Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Geen goed gevoel"

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ineke

"Geen goed gevoel"

Ongelezen bericht door Ineke »

Dit vraag ik me al een tijdje af...

Hoe zit dat met 'geen goed gevoel' hebben bij bepaalde pupkopers?
Waar wordt dat op gebaseerd?
Bij Sóleys eerste dekking heb ik ook wel mensen over de vloer gehad voor een pup, maar ik vind het lastig te beoordelen.
En als er over een paar jaar pups zijn van Fientje, wil ik toch de juiste keuzes maken uiteraard.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Ervaringsverhalen zijn vooral welkom. :ok:

Edit:

Mag ook via pb uiteraard.
Laatst gewijzigd door Ineke op 18 nov 2010 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: "Geen goed gevoel"

Ongelezen bericht door fenneke »

kijk maar bij leanne :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Ik vind vooral je gevoel volgen en ik heb daar denk de vorige keer een fout mee gemaakt en mijn gevoel is later bevestigd omdat de pup met 5 maanden al op marktplaats stond nadat ik hele lelijke mails van deze mensen hebt gekregen. Wel heel onterechte mails maar het doet je zoveel! :(:
Ook ga ik de volgende keer meer op de moeder letten kok weet precies hoe haar karakter is en zij kan je zoveel vertellen.
Dan heb ik hier spiky nog een cane corso dus heel anders als de chi en hij is toch wel een gradenmeter waar ik oplet. :idea:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Bij de chi is het vooral uitkijken omdat vele een draaghondje willen en ik vindt en vertel dan ook dat ze echt hond moeten zijn door de blubbber en regen moeten en dan haken veel al af, ook de vaders die als verassing voor hun kinderen een chi willen verwijs ik regelrecht door naar Bart Smit .

Toch zijn de rest van mijn pupkopers mensen waar ik trots op ben heb contact en vanmorgen kreeg ik weer een update van een pup die inmiddels al meer dan een jaar oud zijn.
Zo wil je het het liefst maar je kan ze niet verplichten contact te houden en dat respecteer ik ook.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
loseetje1
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Schotse Collie, Duitse Herder

Ongelezen bericht door loseetje1 »

De fokker, waar wij onze DH van hebben, had een volwassen teef rond lopen. Zij oordeelde hierna, kon er veel van afleiden. o.a. Hoe reageerden mensen op de volwassen teef en hoe reageerde de teef op de mensen. Was voor haar veel van waarde. Ook eerst een gesprek en pas daarna kijken. In het gesprek kwam, o.a de vraag waarom? wie? wat? waar? Ik denk voor jullie zelf wel in te vullen.

Bovendien houdt ze contact. Nozem is nu 6mnd en binnenkort hebben we weer een afspraak. Dicht bij huis, wil ze hem graag zien, wat verder, houdt ze contact per mail en foto,s. Verder wil ze graag dat we met vragen eerst bij haar komen en dan samen een oplossing zoeken.

Heel prettig, ook voor ons. Op deze manier vertrouw je het ook om een hond te "kopen".
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

geen goed gevoel = geen goed gevoel.
een gevoel hoeft niet op iets concreets gebaseerd te zijn :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ineke

Podenji schreef:geen goed gevoel = geen goed gevoel.
Ha, dat is 't 'm nu juist denk ik.
Hoe herken je dat 'niet goede gevoel'?
Ik ben een muts, ik weet het.
Maar ik kan dus moeilijk onderscheid maken tussen 'oké, niet mijn slag mensen maar wel oké' en 'dit zit toch ergens niet lekker'.
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

Ik heb geen ervaring met het fokken van honden, vanaf dat vlak kan ik er niets over zeggen.
Ik kan wel een ervaring delen met een vriend van ons die zijn nieuwe Amerikaanse Bulldog pup ging kopen.

Toen hij binnen kwam bij deze mensen kreeg hij meteen koffie (de hele pot stond klaar en het was wel duidelijk dat hij niet weg zou gaan voordat die pot leeg was).
De eigenaren van de moeder EN vader hond hadden mams met alle pups binnen gelaten. Ze hebben niet gevraagd welke pup hij wilde alleen doorgegeven welke pups besproken waren. Hij heeft gewoon gezellig met ze gebabbeld terwijl 1 van de pups zijn broekspijp opzocht om aandacht te vragen. Hij heeft geknuffeld met het hondje en gespeeld terwijl mams van het hele stel hem inspecteerde en accepteerde. Vervolgens heeft de baas de reu erbij gehaald zonder op dat moment te zeggen waarom hij dat deed. De reu ging naar onze vriend toe en bestudeerde hem, vervolgens gaf hij een poot en aanleiding om te gaan spelen, dat heeft die vriend toen gedaan. Na al dit mocht hij het pupseltje wat bij hem kwam snuffelen meenemen.

