Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fulltime werken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Fulltime werken

Ongelezen bericht door Madison »

Na vier jaar studeren en een half jaar op mijn krent zitten, is het nu dan toch echt zover. Vorige week ben ik begonnen op een advocatenkantoor. Ik ben nu in de leer voor advocaat en werk iedere dag van 9 tot 5 (loopt vaak uit). Ik mis mijn hondje echt verschrikkelijk! Niet normaal.... Ik had dat niet verwacht. Gelukkig is zij de hele dag bij mijn ouders en niet heel lang alleen. 's Morgens tot het begin van de middag is zij alleen. Voor de rest zijn mijn ouders thuis en die doen leuke dingen met haar.

Maar als ik van kantoor kom, is het al donker en koud en heb ik echt geen zin om nog uren door de donkere duinen/bos te wandelen ofzo (mn hondje trouwens ook niet denk ik). In het voorjaar/de zomer zal ik rond een uur of zes/zeven (als ik van kantoor kom) iedere dag wel lekker 1 of 2 uurtjes wandelen met haar zodat ze de nodige beweging krijgt, maar deze tijden zijn gewoon ronduit deprimerend. Het is zo snel donker :(

Maar mijn vraag is eigenlijk wie er hier ook circa 40 uur per week werkt en hoe jullie het dan doen met alles? Hond, paard, andere huisdieren, kinderen, partner, vrienden, etc. Ik ben pas 23 geworden en heb eigenlijk nog nooit (fulltime) gewerkt en het is allemaal erg nieuw voor me. Het werk zelf is echt super leuk, fijn kantoor, leuke collega's, dus dat is het niet! En de reistijd is ook niet lang (15/20 minuten). Het is meer dat ik moeite heb mijn tijd nu in te delen. Mijn hondje lijkt er helemaal geen moeite mee te hebben, want ze is gek op mijn ouders en mijn vader speelt in huis veel meer met haar dan ik, maar normaal wandelde ik natuurlijk iedere dag overdag wel 2 uur.. En dat gaat nu gewoon niet. Dus ben blij als het weer voorjaar is hihi :).
Moos
Zeer actief

Re: Fulltime werken

Ongelezen bericht door Moos »

Ik werk niet full-time, maar wel soms hele dagen ook. Ik wandel dan dus gewoon in het donker. Sowieso 's ochtends altijd, ook als ik geen hele dag werk. En meestal ben ik wel rond 16:30 thuis (maar begin dan dus ook eerder), en dan ga ik meteen weg zodat ik nog een klein staartje licht mee pik. Nu met de sneeuw vind ik in het donker lopen overigens helemaal niet zo erg :wink:
Ik bof wel dat dat goed kan waar ik nu woon, veel verlichte losloopstukken. Waar ik eerst woonde kon je alleen het bos in om ze los te laten rennen, en dat vond ik in het echt pikkedonker helemaal niks. Ik lees hier vaak dat mensen zeggen dan nog prima iets te zien, maar ik ben niet 1 van die mensen :N: :mrgreen:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ehm, vooral heel weinig slapen. :engel:
En je niet druk maken om het huishouden, en 's avonds eten koken voor de andere dagen en 's nachts wassen en alles zoveel mogelijk combineren, dus de oude hond mee naar de slager, de andere 2 mee naar het werk en de jongste mee naar het paard.
En je paard stallen waar ze verzorgt wordt, ook als je een keer niet kunt. En de rest van je sociale leven op een laag pitje zetten, en niet je tijd verdoen aan winkelen. En alles efficient doen en alles in combinatie. En nooit met lege handen de trap op en alles op een drafje, ja soms zelfs het uitlaten. :lol1: Dus wel het hele eind, maar dan in looppas. En sporten in combinatie met de honden = dus hardlopen. En je bestuurswerk op de voetbal doen terwijl de hond onder de tafel ligt en alle wedstrijden van de jongens combineren met ballen gooien langs de lijn. En, en, en, en.................

