Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hou je minder van honden als je niet alle rassen leuk vind

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hou je minder van honden als je niet alle rassen leuk vind

Ongelezen bericht door noekie »

Atiana schreef:gaat het nou of je het ras leuk vind of het karakter? :19: .
Bij diegene om beide.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Persoonlijk vind ik elk hond wel iets hebben, maar dat houd NIET automatische in dat elke hond kans maakt om ooit bij mij thuis te komen.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur denk ik, puur omdat het ene type wel bij je past, en het andere type niet.

Bij mij thuis zul je niet snel een Amerikaanse Staff zien (teveel katten, honden en kinderen in de straat), geen Dobermann (persoonlijk minder goede ervaring mee), geen jachthonden types, geen poolhonden types (uitgezonderd een Akita) of geen kleine hondjes (uitgezonderd een Franse bull).
Ik heb daar gewoon niet zoveel mee, maar bij anderen kan ik mij goed voorstellen dat ze helemaal gek zijn op hun hond. Daarbij, als ik zo'n hond tegen kom kan ik het zelf ook een schat van een hond vinden, alleen niet bij en voor mij.

Zelf hou ik meer van wat grotere honden met waakse en beschermende kawaliteiten, eventueel wat zelfstandigheid erin. Binnen of buitenhond maakt me niet uit, elke eigen hond is welkom in huis.
Bij dit soort honden kun je denken aan Rottweilers, herders (een Mechel is me wel even te druk), Berghonden en kuddebeschermers zoals de Anatolische herder (Karabash), Tornjak, Tatra, Pyrenense berghond etc....of kruisingen daarvan. MIJN hond hoeft niet per se een rashond te zijn met 5 meter aan papieren.
De hond moet gewoon bij mij en mijn vrouw passen, en onze gezins situatie met 4 katten en een konijn. Als we er een goed gevoel over hebben dan nemen we hem mee, zo niet dan zullen we helaas nooit tot een overname of aankoop overgaan, ongeacht ras, rasloos of prijs.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Bij mij zijn alle spoedjes welkom, maar alles dat binnen de volgende selectie valt gaat er toch echt weer zo snel mogelijk uit.

- Korte staart
- Zeer grote rechtopstaande oren (vleermuisoren)
- Korte poten (Tekkel/Corgi/Basset idee)
- Zeer overvloedige huid (Sharpei e.d.)
- Korte snuit (Een Shi Tzu is al te kort)
- Onder de 2 kilo (te breekbaar)
- Boven de 60 kilo (onpraktisch)
- Van nature ongezond (Engelse Bulldog, Berner Senner e.d.)
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Er zijn zoveel rassen die ik nooit zou willen, maar ook rassen die ik echt niet leuk vind..ook niet bij iemand anders.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Er zijn trouwens heel veel rassen die ik in het algemeen machtig mooi vind; maar ga maar eens op zoek naar die klik met net die ene hond...
Omgekeerd ook, er zijn rassen die ik vreselijk lelijk vind en toch ben ik helemaal hoteldebotel op bepaalde exemplaren.
:mrgreen: Mijn eigen hond bijvoorbeeld.

De buuf heeft een klein poedeltje dat ik echt helemaal geweldig vind :I:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik vind honden puur, autentiek en interessant om te observeren of om contact mee te maken. Ik zie eigenlijk ook in bijna alle honden wel wat moois :D Niet alle honden passen bij mij om mee te leven, dus dat is een heel ander verhaal.
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Haha wat een onzin van diegene.
Gelukkig heeft elk mens een ander karakter en een andere smaak en valt daar wel weer een ras aan te binden.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik hou absoluut niet van alle rassen.
Dat maakt mij niet minder een hondenliefhebber vind ik. Is maar goed ook dat niet iedereen hetzelfde leuk vindt ;)
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Als je echt álles leuk vind dan kun je toch eigenlijk niets écht leuk vinden. Je hebt dan toch helemaal geen eigen mening meer?
Verder ben ik het dus eens met mariaa :ok:
Afbeelding
Irma10
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irma10 »

Ik ben in de eerste plaats een rasliefhebber (in mijn geval boxer). Maar ik hou ook van honden in het algemeen. En dan niet om hun ras, maar omdat het meestal geweldige maatjes zijn voor ons mensen. Ik ben geïnteresseerd in honden in het algemeen, alsin anatomie, geneeskunde, gedrag etc.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik vind alle honden geweldig. Maar sommige baasjes niet. Als ik een baasje niet mag, mag ik het hondje vaak ook veel minder. En de baasjes die ik niet mag zijn meestal van het type maltezer. :F: Maar goed daar kan de hond niks aan doen. Ik denk niet dat je meer of minder van honden houdt als je sommige hondenrassen niet leuk vindt.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik hou in principe van alle honden. Ik heb echter wel mijn voorkeuren en die gaan vooral naar de uiterlijkheden van bepaalde rassen. Zo val ik erg op brakken vanwege hun prachtige flaporen en aandoenlijke uiterlijk. MAar deze honden passen niet echt bij mij dus als het gaat om het maken van een keuze, zal ik uitwijken naar vele andere rassen waar ik ook op val, zoals markiesje, kooiker, stabij, poedel, of als die een op mijn weg komt (en dat gebeurt dan in de meeste gevallen) een leuk bastaardhondje.

Maar elke hond gaat me aan het hart, en dan maakt het me niet uit om wat voor soort hond het gaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”