Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dat toch!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dannyvectra
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Re: Wat is dat toch!

Ongelezen bericht door dannyvectra »

tekkel schreef:
Turbo! schreef: Alleen is er toch een ding waar ik echt niet bij kan, Het zijn allemaal de sterkere rassen zeg maar.

Staffie's. boerboels am buldoggen en ga zo nog maar even door, kwam er ook een tegen met een pit vanmorgen.
Ik denk dat Cesar Millan daarmee te maken heeft. Ik ben een grote fan van hem, maar hij promoot wel erg de pitbull en andere 'moeilijke' rassen zoals de rotweiler. Híj heeft daar geen problemen mee, maar ja......
dat moet zo snel mogelijk van de buis, vind het echt een mooi programma
maar mensen krijgen op deze manier een verkeert beeld van de pittige honden rassen
en denken heel makkelijk ik doe ff ttttssssst ttttsssssstttt en klaar

en ze hadden niet de rad moeten afschaffen maar aanpassen
Afbeelding
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

dannyvectra schreef:
tekkel schreef:
Turbo! schreef: Alleen is er toch een ding waar ik echt niet bij kan, Het zijn allemaal de sterkere rassen zeg maar.

Staffie's. boerboels am buldoggen en ga zo nog maar even door, kwam er ook een tegen met een pit vanmorgen.
Ik denk dat Cesar Millan daarmee te maken heeft. Ik ben een grote fan van hem, maar hij promoot wel erg de pitbull en andere 'moeilijke' rassen zoals de rotweiler. Híj heeft daar geen problemen mee, maar ja......
dat moet zo snel mogelijk van de buis, vind het echt een mooi programma
maar mensen krijgen op deze manier een verkeert beeld van de pittige honden rassen
en denken heel makkelijk ik doe ff ttttssssst ttttsssssstttt en klaar

en ze hadden niet de rad moeten afschaffen maar aanpassen
zien mensen het echt op die manier?
ik persoonlijk zie het meer als een gave, die man heeft een gave waar het de omgang met honden omgaat.
en niet iedereen zal dat kunnen! een hond moet bovendien ook bij jou en je levensstijl passen.
maar daar hamert hij toch ook altijd op?
dat de energie van de hond moet aansluiten op jouw energie.
hij zegt ook altijd mensen maken vaan de fout de "pick of the litter" te kiezen terwijl dat de dominantste actiefste pup van het nest is....... en niet iedereen is daar geschikt voor!

ik heb persoonlijk nooit de indruk gekregen dat hij bepaalde rassen promoot eerlijk gezegd.
alleen dat hij er goed op hamert dat problemen met honden te maken hebben met hun baas en dat je ook aan jezelf moet werken om met je hond te kunnen werken.... en dat opvoeden en trainen gewoon super belangrijk is!
voor élke hond.
dat is meer de boodschap die ik eruit haal....
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik had dan weer een hele andere ervaring.
Kom ik op cursus, staat er een jongen, grijze jogging broek in zijn sokken, buiktjasje, scheef petje beetje hip heen en weer te wiebelen..

Ergens was ik er direct van overtuigd dat dit een jongen met een probleem stafford was die bij mij in de groep zou zitten...
Komt ie aan met een ruwharig hondje, formaatje jackrussel, die kwispelend bij iedereen op schoot kruipt :smile:
Afbeelding
Annette1986
Actief
Mijn ras(sen): beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Annette1986 »

:lol: hahaha Mekkie, dat zijn nog eens valse vooroordelen :lol:
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hier in de flat:

Mijn Dober en kruising Dober, 4 Staff's, een Jack, een Herder, een Franse Bul en paar kleintjes (Maltheser, York en kruisingen). Ohja en mijn 'grote vriendin' met een BC-achtige hond. Denk in totaal een stuk of 15-20 honden.
En buiten de flat in de nabije omgeving, 2 Spanieltjes, 2 Beagles, een Dober, 2 x kruising MH, nog een kruising MH (denk ik), een oudduitse DH, DH, klein kruisinkje, 3 Labjes, een OEB, Sharpei, 2 kruisingen Fila, Ruwharige Teckel, Cockertje, Setter en dat is wat ik het meeste tegen kom hier. Oh ja, en 2 CHhi's.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier in de wijk is 90% amerikaanse bulldog of amerikaanse stafford.
Er zitten een aantal fokkers en iedereen kent iedereen dus iedereen neemt weer een pupje van die en een ander weer een pupje van die.
Helaas zijn er hier maar weinig hondeneigenaren die met verstand met hun hond omgaan, ik wandel dus eigenlijk zo goed als nooit hier in de wijk want het wandeld gewoon niet fijn zo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik kom er niet zoveel tegen, het is hier voornamelijk stabij en mixen daarvan, over honden met een attitude gesproken
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

_Inge_ schreef:
linlin schreef:
lieke schreef:Ik woon in een buurt met voor de helft koopwoningen en voor de helft huurwoningen. En op het gevaar af, dat ik stigmatiseer :N: , lopen de mensen in de woningen met malthezers, 2 jr's, een border terrrier, een witte herder en een golden, 2 ierse setters (plus ik met mijn collies) en in de huurwoningen overheersen de ambullen, rottweilers, sharpei's en staffjes. Een enkele keer zie ik een klein kruisinkje.
yep. hier zo ongeveer tweederde koop en de rest huur. kaka komt graag in het huurdeel van de buurt, want daar valt wat te knokken en er ligt zooi op straat waar je zo fijn aan kan snuffelen en piesen.

verder opvallend veel mini-grut, chihuahua-mixjes, goldens en, ook heel hip, buitenlandse hondjes.
Wat fijn toch dat ik hip ben :roll:

pffff, waarom moet altijd alles in het persoonlijke getrokken worden?

ja, buitenlandse hondjes zijn voor velen hip tegenwoordig, kijk mij eens gered hebben :pffff: niet voor jou? voel je dan ook niet aangesproken :U:

hier in het hele dorp ik denk 4 staffs/kruisingen. minus die van mezelf, 6 dus voor de rekenwonders :engel:

voor de rest herders, een verloren lab/golden en heel veel jack hussels en kruisingen
Afbeelding
Stjerna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Finse Lappenhond (Lapinkoira)

Ongelezen bericht door Stjerna »

Wat is er mis met huren? :evil: Wij huren ook en hebben een Finse Lap :pffff: :mrgreen:
Onze Stjerna met broertje Jari
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Offtopic, maar jou hondjes zijn gewellllldig :I:
Afbeelding
Stjerna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Finse Lappenhond (Lapinkoira)

Ongelezen bericht door Stjerna »

Joera schreef:Offtopic, maar jou hondjes zijn gewellllldig :I:
Dank u! :D De lichtst gekleurde is Stjerna, echt een schatje! De bruinere is Jari, haar broertje die bij iemand anders woont, ook een prachtig beestje :D
Onze Stjerna met broertje Jari
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Hier in de buurt kopen ze geen puppies, maar ze laten ze broer en zushond met elkaar wippen omdat de veearts heeft gezegd dat dat de eerste keer geen kwaad kan. En dan verkopen ze deze puppies vervolgens voor 250 euro via marktplaats, zonder vermelding van het bijzondere liefdespaar :piew:
Afbeelding
Marliez
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Marliez »

De grootste puppygolf is nu hier geweest, meeste hondjes zijn nu een jaar, inclusief Floor zelf. We zien hier vooral veel jacks.... onopgevoede exemplaren. labjes en goldens. Maar het is dan ook een stuk met veel koophuizen. Grootste vriend van Floor is een x dh met een rottweiler oftewel een rottherder. een echte schat. In principe is Floor de enige molosser in de buurt. Voor de rest in de omliggende wijken wel wat staffi-pups met toppers als bazen. Enige mindere hond is een malamute aan een flexilijn..... naar beest, vooral door de nare eigenaar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”