Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dogwhisperer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: dogwhisperer

Ongelezen bericht door rubyred »

Nanna schreef:
mim schreef:Dit is ceasar milen ook :ugh:
Allereerst is het Millan en niet milen :mrgreen:

Ten tweede houd je altijd mensen die even rustig doorpakken bij een hond, puur om hem te helpen, verschrikkelijk zielig vinden om niet te zeggen dierenmishandeling. Er mag klaarblijkelijk alleen maar gekoekiekoekiet worden en gekust. :roll: Met liéfde rehabiliteren zogezeid, niet in de gaten hebbend dat liefde ook kan bestaan uit de hond middels Millan's aanpak weer op de rit te krijgen.
Tsja, bij veel honden waar CM komt werkt dat nu eenmaal niet.

Neem dan ook geen hond maar een leuk konijn of zo, dat je de hele dag kunt afzoenen. Die wordt daar tenminste geen psychisch wrak van.

Daarom heb je zoveel psychische wrakken onder kinderen/tieners.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

rubyred schreef:
Nanna schreef:
Allereerst is het Millan en niet milen :mrgreen:

Ten tweede houd je altijd mensen die even rustig doorpakken bij een hond, puur om hem te helpen, verschrikkelijk zielig vinden om niet te zeggen dierenmishandeling. Er mag klaarblijkelijk alleen maar gekoekiekoekiet worden en gekust. :roll: Met liéfde rehabiliteren zogezeid, niet in de gaten hebbend dat liefde ook kan bestaan uit de hond middels Millan's aanpak weer op de rit te krijgen.
Tsja, bij veel honden waar CM komt werkt dat nu eenmaal niet.

Neem dan ook geen hond maar een leuk konijn of zo, dat je de hele dag kunt afzoenen. Die wordt daar tenminste geen psychisch wrak van.

Daarom heb je zoveel psychische wrakken onder kinderen/tieners.
:ok: :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Had deze al op de tv gezien.
Dit valt onder de categorie: hoe verkloot ik mijn hond. :mep:
( wat een lelijkerd)

Hij, CM, durft wel dat vind ik altijd mooi om te zien, hij pakt het probleem aan en blijf zelf uiterst calm.
Ik zit dan op de bank :N: en hij is de rust zelve.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Live4passions
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie(kruising)

Ongelezen bericht door Live4passions »

Loiz schreef: (slechte kwaliteit maar wel een hele 'zielige' voor niet-CM'ers)
Jezus, die titel van dat filmpje ook :roll:
Die hond had het wel redelijk te pakken:o Je moet het maar durven, zo rustig blijven terwijl er een husky in je armen loopt te happen....:o

Ik ben wél fan van CM, het gevaar bestaat inderdaad daar waar mensen hem willen nadoen...
Ik vind het eigenlijk best erg hoeveel kritiek hij lkrijgt over zijn werkwijzen..:s
Ik heb hem nooit een hond zien slaan of wat ook...Integendeel, kroop hij niet ooit in de bench van een getraumatiseerde hond, die elk contact vermeed, maar vervolgens ontspannen was en zich durfde laten aaien door mensen? Dat toont volgens mij aan dat hij ook een hond vooruit kan krijgen en niet enkel teurg in het rijte zeg maar.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Het enige schokkende aan deze aflevering vond ik hoe de mensen met hun hond omgingen, het diertje zat de hele tijd opgesloten in de kelder.
Precies mijn gedachten. Ik heb deze aflevering ook gezien en alhoewel ik me vaker verbaas hoe weinig er doorgaans met de honden gedaan wordt door de eigenaren van de dog whisperer afleveringen vond ik dit echt heel erg. Was dit diertje dat volgens mij voor een kr. aussie door moest gaan ook niet op heel jonge leeftijd in een impuls aangeschaft?
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ik zie geen hond in shock hoor, wel een hond die erg ligt te hijgen omdat hij zich zo hevig verzet heeft. Vind dit absoluut geen hondenleed, CM heeft deze hond juist een fijn leven kunnen geven door hem te helpen, ook al ziet dit er misschien niet zo leuk uit.
Misschien moet je eerst de hele aflevering kijken voor je commentaar op zijn methodes hebt. ;)

