Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dogwhisperer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

dogwhisperer

Ongelezen bericht door mim »

Dit is ceasar milen ook :ugh:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: dogwhisperer

Ongelezen bericht door rubyred »

Da's een oude aflevering.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

rubyred schreef:Da's een oude aflevering.
Ok sorry, dat wist ik niet... Ik vond het nogal schokkend. Hij brengt de hond nagenoeg in shock en zegt dat hij hem " kalmeert".
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik vind het ook akelig om te zien, maar die hond vloog wel (eigen) mensen naar hun strot en zat constant opgesloten. En CM had uiteindelijk wel resultaat, hond kon weer gewoon in huis.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Loiz
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Duitse Doggen

Ongelezen bericht door Loiz »

Allereerst, goed luisteren wat hij erbij vertelt. En t is Cesar Millan.

Eerst moet hij boven de hond komen te staan, de hond dus laten zien dat agressie geen optie is. Aangezien de hond dat altijd kon doen, doet hij dat ook naar Cesar. Cesar geeft leader energy, waarna de hond minder fel reageerd, Cesar geeft hem ruimte, beloont hem met juiste energie.
Daarna reageerd de hond uit angst, daarop legt Cesar hem op de grond zodat de hond zich onderwerpt, accepteerd dat Cesar de baas is en hij te vertrouwen is. Deze houding is een ontspannen houding, immers gaat een gespannen hond niet op zn zij liggen.
Duurt even, maar uiteindelijk onderwerpt hij zich wel. Cesar heeft in dit filmpje de hond agressie laten uiten, angst laten uiten en hem de juiste energie gegeven om zich te durfen onderwerpen aan hem.

Dit is overigens geen methode die je zonder verstand zelf moet gaan uitvoeren, zeker het onderwerpen is niet aan te raden.
En daarnaast heeft Cesar Millan enorm veel ervaring, een hele roedel Pitbulls en andere high energy honden en een heel duidelijk methode.
Laatst gewijzigd door Loiz op 20 nov 2010 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

het is spaans, maar dit is meer van de aflevering.. deze hond was zo aggressief geworden dat ze hem heel lang al in de garage opgesloten hadden, dit is toch ook de hond die hij niet mee kreeg op de skeelers toch? Toen hij doorkreeg dat de hond geactiveerd werd door achter de auto aan te gaan vroeg hij zijn staff die hem filmde en volgde met de auto voor hem te gaan rijden.
Het ziet er niet fijn uit, maar ik vind de uitvallen van de hond ook niet prettig om naar te kijken, stel dat hij geen muilkorf om had gehad :ugh:

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

mim schreef: Ik vond het nogal schokkend. Hij brengt de hond nagenoeg in shock en zegt dat hij hem " kalmeert".
dat doet hij ook, hij legt als de hond eenmaal op zijn zij ligt (en dat is een heel verschil met op zn rug want dat zou opgelegde en afgedwongen overgave zijn) verder totaal geen druk op de hond.
De hond wordt daardoor ook kalmer, heeft geen reden zich ergens tegen te verzetten.
En verzet zou weer alleen maar stressverhogend zijn.

Ik vind het niet schokkend hoor dit filmpje er wordt totaal geen geweld gebruikt namelijk.
Ik vraag me alleen af of deze mensen dit zelf ook zo kunnen en dat is wat ik het grote nadeel van al die CM uitzendingen vind.
Mensen denk al gauw dat ze het net zo kunnen als CM en vergeten daarbij dat zij CM niet zijn.
Waren ze dat wel en hadden ze net zo'n natuurlijk overwicht op en begrip voor honden, zouden ze CM niet nodig hebben omdat hun hond dan niet ontspoord zou zijn....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Loiz
geregistreerd lid