Maar bovenal wennen aan heeeeeeeel weinig slaap. :ok:
Laatst gewijzigd door Budkes op 04 dec 2010 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Hier hetzelfde. Ik wandel gewoon in het donker. Ben het met je eens dat je er soms niet vrolijk van wordt om in het donker weg te gaan en in het donker weer terug te komen. Maargoed, dan maar extra genieten van al dat daglicht op je vrije dagen :wink:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Oh ja en met je vriendinnen de honden uitlaten, dus een wandelafspraak, of tijdens het mennen mee op de wagen.
Gr. Aniek

Afbeelding
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

En lekker vroeg je "nest" uitkomen om je lieverd even qualiteit rondje te bieden....
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Een baan gezocht waarbij de honden mee mochten :mrgreen:
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Gewoon genieten van het tijdstip rond 6.00 uur 'smorgens, geen kip op straat behalve jij en je honden.
En ja...de donkere maanden zijn lastig, maar dan zie ik tenminste iets van de wijk.

En vooral een strakke planning organiseren. Werk trouwens 4x9, zodat ik 3 dagen weekend heb. 40 vind ik teveel.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Madison
Zeer actief

Haha, wow Budkes, hoeveel uur slaap jij op een nacht, vraag ik me af! Wel respect voor alles hoor!

Ik wilde graag een baan waar de hond mee kon, maar dit kantoor is nogal streng daarin... Terwijl ze mijns inziens makkelijk mee had gekund, omdat ik toch de hele dag achter een suf computertje zit in een best ruime kantoorruimte. Het kantoor staat ook vlakbij het bos waar ze vier jaar lang gewend is te wandelen, dus het zou ideaal geweest zijn. Maar wat niet kan, kan niet. Het plan is nu snel advocaat te worden (duurt drie jaar) en daarna lekker mijn eigen kantoor op te starten waar iedereen zijn/haar beesten mee mag nemen! Honden, katten, cavia's, konijnen, hamsters, paarden, etc. :klaar: :klaar:

Maar goed, ik ga dus nu smorgens wel extra vroeg op om haar nog lekker een grote ronde te geven, maar als ik naar haar lichaamstaal kijk, heb ik niet echt het idee dat ze smorgens vroeg zin heeft om lang te wandelen (laaameee nounogff liggeeee baas). Maar goed, haar ritme zal ook veranderen.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Madison schreef:Haha, wow Budkes, hoeveel uur slaap jij op een nacht, vraag ik me af! Wel respect voor alles hoor!

Ik wilde graag een baan waar de hond mee kon, maar dit kantoor is nogal streng daarin... Terwijl ze mijns inziens makkelijk mee had gekund, omdat ik toch de hele dag achter een suf computertje zit in een best ruime kantoorruimte. Het kantoor staat ook vlakbij het bos waar ze vier jaar lang gewend is te wandelen, dus het zou ideaal geweest zijn. Maar wat niet kan, kan niet. Het plan is nu snel advocaat te worden (duurt drie jaar) en daarna lekker mijn eigen kantoor op te starten waar iedereen zijn/haar beesten mee mag nemen! Honden, katten, cavia's, konijnen, hamsters, paarden, etc. :klaar: :klaar:

Maar goed, ik ga dus nu smorgens wel extra vroeg op om haar nog lekker een grote ronde te geven, maar als ik naar haar lichaamstaal kijk, heb ik niet echt het idee dat ze smorgens vroeg zin heeft om lang te wandelen (laaameee nounogff liggeeee baas). Maar goed, haar ritme zal ook veranderen.
kom ik bij jouw werken als juridisch secretaresse maar dan mag ik dus wel alles meenemen :pffff:

Toen ik nog fulltime werkte pikte ik ook de ochtenden voor lycan als hele lange wandeling. en savond ging hij altijd mee naar de manege dus hij vond het wel prima om overdag te slapen.