Ik vond het trouwens ook een vreselijk lelijke hond. :N:
Had hij ook niet een gigantische over- of onderbeet?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mim schreef:
rubyred schreef:Da's een oude aflevering.
Ok sorry, dat wist ik niet... Ik vond het nogal schokkend. Hij brengt de hond nagenoeg in shock en zegt dat hij hem " kalmeert".

wat is er mis met dit filmpje dan? Is overigens vorige week nog op tv geweest deze aflevering, heb hem inmiddels al een keer of 3 voorbij zien komen.
Hij brengt idd. rust in de hond wat zie jij hem doen dan?
Die hond vloog alles aan wat in de buurt kwam, nee dan heeft ie een lekker leven :19:
Ik vind het knap dat ie zelf zo kalm en rustig kan blijven... dat heeft een heel positief effect op de honden waar hij komt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja en?
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

spijkerhond schreef: Was dit diertje dat volgens mij voor een kr. aussie door moest gaan ook niet op heel jonge leeftijd in een impuls aangeschaft?
volgens mij was deze hond inderdaad al met 3 weken niet meer bij de moeder was en werd fles gevoed door deze mensen.
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Als je de keuze hebt tussen dit, deze manier van behandelen, of een spuitje, dan is de keuze toch makkelijk?
Laten we eerlijk zijn, je MAG niet boos worden op Cesar die dit doet, word boos op de eigenaren die het verkeerd hebben aangepakt en het zo hebben laten ontsporen!!
Ik heb Cesatr al ettelijke malen met honden bezig gezien die eigenlijk op een dodenlijst stonden.
Ik heb al ettelijke malen met tranen in mijn ogen zitten kijken naar een serie als Animal Cops, die een hond alleen al laten inslapen vanwege voedselnijd?
Als Cesar dan met dit behandelingen dat soort honden een 2e kans kan geven, graag!!

Dat bepaalde zaken niet altijd even prettig overkomen, dat is jammer en naar om te zien, maar het gaat om het uiteindelijke resultaat, om het redden van een hondenleven.
Gelukkig heb ik hem niet nodig, en hoop dat ik ook nooit een vergelijkbaar iemand nodig zal hebben, maar voor diegene die hem wel nodig hebben zal hij een zege zijn.
Vergeet niet, in 9 van de 10 gevallen ligt de fout bij een baas.
Mensen die nooit een hond gehad hebben en beginnen met een Rottweiler of Pittbull? :piew:
Mensen die absoluut niet weten hoe ze een hond moeten houden of opvoeden :oohja:

Dat zijn de mensen die zijn hulp nodig hebben.
Aan de andere kant, ik denk dat deze mensen, ongeacht de problemen die er spelen bij de hond, oprecht van hun hond houden en hem absoluut niet kwijt willen, want ik denk niet dat Cesar voor 3 kwartjes zo met een hond aan het werk gaat. Daar mag je wel wat voor neertellen.
Ze hebben er dus wel ECHT wat voor over. Daar kun je dan wel weer respect voor opbrengen.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gister met die boerboel, wat een onbegrepen hond was dat zeg! Zo lief en makkelijk maar zo verkeerd begeleid waardoor hij iedereen aanvloog. Eigenlijk bleek die hond gewoon een zieltje te zijn achteraf. Denk wel dat de castratie veel geholpen had. Ik vond het doodzonde maar als hij uit dat kenneltje kon en in huis kon leven, ach, dan is dat denk ik wel veel beter :ok:
Afbeelding
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

Hoe meer ik van Cesar Millan zie, hoe meer respect ik krijg voor de manier hoe hij met (probleem) honden om gaat.
Ben vooral onder de indruk van de manier hoe hij een slechte gewoonte doorbreekt. En altijd alles in het belang van hond en baas.
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Inge O schreef:ben ik helemaal met je eens, ook het tweede stukje jammer genoeg.

waarom ik dat op de grond leggen (eerst drukken en daarna tot rust laten komen) wel van CM accepteer en niet van de meeste andere nitwits die zoiets aanprijzen of toepassen is dat CM als geen ander de kunst verstaat om zijn emotie in dit soort situaties totaal onder controle te hebben en te houden : nooit komt er ook maar een spoor boosheid of agressie bij kijken, het is nooit meer dan de boodschap 'sorry, hond, het zal je verbazen maar ik heb óók macht en ik kan die ook gebruiken - wordt nu eerst maar even helemaal rustig en dan is er niks meer aan de hand :ok: '.

hij gaat me eigenlijk steeds beter bevallen :mrgreen: .
Mij ook.
Ben het ook met jou en renee eens.
Ik zit nu ook veel te kijken naar zijn programma's en ik zie nooit iets schokkends. Juist heel veel duidelijkheid naar de honden toe "dit mag wel, en dit niet". Daarbij blijft hij ontzettend rustig. Wat jij dus hierboven ookal noemt. Geen geschreeuw, geen geruk/getrek aan die honden etc.

Ja ik mag er graag naar kijken. Maar ben idd ook wel eens met Renee; die mensen moeten het vervolgens zelf ook gaan doen. En daar gaat het dan toch vaak weer mis.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Live4passions
Vaste gebruiker

ArCee schreef:Als je de keuze hebt tussen dit, deze manier van behandelen, of een spuitje, dan is de keuze toch makkelijk?
Laten we eerlijk zijn, je MAG niet boos worden op Cesar die dit doet, word boos op de eigenaren die het verkeerd hebben aangepakt en het zo hebben laten ontsporen!!
Ik heb Cesatr al ettelijke malen met honden bezig gezien die eigenlijk op een dodenlijst stonden.
Ik heb al ettelijke malen met tranen in mijn ogen zitten kijken naar een serie als Animal Cops, die een hond alleen al laten inslapen vanwege voedselnijd?
Als Cesar dan met dit behandelingen dat soort honden een 2e kans kan geven, graag!!

Dat bepaalde zaken niet altijd even prettig overkomen, dat is jammer en naar om te zien, maar het gaat om het uiteindelijke resultaat, om het redden van een hondenleven.
Gelukkig heb ik hem niet nodig, en hoop dat ik ook nooit een vergelijkbaar iemand nodig zal hebben, maar voor diegene die hem wel nodig hebben zal hij een zege zijn.
Mensen die nooit een hond gehad hebben en beginnen met een Rottweiler of Pittbull? :piew:
Mensen die absoluut niet weten hoe ze een hond moeten houden of opvoeden :oohja:

Aan de andere kant, ik denk dat deze mensen, ongeacht de problemen die er spelen bij de hond, oprecht van hun hond houden en hem absoluut niet kwijt willen, want ik denk niet dat Cesar voor 3 kwartjes zo met een hond aan het werk gaat. Daar mag je wel wat voor neertellen.
Ze hebben er dus wel ECHT wat voor over. Daar kun je dan wel weer respect voor opbrengen.

inderdaad! Het is jammer, maar ik hoor wel vaker hoe mensen daar niet voorbij kunnen kijken en boos worden op CM's handelswijzen :oohja:

Feit is inderdaad zo dat hij heel wat honden redt, die op een dodenlijst stonden!

Ik herinner me een aflevering waarin een vrouw een hele reis overbrugde om met haar hond lang te komen. Het was een stafford en greyhound kruising, dacht ik. De vrouw had al verschillende trainers enzo laten langskomen en die hadden haar vertelt dat haar hond een onmogelijk geval was! De hond stond al opgeschreven voor euthanasie, datum stond al vast.
Die vrouw was dolgelukkig toen ze naar huis kan en die afspraak kon afzeggen!
Cash
Zeer actief

was dat die hond die even later dood leuk tussen de honden van Cecar liep? En die later voor dat karretje gespannen werd?
Wij kwamen er later in bij die aflevering en ik vroeg mij al af wat er nou met die hond was omdat ik die hond zo vreselijk kalm en rustig vond.

Maar goed. Je ziet dat wel heel veel in die afleveringen. Dat de mensen daar hun honden gewoon amper tot niet uitlaten. En dan idd verbaasd zijn dat er e.e.a. misgaat.
AfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ArCee schreef:Als je de keuze hebt tussen dit, deze manier van behandelen, of een spuitje, dan is de keuze toch makkelijk?