Alle honden die Cesar krijgt zijn trouwens geen makkelijke, hij heeft er heel wat van de dood gered, enkel door een juiste uitstraling.
Want immers is het zogoed als altijd de fout van de baas, de hond heeft geen duidelijkheid, moet daardoor de leader worden
zonder dat ze dat echt willen en dat gaat samen nogal fout meestal. Door de juiste uitstraling van de juiste energie kun je bijna
alle problemen oplossen, enkel kunnen heel veel mensen dit niet of snappen ze niet hoe, vaak met een high energy hond..
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

En dit staat onder hond en leed? Ik zie geen leed hoor :scratch:
Ik zie uberhaupt niks schokkends...
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik vind er niks schokkends aan :U:

en heeft niks met leed te maken.

een ontspoorde hond wordt weer op de rails gezet.
de hond laten afmaken, heeft meer met ``hond en leed``te maken. en cesar voorkomt dat juist.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Het enige schokkende aan deze aflevering vond ik hoe de mensen met hun hond omgingen, het diertje zat de hele tijd opgesloten in de kelder.
Dit hondje zal vast heel erg blij zijn met CM, want dankzij hem is hij uit dit isolement gehaald en kan hij weer een enigzins hondwaardig bestaan leven.

Zelf kan je een hond wel laten onderwerpen, maar dan moet je inderdaad wel weten wat je doet.

Ik vraag me altijd af hoe het met deze honden na een jaar zal zijn...
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

blondie schreef:het is spaans, maar dit is meer van de aflevering.. deze hond was zo aggressief geworden dat ze hem heel lang al in de garage opgesloten hadden, dit is toch ook de hond die hij niet mee kreeg op de skeelers toch? Toen hij doorkreeg dat de hond geactiveerd werd door achter de auto aan te gaan vroeg hij zijn staff die hem filmde en volgde met de auto voor hem te gaan rijden.
Het ziet er niet fijn uit, maar ik vind de uitvallen van de hond ook niet prettig om naar te kijken, stel dat hij geen muilkorf om had gehad :ugh:

Nee, dit is een andere hond :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dit hoort niet onder leed, tenminste ik zie dat niet zo :mrgreen:
Ik kan mij wel voorstellen dat mensen dit denken omdat zij niet verder kijken dan bepaalde filmpjes waarin alles zo makkelijk lijkt. Een agressieve hond die ineens de meest aanhankelijke word daar zit een hele lange weg tussen en die zie je niet omdat het een opname is. Dat vind ik dus het gevaar als mensen CM thuis gaan nabootsen zonder te weten wat ze doen. Als ik hoor of lees van ik deed dat en dat en binnen een uur had ik ander gedrag van mijn hond dan denk ik alleen maar :piew: :piew: Dat CM dat voor elkaar krijgt in een half uur opname wil niet zeggen dat dat ook de tijdsduur is geweest. Vannacht zat ik naar een herhaling te kijken waar de hond 27 weken bij hem thuis is geweest. En wij kregen dat in een half uur film te zien :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik zie er ook geen hondenleed in. :19:
En een beetje off-topic, maar ik vind het een erg mooie hond. :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bij deze hond hadden ze de eigenaren standrechtelijk moeten executeren.
:lol:
wat een losers.
en je hebt gelijk het is een prachtige hond( ik vond alleen dat hij een beetje rare stand van de pootjes heeft) :roll:
rubyred
Zeer actief

Dit is normaal, dat doe je met honden die zo agressief zijn.
Ook al is het maar een half uurtje film vaak wordt er hier ondertitelt hoelang (elapsed time) alles duurt en dan is het vaak veel langer dan een half uur.
S@ndr@
Zeer actief

was toch ook zo, de aflevering Jake in exile
rubyred
Zeer actief

De hond wordt juist bevrijd uit zijn lijden............
Maxine
Zeer actief

Nanna schreef:
Maxine schreef:Ik zie er ook geen hondenleed in. :19:
Eerlijk? Ik vond het een lelijk beest. Zo'n rare kop, helemaal geen herdershondenhoofd. Het leek wel of er bulldog door zat.
Dat zat er toch ook door?
Afbeelding
Kit
Erelid

