...Het ras?? Een schafpudel...
Een schafpudel?? Jep, een schafpudel... Een soort Duitse schapendoes, een voorouder van onze schapendoes.. Een herdershond.. Een geweldig beest.. Een hond waar er nog maar +- 300 (als ik het goed heb) van zijn.. Nou ja, zoek de rest maar op google
We zijn nu twee keer op bezoek geweest bij de enige fokker in Nederland, maar die heeft pas eind volgend jaar een nestje.
Wat bij mij het beste uit zou komen is begin volgend jaar.. (ik ben eind jan. klaar met mijn opleiding, daarna heb ik alle tijd voor de opvoeding van..)
Ik wist dat het krap zou worden, zeker omdat we tijdens onze zoektocht ook wat tegenslag hebben gehad zijn we pas laat bij het uiteindelijke ras uitgekomen, maar... Het is gelukt!!
In Duitsland woont Rosa, zij heeft 3 jaar bij 'de grote naam' in de schafpudel wereld gewerkt en zo alles over de schafpudel geleerd.
Zij heeft nu een eigen hond, die rond kerst een nestje krijgt.. En we staan nu als vierde op de wachtlijst... Spannend!!
Op 11 december gaan we bij haar op bezoek, omdat we het toch wel erg fijn vinden om even kennis te maken met haar en de ouderhond(en). Het is dan wel 850km enkele reis (pff!), maar ik heb er zo ontzettend veel zin in!!!!
*stuiter* Eindelijk komt mijn grote wens uit... Heerlijk.. Straks een eigen hondje... Lekker knuffelen, de bossen in, slapeloze nachten, vieze pootafdrukken in huis ...super!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt..