... :ugh:
Dat kan ik mij voorstellen, dat ze er 0 van onder de indruk zijn. :tongue:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ach we zijn toch allemaal mensen :19: ik brul ook weleens te hard terwijl ik eigenlijk meer geduld moest hebben.
Op een bbq bijvoorbeeld, diesel was al een uur op zijn buik aan het schuiven om toch maar daar of daar te gaan snuffelen, kijken wat er lag, wie die mevrouw was... Super irritant, telkens probeerde hij zich met zijn achterpoten tegen mij af te zetten terwijl hij in de lijn hing... Ik had al een heel arsenaal aan botjes, snoepjes, zijn bal, een kong bovengehaald maar dat moest hij niet. Ik had hem al tig keer naast me gezet, heel geduldig, 'blijf' zeggen. 3 sec later opnieuw, en opnieuw en nog een keer tot ik het uiteindelijk zo beu was dat ik in zijn oor getoeterd heb dat als ie nu niet bleef zitten dat ik hem terug in het asiel ging dumpen bij de vervelende hondjes waar hij thuis hoorde! :devil: Toen keek hij mij aan alsof ik overdreef, ging liggen en heeft de hele tijd geslapen :19: terwijl de aanwezige gasten zwaar verbouwereerd iets mompelden over dierenmishandeling.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

sTefaniA schreef:tot ik het uiteindelijk zo beu was dat ik in zijn oor getoeterd heb dat als ie nu niet bleef zitten dat ik hem terug in het asiel ging dumpen bij de vervelende hondjes waar hij thuis hoorde! :devil: Toen keek hij mij aan alsof ik overdreef, ging liggen en heeft de hele tijd geslapen :19: terwijl de aanwezige gasten zwaar verbouwereerd iets mompelden over dierenmishandeling.
*proest* :lol:
And few will ever climb
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nanna schreef:Ik zie het bijzondere er niet zo van. Alsof honden onderling altijd zo politiek correct en hoofs tegen elkaar zijn.... :N:
De keren dat ik Frenk toesis dat het nu! echt! afgelopen! moet zijn, zijn echt niet op 1 hand te tellen. Ik vond dat ook nog wel onder 'calm' vallen trouwens.. Ik ga niet schreeuwen of gillen.. Ik ben duidelijk :engel:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Miranda schreef:
Denise. schreef:
MARC_S schreef:Dan zeg ik tegen mijn honden dingen als ZIT! BLIJF! en Koppen dicht! Dat doen ze dan meestal ook nog omdat ik het vrij streng zeg en best wel hard en duidelijk.
Hij zégt het dus. Schreeuwt niet.
Hij zegt het wel op harde, duidelijke, strenge en besliste toon.
Maar dat vind ik geen schreeuwen.

Of ik moet Marc verkeerd begrepen hebben, maar dan staat het er wel onduidelijk. Zeg es Marc, schreeuw jij op zo'n moment?

@Inge O: Ja, dat gaat ook op voor mensen, trouwens :mrgreen:
Nouja er staat niet voor niks ZIT! BLIJF! Koppen dicht! Maar goed, dit word echt een eindeloze discussie.
En aangezien alle anderen het wel normaal vinden om dingen toe te sissen of met verwensingen te gooien zal ik wel raar zijn.
Ik ben denk ik niet zo snel gefrustreerd. :U:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Gefrustreerd of niet, betere band hebben met je hond of niet. Doet er allemaal niet toe. Een hond houd er echt geen trauma aan over als je eens uit je slof schiet hoor. Denk dat een maatje 43 niet zal passen evenmin als een maatje 37 :smile:

Trouwens, heb vooral op de woensdagmiddag als er om de 5 minuten aan de bel wordt getrokken om 1 van de kinderen op te halen en ze altijd met de vinger aan de bel vast lijken te blijven zitten ook wel eens dat ik uit mijn slof schiet hoor. Dan "vertel" ik mijn hond op harde toon dat als ze nu niet ophoud met dat kut geblaf ik haar op laat zetten :pffff:

