Zeker weten. Dat snap ik ook.renee-uk schreef:Dat baasje liet voor de tweede achtereenvolgende keer haar hond die andere hond lastig vallen, waarbij ze de eerste keer op haar gemakkie af stond te wachten of de honden het zelf zouden oplossen. Dan lijkt het me toch logisch dat die mensen bij die tweede keer een heel stuk geirriteerder zijn?
Ik niet. Niet als je met 2 man bent, en de baas van de klierhond al snel aan komt lopen. Het lijkt mij vrij nutteloos om te gaan schoppen als je toch 1 iemand hebt om je eigen hond te letten, en 1 iemand om de andere hond even vast te grijpen voor die, wat zal het zijn, 30 sec totdat de baas erbij is? Ik vind schoppen (maar goed, dan ga ik dus uit van doelgericht schoppen he?) overtrokken in dit geval. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik het oke vind dat je je hond naar andere honden toe laat gaan terwijl je weet dat hij wil rijden.Ik kan me levendig voorstellen dat er dan naar een hond geschopt wordt en de schuld daarvoor leg ik toch echt bij de eigenaar van die rijgrage hond.
Als het nodig is zou ik ook desnoods schoppen. Maar ik vind dat dus niet nodig als je met 2 personen bent, en de baas ook al snel aan komt zetten. Ik kan me best voorstellen zelfs nog dat als ik al 10 minuten in the middle of nowhere sta met een sterke hond die Vera al rijdende de aarde in probeert te boren, dat ik dan ook hardhandiger wordt. Dus dat je bijvoorbeeld schopt als je het echt niet meer anders op kan lossen, daar kan ik wel inkomen.En ik schop wel hoor Marloes, als het nodig is.
Ik heb nou ook niet direkt een lammetje aan de andere kant van de lijn, maar dat staat allemaal al eerder vermeld hier.
Maar op zondagmiddag in een losloopgebied, terwijl je met 2 personen bent en de 3e onderweg is. Vind ik wat over the top.