Lee van ons is een Beauceron van 4 maanden. Hij krijgt 2/3 smuldier compleet en 1/3 brok.
Nu het punt, hij wil zijn brok niet meer eten
wilde het nooit erg graag hebben, maar at het meestal nog wel.
Nu is hij best wat aan de schrale kant en vind ik het belangrijk dat hij dus wel goed blijft eten!
Het punt van de brok is dat hij regelmatig bij mijn moeder is als wij moeten werken of als we een keer ergens heen moeten en hij niet mee kan.
Mijn moeder vind het heerlijk om op te passen en het gaat goed samen met haar hondjes.
Nu eten haar honden brok, en vind ik dat als Lee daar is dan het niet eerlijk is om hem vlees te geven en de andere honden niet. En als we weg gaan is het niet altijd mogelijk om diepvries mee te nemen, en is brok dus 1000x makkelijker.
Vandaar dat ik wil dat hij ook gewent blijft aan zijn brok!
Hij kreeg Jarco junior, maar slikte deze helemaal door en op aanraden zijn we toen de zak (bijna) leeg was over gegaan op volwassen voer. Aangezien hij voornamelijk kvv krijgt lijkt me dit geen groot probleem. Dit in de hoop dat hij ging kauwen op de brok en het beter zou eten, nou niks is minder waar en hij wil de junior brok ook niet meer graag eten.
Gister op de Winner geweest en daar heeft hij verschillende hapjes geproefd. Voro bijv Farmfood trok hij zijn neus op, maar Dogs lover gold leek hij erg lekker te vinden want hij had zijn proefzakje zo op
Krijgt hij het vanochtend, eet hij weer niet
Tegen mijn idee in toen weggehaald na 15 minuten ongeveer en 's middags weer geprobeerd, weer niet eten. En ook om 16.00 niet eten
Dus vanavond toch maar zijn pakje smuldier gegeven, want ja, anders wordt hij ECHT te mager en hij is nog maar een puppie!!!
Als beloning pakt hij de brokjes btw wel aan
iemand tips?
(zalmolie of yoghurt erover helpt ook al niet meer:( )