Ik vind dat als je kriebels krijgt bij mensen, je goed moet overwegen waar dit aan ligt.
Is het omdat ze gewoon te druk zijn, (kan enthousiasme zijn) of zijn ze niet geinterreseerd genoeg.
Ik heb bij mn schoonmoeder 1 maal gehad dat ik er alles behalve een goed gevoel bij had. Die dame praatte te gladjes en draaide om dingen heen.
Mijn schoonmoeder twijfelde ook al, keek mij vragend aan, en toen was het voor ons al duidelijk, dit zit niet goed en toen ze de 2e keer kwam kijken, of althans zou komen, kwam ze ruim een uur te laat.
Ik belde dus naar haar huis voor mn schoonmoeder, die zei bel jij maar, en toen nam haar man op met de boodschap dat zijn vrouw boodschappen was gaan doen en nog niet thuis was (boodschappen?

)
Dus ik vertelde dat ze zou komen voor een pup, maar er nog niet was, en toen flipte hij helemaal.
Ik wil geen hond, we hebben al zat honden en er komt niet nog een bij.
Op dat moment komt de dame in kwestie de oprit indraaien, en ik zat op hete kooltjes evenals mn schoonmoeder, want de dame had ook nog eens verteld dat man akkoord was en ze geen andere huisdieren hadden.
We hebben haar ermee geconfronteerd en toen kwam er een heel onzinverhaal uit. Haar relatie was shit, bla dit bla dat.
We hebben haar dus uiteindelijk na een uur praten duidelijk kunnen maken dat ze op deze manier echt geen pup mee kon krijgen.
Daarop, ja je geloof het niet, kwam ze de volgende dag met haar man langs, die zich er inmiddels bij neer had gelegd, alsnog om de pup te halen.
Wij stonden echt

te kijken en toen heb ik gezegd: Mevrouw, in een situatie als deze kunt u geen pup nemen. Uw man wil niet, u zegt dat uw relatie shit is, het lijkt mij beter dat u lekker samen naar huis gaat, uw problemen op gaat lossen en dan ergens anders gaat kijken voor een pup, want wij vinden u niet geschikt voor een pup van ons. Fijne dag nog verder..
Vervolgens zaten we binnen en beseften we pas hoe hilarisch deze situatie eigenlijk was :lol:
En nu 2 jaar later komt er op een hondenshow een dame op ons af met een hondje, en ze vroeg aan ons of wij ook enig idee konden hebben waar deze vandaan kon komen. Geen idee, zeker niet als er geen papieren bij zitten. Kan uit Belgie zijn, in Amsterdam zit zo'n hondenboutique, daar komen zulke hondjes vaak vandaan.
Toen we vroegen waar ze hem vandaan had vertelde ze dat ze haar gehaald bij bij een mevrouw uit Coevorden, die al een hok vol honden had, en die het hondje niet meer wilde hebben.
Toen vroeg ik: toevallig zo'n klein dik spaans vrouwtje? Met een man met rollator?
Ja zegt ze! Hoe weet je dat?! Nou eeehm, die hebben wij geweigerd voor een pup omdat ze ons voorgelogen had..
Die vrouw is zich de pleuris geschrokken en zei ook dat het daar echt een zooitje was ondanks dat die mensen zat geld hadden. Wij blij dat we de pup lekker thuisgehouden hebben toen!
Ikzelf ben startende met mijn eigen kennel nu, alles zit in de papiermolen op t moment, en heb over een aantal maanden mn eerste nest pups als het meezit, en ik ben van plan om een vragenlijst op te stellen, en ik kijk vooral ook naar hoe geinteresseerd mensen zijn en hoe ze bij mij thuis in omgang zijn met mijn honden.
Ik ben ook echt iemand die op gevoel af gaat, zoals hierboven al beschreven. Twijfel ik of krijg ik het gevoel dat t niet pluis is dan zal ik de persoon netjes uitleggen hoe en wat en waarom, en de persoon geen pup meegeven.
Ik zie graag dat mensen enthousiast zijn, een paar x een leuke enthousiaste mail sturen en om foto's vragen, en als de pups er zijn een aantal keer langs komen, dan dat ze invullen, ja en nee zeggen, niet mailen en geen vragen stellen etc..