De buren hebben sinds kort een hond erbij, een Stabij pup van 7 maand, een reu. Ze hadden verder al twee oudere hondjes die gewend waren aan hun ritme, erg veel werken en dan zijn de honden dus alleen thuis. Deze pup is dat duidelijk niet gewend en heeft enorm veel energie. Ik heb hem dus al een paar keer horen blaffen als ze weg waren. Ik overweeg eigenlijk om de buren aan te bieden om de Stabij een paar keer per week mee te nemen op een wandeling met mij en Nilo. Zo komt de pup aan zn beweging en voor ons zelf zie ik ook het voordeel ook wel. Nilo is heel erg gericht op mij en verveelt zich nogal eens tijdens wandeling omdat ik niet constant wil spelen en rennen met hem. Pupje is nu nog 7 maand en vrij onderdanig, ik denk dat het wel goed gaat met Nilo als ze elkaar leren kennen.
Maarrrrr ik twijfel wel. Want als ik dat een keer aanbied, word het een verplichting he? Daarnaast vind ik het wat eng, de verantwoordelijkheid hebben over andermans hond. Ik wil best oefenen op het loslopen, maar ik ben ook een beetje bang voor groepsgedrag met die twee reuen. Nilo is in zn eentje neutraal tegenover de meeste honden, maar ik wil er bewust geen reu bij omdat ik het idee heb dat hij zich dan nogal eens gesterkt kon voelen en daardoor meer macho gedrag gaat vertonen.
Wat zouden jullie doen?