Nu met drie honden ben ik wel blij dat ik voor mijzelf aan het werk ben en een partime baan van drie keer in de week drie uurtjes en thuis werken. Geeft toch wat meer rust,
Budkes
Zeer actief

Gemiddeld tussen de 4 en 5 uur. :slaap: :F:
Maar ik werk wel onregelmatig, dat scheelt een slok op een borrel voor je diertjes en voor je kindjes, ik werk dus naast overdag ook ' s avonds en 's nachts. Voor jezelf is het wel eens ietwat vermoeiend :ugh: , maar alles went. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Madison
Zeer actief

Turbo! schreef: kom ik bij jouw werken als juridisch secretaresse maar dan mag ik dus wel alles meenemen :pffff:

Toen ik nog fulltime werkte pikte ik ook de ochtenden voor lycan als hele lange wandeling. en savond ging hij altijd mee naar de manege dus hij vond het wel prima om overdag te slapen.

Nu met drie honden ben ik wel blij dat ik voor mijzelf aan het werk ben en een partime baan van drie keer in de week drie uurtjes en thuis werken. Geeft toch wat meer rust,
Prima! Ik ga ook stallen bouwen met weidegang :P hihi... Ja ik zeg eerlijk dat ik niet weet of ik het vol ga houden zo fulltime... Hecht toch wel heel veel waarde aan m'n beestjes... Maar goed, even proberen kan nooit kwaad. Eerste twee maanden is proef... dus even twee maanden wennen.

Jij hebt in ieder geval een goede oplossing gevonden!
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik werk zelf sinds een paar maanden zo'n 36/38 uur per week, verspreid over 6 dagen. Doordeweeks 32 uur en op zaterdag nog een uur of 4 a 6. Gelukkig ben ik redelijk vrij in m'n beschikbaarheid aangeven, dus we hebben het zo geregeld dat als m'n vriendin naar school of stage moet (2 dagen per week) ik later begin met werken. Dus als zij van 8/half 9 tot half 7 weg is zorg ik dat ik pas na 12en begin. Hades is dan 2x per week zo'n 6 uur alleen en dat is helemaal geen probleem gelukkig. Betekent wel dat ik die dagen pas om 8 uur 's avonds vrij ben, maar het zij zo. Hoe het gaat als zij straks klaar is met haar studie en ook aan het werk gaan weten we uiteraard nu nog niet, maar ook dat zullen we wel weten op te lossen :ok: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Geef het de tijd. Het is een hele omschakeling om ineens fulltime te gaan werken en je tijd anders te besteden.

Ik ga zelf om 6.15 of 7.15 de deur uit en ben pas om kwart voor 7 terug. Bij het vorige filiaal waar ik werkte pas om half acht.
Voordat we Abby hadden was het dan eerst koffie dan naar stal tot een uur of tien, om half 11 thuis, eten douchen en slapen.
Nu met Abby is het eerst een rondje met haar, koffie, stal, lang rondje lopen, spelen en ik ga eten en slapen.
Gelukkig staat mijn paard nu in een uitloopstal en de vrouwen met wie ik sta kunnen elke dag, dus heb met hen de afspraak dat ik op maandag en dinsdag niet kom (zijn de drukste dagen op mijn werk).
Nou werk ik 37 uur in 4 dagen dus ben 3 dagen per week vrij.
Het is iets waar je in groeit en aan went. Naast Abby en mijn paard heb ik niet echt een heel actief sociaal leven, hoeft voor mij ook niet.

Ik vind het juist heerlijk om na een lange dag werken met de hond nu te gaan lopen, lekker rustig op straat en heel ontspannend.
Madison
Zeer actief

Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Ik hecht ook niet zoveel waarde aan een druk sociaal leven. Ik ben liever met mijn hond of ga naar mijn verzorgpaardje toe. Maar ik ben in ieder geval 'blij' om te lezen dat er meer mensen zijn die hier fulltime werken en dat het dus vast wel prima te doen is als de draai eenmaal gevonden is.
qyan1
Actief
Mijn ras(sen): Dobermann
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door qyan1 »

Ik heb wel 40 uur gewerkt, maar de laatste 2,5 jaar 32 uur verspreid over 5 dagen. Ook met die 32 uur verspreid over 5 dagen kom ik met reistijd meegenomen in de knel met licht en donker. Qyan heeft een hartziekte dus die kan niet lang meer naar het bos, maar we zorgen wel dat hij dagelijks los kan en zijn pleziertjes heeft, weer of geen weer, donker of niet donker.

