Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doen of niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Doen of niet?

Ongelezen bericht door Maeve »

De buren hebben sinds kort een hond erbij, een Stabij pup van 7 maand, een reu. Ze hadden verder al twee oudere hondjes die gewend waren aan hun ritme, erg veel werken en dan zijn de honden dus alleen thuis. Deze pup is dat duidelijk niet gewend en heeft enorm veel energie. Ik heb hem dus al een paar keer horen blaffen als ze weg waren. Ik overweeg eigenlijk om de buren aan te bieden om de Stabij een paar keer per week mee te nemen op een wandeling met mij en Nilo. Zo komt de pup aan zn beweging en voor ons zelf zie ik ook het voordeel ook wel. Nilo is heel erg gericht op mij en verveelt zich nogal eens tijdens wandeling omdat ik niet constant wil spelen en rennen met hem. Pupje is nu nog 7 maand en vrij onderdanig, ik denk dat het wel goed gaat met Nilo als ze elkaar leren kennen.

Maarrrrr ik twijfel wel. Want als ik dat een keer aanbied, word het een verplichting he? Daarnaast vind ik het wat eng, de verantwoordelijkheid hebben over andermans hond. Ik wil best oefenen op het loslopen, maar ik ben ook een beetje bang voor groepsgedrag met die twee reuen. Nilo is in zn eentje neutraal tegenover de meeste honden, maar ik wil er bewust geen reu bij omdat ik het idee heb dat hij zich dan nogal eens gesterkt kon voelen en daardoor meer macho gedrag gaat vertonen.

Wat zouden jullie doen? :scratch:
Moos
Zeer actief

Re: Doen of niet?

Ongelezen bericht door Moos »

Als het je leuk lijkt zou ik het doen, anders niet. Tenzij je de buren erg aardig vindt, en ze sowieso graag wil helpen?
Maar als je verder weinig contact met ze hebt, zou ik echt alleen maar kijken naar of het jou wat lijkt. Of het een verplichting wordt of niet ben je ook nog altijd zelf bij natuurlijk :wink: Je zou kunnen zeggen dat je, als jij tijd hebt, hun hond wel mee wil nemen misschien?
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik zou het niet doen.
maar ik heb er dan ook slechte ervaringen mee. :oeps:
Riguus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Riguus »

Ik zou het niet doen. Het is hun eigen verantwoording, lijkt mij. eenmaal een keer uit laten bij bv ziekte vind ik het een ander verhaal.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

We hebben wel redelijk goed contact met ze. Ik trim hun beide andere hondjes en als het nodig is, laten we elkaars honden uit. Zo laten ze Nora ook wel eens uit als wij bijvoorbeeld naar show zijn, maar dat is incidenteel. Ik wil ze ook zeker wel helpen hoor, en het lijkt me leuk om weer met zo'n jonge hond te werken. Gewoon een berg koekjes en een lange lijn erbij :mrgreen: Maar als het ten koste gaat van Nilo's gedrag, nee dankje. Moet de beide heren wel samen onder controle hebben.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik zou sowieso je buren op de hoogte stellen van het blaffen als zij er niet zijn! Misschien weten ze het helemaal niet?

Verder zou ik denk ik voorstellen om zo af en toe eens de hond mee te nemen, als het jouw uitkomt. Dan wordt het geen verplichting. Misschien dat je eerst samen met hun kunt gaan wandelen en als dat goed gaat, kun je beslissen of je de hond meeneemt of niet.

Voor Nilo lijkt het me hartstikke leuk!
RIP Cena :roos:
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Doen, als je dat wilt tenminste.
    Ik heb ook máánden gezorgd voor de Bull terrier (toen nog pup) van de buren, zij hadden er maar 1 week voor uitgetrokken om thuis te blijven.
    Ik vond dat zielig voor die pup, dus heb ik Gino(de bull terrier) zo'n 8 maanden mee in huis gehad, tot het niet meer ging met mijn reu Jakko.
    Hier waren we lekker aan de wandel: :wink:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    Maeve
    Zeer actief
    Contacteer:

In huis zou ik ook wel willen, dat is helemaal mooi natuurlijk maar ik weet dat Nilo geen andere reuen in huis moet. Dan word hij echt heel vervelend en ik kan hem geen ongelijk geven, het is zijn terein. Dat doen we dus maar niet, maar op neutraal terein kan hij heerlijk spelen met sommige honden :ok:
    Moos
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maeve schreef:We hebben wel redelijk goed contact met ze. Ik trim hun beide andere hondjes en als het nodig is, laten we elkaars honden uit. Zo laten ze Nora ook wel eens uit als wij bijvoorbeeld naar show zijn, maar dat is incidenteel. Ik wil ze ook zeker wel helpen hoor, en het lijkt me leuk om weer met zo'n jonge hond te werken. Gewoon een berg koekjes en een lange lijn erbij :mrgreen: Maar als het ten koste gaat van Nilo's gedrag, nee dankje. Moet de beide heren wel samen onder controle hebben.
    Maar of het ten koste gaat van Nilo's gedrag kan jij alleen zien/weten natuurlijk :wink: Je kan het ook gewoon doen, en erbij zeggen dat je ermee stopt als blijkt dat het teveel problemen gaat geven v.w.b Nilo.
    Afbeelding
    Supernova
    Zeer actief
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik zou het gewoon even proberen. Gaat het niet dan stop je ermee.
    Wel van te voren duidelijk aangeven, maar dat lijkt me geen probleem.
    Assie
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Volgens mij is het onmogelijk om antwoord te geven op de vraag of het invloed heeft op Nilo. Dat weet je pas als je het probeert. En jij kent Nilo het beste en weet dus of het effect heeft.

Ik zou het dus gewoon voorstellen. Dat je hun hond wel eens kunt meenemen als je tijd hebt, maar dat je eerst een paar keer wil testen om zeker te weten dat Nilo er geen haantje van wordt.
    Lijkt me wel heel leuk, met 2 honden lopen.
    Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
    Maeve
    Zeer actief
    Contacteer:

Nou, het is al niet meer nodig. Hij kan ook niet bij mn buren blijven, gaat niet goed met een van hun oudere honden. Hij is nu dus terug naar zn eerste eigenaar die hem te druk vinden (mensen zijn op leeftijd). Ze schijnen hier niet te ver vandaan te wonen dus heb doorgegeven dat ik eventueel met hem wil lopen zolang hij nog niet herplaatst is. Maar hij gaat binnenkort op marktplaats. Arm beest :ugh:
    Supernova
    Zeer actief

Hij heeft zeker geen stamboom?
    Maeve
    Zeer actief
    Contacteer:

Denise. schreef:Hij heeft zeker geen stamboom?
    Nope. Hij komt van een of andere boer en als ik het zo hoor een broodfokker. Lag toen tussen de uitwerpselen :ugh:
    Supernova
    Zeer actief

Maeve schreef:
    Denise. schreef:Hij heeft zeker geen stamboom?
    Nope. Hij komt van een of andere boer en als ik het zo hoor een broodfokker. Lag toen tussen de uitwerpselen :ugh:
    :ugh: Lastig zeg.
    Wie weet waar hij terecht komt via marktplaats.
    Maeve
    Zeer actief
    Contacteer:

Ja ik vind het ook een naar idee. Maar mn ouders willen geen derde hond, als die er al komt word het een Toller teefje en niet een Stabij reu waar we zelf nooit voor zouden kiezen. Klinkt hard maarja. Daarbij denk ik niet dat ik Nilo en die andere reu er een plezier mee doe om ze in hetzelde huis te zetten. Ik hoop maar dat hij goed terecht komt.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”