Ze weet denk ik niet eens wat dat is aangezien ze daar bout aan heeft :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Miranda schreef: Of ik moet Marc verkeerd begrepen hebben, maar dan staat het er wel onduidelijk. Zeg es Marc, schreeuw jij op zo'n moment?
Nee, ik schreeuw niet, ik bulder. :smile: Gister liet ik Eva los om 1900 uur maar ik zag eigenlijk niet zo veel. Dat is niet slim omdat ik haar bij het huis in de buurt los liet. Normaal moet je eigenlijk eerst kijken of er niemand is en of er geen vreemde honden rondlopen. Dus ik klik de riem los en Eva zet haar neus tegen de grond en begint weg te rennen. Waar naartoe wist ik dus niet maar blijkbaar had ze een vers spoor te pakken. Ik heb 5 seconde gewacht om even aan te zien wat ze ging doen maar toen was ze al 100 meter weg. Niks voor haar dus ik dacht aan een ree of haas. Dan zeg ik dus EVA! NEE! HIERRRRRRRR! met een zware bulderende mannenstem. Dan komt ze meteen aanrennen en doet heel braaf. Die stem is voor noodgevallen en maakt wel indruk nog steeds blijkbaar.

Schreeuwen als in emotioneel doen ed doe ik niet. Maar harde stemmen doe ik sporadisch zeker wel en ze weten dat als ze daar niet op reageren ik ze kom halen. :klaar: :mann: Dan zeg ik niks en ren ik naar ze toe en dan krijgen ze op hun kop. :pffff:

Klinkt wel slecht maar als ik die stem 2 keer in de maand gebruik is het veel. Normaal luistert Eva al als je 1 letter zegt van het woord. Cleo mag doen wat ze wil. Die hou ik niet aan afspraken. Dus als die niet wil luisteren dan laat ik haar maar gaan. Cleo kan je niet corrigeren want die gaat dan kruipen en doen. Is helemaal over de zeik en luistert dan helemaal niet meer. Denk dat dat de husky en de windhond in haar zijn. Bij Cleo moet je het vragen. Eva kan je dwingen en afdwingen. Die heeft gewoon een strenge maar rechtvaardige opvoeding nodig. En daarom doet ze vrijwel meteen alles wat je zegt. :mann:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Toch vind ik dat wel eens jammer. Als ik wil dat Bram nu direct hier komt, moet ik er altijd wat kracht achter zetten. Ik zou hem liever zo roepen als ik bij Izzie doe (hoog, lief), maar dan duurt het altijd een paar seconden bij hem. En als er een mountain bike aan komt denderen, is dat niet handig. Dan moet ik wat bozig klinken en komt hij direct aan hobbelen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Zoek stok! schreef:Ik zou hem liever zo roepen als ik bij Izzie doe (hoog, lief), maar dan duurt het altijd een paar seconden bij hem.
Dat is wel herkenbaar. Een kort en ferm "Ská! Hier!" met een bepaalde beslistheid in mijn stem heeft Skadi ook nodig om stante pede te komen. Vooral als ze met interessante dingen bezig is.

Luistert ze dan niet, dan is het "Mévrouw.De.WIT!!". Inmiddels maakt ze dan als een haas dat ze bij me komt want ze weet dat ik haar anders kom halen (en in een oor bijt, niet hard, maar ze voelt het wel.).
Het 'mevrouw de wit' commando betekent voor haar: En nu maken dat je hier komt anders zwaait er wat.
Overigens heb ik dat in al die tijd nog maar twee keer gebruikt. Waarvan ik haar de eerste keer dus moest halen. Heeft wel indruk gemaakt, toen.

Als ik het nu gebruik gaat het van "Mevro..."
*kattaklopkattaklopkattaklop* (een jonge hond die komt aanstormen)
*wriemellijfje* (aai mij! goed ben ik, hè?)
*aait en prijst hondje* (ja, je bent de goedste, schat)
And few will ever climb
Supernova
Zeer actief

