Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wil brok niet eten :(

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Annette1986
Actief
Mijn ras(sen): beauceron
Aantal honden: 3

wil brok niet eten :(

Ongelezen bericht door Annette1986 »

Hoi

Lee van ons is een Beauceron van 4 maanden. Hij krijgt 2/3 smuldier compleet en 1/3 brok.

Nu het punt, hij wil zijn brok niet meer eten :(
wilde het nooit erg graag hebben, maar at het meestal nog wel.

Nu is hij best wat aan de schrale kant en vind ik het belangrijk dat hij dus wel goed blijft eten!

Het punt van de brok is dat hij regelmatig bij mijn moeder is als wij moeten werken of als we een keer ergens heen moeten en hij niet mee kan.
Mijn moeder vind het heerlijk om op te passen en het gaat goed samen met haar hondjes.
Nu eten haar honden brok, en vind ik dat als Lee daar is dan het niet eerlijk is om hem vlees te geven en de andere honden niet. En als we weg gaan is het niet altijd mogelijk om diepvries mee te nemen, en is brok dus 1000x makkelijker.
Vandaar dat ik wil dat hij ook gewent blijft aan zijn brok!

Hij kreeg Jarco junior, maar slikte deze helemaal door en op aanraden zijn we toen de zak (bijna) leeg was over gegaan op volwassen voer. Aangezien hij voornamelijk kvv krijgt lijkt me dit geen groot probleem. Dit in de hoop dat hij ging kauwen op de brok en het beter zou eten, nou niks is minder waar en hij wil de junior brok ook niet meer graag eten.

Gister op de Winner geweest en daar heeft hij verschillende hapjes geproefd. Voro bijv Farmfood trok hij zijn neus op, maar Dogs lover gold leek hij erg lekker te vinden want hij had zijn proefzakje zo op :lol1: Ik helemaal blij een kleine zak meegenomen om te proberen.

Krijgt hij het vanochtend, eet hij weer niet :oohja:
Tegen mijn idee in toen weggehaald na 15 minuten ongeveer en 's middags weer geprobeerd, weer niet eten. En ook om 16.00 niet eten :boos: :cry:

Dus vanavond toch maar zijn pakje smuldier gegeven, want ja, anders wordt hij ECHT te mager en hij is nog maar een puppie!!!

Als beloning pakt hij de brokjes btw wel aan :denken:

iemand tips?
(zalmolie of yoghurt erover helpt ook al niet meer:( )
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: wil brok niet eten :(

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik zou hem bij je moeder even scheiden van de andere honden en hem dan gewoon kvv geven. Gewoon goed aan denken en op tijd uit de vriezer halen. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk, sorry... :roos:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

niet 'dwingen'. Als hij straks uit logeren gaat dan eet hij wel met die meute mee. Honden die vlees eten die hebben een dusdanig maag- darmstelsel dat ze zo een dagje brok tussendoor eten, niks geleidelijk of gewend zijn/raken. Geef hem nu dus maar lekker KVV.
Annette1986
Actief

het is niet alleen bij mijn moeder, ook als we een weekend weg gaan/op vakantie gaan of hoe dan ook. Ik wil zonder problemen brok kunnen geven mocht het een keer nodig zijn.

En ik weet dat er mensen zijn die heel erg tegen brok zijn hier, maar daar ben ik er niet een van.
Ik geef hem naar mijn idee gewoon wel goed voer. Kvv vind ik ook goed voer, maar dat wil niet zeggen dat ik tegen brok ben. Ik wil graag brok blijven voeren, en ben dus op zoek naar de beste mannier waarop dit kan zonder dat mijn hond maaltijden moet overslaan.
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
Annette1986
Actief

maar kan het dan echt geen kwaad voor zijn darmen?
Hij is er lichtelijk gevoelig op. heeft wat snel dunne poep (vooral als er wat stress is/nieuwe dingen gebeuren)
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

voor die ene keer dat hij brok krijgt in het jaar (vakantie) zou ik hem gewoon op kvv zetten. Op vakantie kan je ook gaan denken aan Renske. Is geen kvv, ik noem het altijd veredeld blikvoer.
Met Dana vorig jaar ook gedaan, Renske op vakantie ok ze deed het er niet super op maar voor die enkele keer per jaar knijp mijn oogjes wel even toe
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als ie als beloning brokjes krijgt is hij er voldoende aan gewend het ook af en toe als enige te eten.
Gewoon lekker KVV geven dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

en als je wat van die KVV door die brok doet? Doe ik hier ook. Brok gaat veel sneller en smakelijker op zo.

Zij tevreden, ik tevreden en geen gedoe met de koppige trees uithangen omdat ie moet vreten wat de pot schaft... :devil:
zeker met een pup, wil ik wel graag dat ze eten.
Annette1986
Actief

daarom, omdat hij nog zo klein is wil ik gewoon dat hij goed eet!

maar als het echt geen probleem is om hem hier op kvv te zetten dat hij bij mijn moeder en op vakantie dan wel brok krijgt, dan gaan we gewoon lekker kvv voeren.