AMEN!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Maar hoe zal Cesar zich af en toe wel niet moeten voelen als hij weer geconfronteerd wordt met zo'n vern..kte hond omdat mensen er zo super dom mee omgaan? Zou dat nou nooit aan hem vreten?

Ik denk dat ik af en toe moeite zou hebben om mijn ergernis te onderdrukken. Dat moet ik nu al als ik mensen zie die hun hond nooit eens hond laten zijn. Hond mag niet met andere honden spelen, lekker rennen etc....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cash
Zeer actief

iones schreef:Maar hoe zal Cesar zich af en toe wel niet moeten voelen als hij weer geconfronteerd wordt met zo'n vern..kte hond omdat mensen er zo super dom mee omgaan? Zou dat nou nooit aan hem vreten?

Ik denk dat ik af en toe moeite zou hebben om mijn ergernis te onderdrukken. Dat moet ik nu al als ik mensen zie die hun hond nooit eens hond laten zijn. Hond mag niet met andere honden spelen, lekker rennen etc....
maar hij spreekt ze daar oo kvaak genoeg op aan.
Dan zegt hij bijv. dat het niet gek is dat de hond zo druk is in huis als hij zijn energie niet kwijt kan.
Hij brengt het netjes/aardig maar van binnen kookt hij w.s.
AfbeeldingAfbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

iones schreef:Maar hoe zal Cesar zich af en toe wel niet moeten voelen als hij weer geconfronteerd wordt met zo'n vern..kte hond omdat mensen er zo super dom mee omgaan? Zou dat nou nooit aan hem vreten?

Heel af en toe schiet hij wel uit z'n slof op tv, als hij tegen zo'n muur van onbegrip zit te praten. Ik vind wel dat hij altijd heel netjes blijft, het ergste wat ik heb gezien is dat hij heel geirriteerd zei dat hij deze hond niet kon helpen omdat de baas absoluut niet mee wilde werken of dat hij gewoon keihard zei van 'Je hond is ongelukkig, jij hebt hem ongelukkig gemaakt en als jij niet wil veranderen blijft hij ongelukkig', en dan ook niet erg onder de indruk was van de krokodillentranen van zo'n baas.

Maar ik heb enorm bewondering voor zijn zelfbeheersing.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Live4passions
Vaste gebruiker

Hanneke2 schreef:

Heel af en toe schiet hij wel uit z'n slof op tv, als hij tegen zo'n muur van onbegrip zit te praten. Ik vind wel dat hij altijd heel netjes blijft, het ergste wat ik heb gezien is dat hij heel geirriteerd zei dat hij deze hond niet kon helpen omdat de baas absoluut niet mee wilde werken of dat hij gewoon keihard zei van 'Je hond is ongelukkig, jij hebt hem ongelukkig gemaakt en als jij niet wil veranderen blijft hij ongelukkig', en dan ook niet erg onder de indruk was van de krokodillentranen van zo'n baas.

:balon: :ok: :E:
ArCee
Zeer actief

MARC_S schreef:Gister met die boerboel, wat een onbegrepen hond was dat zeg! Zo lief en makkelijk maar zo verkeerd begeleid waardoor hij iedereen aanvloog. Eigenlijk bleek die hond gewoon een zieltje te zijn achteraf. Denk wel dat de castratie veel geholpen had. Ik vond het doodzonde maar als hij uit dat kenneltje kon en in huis kon leven, ach, dan is dat denk ik wel veel beter :ok:
Ik vond het niet zo vreemd die hond zo was.
3 1/3 jaar opgesloten in een kennel zitten, alleen 2 x per week eruit met de assistente van Patti labelle (ze heeft wel een mooie plaat gemaakt met Michael McDonald - on my own).
Dat is dus veel te kort voor een jonge hond vol energie, die eigenlijk in Africa ook nog eens gefokt is om zijn mensen te beschermen.

Toen ik al zag dat hij met een Boerboel aan het werk ging maakte mijn hart een sprongetje. Wat zijn het toch waanzinnig mooie honden, I AM IN LOVE!!

