Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jippie!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Danielle87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schafpudel en border collie
Aantal honden: 1

Jippie!!!

Ongelezen bericht door Danielle87 »

Na heeel veel speurwerk, 100-en km's benzine en liters koffie bij verschillende fokkers van verschillende rassen... Denk ik... Dat we... Op bezoek gaan bij... de mama van onze toekomstige pup...

...Het ras?? Een schafpudel...
Een schafpudel?? Jep, een schafpudel... Een soort Duitse schapendoes, een voorouder van onze schapendoes.. Een herdershond.. Een geweldig beest.. Een hond waar er nog maar +- 300 (als ik het goed heb) van zijn.. Nou ja, zoek de rest maar op google

We zijn nu twee keer op bezoek geweest bij de enige fokker in Nederland, maar die heeft pas eind volgend jaar een nestje.
Wat bij mij het beste uit zou komen is begin volgend jaar.. (ik ben eind jan. klaar met mijn opleiding, daarna heb ik alle tijd voor de opvoeding van..)

Ik wist dat het krap zou worden, zeker omdat we tijdens onze zoektocht ook wat tegenslag hebben gehad zijn we pas laat bij het uiteindelijke ras uitgekomen, maar... Het is gelukt!!

In Duitsland woont Rosa, zij heeft 3 jaar bij 'de grote naam' in de schafpudel wereld gewerkt en zo alles over de schafpudel geleerd.
Zij heeft nu een eigen hond, die rond kerst een nestje krijgt.. En we staan nu als vierde op de wachtlijst... Spannend!!

Op 11 december gaan we bij haar op bezoek, omdat we het toch wel erg fijn vinden om even kennis te maken met haar en de ouderhond(en). Het is dan wel 850km enkele reis (pff!), maar ik heb er zo ontzettend veel zin in!!!!

*stuiter* Eindelijk komt mijn grote wens uit... Heerlijk.. Straks een eigen hondje... Lekker knuffelen, de bossen in, slapeloze nachten, vieze pootafdrukken in huis ...super!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.. :D
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Re: Jippie!!!

Ongelezen bericht door Cato »

Wat spannend ken het ras ook niet inderdaad , maar alvast veel pleziezr 11dec en zal duimen dat er min 4 pups geboren gaan worden.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

Ik wist ook niet van het ras.. al heb ik er wel is van gehoord.. heb dus even gegoogld..
Ziet er wel leuk uit... Veel succes met wachten en veel voorpret..
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

er zitten hier een paar schafpudels op het forum :mrgreen:

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 01159.html" onclick="window.open(this.href);return false;

erg leuk ras is het :ok:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

wat leuk dat je voor een schafpudel gaat. Ik vind het heerlijke honden, lekker veel energie maar ook enorme knuffelkonten.

Dat wordt dan de vierde schafpudel op het forum.
Afbeelding
Danielle87
Vaste gebruiker

(ik denk dat ik wel die Daniëlle ben... :tongue: maar ben erg blij dat ik uiteindelijk bij de schafpudel uit ben gekomen)

Nee, ik heb nog geen naam... Ben wel volop na aan het denken, maar ik heb tot nu toe nog geen naam gevonden die
ik nu echt geweldig vind... Dus.. Als er iemand tips heeft... Graag!!
Als het kan wordt het een teefje (we staan als derde op de lijst voor een teefje), nu maar hopen dat er minimaal 3 geboren worden :)

Het is inderdaad een geweldig ras... Toen ik met de honden kennis had gemaakt, was ik meteen helemaal verliefd... Echt super...
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Nop, er is nog een Daniëlle op het forum en die fokt Border Collies en nog een ander ras (wélk ras ook al weer?). Wat leuk, een schafpudel! Ik heb er één keer eentje mogen zien en dat was echt een ontzettend leuke, lieve hond, met veel energie maar ook echt een hond waar je om kon lachen. Een heel leuk beest. Veel plezier met de voorpret :cheer:
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

gefeliciteerd en veel succes met wachten
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Hilde schreef:Nop, er is nog een Daniëlle op het forum en die fokt Border Collies en nog een ander ras (wélk ras ook al weer?). Wat leuk, een schafpudel! Ik heb er één keer eentje mogen zien en dat was echt een ontzettend leuke, lieve hond, met veel energie maar ook echt een hond waar je om kon lachen. Een heel leuk beest. Veel plezier met de voorpret :cheer:
kroatische herders
Afbeelding
Danielle87
Vaste gebruiker

Ow haha, ik dacht dat dat ik het wel was omdat ik ook (onder andere) over een border collie getwijfeld heb en dat ook wel ergens op een forum heb geplaatst.. Vandaar... Maarruh.. *kijkt om zich heen* nope, ik fok geen borders en herders! :)
Maar ik krijg wel een schafpudel!!! :lol1: *stuiter*
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”