MARC_S schreef:
Miranda schreef: Of ik moet Marc verkeerd begrepen hebben, maar dan staat het er wel onduidelijk. Zeg es Marc, schreeuw jij op zo'n moment?
Nee, ik schreeuw niet, ik bulder. :smile: Gister liet ik Eva los om 1900 uur maar ik zag eigenlijk niet zo veel. Dat is niet slim omdat ik haar bij het huis in de buurt los liet. Normaal moet je eigenlijk eerst kijken of er niemand is en of er geen vreemde honden rondlopen. Dus ik klik de riem los en Eva zet haar neus tegen de grond en begint weg te rennen. Waar naartoe wist ik dus niet maar blijkbaar had ze een vers spoor te pakken. Ik heb 5 seconde gewacht om even aan te zien wat ze ging doen maar toen was ze al 100 meter weg. Niks voor haar dus ik dacht aan een ree of haas. Dan zeg ik dus EVA! NEE! HIERRRRRRRR! met een zware bulderende mannenstem. Dan komt ze meteen aanrennen en doet heel braaf. Die stem is voor noodgevallen en maakt wel indruk nog steeds blijkbaar.

Schreeuwen als in emotioneel doen ed doe ik niet. Maar harde stemmen doe ik sporadisch zeker wel en ze weten dat als ze daar niet op reageren ik ze kom halen. :klaar: :mann: Dan zeg ik niks en ren ik naar ze toe en dan krijgen ze op hun kop. :pffff:

Klinkt wel slecht maar als ik die stem 2 keer in de maand gebruik is het veel. Normaal luistert Eva al als je 1 letter zegt van het woord. Cleo mag doen wat ze wil. Die hou ik niet aan afspraken. Dus als die niet wil luisteren dan laat ik haar maar gaan. Cleo kan je niet corrigeren want die gaat dan kruipen en doen. Is helemaal over de zeik en luistert dan helemaal niet meer. Denk dat dat de husky en de windhond in haar zijn. Bij Cleo moet je het vragen. Eva kan je dwingen en afdwingen. Die heeft gewoon een strenge maar rechtvaardige opvoeding nodig. En daarom doet ze vrijwel meteen alles wat je zegt. :mann:
Nou zo verkeerd had ik het dus niet :pffff:
Het is trouwens helemaal geen verwijt hoor, en iedereen zegt steeds ach die hond begrijpt er niks van. Net alsof ik dat ook niet weet :Q:
Maar ik herken het gewoon niet, ik schreeuw echt nooit tegen Kenzo. En dat is ook niet nodig. Bij hem bereik ik veel meer met lieve hoge stemmetjes, dat vind hij reuze gezellig. :cheer: Als hij iets doet wat hij niet mag zeg ik eheh. En dan stopt hij ook.
Supernova
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Toch vind ik dat wel eens jammer. Als ik wil dat Bram nu direct hier komt, moet ik er altijd wat kracht achter zetten. Ik zou hem liever zo roepen als ik bij Izzie doe (hoog, lief), maar dan duurt het altijd een paar seconden bij hem. En als er een mountain bike aan komt denderen, is dat niet handig. Dan moet ik wat bozig klinken en komt hij direct aan hobbelen.
Dat kan ik me heel goed voorstellen dat je dat jammer vindt. Ik zou het ook jammer vinden.
Ik ben echt van de hoge lieve stemmetjes en het jubelen. En een eheh of een nee, als Kenzo iets doet wat niet mag.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat doe ik bij Cleo ook. Maar een werklustig laekens herdertje op een motiverend spoor hoort niets meer als je niet even buldert. Ik bulder niet om te dreigen maar om door te dringen bij opwinding. Ik roep dus ook niet scheldend of emotioneel maar gewoon even duidelijk, direct en hard dan. Maar zoals ik zei, laat het 2 keer in de maand gebeuren. Meestal zeg ik kom en dan staat ze er al na de k :lol1: :pffff:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

MARC_S schreef:Dat doe ik bij Cleo ook. Maar een werklustig laekens herdertje op een motiverend spoor hoort niets meer als je niet even buldert. Ik bulder niet om te dreigen maar om door te dringen bij opwinding. Ik roep dus ook niet scheldend of emotioneel maar gewoon even duidelijk, direct en hard dan. Maar zoals ik zei, laat het 2 keer in de maand gebeuren. Meestal zeg ik kom en dan staat ze er al na de k :lol1: :pffff:
Nouja als dat werkt is het toch prima :ok:
Misschien krijg ik ook ooit wel een hond waar ik soms moet bulderen om door te dringen, maar leuk zal ik het niet vinden.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Denise. schreef: Nou zo verkeerd had ik het dus niet :pffff:
Nope, dat had ik dus verkeerd begrepen.
Maar ik herken het gewoon niet, ik schreeuw echt nooit tegen Kenzo. En dat is ook niet nodig. Bij hem bereik ik veel meer met lieve hoge stemmetjes, dat vind hij reuze gezellig. :cheer: Als hij iets doet wat hij niet mag zeg ik eheh. En dan stopt hij ook.
Ja, zo'n hond hadden we vroegâh ook thuis. Een poedel.
Het moest vooral gezellig en vrolijk zijn, op de minste vorm van wat fermer spreken of irritatie kroop die in elkaar alsof je 'm afranselde met een honkbalknuppel. Een heel licht hoofdschudden was genoeg om hem te laten ophouden met wat hij deed en bangig in de mand te gaan liggen. Dit was een herplaatser, en ik wil niet weten wat er met die hond gebeurd is voor hij bij ons kwam :oeps: Sommige honden zijn boterzacht van nature, en als je die te hard aanpakt creëer je een getraumatiseerde hond. Maar op andere honden zit een flinke kop, en die moet je soms wat forser aanpakken om door te dringen.
Het is wat mij betreft een kwestie van naar de hond kijken om te zien hoe die is. Dan kun je vaak ook aardig inschatten hoe je zo'n hond aan dient te pakken.

het grappige, die poedel woonde bij ons in een roedel met twee rottweilers en later kwam daar een kruising airedale terrier/DH bij, een reu. Die rottweilers moest je hands-on aanpakken - ferm en strak -, de poedel vlijde je in z'n mandje met een kusje en de kruising legde je uit wat de bedoeling was waarna hij de boel ging regelen.
Toen daar nog een bastaard blauwe kees reu bij kwam die ontzettend ondeugend was, was het feest compleet. Die moest je wéér anders aanpakken. Meer zoals ik Skadi nu aan moet pakken. Maar het werkte allemaal wel, die verschillende aanpak. het was een heel stabiele en gelukkige roedel.

Ik ga dus eigenlijk meer van de hond uit dan van mezelf. Ja, het is altijd goed om in een kalme en assertieve state of mind te verkeren, daar reageren alle honden goed op. Maar dat is slechts je basishouding. Daar zit een laag boven en die is afhankelijk van de hond in kwestie. Van het karakter van de hond in kwestie.

Een brul is dus lang niet altijd een uiting van frustratie. Soms wérkt het gewoon het beste.