Tijdens de sessie en eigenlijk tijdens de gehele aflevering bleek er weinig mis te zijn met de hond, alhoewel ik de plaatsing bij de huidige eigenaren persoonlijk niet de ALLERBESTE keuze vond (bij mij was beter geweest :engel: ) maar okay.

Zo zie je, door de mensen, word een hond weer verkeerd beoordeeld en ingeschat.
Bij hoeveel zal het dan WEL fout aflopen vraag ik mij met een rot gevoel af............... :jank:
ArCee
Zeer actief

Ik schat in dat er heel wat uitgeknipt word, wat misschien wel op jouw (en misschien vele van ons) gevoel slaat!! :ok:
elfs IK heb dat gevoel wel eens als ik dicht bij huis iemand op een rare manier met zijn hond bezig zie.
Soms kan ik dan ook mijn mond niet dicht houden, en dan heb je de poppen aan het dansen hoor.
Jammer dan, gaat mij om het welzijn van de hond, niet om de baas!! :evil:
Ήυs

Tja ik heb de filmpjes meerdere malen gekeken, en ook het filmpje waar je zegt dat het zielig is, als je cm niet kent. Maar ik vind er echt ab-so-luut niets zieligs aan? Die hond bepaald wat er gebeurt, en dat heeft ie te laten. Het is pas zielig dat ie afgemaakt moet worden omdat hij mensen bijt in zo'n status. Ik vind het prachtig om de energie te zien die cm uitstraald zelfs als hij al 3x gebeten is :ok: Wat een rust en geduld, ik zou willen dat ik dat kon uitstralen.
Ήυs

Hij weet ergens ook wel dat deze mensen heel veel om hun hond geven maar ze gewoonweg hun hond niet begrijpen :U: Mensen die CM inschakelen, hebben wel wat voor hun hond over. En dat houdt hij denk ik sowieso in zijn achterhoofd.
Ήυs

Zouden die mensen met 'red zone' honden nu ook heel hun leven met de riem als showlijn moeten lopen? Vroeg ik me af.
Ήυs

Nanna schreef:
djow schreef:Zouden die mensen met 'red zone' honden nu ook heel hun leven met de riem als showlijn moeten lopen? Vroeg ik me af.
Nee natuurlijk niet. Waarom zouden ze?

Omdat dehond daarna weer terug valt? Ze leren het trekken toch niet af?
Ήυs

Nu CM op NG :) tot 5 uur en om 8 uur weer :cheer:
Ήυs

Nanna schreef:
djow schreef:
Nanna schreef: Nee natuurlijk niet. Waarom zouden ze?
Omdat dehond daarna weer terug valt? Ze leren het trekken toch niet af?
Dus jij denkt dat als je een hond het trekken aan de riem hebt afgeleerd je iedere dag wéér die strijd aan moet gaan met hooggehouden halsband of weet ik wat? Dat zou toch niet best wezen ;-)

Nee juist niet ;) door de lijn zo te houden, leer je het trekken aan de lijn toch niet af?

Ik bedoel in cm zijn afleveringen. Bijna alle mensen moeten zo lopen, met die lijn zo. Maar ik heb het gevoel dat als die mensen dat niet meer doen, de hond gewoon weer trekt. Ik vraag me dus af of die mensen na de komst van CM altijd zo blijven lopen met de hond.
Ήυs

Nanna schreef:
djow schreef: Ik bedoel in cm zijn afleveringen. Bijna alle mensen moeten zo lopen, met die lijn zo. Maar ik heb het gevoel dat als die mensen dat niet meer doen, de hond gewoon weer trekt.
Wat je in die afleveringen ziet is de aanleerfase. Of afleerfase, hoe je het maar bekijkt ;-)
Het is wèl de bedoeling dat een hond die vreselijk trekt na zijn rehabilitatie gewoon meeloopt, zonder rare fratsen met riemen.

Ja idd maar ik vraag me dus altijd af of ze dat dan ook lukken. Mensen vallen snel terug in hun oude gewoontes.
iones
Zeer actief

Hanneke2 schreef:

Ik vind dat hij op zo'n moment zijn irritatie ook best mag laten blijken, het is gewoon terecht! Maar inderdaad, ik denk dat ik meer dan geirriteerd zou reageren. Dan kan hij zich navenant dus goed beheersen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”