Is dan alleen smuldier genoeg kwa voedingsstoffen?
of moeten we dan af en toe een duurder merk geven?
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

afwisselen qua kvv is altijd verstandig. Al was het maar voor het plezier van je hond.
DogMa
Actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door DogMa »

heeft hij geen last van zijn tanden? Kan zijn dat hij misschien wat vroeg gaat wisselen of nu toch al wel wat gevoelige tanden heeft. Hoor ik wel vaker. Mijn honden niet, zijn net vuilnisbakken, daar gaat alles in...
Annette1986
Actief

ik denk niet dat het aan zijn tanden ligt, hij is wel al aan het wisselen hoor, maar eet wel gewoon een koeienpoot en varkensoor. Dus als hij dat kan eten gaat zo'n brokje er ook wel in ;)

kauwt hij trouwens toch niet zo vaak op :mep:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Annette1986 schreef:daarom, omdat hij nog zo klein is wil ik gewoon dat hij goed eet!
Is dan alleen smuldier genoeg kwa voedingsstoffen?
als je de compleet versie neemt, wel. Je hebt ook enkelvoudige geloof ik, die is niet ok om dagelijks te geven (af en toe kan uiteraard geen kwaad)

persoonlijk zou ik wel wat variatie voorzien, lijkt me leuker voor de hond. Maar zolang het compleet is, is het zeker en vast voldoende voor je hond.
Annette1986
Actief

hij krijgt idd de complete versies (vlees compleet en pens/vlees compleet), met af en toe voor de helft een enkele versie (vlees, kip, pens en hart hebben ze geloof ik enkelvoudig)
Hij vind het erg lekker en deze smaken wisselen we regelmatig af. Hij krijgt nooit 2x hetzelfde achter elkaar.

maar in principe is alleen smuldier dus wel voldoende en hoeft er (kwa voedingsbehoefte en niet kwa afwisseling alleen) geen ander kvv meegevoerd te worden omdat dat kwalitatief veeeel beter is?
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

wat is kwalitatief beter voer? omdat het duurder is?
Mijn hond krijgt lotgering en dit is ook goedkoop. Hun besparen vooral op de verpakking.. ja er zit geen groentepreperaat in maar dit is aan te vullen als je dit wilt...
Ik zou mijn hond niet zo snel op enkel smuldier zetten omdat ik het te weinig variatie vind hebben in vleessoorten... ik wil ook eens vis geven, of paard, of geit of eend... noem het maar op..
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier een pup die volledig op Smuldier staat, krijgt wel beloningsbrokjes maar maaltijden zijn alleen maar Smuldier. Hij doet het er uitstekend op! Ben er heel tevreden over.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Annette1986
Actief

ok dank jullie wel
Dan gaan we dat gewoon lekker doen.

En als ik dan eens bij de dierenzaak ben neem ik wel eens wat lekkers nieuws voor hem mee ;)

bedankt allemaal!!!!
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Annette1986 schreef: En ik weet dat er mensen zijn die heel erg tegen brok zijn hier, maar daar ben ik er niet een van.
Ik geef hem naar mijn idee gewoon wel goed voer. Kvv vind ik ook goed voer, maar dat wil niet zeggen dat ik tegen brok ben. Ik wil graag brok blijven voeren, en ben dus op zoek naar de beste mannier waarop dit kan zonder dat mijn hond maaltijden moet overslaan.
Ik ben niet per definitie tegen brokken, maar blijkbaar is je hond dat wel en jij vindt het belangrijk dat hij op gewicht blijft. ;) Vandaar dat de meesten kvv aan zullen raden. Succes in elk geval, ik hoop dat je een oplossing vindt. :ok:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb mijn honden graag op de kvv... heb er helaas alleen 1 die het wat minder met mijn eens in... ze heeft een granen en kip allergie dus ik ben al beperkt maar alle kvv waar ik eem aan kom blieft madam niet want daar zitten stukjes in.. behalve de glutenvrij van smuldier.. die vind ze geweldig.... helaas alleen maar die geven is echt geen optie.
Dus omdat madam helemaal blij wordt van de vis brokken krijgt ze dus ook brokken hier... ik heb niets tegen brokken maar vind kvv of vers voeren zelf veel beter....maarja die vlieger gat dus niet op.
Als je een keer weg gaat heb je ook van ( geloof ik) naturis vers maaltijden die je niet in de koeling hoeft tebewaren als ze on geopend zijn.. mss is dat een optie ipv de brok?
Afbeelding
Annette1986
Actief

daar kan ik idd even naar zoeken als we wat langere tijd weg gaan

Bedankt allemaal!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”