Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mij nu weer is overkomen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Wat mij nu weer is overkomen...

Ongelezen bericht door Moos »

renee-uk schreef:Dat baasje liet voor de tweede achtereenvolgende keer haar hond die andere hond lastig vallen, waarbij ze de eerste keer op haar gemakkie af stond te wachten of de honden het zelf zouden oplossen. Dan lijkt het me toch logisch dat die mensen bij die tweede keer een heel stuk geirriteerder zijn?
Zeker weten. Dat snap ik ook.
Ik kan me levendig voorstellen dat er dan naar een hond geschopt wordt en de schuld daarvoor leg ik toch echt bij de eigenaar van die rijgrage hond.
Ik niet. Niet als je met 2 man bent, en de baas van de klierhond al snel aan komt lopen. Het lijkt mij vrij nutteloos om te gaan schoppen als je toch 1 iemand hebt om je eigen hond te letten, en 1 iemand om de andere hond even vast te grijpen voor die, wat zal het zijn, 30 sec totdat de baas erbij is? Ik vind schoppen (maar goed, dan ga ik dus uit van doelgericht schoppen he?) overtrokken in dit geval. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik het oke vind dat je je hond naar andere honden toe laat gaan terwijl je weet dat hij wil rijden.
En ik schop wel hoor Marloes, als het nodig is.
Ik heb nou ook niet direkt een lammetje aan de andere kant van de lijn, maar dat staat allemaal al eerder vermeld hier.
Als het nodig is zou ik ook desnoods schoppen. Maar ik vind dat dus niet nodig als je met 2 personen bent, en de baas ook al snel aan komt zetten. Ik kan me best voorstellen zelfs nog dat als ik al 10 minuten in the middle of nowhere sta met een sterke hond die Vera al rijdende de aarde in probeert te boren, dat ik dan ook hardhandiger wordt. Dus dat je bijvoorbeeld schopt als je het echt niet meer anders op kan lossen, daar kan ik wel inkomen.
Maar op zondagmiddag in een losloopgebied, terwijl je met 2 personen bent en de 3e onderweg is. Vind ik wat over the top.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zoek stok! schreef:Het is toch bijzonder hoe de mening op een forum kan veranderen. Toen ik een tijd geleden zei dat ik een hond op alle mogelijke manieren van Bram zou afhalen als hij gegrepen wordt, kreeg ik daar nogal wat commentaar op. Nu wordt er nogal wat gedreigd met schoppen. Of mag het alleen als je zelf een killer aan de lijn hebt?
Grappig dat je nooit ingaat op een antwoord dat jou niet past maar dat is ook niks nieuws

Van mij heb je vast en zeker geen commentaar gekregen op die mededeling, ik zou zelf precies hetzelfde doen maar dat heb ik al een keer of 80 gezegd inmiddels.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Nu wordt er nogal wat gedreigd met schoppen. Of mag het alleen als je zelf een killer aan de lijn hebt?
Het interesseert me geen reet wat het forum er van vindt ;-)
Als er een hond op een vervelende manier (willen knokken of neuken)binnendringt in mijn roedel wil ik hem gewoon weghebben. Opdonderen.
En als dat niet goedschiks gaat of de baas is te belazerd om zijn joekel op te halen, dan gaat dat kwaadschiks ja.
Daarmee reageer ik niet anders dan dat iedere normale hond zou doen :19: . Ik wil niet dat mijn eigen honden het oplossen: IK los het op.
En ik vind dat mijn honden dus ook op mij moeten kunnen vertrouwen.
dank je :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Nu wordt er nogal wat gedreigd met schoppen. Of mag het alleen als je zelf een killer aan de lijn hebt?
Het interesseert me geen reet wat het forum er van vindt ;-)
Als er een hond op een vervelende manier (willen knokken of neuken)binnendringt in mijn roedel wil ik hem gewoon weghebben. Opdonderen.
En als dat niet goedschiks gaat of de baas is te belazerd om zijn joekel op te halen, dan gaat dat kwaadschiks ja.
Daarmee reageer ik niet anders dan dat iedere normale hond zou doen :19: . Ik wil niet dat mijn eigen honden het oplossen: IK los het op.
En ik vind dat mijn honden dus ook op mij moeten kunnen vertrouwen.
juist, mij interesseert het dus ook geen hol wat iemand anders er van vind, mijn honden en ik moet er mee leven dus ik maak zelf prima uit wat ik het beste vind voor mijn honden en de andere hond. Wil je dat niet moet je voor zorgen dat ie gewoon niet bij mijn honden komt. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

