Vandaag ben ik met beide dames opgegaan voor GG...Met de oudste van 8 heb ik toch maar de stoute schoenen aangedaan om te kijken of we nog wat GG kunnen lopen. Ze vind het geweldig om wat samen met de baas te doen...Officieel is ze mijn hond niet maar ach..Waarom niet met lease-hond examen doen...
Het examen kwam gevoelsmatig wat te vroeg omdat het niet altijd meeviel om alle handgebaren er in korte tijd eruit te trainen..Maar ook bijvoorbeeld het "staan" er netjes in te trainen..
Helaas was Nora vandaag niet helemaal in orde..Ik begreep dat ze gisteren wat gedrukt/stilletjes was..Vannacht had ze haar bench onder gal gekotst..Dus helemaal fit was ze niet...Ik heb even zitten twijfelen maar ik heb het aangekeken..
Ze was tijdens het examen niet helemaal in haar doen..Plus een baas die toch wat te gespannen was, was het totaalplaatje wel voldoende om te slagen maar ze liep niet helemaal lekker..Het los volgen liep voor geen meter..De rest was gelukkig wel voldoende..Maar 237 punten was het voldoende om te slagen..
Na een pauze en hondenwissel wat het de beurt aan Jeppe..Ik heb mezelf eerst een peptalk gegeven om mijn spanning niet op Jeppe over te brengen..
Jeppe had gelukkig wat minder last van mijn spanning..
Nou ja..Ze maakte met bepaalde oefeningen wel potje van dat ik wel wat verrast werd tijdens het examen..Er waren enorm lekkere geurtjes op het veld
Maar al en al moet ik niet klagen..Ze liep lekker enthousiast..Aandachtspunten houden we altijd, maar is geslaagd met 241 punten..