dannyvectra schreef:tekkel schreef:Turbo! schreef:
Alleen is er toch een ding waar ik echt niet bij kan, Het zijn allemaal de sterkere rassen zeg maar.
Staffie's. boerboels am buldoggen en ga zo nog maar even door, kwam er ook een tegen met een pit vanmorgen.
Ik denk dat Cesar Millan daarmee te maken heeft. Ik ben een grote fan van hem, maar hij promoot wel erg de pitbull en andere 'moeilijke' rassen zoals de rotweiler. Híj heeft daar geen problemen mee, maar ja......
dat moet zo snel mogelijk van de buis, vind het echt een mooi programma
maar mensen krijgen op deze manier een verkeert beeld van de pittige honden rassen
en denken heel makkelijk ik doe ff ttttssssst ttttsssssstttt en klaar
en ze hadden niet de rad moeten afschaffen maar aanpassen
zien mensen het echt op die manier?
ik persoonlijk zie het meer als een gave, die man heeft een gave waar het de omgang met honden omgaat.
en niet iedereen zal dat kunnen! een hond moet bovendien ook bij jou en je levensstijl passen.
maar daar hamert hij toch ook altijd op?
dat de energie van de hond moet aansluiten op jouw energie.
hij zegt ook altijd mensen maken vaan de fout de "pick of the litter" te kiezen terwijl dat de dominantste actiefste pup van het nest is....... en niet iedereen is daar geschikt voor!
ik heb persoonlijk nooit de indruk gekregen dat hij bepaalde rassen promoot eerlijk gezegd.
alleen dat hij er goed op hamert dat problemen met honden te maken hebben met hun baas en dat je ook aan jezelf moet werken om met je hond te kunnen werken.... en dat opvoeden en trainen gewoon super belangrijk is!
voor élke hond.
dat is meer de boodschap die ik eruit haal....