En soms ben je gewoon pissig en sis je de hond wat toe, wat je niet zou hebben gedaan als je wél goed in je vel had gezeten. En dat blijkt dan ook te werken. Waardoor je beseft dat je de hond in kwestie had onderschat, dat ze écht meer aankan dan je denkt en daar zelfs gunstig op reageert. :U:
And few will ever climb
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:Dat doe ik bij Cleo ook. Maar een werklustig laekens herdertje op een motiverend spoor hoort niets meer als je niet even buldert. Ik bulder niet om te dreigen maar om door te dringen bij opwinding. Ik roep dus ook niet scheldend of emotioneel maar gewoon even duidelijk, direct en hard dan. Maar zoals ik zei, laat het 2 keer in de maand gebeuren. Meestal zeg ik kom en dan staat ze er al na de k :lol1: :pffff:
Bij Izzie moet je juist altijd lief blijven, dan komt ze veel sneller bij je. Ik heb ze dat bij de opvang ook moeten vertellen. Die werden wel eens boos als ze niet van de speelweide af kwam. Roep nou eens hoog en lief...en ja hoor, stond ze er gelijk.
Bram niet natuurlijk. Die denkt dan 'dit is veel belangrijker toedeloe'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Frenk schreef:
Nanna schreef:Ik zie het bijzondere er niet zo van. Alsof honden onderling altijd zo politiek correct en hoofs tegen elkaar zijn.... :N:
De keren dat ik Frenk toesis dat het nu! echt! afgelopen! moet zijn, zijn echt niet op 1 hand te tellen. Ik vond dat ook nog wel onder 'calm' vallen trouwens.. Ik ga niet schreeuwen of gillen.. Ik ben duidelijk :engel:
Idem dito. Hoe kalmer (en dus duidelijk) ik ben hoe meer de honden iets hebben van: 'Oeps, ze meent het'. :N: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Roep nou eens hoog en lief...en ja hoor, stond ze er gelijk.
Bram niet natuurlijk. Die denkt dan 'dit is veel belangrijker toedeloe'.
:mrgreen: Een vent naar mijn hart
Eigenwijze eikel is het :D
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Elmo/maureen schreef:Elmo krijgt ook wel eens wat om zijn oren gesmeten, tsja ik kan niet altijd kalm zijn.
Idem hier hoor :engel: tot dreigen met tt aan toe en zelfs herplaatsen smijt ik ze om de oren... en braaf dat ze dan ineens zijn :tongue: :wink: mensen kijken wel eens op ja dat wel.. maar als ik dan weer bedenk dat wij mensen altijd doorzeiken over iets en dat honden het alweer vergeten zijn, beloon ik maar weer heel braaf datgene wat ze wel goed doen haha om ze vervolgens weer veel te hoog in de vreugde te laten komen dat ik weer :ugh: en zo gaat het maar door :mrgreen:
Feit blijft wel dat als je echt ergens klaar mee bent dat dat doorklinkt in je stem, en dan is het meestal ook wel direct duidelijk.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Bij hoog en lief gejubel staat Frenk me echt :piew: aan te kijken en gaat vervolgens gevoegelijk door met waar hij mee bezig was...
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

blondie schreef:Feit blijft wel dat als je echt ergens klaar mee bent dat dat doorklinkt in je stem, en dan is het meestal ook wel direct duidelijk.
Dat is waar. Het klinkt door in je stem, en je straalt het uit.
Al zeg je op zo'n moment: "Ik ga een kaasomelet voor je bakken als je nu niet ophoudt"....dan nóg zou dat werken.

Het braaf zijn belonen waarna er direct weer geklierd wordt, is héél herkenbaar trouwens. "Ze heeft weer bonuspunten, gaat ze direct opmaken", zegt mijn man daar altijd over :mrgreen:
And few will ever climb
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

blondie schreef:Idem hier hoor :engel: tot dreigen met tt aan toe en zelfs herplaatsen smijt ik ze om de oren... en braaf dat ze dan ineens zijn :tongue: :wink: mensen kijken wel eens op ja dat wel.. maar als ik dan weer bedenk dat wij mensen altijd doorzeiken over iets en dat honden het alweer vergeten zijn, beloon ik maar weer heel braaf datgene wat ze wel goed doen haha om ze vervolgens weer veel te hoog in de vreugde te laten komen dat ik weer :ugh: en zo gaat het maar door :mrgreen:
Feit blijft wel dat als je echt ergens klaar mee bent dat dat doorklinkt in je stem, en dan is het meestal ook wel direct duidelijk.
:lol1: Mensen hebben mij wel eens nagekeken als ik langs liep en Elmo een stroomband om zou doen en dat ik thuis ook nog een gehaktmolen heb staan. :mrgreen: Vanmiddag was hij wéér aan het etteren (absoluut niet luisteren). Tsja met die gladheid, dan vloek/tier ik ietsie sneller :engel:
Afbeelding
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Bij Anouk maakt het écht geen fluit uit hoe ik haar roep, als ze bananen in haar oren heeft dan luistert ze gewoon niet.
Gelukkig luistert ze eigenlijk altijd gewoon wél goed, maar als ze aan het graven is dan kan ik kalm en assertief zijn, d'r uitmaken voor rotte vis, op m'n kop gaan staan in een clownspak..... oren zijn buiten werking. Het enige wat dan werkt is haar gewoon gaan halen.

Yoda luistert moet je heel vrolijk en blij roepen, word je boos op hem dan neemt ie de benen.
En das nog lastig ook, want als ik boos moet worden op Anouk ergens om en ik let niet op is Yoda foetsie. Gelukkig heeft hij inmiddels door dat ik niet op hem mopper.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”