malinois schreef:juist, mij interesseert het dus ook geen hol wat iemand anders er van vind, mijn honden en ik moet er mee leven dus ik maak zelf prima uit wat ik het beste vind voor mijn honden en de andere hond. Wil je dat niet moet je voor zorgen dat ie gewoon niet bij mijn honden komt. :19:
Het interesseert mij ook niet wat een ander ervan vindt. Maar ik vind het voor mezelf bijzonder onprettig om een hond te gaan schoppen omdat hij rijdt. En dan ga ik dus wel even uit van de beginsituatie van dit topic: 2 mensen bij de honden, en een baas die ook al aan komt zetten. De situatie die Alma aangaf is alweer heel anders natuurlijk. En een flinke reu zonder baas in de buurt die Vera tegen de grond aan staat te werken al rijdend, nou ja, dan kom ik er hoogstwaarschijnlijk ook niet met hem alleen wegsturen met stem.
Maar goed, ik ben sowieso niet zo heel erg daadkrachtig moet ik zeggen. Het heftigste wat ik ooit gedaan heb bij een andere hond is een mep geven met mijn lijnen (die van Moos en Saar toendertijd welteverstaan, mini lijntjes ook nog eens dus :jank: :mrgreen: ). Overigens, daar kreeg ik toen hier nog het nodige commentaar op, terwijl die twee Drentsche Patrijs reuen toen samen op Moos lagen te knokken. Maar dit terzijde :F:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:juist, mij interesseert het dus ook geen hol wat iemand anders er van vind, mijn honden en ik moet er mee leven dus ik maak zelf prima uit wat ik het beste vind voor mijn honden en de andere hond. Wil je dat niet moet je voor zorgen dat ie gewoon niet bij mijn honden komt. :19:
Het interesseert mij ook niet wat een ander ervan vindt. Maar ik vind het voor mezelf bijzonder onprettig om een hond te gaan schoppen omdat hij rijdt. En dan ga ik dus wel even uit van de beginsituatie van dit topic: 2 mensen bij de honden, en een baas die ook al aan komt zetten. De situatie die Alma aangaf is alweer heel anders natuurlijk. En een flinke reu zonder baas in de buurt die Vera tegen de grond aan staat te werken al rijdend, nou ja, dan kom ik er hoogstwaarschijnlijk ook niet met hem alleen wegsturen met stem.
Maar goed, ik ben sowieso niet zo heel erg daadkrachtig moet ik zeggen. Het heftigste wat ik ooit gedaan heb bij een andere hond is een mep geven met mijn lijnen (die van Moos en Saar toendertijd welteverstaan, mini lijntjes ook nog eens dus :jank: :mrgreen: ). Overigens, daar kreeg ik toen hier nog het nodige commentaar op, terwijl die twee Drentsche Patrijs reuen toen samen op Moos lagen te knokken. Maar dit terzijde :F:
je moet ook alleen doen waar je zelf achter staat anders heeft het totaal geen effect, of het moet uit aktie-reactie komen dat werkt ook meestal prima.
Maar jij hebt ook totaal andere honden dan bijv. Rennee of ik... als ik zulke makkelijke honden wat andere honden betreft had, zou ik misschien ook anders reageren... maar ik MOET reageren en ook direct anders lossen ze het zelf op en dan kan ik het toch beter doen dan mijn hond. Dat weet ik zeker. Dat schupke van mij weegt niet op tegen de bijtkracht van mijn hond. En dat is niet denigrerend bedoeld of wat dan ook voor men daar weer over valt... ik loop met Xavi ook (nog) een stuk makkelijker. Of dat zo blijft is afwachten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:Het heftigste wat ik ooit gedaan heb bij een andere hond is een mep geven met mijn lijnen (die van Moos en Saar toendertijd welteverstaan, mini lijntjes ook nog eens dus :jank: :mrgreen: ).
:smile: Ik zié het voor me
Ja, lach maar :jank: :mrgreen: Zaten toevallig wel levensgevaarlijke mini musketons aan :pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef: je moet ook alleen doen waar je zelf achter staat anders heeft het totaal geen effect, of het moet uit aktie-reactie komen dat werkt ook meestal prima.
Maar jij hebt ook totaal andere honden dan bijv. Rennee of ik... als ik zulke makkelijke honden wat andere honden betreft had, zou ik misschien ook anders reageren... maar ik MOET reageren en ook direct anders lossen ze het zelf op en dan kan ik het toch beter doen dan mijn hond. Dat weet ik zeker. Dat schupke van mij weegt niet op tegen de bijtkracht van mijn hond. En dat is niet denigrerend bedoeld of wat dan ook voor men daar weer over valt... ik loop met Xavi ook (nog) een stuk makkelijker. Of dat zo blijft is afwachten...
Dat snap ik ook wel hoor :wink: Maar, om nog even bij de beginpost te blijven, ik ga er dus niet vanuit dat iemand dan op zondagmiddag in losloopgebied gaat lopen. Lijkt me tenminste voor jezelf ook niet erg prettig...ik deed dat met bange Saar ook niet, werd ik zelf veel te gestoord van.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Confrontatie zoekende honden met een ongeinteresseerde baas op tig honderd meter of volledig uit zicht, daar kan ik slecht tegen. Ik heb Bram laatst nog een keer in de lucht gehesen toen ik zag dat een hond verkeerde bedoelingen had met een baasje op grote afstand. Persoonlijke bodyguard Izzie heeft de hond in kwestie weggejaagd. Was zij er niet geweest, dan had ik absoluut ingegrepen.

