Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GG-examens GGB en GG2

Moderator: moderatorteam

janine
Zeer actief

GG-examens GGB en GG2

Ongelezen bericht door janine »

Wat doet een mens zichzelf toch aan !

Vandaag ben ik met beide dames opgegaan voor GG...Met de oudste van 8 heb ik toch maar de stoute schoenen aangedaan om te kijken of we nog wat GG kunnen lopen. Ze vind het geweldig om wat samen met de baas te doen...Officieel is ze mijn hond niet maar ach..Waarom niet met lease-hond examen doen...
Het examen kwam gevoelsmatig wat te vroeg omdat het niet altijd meeviel om alle handgebaren er in korte tijd eruit te trainen..Maar ook bijvoorbeeld het "staan" er netjes in te trainen..
Helaas was Nora vandaag niet helemaal in orde..Ik begreep dat ze gisteren wat gedrukt/stilletjes was..Vannacht had ze haar bench onder gal gekotst..Dus helemaal fit was ze niet...Ik heb even zitten twijfelen maar ik heb het aangekeken..

Ze was tijdens het examen niet helemaal in haar doen..Plus een baas die toch wat te gespannen was, was het totaalplaatje wel voldoende om te slagen maar ze liep niet helemaal lekker..Het los volgen liep voor geen meter..De rest was gelukkig wel voldoende..Maar 237 punten was het voldoende om te slagen..

Na een pauze en hondenwissel wat het de beurt aan Jeppe..Ik heb mezelf eerst een peptalk gegeven om mijn spanning niet op Jeppe over te brengen..
Jeppe had gelukkig wat minder last van mijn spanning..
Nou ja..Ze maakte met bepaalde oefeningen wel potje van dat ik wel wat verrast werd tijdens het examen..Er waren enorm lekkere geurtjes op het veld :19: Ik denk dat het achteraf haar manier was om met mijn spanning om te gaan..Normaal bij het zitten, zit ze als een standbeeld..Vandaag ging ze snuffelen :boos: Ook het vak leek ze helemaal niet meer te kennen ; ze ging naar de andere pionnen op het veld en uitgbereid snuffelen.. Sorteren kan ze perfect maar ook hier was ze meer met veld bezig dan met de stokjes..Ze bracht uiteindelijk wel het juiste stokje maar wel nadat ze hem eerst had laten vallen en uitgebreid het veld had zitten besnuffelen..
Maar al en al moet ik niet klagen..Ze liep lekker enthousiast..Aandachtspunten houden we altijd, maar is geslaagd met 241 punten..
Laatst gewijzigd door janine op 20 nov 2010 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: GG-examens GGB en GG2

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat knap zeg, gefeliciteerd!!! :ok:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Gefeliciteerd hoor :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yai »

Gefeliciteerd! Knap hoor! :cheer:
Afbeelding
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Profiact!!!
2 diploma's op 1 dag, best wel bijzonder!
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Netjes hoor, met 2 honden werken op een dag en nog slagen met beide ook.
Van harte gefeliciteerd.
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

knap hoor gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Gefeliciteerd :cheer: :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
janine
Zeer actief

Ik moet nog even kijken hoe het een volgende keer ga doen..Vond het wel zwaar voor mezelf om meer dan halve dag gespannen te zijn..
Die rotzenuwen..Ik weet dat het nergens voor nodig is, maar toch..
Maar gelukkig hadden we relaxte keurmeester...

Het GG3 programma gaat me nog wel wat tijd kosten om dat er goed in te trainen...

Vond het wel jammer dat Jeppe me bij dit examen behoorlijk uitprobeerde..Maar ze liep enthousiast, werkte netjes dus dat het gelukkig wel voldoende was om te slagen...
Gelukkig kreeg ik alleen deze keer terug dat rechtsomkeert de hond te wijd liep en bij versnelde pas...Wel lastig hoor omdat Jeppe nogals schrikachtig is. Ik heb daar wel wat aandacht aan besteedt naar aanleiding van vorige examen waar ik wat terugkreeg om mijn eigen wendingen...Daar kreeg ik gelukkig dus geen commentaar op..
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Was het trouwens een wedstrijddag of een clubexamen? En wie keurde er?
janine
Zeer actief

Het was clubexamen..Dhr. Belder keurde..
Bij GGB keurden ze soepel. Daar werd niet alle extra namen/commandos je aangerekend..Bij de andere examens wel..Gelukkig heb ik me daar aardig op ingesteld dat alles wat gezien kan worden als extra commando niet nodig heb..Maar ik besef me dat ik met soortgelijke prestaties op wedstrijddag het net niet had gehaald.
Het was gewoon jammer dat Jeppe er met bepaalde oefeningen haar eigen ding deed. De overige oefeningen waren gelukkig erg goed dat ik voldoende had om te slagen.
Het blijft een levende wezen...En ik vind dat ik het met mijn fries nog niet zo slecht doe..Ze werkt netjes, wil graag werken..Alleen moeilijkste is om de motivatie er bij haar in te houden..Het moet uitdagend voor haar blijven..Ze kan af en toe heel demostratief gaan zitten waarbij ze figuurlijk de middelvinger naar me uitsteekt...Zeker als ze de oefeningen goed beheerst weet ik dat ik op een gegeven moment krijg dat ze echt het nut er niet van in ziet..
Afbeelding
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trinand »

Knap hoor! 2 op 1 dag. Gefeliciteerd.

Waarom Oo waarom, doen ze het op examens of wedstrijden anders dan normaal, je kan ze dan wel wat doen :D :D
janine
Zeer actief

Trinand schreef:Knap hoor! 2 op 1 dag. Gefeliciteerd.

Waarom Oo waarom, doen ze het op examens of wedstrijden anders dan normaal, je kan ze dan wel wat doen :D :D
Ik kan niet voor anderen praten, maar ik weet dat mijn zenuwen me parten hebben gespeeld...Bij de oudste heb ik het eerder meegemaakt dat ze dichtklapte. Aan de ene kant is het de druk die ik zet, aan de andere kant kan ze ook blokkeren als ze niet leuk vindt..Dus leerpunt van mij is dat ik enthousiast moet blijven. Ook tijdens examens !!

De jongste is clown eerste klas..Die kan zo in het theater maar is ook supergevoelig.Het is me niet onbekend dat ze af en toe haar eigen plan trekt..Die moet je bij de les houden...Ze wil enorm graag werken, maar als er wat leukers is, dan moet ik van goede huizen komen om haar aandacht te houden..
Soms helpt om het even wat te mopperen, want dan is ze onder de indruk dat het toch wel serieus is....Overigens trapte ik per ongeluk tijdens het examen op de poten..Ze gedroeg zich alsof ik haar mishandelde :scratch: En ondanks dat het niet helemaal ging zoals gehoopt, heeft ze toch netjes gedaan...Ofwel ; ik heb de draad weer goed opgepakt..
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Die keurmeester hebben wij ook op het clubexamen. :wink:

Ik vind het echt razend knap van je, dat je een G&G 2 diploma hebt gehaald met je Stabij, het programma is best heel pittig vind ik. Dus nogmaals mijn complimenten. :ok:
janine
Zeer actief

LongFields schreef:Die keurmeester hebben wij ook op het clubexamen. :wink:

Ik vind het echt razend knap van je, dat je een G&G 2 diploma hebt gehaald met je Stabij, het programma is best heel pittig vind ik. Dus nogmaals mijn complimenten. :ok:
Jij gaat het ook gewoon halen !
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat goed van jullie! :cheer:
Daar mag je best heel trots op zijn, goed gedaan!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”