Als het al donker is zoek ik grote parken in de buurt op met verlichting waar hij gerust los kan lopen en, als hij daar zin in heeft, met ballen kan spelen of kan rennen. (spelen met andere honden doet hij niet echt meer)
Echt het bos of recreatiegebieden doe ik op de dagen dat ik heel vroeg vrij ben en in de weekenden.
Als hij slechte dagen heeft door zijn hart lopen we korter in zo'n park waar hij wel los kan, of ik maak gewoon langere wandelingen door de wijk, maar dan aangelijnd.

Toen ik nog 40 uur werkte had ik het geluk dat Qyan dagelijks bij mijn moeder was. Mijn moeder ging dan overdag met hem naar het bos en ik 's avonds in de zomer. 's winters dan naar zo'n goed verlicht park waar hij toch nog lekker los kon ravotten.

Ik zou zelf niet in het pikkedonker in een onverlicht bos gaan lopen. Dat durf ik niet, dus dat doe ik ook niet. Ik ben al angstig. qyan reageerd vervolgens op ieder geluid wat hij hoort waardoor ik vervolgens nog banger wordt...ik ben zo'n held :cool2:
Maar er zijn genoeg alternatieven, zelfs als het al donker is, als je er naar op zoek gaat :wink:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Ik werk ook. op dit moment 32 uur per week. Ik werk hier sinds kort en heb mijn uren laten aanpassen op de honden. Ik begin pas 9.30uur met werken, zodat ik sochtends nog naar het bos kan met de honden. Eerste maand had ik dit niet, dus liep ik om 6uur sochtends in het bos. Het is niet mijn hobby, ik ben een uitslaper en geen ochtendsmens en ik hou niet van de winter. :hmmm:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb een tijdje fulltime stage gelopen en toen deed mijn vriend door de week de wandelingen meestal. Maar ik vond het vreselijk, miste het echt om ook door de week met de honden dingen te doen of gewoon thuis even wat anders. Dus nu werk ik 32 uur :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Madison
Zeer actief

Ja, prima geregeld allemaal, haha! Maar hoe hebben jullie dat kunnen regelen? Ik ben daar net begonnen.... Zou ik dat gewoon moeten vragen? Ik weet niet of ik dat durf....

En ik zou wel in het donker in het bos willen lopen, maar dat durf ik niet. Dus dan maar gewoon aangelijnde wandelingen door de buurt 's morgens vroeg. Het is niet anders. Ze gaat in het weekend echt veel weg. Vandaag was erg leuk trouwens in de sneeuw. Ze heeft een uur lang aan één stuk door gerend en gespeeld in haar eentje! Haha. En 's middags loopt mijn moeder altijd met haar doordeweeks. En zodra het iets langer licht wordt, ben ik de eerste die 's avonds na het werk in de duinen/het bos zit!