De eigenaren van de honden vertelde dus achteraf waarom ze dit zo deden. Zij vonden dat niet de nieuwe eigenaar maar de pup hun nieuwe baasje uit mocht zoeken. Zodra moeder de goedkeuring had gegeven werd vader erbij gehaald (de eigenaar zei dus als de reu met je gaat spelen en je accepteerd weten wij dat we een goede eigenaar voor de pup gevonden hebben. Tijdens de pot koffie werd dus geobserveerd naar de omgang van onze vriend met de honden en al pratend werd hij "uitgehoord" wat hij van de honden wist en wat hij met het puppie wilde gaan doen.

Onze vriend zei dat de manier waarop hij nu zijn pup heeft gekocht een hele prettige manier vond. En ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Dus op basis van kijken is er een klik met ons en met de honden.

Ik geloof als ik honden zou fokken en me niet lekker zou voelen bij de aspirant kopers is het hondje niet mee zou geven, vaak klopt het 1e gevoel.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mij persoonlijk zeggen dingen als hoe ze met de andere honden omgaan niks. Veel meer zegt het mij als zij zelf een leuke hond hebben of een leuke hond gehad hebben en daar vol liefde over praten. Want als je bij mij binnen zou komen voor een pup van Eva en je stort je op Eva dan bijt ze en dan weet ik meteen dat je totaal niet geschikt bent voor een hond van mij :pffff: Iets afwachtend en begripvol graag.
Daarnaast heb ik persoonlijk niks met andermans honden. Ik vond toen we naar Eva gingen kijken zelfs dat het eng was om binnen te lopen de eerste keer terwijl ik echt wel weet dat Suzanne geen pupkopers en bezoek laat bijten :engel: Maar de honden aaien ed doe ik niet snel. Dat zegt echter niks over de inzet die ik heb bij mijn eigen honden of hoe leuk ik ze vind.

Ik vind nl alleen mijn eigen honden leuk. Verder alle honden ook leuk maar niet om aan te zitten en ook niet om mee te spelen. Dat is meer wat voor de eigenaar in mijn ogen.

Elke keer als ik bezoek krijg en mensen storten zich op Cleo dan erger ik me kapot :Q: :piew: :smile: Dan denk ik jeetje, laat mijn hond effe met rust zeg! Straks maak je ze helemaal wild en dan gaan ze springen en doen waarna er morgen iemand komt die daar dus niet op zit te wachten.

Ik aai overigens wel eens vreemde honden die lief en onderdanig contact zoeken. Staat er een opgefokt vriendelijk hondje te drammen dan negeer ik die. Ook als ik ergens voor een pup zou gaan kijken.

Dus mijn idee is, wat is hun andere hond voor hond en hoe is die en evt hoe praten ze over een eerdere hond. Stel dat Eva pups had dan deed ik er geeneen naar onervaren mensen. Daar vind ik Eva niet geschikt voor en ik denk haar pups dus evt ook niet. Was Eva heel makkelijk en easy going dan kon dat evt wel met een pup van haar karakter.
Afbeelding
Ineke

MARC_S schreef:Elke keer als ik bezoek krijg en mensen storten zich op Cleo dan erger ik me kapot :Q: :piew: :smile: Dan denk ik jeetje, laat mijn hond effe met rust zeg! Straks maak je ze helemaal wild en dan gaan ze springen en doen waarna er morgen iemand komt die daar dus niet op zit te wachten.
Herkenbaar. :F:
Vooral als er vijf honden tegelijk gek worden gemaakt. :N:
Ineke

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Mij persoonlijk zeggen dingen als hoe ze met de andere honden omgaan niks. Iets afwachtend en begripvol graag.
Ja, maar dat hoeft hier niet ;-) Hier stort zich iedereen op de honden en ik hoopte ook honden te fokken waarbij dat gewoon kan.
Ik vind het dus wèl leuk als mensen enthousiast tegen de honden doen.
Het is overigens geen voorwaarde hoor ;-)
O, maar enthousiast doen tegen de honden vind ik ook geen probleem, als ze de boel maar niet gaan lopen opruien.
Ik heb er één bij die die spanning lekker gaat afreageren op de andere honden en da's niet echt fijn.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Mij persoonlijk zeggen dingen als hoe ze met de andere honden omgaan niks. Iets afwachtend en begripvol graag.
Ja, maar dat hoeft hier niet ;-) Hier stort zich iedereen op de honden en ik hoopte ook honden te fokken waarbij dat gewoon kan.
Ik vind het dus wèl leuk als mensen enthousiast tegen de honden doen.
Het is overigens geen voorwaarde hoor ;-)
Dat begrijp ik :mrgreen: Maar wat ik wilde zeggen is dat dat dus een criterium is dat specifiek is en niet noodzakelijk. :wink: Als ik een nestje goldens had wilde ik ook alleen mensen die zich vol overgave en enthousiasme op mijn moederhond zouden storten. Liever nog dan dat ze alleen oog voor de pups hebben :N: Maar toch, voor mij zou wederom gelden dat ik de hond de eerste tijd negeer. Later als hij rustig is dan richt ik me pas op de hond. Zou ik zelfs bij jouw honden doen :F:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:
Maar ik kan dus moeilijk onderscheid maken tussen 'oké, niet mijn slag mensen maar wel oké' en 'dit zit toch ergens niet lekker'.
ehm sja dat kan ik voor jou niet zeggen natuurlijk :ugh:
heb je nooit dat alles perfect lijkt maar dat je toch een of ander raar onderbuik gevoel blijft houden? iets " onheilspellends" ? terwijl je niet paranoide bent aangelegd en niets met het " slag mensen" te maken heeft?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik laat ze komen en kijk aan de hand van wat ze vertellen over wat ze willen gaan doen en hoe ze leven of ze een pup krijgen.
En als er kinderen zijn kijk ik hoe ze daar mee omgaan.
Als die meteen de kasten leeghalen en ze er niks van zeggen houdt het direct op.

Heb eens een stel BN-ers hier gehad met niet-luisterende kinderen, van die Gooise prinsesjes.
Tot drie keer toe naar Isabel terwijl die dat niet wilde en hun moeder dat ook zei, maar ze dat dus straal negeerden.
Die hebben van mij geen pup gekregen.

Als mensen een kind netjes kunnen opvoeden kunnen ze dat een hond meestal ook prima ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ik heb eens mensen op bezoek gehad voor een basenjipup, 3 schreeuwende , hyperactieve kinderen die ze niet onder controle hadden, meer dan genoeg reden om ze geen pup te verkopen en ze uberhaupt de basenji uit het hoofd te praten.
Bovendien rookte mevrouw gewoon een sigaret op mijn WC :80: niet dat dat betekent dat ze niet goed voor de pup zou zijn maar ik vond het ronduit asociaal en was er wel klaar mee eigenlijk :ugh:
Ineke

Podenji schreef:
Ineke schreef:
ehm sja dat kan ik voor jou niet zeggen natuurlijk :ugh:
heb je nooit dat alles perfect lijkt maar dat je toch een of ander raar onderbuik gevoel blijft houden? iets " onheilspellends" ? terwijl je niet paranoide bent aangelegd en niets met het " slag mensen" te maken heeft?
Ja dat ken ik toch wel, maar is dat genoeg reden om iemand af te weren?
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik weet dat je al veel uit een telefoongesprek kan halen of het geschikte mensen zijn voor je pup.
De basis dingen bespreken, :wink: helemaal zelf niet van je kroost af willen tenzij ze een echt goed huisje krijgen.
Wordt de a.s. pupkoper geïrriteerd of janken er alsmaar kindertjes tussendoor zou ik diegene overslaan.

Als de mensen komen kijken, op je eigen gevoel afgaan en op dat van je beestjes dat is heus wel in te schatten.
Nee, ik heb geen honden gefokt mijn familie wel en was daar veel bij.
Ik heb wel kittens gehad en geloof me mijn ballotage was heel hoog, ze kregen mij erbij :pffff:

Als pupkoper na div. gesprekken tel. en mails vindt ik het fijn als ik me in de groep dieren op mijn gemak voel dat er harmonie is bij de fokker.
Dat je ziet dat er goede aandacht is voor de hondjes en dat je een duidelijke klik hebt met het hele stel (mens, hond, kat).