Was het niet een Pitbullx Aus?
Maxine
Zeer actief

kitty2 schreef:Was het niet een Pitbullx Aus?
Het was zoiets, ja. Ik kan het me ook niet meer 100% herinneren.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja die was het, en ik vond hem leuk, wat een rommelig uiterlijk die hond :mrgreen:
Maxine
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja die was het, en ik vond hem leuk, wat een rommelig uiterlijk die hond :mrgreen:
Vond ik ook. :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Maxine schreef:Ik zie er ook geen hondenleed in. :19:
Eerlijk? Ik vond het een lelijk beest. Zo'n rare kop, helemaal geen herdershondenhoofd. Het leek wel of er bulldog door zat.
:engel: Durfde het haast niet te zeggen ,maar ik vvind het een oerlelijk gedrogd. :oeps:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die hond leefde al lange tijd in shock en stress.
Dus wat is nu mooier dan eindelijk normaal mee te doen dan je leven te slijten in de garage met af en toe als enigste bezoek je baasje om een balletje te gooien.

Moet je hier dan een jaar lang koekies in proppen en roepen GOED ZOOOOO brave hond.??????
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zie Cesar handelen zonder enige vorm van kwaadheid, ongeduld, valsheid of wat dan ook. HIj is heel rustig. En deze hond is echt heel agressief! Ik vind dat hij het goed afwerkt en ik krijg er absoluut geen slecht gevoel bij. Wel respect voor die mensen dat zij de hond niet opgeven waar anderen het allang hadden opgegeven en hem in hadden laten slapen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Loiz
geregistreerd lid

Kijk deze stukjes van Cesar eens, en luister heel goed naar wat hij vertelt,
" onclick="window.open(this.href);return false; (slechte kwaliteit maar wel een hele 'zielige' voor niet-CM'ers)

Hoe agressie ontstaat,

Een fotofilmpje van Cesar, hier zie je m joggen met een hele roedel, dit doet hij elke ochtend.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik kan er niets aan doen maar ik vind dat hij het goed doet. Ik snap ook waar hij mee bezig is. Bij hem zal een hond niet vern..kt worden en vals in het asiel belanden waar hij steeds door mensen meegenomen wordt en weer terug wordt gebracht omdat ze er niet meer mee om kunnen gaan. Dat vind ik namelijk nog veel erger.

Ook die aggressieve herderhond, die viel hem WEL aan. En ik moet zeggen dat hij heel rustig bleef en die hond rustig aanpakte. Hij moest zichzelf beschermen tegen die hond, en die hond viel op een gegeven moment flauw maar was daar wel ZELF de oorzaak van. Hij hoefde zich niet zo op te winden maar het was een eigen keuze om dat wel te doen.
Hoe had hij dit nou anders moeten oplossen? Met zoete koekjes?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik heb veel bewondering voor de uitstraling en beheersing van die man! Natuurlijk is het een vervelend gezicht om een hond zo te zien, maar het heeft effect en is beter dan deze hond z´n hele leven opsluiten in een kelder of in laten slapen :klaar: Dat mensen het zover laten komen met hun hond :roll:
Kit
Erelid

Nanna schreef:
mim schreef:Dit is ceasar milen ook :ugh:
Allereerst is het Millan en niet milen :mrgreen:

Ten tweede houd je altijd mensen die even rustig doorpakken bij een hond, puur om hem te helpen, verschrikkelijk zielig vinden om niet te zeggen dierenmishandeling. Er mag klaarblijkelijk alleen maar gekoekiekoekiet worden en gekust. :roll: Met liéfde rehabiliteren zogezeid, niet in de gaten hebbend dat liefde ook kan bestaan uit de hond middels Millan's aanpak weer op de rit te krijgen.
Tsja, bij veel honden waar CM komt werkt dat nu eenmaal niet.

Neem dan ook geen hond maar een leuk konijn of zo, dat je de hele dag kunt afzoenen. Die wordt daar tenminste geen psychisch wrak van.

AMEN :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”