Ik vind het al erg irritant als mensen hun reu enorm laten fixeren op Bram. Maar dat gebeurt zo vaak, dat ik me er maar niet meer druk om maak.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef: maar ik MOET reageren en ook direct anders lossen ze het zelf op en dan kan ik het toch beter doen dan mijn hond
Ik MOET ook reageren, want Bram is vaak genoeg gegrepen. Juist dan moet je ook reageren, als je een hond hebt die de andere hond niet aan gort bijt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: maar ik MOET reageren en ook direct anders lossen ze het zelf op en dan kan ik het toch beter doen dan mijn hond
Ik MOET ook reageren, want Bram is vaak genoeg gegrepen. Juist dan moet je ook reageren, als je een hond hebt die de andere hond niet aan gort bijt.
dat geloof ik ook graag, Dusty was ook zo'n hond
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zoek stok! schreef:
:mrgreen:

Hier lees je dus twee bazen die van uit zichzelf ingrijpen vanuit een eigen perspectief, als meerdere mensen zo assertief zijn is het toch prima, beide bazen zouden in geval van confrontatie of eventuele provocatie ingrijpen en dat is dan toch ok.

had het net ook even aan de hand, en ik had die hele hond niet gezien die liep los achter een heg, voetpad, en ik liep op gras met rechts van me fietspad.
Ineens was de plassende bluf heel allert, zij plaste links van me, en Finn liep voor me aan de flex
Dook door de heg een hond naar haar toe, die bleek los te lopen.. Finn wilde ook reageren en zij ook maar kon hem tot niet bemoeien manen en haar terug aan de voet roepen
De andere meneer sprak zijn hond vermanend toe en riep hem ook aan de voet, over de haag vroeg hij nog of alles ok was. Nou prima, we hadden elkaar niet gezien, en toen ik omkeek zag ik dat het ook een herderachtige was, ik had de mijne snel bij me en hij reageerde ook op het feit dat zijn hond door de bosjes dook. Daar kan ik niet boos om worden hoor, sommige honden reageren gewoon wat pittig op elkaar. Als je op tijd ingrijpt is er niets mis.. had deze eigenaar niet in kunnen grijpen en had de losse hond tussen mijn duo in gaan springen in die modus had ik niet blij geweest eerlijk gezegd, nu had ik zoiets van gut.. hij had niet verwacht dat zijn hond door de struiken in sprong naar 1 van mijn honden, en reageerde wel direct, net zoals ik reageerde op defensief gedrag van mijn beide honden. de ene terug aan de voet en de ander kappen met meedoen met de highlevel energie van de ander. lekker verder lopen zonder gezeur, sneeuwschoppen en takken zoeken :mrgreen:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

ik heb het ook wel eens meegemaakt, en heb de desbetreffende hond er ook vanaf gebruld, alleen sloeg het gedrag toen om in agressief, die hond heb ik ook even een wipperd gegeven(ik heb hem niet lens geschopt of zo hoor :wink: ), wist me namelijk echt geen raad t vrouwtje stond nog geen 2 meter van me af maar deed gewoon niks, uiteindelijk heeft ze hem wel aangelijnd.
Lellibel schreef:Ben ik de enige die zich enigzins zorgen maakt om het feit dat die hond 'Dinges' heet?
wat is dit voor een bullshit opmerking :19:
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

ik heb hier in het park iets soort gelijks mee gemaakt. ik loop met daro, mechel van 5 maanden, aangelijnd in het park komt me daar tog een enorme brede bordeux dog aanzetten. hij liep los met een tuig om. echt, zo breed en groot had ik ze nog nooit gezien en ik heb er zat gezien. daro is nogal onder de indruk en zodra dat beest boven daro ging staan dook die kleine direct op de grond en ging jankend op zijn rug liggen. die bd bleef maar op hem rijden en die eigenaar maar lachen. ik gezegt van joh dit kan zo niet hier heb ik geen zin in en loop weg met daro. vraag me niet hoe want die bd wilde er maar niet af. die vent blijft staan en praat met een andere vrouw die aan kwam met haar hond. als ik met daro, nog steeds aangelijnd, 50 meter verder ben komt die bd weer terug. en ja hoor, daro weer op zijn rug jankend en dat beest er weer op lopen rijen. die vent bleef gewoon toe staan kijken en deed niks. toen werd ik ook pislink. dat beest een schop verkopen kwam zeker in me op maar ik was toch wel erg onder de indruk van zijn kaken dat ik dat maar niet gedaan heb en stond ook tegen de eigenaar te bleren, zal je die k*t hond gvd niet terug roepen!!!!!!!!!!!!! pas na een minuut of 2 begon hij te roepen maar beestlief reageerde uiteraard niet. die vent verzette geen stap. ik weer schreeuwen en uiteindelijk na weer een paar minuten droop de bd af. echt hoor, dat soort mensen moet het verboden worden om hun hond los te laten. bd weet niet beter, tis een hond, maar die eigenaar zou je het liefst een paar rotschoppen verkopen en er op gaan staan springen zodat hij ok eens weet hoe het voelt.

sommige mensen grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

oeps zie dat het al een ouder onderwerp is
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”