Ik hoef niet alle hondjes te knuffelen (pupjes wel :D ) ten zij ze dat echt graag willen, ik wil ook niet de hele tijd zo'n gooi mijn bal hond voor mijn neus.
En als ik twijfel gaat het niet door. Geen goed gevoel :engel: :ok:
Ineke

Martijn schreef:
Nanna schreef:
Ineke schreef:Ja dat ken ik toch wel, maar is dat genoeg reden om iemand af te weren?
Je hoeft toch helemaal geen reden op te geven? Alsof je je zou moeten verantwoorden over aan wie je je pup verkoopt.... :neenee:
Precies. Een koper die afhaakt hoeft daar toch ook geen pleidooi over te geven?
Voor de koop heb je geen rechten.
Of je zegt "Zoals je weet hebben we 19 pups. We hebben voorrang gegeven aan de mensen waarvan we denken dat ze de beste bazen zullen zijn. Helaas staan jullie op nummer 25. " Dan is het ook duidelijk.

Ik ga daar niet moeilijk over zitten doen hoor. Als het misgaat zit ik met de gebakken peren dus pups gaan alleen daarheen waar ik denk dat ze blijven en goed verzorgd worden.
Het is geen schande om af te vallen, de meeste mensen komen niet in aanmerking.
Dan komt mijn please-kant weer tevoorschijn denk ik, want zomaar mensen afzeggen lijkt me niet makkelijk.
Muts. :F:
Ineke

Martijn schreef:
Ineke schreef: Dan komt mijn please-kant weer tevoorschijn denk ik, want zomaar mensen afzeggen lijkt me niet makkelijk.
Muts. :F:
Je doet iemand anders toch weer een lol met die pup? En de pup zelf.

Uiteindelijk moet je toch doen wat het beste is. Dan maar even je will to please aan de kant zetten.

Vergis je niet, die mensen kijken ook rond of ze iets beters kunnen vinden. Dat doen we allemaal.
Da's waar.
Maar ik denk nog steeds dat ik moeilijk onderscheid zal kunnen maken tussen 'niet goed' en 'misschien niet helemaal wat ik gewend ben maar toch goed'.
Ik had bij Sóley bijvoorbeeld mensen op bezoek met totaal geen ervaring.
Degene voor wie de hond was, was erg enthousiast, maar de rest zat er maar wat stilletjes bij.
Dan weet ik dus echt niet wat ik daarmee aan moet.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Marjoleine schreef:Als die meteen de kasten leeghalen en ze er niks van zeggen houdt het direct op.
Oh... Ik sta nog wel op de lijst nadat ik de e-mail van jullie beide laptops naar die van mij heb gekopieerd? :mann:
Afbeelding
Ineke

Nanna schreef:
Ineke schreef:Degene voor wie de hond was, was erg enthousiast, maar de rest zat er maar wat stilletjes bij.
Dan weet ik dus echt niet wat ik daarmee aan moet.
Hahaha, zeker van die Drenten, of Friezen :smile: Die durven wel vaker geen mond open te doen ;-)
Wil niet zeggen dat het geen goede bazen zijn hoor ;-)
Ik heb liever dat bezoek wat rustiger is dan een graaiende krijsbende :tongue:
Hahaha, ik ben Friezen wel gewend. :F:
Nee, ze kwamen ergens uit het midden van het land geloof ik.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:
Ja dat ken ik toch wel, maar is dat genoeg reden om iemand af te weren?
voor mij wel, zeker nu ik toch een paar keer op de koffie ben gekomen met pupkopers die zich wat anders voordeden dan ze eigenlijk waren.
Het zijn MIJN pups dus ik bepaal waar ze heen gaan :ok:
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

Voordat de pups geboren zijn, laat ik geïnteresseerden al langs komen. Gelukkig heb ik altijd een wachtlijst dus ik kan ook selecteren.
Als mensen op bezoek zijn, kijk ik naar hun non-verbale houding tov mijn andere honden, de vragen die ze stellen, en de reacties op onze vragen.

Verder komt er inderdaad een onderbuik gevoel bij kijken...
Ooit één keer de mist ingegaan met nieuwe eigenaren. Deze was netjes voor de bevalling en tijdens de eerste weken geweest. Bij het definitief selecteren (ze was de laatste op de wachtlijst) werd het commentaar gegeven dat het hondje wel wat wit was... Toen nog gezegd dat het hondje ook gewoon bij ons kon blijven... Met de nieuwe eigenaar ontzettend veel problemen gehad. Twee maanden later belde ze huilend op en wilde van het hondje af, maar ik mocht het NIET op komen halen. Toen had het hondje in één keer allerlei erfelijke ziektes waarvoor ze bij de DA en in Utrecht liep. Ik heb samen met mijn Rechtsbijstand het hondje proberen terug te halen. Ons gevoel was dat ze mishandeld werd/wordt. Is helaas niet gelukt. Had tijdens haar eerste bezoek al een slecht gevoel en sindsdien.... Ik een slecht onderbuik gevoel dan wordt er geen pup verkocht.

