Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots op mijn meisje *toch geprobeerd*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Trots op mijn meisje *toch geprobeerd*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Magic moet het normaal niet zo hebben van andere teefjes en opdringerige honden.
Maar mijn 4jarige buurmeisje moet geopereerd worden en moet dus 3 dagen in het ziekenhuis verblijven. Haar moeder blijft uiteraard de gehele tijd bij haar dus passen wij op haar bruine labrador teefje.
Ze blijft wel gewoon alleen in het huis omdat ik het nog niet aandurf om haar mee in huis te nemen.
Vanochtend de eerste wandeling gedaan met alle drie de honden.
Vriendlief mee die loopt met Timber en Magic. En ik met de buurhond. Eerst snauwde magic een paar keer flink toen ik in de buurt kwam maar even later pakte ik gewoon de riem over van Timber en Tim loopt zonder problemen mee die wilde wel even kennis maken met dit leuke teefje.
Vervolgens haakt mijn vriend bij me aan met Magic er naast en ze kijken nog niet naar elkaar om.
Dus we hebben braaf de helft van de wandeling met z`n vijven naast elkaar rond gelopen... Zonder enige spanning...
Ik ben toch wel trots op mijn meisje dat toont maar weer aan dat een neutrale houding zonder verwachtingen erg veel oplevert en ze niet eens meer naar elkaar omkijken.

Heerlijk gevoel vooral als je bedenkt dat Magic 3 jaar terug nog geen andere hond in haar omgeving tolereerde.
En nu na 5minuten al niet meer omkijkt naar de vreemde hond die met ons mee loopt. :I:
Laatst gewijzigd door *Jolanda* op 11 nov 2010 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Annette1986
Actief
Mijn ras(sen): beauceron
Aantal honden: 3

Re: Trots op mijn meisje

Ongelezen bericht door Annette1986 »

das mooi zeg :cheer:

Keurig gedaan van Magic, die bewijst even dat al jullie moeite en geduld wordt beloond!
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
*Jolanda*

Ja ben ook echt trots. En vanavond de laatste ronde zelfs met drie honden gelopen waarbij mij vriend op een afstandje toe keek of het goed ging mocht een van de honden moeilijk doen dan kon hij me zo helpen maar was helemaal niet nodig. Timber had alleen oog voor het leuke nieuwe teefje wat naast hem liep en Magic vond het prima die keek alleen telkens omhoog zo van 'goed he vrouwtje'.
Even later mocht de labrador teef zelfs even onder haar staartje snuffelen zonder dat er reactie van magic zelf op kwam
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

:ok: Super..........
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

:ok: lekker joh!
En de groeten van de mannen :zwaai
*Jolanda*

Re: Trots op mijn meisje *wat nu te doen*

Natuurlijk was dit een ideale oplossing voor de buurhond als het maar 3 daagjes zou duren.
Echter is de operatie fout gegaan en moest mijn 4 jarige buurmeisje een open hart operatie ondergaan.
Dus ze ligt sowieso tot volgende week woensdag in het ziekenhuis met haar moeder uiteraard aan haar zijde.

Maar om de hond nu nog een week lang alleen thuis te laten zitten vind ik ook niet echt kunnen.
Helaas heb ik veel late diensten dus daar de halve avond zitten is ook geen optie.
Ik vraag me wel af of ik nu de proef op de som moet nemen en als we thuis zijn de labrador in huis moet nemen zodat zij ook nog wat gezelschap heeft.
Echter hebben we (buiten timber om) nog nooit een vreemde hond over de vloer gehad.
What to do.....
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Als je bang bent dat het fout gaat is er dan geen mogelijkheid om de hond wel in huis te halen maar de dames niet tegelijk los te laten? Soms breekt nood wetten en dan moet het maar denk ik dan.
*Jolanda*

Ja ik weet dus niet of het fout gaat.
Op zich heeft magic nog nooit schade aangericht maar is ze gewoon erg lawaaiierig en fel op correcties. Maar die correcties vinden altijd plaats zonder verdere schade op een gedeukte ego bij de andere hond na.
Ze vind het prima als de andere hond maar onderdanig naar haar toe is.
En het labrador teefje is zo onderdanig zoals ik ze nog maar weinig heb gezien.