Toch zou ik inderdaad wel iets minder lang willen werken, niet omdat ik lui ben, maar puur om het feit dat ik vaker bij mijn hond wil zijn. Maar ik weet niet of ik zoiets nu al kan vragen.... Ik kijk eerst wel even aan hoe het nu gaat.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Momenteel een stage waar ik 32 uur maak(wisselende diensten en 1 keer per 2 weken 4 uurtjes school), maar daarnaast heb ik ook nog 5 uren per week ( 1 uur per werkdag) mijn bijbaan en geef ik 3 uren les op de hondenschool en rijd in zo'n 2 keer per week paard. Tja dat is allemaal wel eens moeilijk te combineren. Ik ga ook niet in het donker het bos in, maar fiets dan maar door de wijk heen. Of een grote ronde in de wijk, waar ook nog wel stukjes zijn waar hij los kan. Of met de bal spelen en zondag heeft Kay zijn dagje waarbij we 2 trainingen hebben (schapendrijven en behendigheid). Ik heb ook niet durven vragen of Kay (af en toe )meekan naar stage, alhoewel het volgens mij geen probleem zal zijn. Tegenwoordig gaat Kay dan ook maar weer wat vaker mee als ik les geef op de hondenschool en mee naar het paard. En gelukkig een vriend die ook veel meehelpt, maar het ook druk heeft met zijn laatste studiejaar. We vragen bij uitzondering de buurvrouw en mijn moeder wil hem ook graag altijd wel een dagje om zich heen hebben als zij vrij is.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Lumi kwam pas bij ons toen wij allebei 32 uur gingen werken (en OT contract). Helaas zit ik officieel sinds 1 december weer zonder werk. Ik kom best wel veel leuke banen tegen, maar die zijn 38-40 uur per week. Dat wil ik niet, vind ik echt te veel om met de honden te kunnen combineren. Het is voor nu dus afwachten wanneer en wat ik binnenkort ga doen. Op dit vind ik het ook wel even fijn om thuis te zijn en heb nog het gevoel dat ik tijd tekort kom.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je fulltime werkt, is het doordeweeks eigenlijk zo goed als altijd donker als je thuis bent, of je nu huisdieren hebt of niet. Je wandelt dan inderdaad altijd met je hond in het donker. Hier in het dorp zijn gelukkig meer dan genoeg groenstroken en kleine parkjes waar ik dan langs kan lopen. Ik denk er eigenlijk verder niet bij na dat het donker is, er moet gewandeld worden dus we gaan gewoon. Ik vind het juist erg ontspannend om 's avonds in het donker te wandelen.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik werk tussen de 36 en 40 uur pw ( soms iets meer soms wat minder )

Doordat ik onregelmatige diensten draai heb ik toch tijd voor de honden.
De zondag overdag en maandag en dinsdag avond na 17.00 roosteren ze me zowieso niet in omdat dat mijn trainingsdagen met de honden zijn.

Hoe dat de rondes zijn ligt ook helemaal aan de tijd dat ik werk.

Heb ik de 9 tot 5 dienst dan gaan ze smorgens ieder een half uur mee wandelen. Is t licht dan mogen ze ook nog even op t veldje hierachter lekker rennen.

Kom ik thuis dan gaan ze mits t licht is weer los op t veldje en anders even een aanlijnrondje door de wijk.

Dan ga ik eten koken en onder t koken doe ik de vaatwasser uitruimen, stofzuigen of iets anders kleins.
Als t eten klaar is ga ik eten, en dan heb ik even voor mezelf tot half 9
In die tussentijd kijk ik tv, zit ik achter de laptop en/of doe ik nog wat in huis , speel ik met de honden( dit kan ook prima tegelijk )

Na half 9 is t vaste prik een ronde fietsen met de honden, dan ben ik half 11-11 uur thuis.
Douchen, pyama aan , honden voeren , nog een plas en poeprondje en dan is t om 12 uur naar bed

Heb ik tussendienst ( das rond 10-11-12 uur beginnen tot 7-8 uur ) zijn ze voor ik moet beginnen al 2x uit geweest.
Kom ik thuis weer de korte ronde, eten en meteen daarachter doe ik de grote ronde.
Dan word er overigens niet gefietst maar gewandeld.
Daarna is t t zelfde als bij de dagdienst.

Late dienst is om 5 uur beginnen en dan tot 12 of 1 uur werken.
Dan word alles gewoon omgedraait en zijn de honden voor ik weg ga al 2-3x meegeweest.
Vaak heb ik dan ook iets in huis gedaan.

Verder zijn mn vrije dagen ook onregelmatig , maar elke vrije dag is standaard voor t echte schoonmaken in huis.
Wasmachine gaat op de vrije dag aan, vaatwasser snachts
Boodschappen doe ik op maandag na t werk want daar kom ik toch langs.

Sociaal leven heb ik niet, want alle tijd gaat in de honden en de katten zitten.
Maar dat geeft niet heb t graag voor ze over
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
okidoki
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): geval apart

Ongelezen bericht door okidoki »

Daarin ben ik dus verschrikkelijk verwend :engel: ik werk 40 uur bij een hondenpension dus meneertje mag gewoon mee!!
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Madison schreef:Ja, prima geregeld allemaal, haha! Maar hoe hebben jullie dat kunnen regelen? Ik ben daar net begonnen.... Zou ik dat gewoon moeten vragen? Ik weet niet of ik dat durf.
Ik heb tijdens mijn sollicitatie gesprek gezegd dat ik niet meer dan 32 uur wilde werken. Eerst had ik 2 middagen vrij, heb toen tegen de manager gezegd dat ik dit liever verdeel naar wat later beginnen elke ochtend. Nu komt dit voor mijn werk ook beter uit. Dus dat is geen probleem.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Ik loop bijna elke dag om 6 uur met een vriendin samen. In mijn eentje zou ik niet snel in het donker in het park lopen, maar met z'n tweeën (en haar "enge heddur" erbij) vind ik het geen probleem. Als ik moe ben van het werk, heb ik ook weleens geen zin om te gaan, maar ik doe het dan toch en als ik er eenmaal ben, vind ik het eigenlijk heerlijk om even de werkdag achter me te laten.
Verder kan ik veel thuis werken, dus zijn ze vrijwel nooit lang alleen en als het een keer heel mooi weer is, kan ik ook besluiten 's middags al een wandeling te maken en 's avonds verder te werken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Ik werk onregelmatig, echt heerlijk de hond zit dus nooit heel lang alleen. Als ik moet werken eerst een behoorlijk rondje met de hond lopen en ook als ik terug kom. Als mijn vriend thuis is neemt hij de zorg op zich. Dus als ik een late dienst heb dan gaat hij een een aantal rondes met hem lopen. Hij vindt het heerlijk om met de hond te lopen dus dat komt mooi uit.
Mijn paard doe ik meestal voor of na mijn werk maar altijd overdag zodat ik thuis ben als mijn vriend ook thuis is, dan doen we samen het huis.
Zo proberen we elkaar toch nog redelijk vaak te zien ivm met mijn onregelmatige diensten.
Afbeelding
Stjerna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Finse Lappenhond (Lapinkoira)

Ongelezen bericht door Stjerna »

Ook ik loop altijd een ronde voor het werk, meestal rond 05:45 of 6 en dan loop ik altijd een half uur. Heerlijk stil op straat en ideaal om wat te trainen met Stjerna. In de avond (donker) ga ik ook gerust ook het bos in met de hond maar volgens mij is Stjerna daar niet blij mee, ze is dan altijd super waaks en blijft heeeeel dicht in m'n buurt. Ik wil hier wel mee door gaan, heerlijk met een sigaartje in de stilte, maar is dat verstandig voor Stjerna? Zou niet weten waarom niet maar ik wil geen getraumatiseerd bang voor het donkere bos hondje kweken. Overdag terwijl ik werk loopt m'n vrouw Sylvia met Stjerna.
Onze Stjerna met broertje Jari
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

In mijn eentje zou ik echt nooit een hond kunnen houden als ik 40 uur per week werkte. Met z'n tweeën (en allebei 32-40 uur werken) gaat prima. We hebben wel altijd de tijden op elkaar afgestemd. Pieter rijdt 's ochtends om 7.15 weg en is tegen vijven thuis (en de dinsdag vrij). Ik rij om 9.45 weg en ben laat thuis, en ik ben de maandag altijd vrij. Maar werk de zaterdag, maar dan is Pieter weer vrij. Dus maximaal zitten ze 3 dagen achter elkaar 7 uur alleen, maar dan heb ik wel 's ochtends een uur met ze gelopen en doet Pieter dat 's middags om 5 uur.

Ik heb zelf na een werkdag erg weinig puf om nog te moeten gaan lopen (ik verwerk de dag liever in bad), maar Pieter vind dat juist heerlijk. Dus prima geregeld zo.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik kan mijn tijden zo indelen dat ik anderhalf uur lunchpauze heb. Dan kan ik hem tussen de middag ook even goed uitlaten.
Soms mag hij mee naar een cliënt en dan zijn heen- en terugweg zeg maar de uitlaatrondjes.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”