Daarnaast vertrouw ik ook een beetje op twee van mijn Beagles. Zij zijn soms nogal eenkennig. Indien zij niks van de nieuwe eigenaren willen weten en zelfs in het ergste geval een keer de lip optrekken dan verkoop ik hen geen pup.

Daarnaast is er gewoon een aantal nieuwe eigenaren die in hun hele doen en laten laten merken geen hond waardig te zijn. Die stuur ik door naar de Bijenkorf of V&D of zo. Een hele plank vol leuke pluche hondjes die niet blaffen, niks kosten in onderhoud en altijd perfect luisteren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Nanna schreef:Hahaha, zeker van die Drenten, of Friezen :smile: Die durven wel vaker geen mond open te doen ;-)

:hmmm: :hmmm:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat je je hond laat bepalen wie wel of geen pup krijgt. :denken:
Beetje van de zotte hoor.
Je hond bepaald toch ook niet wie er binnen mag komen of wie je vrienden zijn.
Of door wie ze gedekt wil worden.
Ze komen toch niet om de moeder of vader te kopen.??????????

Ik bepaal als fokker.
Ik ben niet verplicht om ze een hond te verkopen en hun zijn niet verplicht om een hond bij mij te kopen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
fenneke schreef:
Nanna schreef:Hahaha, zeker van die Drenten, of Friezen :smile: Die durven wel vaker geen mond open te doen ;-)
:hmmm: :hmmm:
I rest my case :smile:
drenten en friezen weten gewoon dat het soms beter is dat je niets zegt in plaats van dat je niets te zeggen hebt :F:
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

bouvierpoedel schreef:Dat je je hond laat bepalen wie wel of geen pup krijgt. :denken:
Beetje van de zotte hoor.
Je hond bepaald toch ook niet wie er binnen mag komen of wie je vrienden zijn.
Of door wie ze gedekt wil worden.
Ze komen toch niet om de moeder of vader te kopen.??????????

Ik bepaal als fokker.
Ik ben niet verplicht om ze een hond te verkopen en hun zijn niet verplicht om een hond bij mij te kopen.

Tuurlijk bepaal ik wie er binnenkomt en bepaal ik als fokker wie een pup krijgt. Maar feit blijft dat dieren en dus ook honden bepaalde dingen heel goed kunnen aanvoelen. Hier houd ik dus wel rekening mee. Ik kijk naar hun gedrag als ik mensen op bezoek heb. En hoe zij reageren op de gedragingen van het bezoek.
Daarnaast luister ik vooral naar mijn eigen onderbuik gevoel!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Helemaal mee eens hoor..... als mijn teef de mensen niet mag gaat er geen pup heen. Het is me tot nu toe 1 keer gebeurt dus valt mee haha. Wel heb ik iemand ook geen pup gegeven omdat de eisen aan het toekomstige hondje steeds veranderden. Ga eerst maar eens uitvinden wat je nou precies wilt en kom dan maar weer eens terug! Vind het allemaal wel best maar mijn gevoel en dat van de hond tellen beiden mee en als een van beiden er geen goed gevoel bij heeft dan gaat het niet door.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Naar je "gevoel" luisteren is volgens mij even stil staan bij wat je ziet, hoort,ruikt, voelt en weet....
Volgens mij hoef je dit helemaal niet zo krampachtig te doen omdat je altijd veel signalen oppikt waar je niet bewust van bent, vaak als je er en nachtje over slaapt dan "weet" je vaak beter welke keus je moet maken.

Ik ben geen fokker maar ik zou naast het luisteren van mijn gevoel ook praktisch willen weten wat voor verwachting heeft iemand van de hond, wat weet hij van het ras, wat wil hij met de hond gaan ondernemen en hoeveel tijd heeft iemand om voor de hond te zorgen. Ook zou ik kijken hoeveel moeite iemand over heeft om de pup te willen, heeft hij veel belangstelling voor de moeder en het nest. Wat voor type mensen het zijn maakt me weer veel minder uit, het hoeven ook geen vrienden te worden, ik hoef er ook niet bij te gaan wonen :mrgreen: als ze maar heel goed zijn voor de pup :wink:
Afbeelding
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

En andersom kan ook, geen goed gevoel hebben bij een fokker, dan
ga je toch ook verder kijken?
Dus werkt van 2 kanten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”