Maar ik merk aan mezelf dat ik het spannend vind om een vreemde hond in huis te halen. Het plan is sowieso dat als we er niet zijn dat de lab lekker in haar eigen huis ligt.
Maar zal mijn spanning invloed hebben op het gedrag?
*Jolanda*

Maar heb net even besloten zometeen maar even met alle drie tegelijk te wandelen in mijn uppie en dan moeten we vanavond laat na de ronde samen maar even kijken hoe het gaat als we na de wandeling met 3 honden naar ons huis doorlopen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Maar dan zijn we wel samen dat mocht Magic te fel corrigeren dan kunnen we ze uit elkaar plukken.

Timber loopt alleen maar met zijn neus onder de staart van de lab en de buurvrouw kwam al melden dat ze net loops is geweest volgens haar (ondanks dat ze er niks van gemerkt heeft) en dat ze dus erg lekker ruikt voor een intacte reu...
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

O ja, zeer zeker. Honden zijn fijn gevoelig. Ik snap je spanning (heb zelf staffords en weet hoe ze kunnen zijn). Ik zou zelf ook heel voorzichtig zijn ondanks dat het buiten goed gaat. Want buiten is neutraal en totaal anders dan een vreemde hond in het domein van de andere hond brengen. Ik zou voor scheiden gaan omdat het een tijdelijke oplossing is. Zou de hond zeg maar blijvend zijn dan zou ik er veel tijd en moeite in steken om ze samen te laten leven. Maar zoals nu de situatie is zou ik ze scheiden om gedonder te voorkomen en het samen houden tot buiten beperken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jouw spanning kan zeker invloed hebben op het gedrag en de situatie. Ik zou eerst het lab teefje in een bench in huis doen zodat ze aan elkaars aanwezigheid wennen.
*Jolanda*

Geen van beide dames is aan een bench gewend en die hebben we dan ook niet.
Dus dat is geen optie.
Moet maar even kijken of ik de keuken even af kan schermen dan kan de lab daar verblijven en magic gewoon de woonkamer.
Vind het ook zo zielig voor het labje als ze de hele week alleen zit.

Het is wel de bedoeling dat wij het labje meer mee gaan nemen op wandelingen nu komt ze er eigenlijk te weinig (lees: nooit) uit. Omdat mijn buurvrouw er geen tijd voor heeft. De lab is dus ook een tikkie te dik. En komt eigenlijk niet verder dan de tuin.
Gisteren is de buurvrouw even thuis geweest om spullen te pakken en toen hebben we ook voorgelegd dat we de lab wel vaker mee kunnen nemen als wij gaan wandelen.
Dus ik wil sowieso proberen dat ik de dames op den duur samen los kan hebben buiten...
Maar de lab ontwijkt magic ook als magic om kijkt dan wijkt de lab haar blik af en doet haar hoofd naar beneden...
Dus dat moet opzich wel gaan lukken.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ik zou het niet doen. Kan ook binnen je eigen roedeltje voor problemen gaan zorgen. De hond in zijn eigen omgeving laten. Vaak is dat voor de hond veel fijner. Je brengt haar als je haar in je eigen huis haalt in een stressvolle situatie. En dat is voor haar niet fijn.
Afbeelding
gevni havanezers
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat fijn voor dat labje dat jullie je over haar ontfermen, ook om te wandelen later :E:
Ik kan me je spanning wel voorstellen hoor; zo op het eigen terrein van je honden is toch heel wat anders dan buiten. Denk dat je aanpak goed is, voorzichtig proberen en mogelijkheid om ze te scheiden. Succes :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Komt Magic wel eens bij je ouders? Of misschien zijn zij bereidt om het labteefje in huis te nemen?
Ik zou het zelf niet aandurven, zeker niet als ze net loops is geweest en dus lekker ruikt.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik zou het ook niet aandurven. Ook omdat ze nu lekker ruikt en waarschijnlijk loops is (geweest). En als je haar al in huis haalt, zou ik ze wel gescheiden houden. Of Magic aan de lijn (desnoods om je middel) , zodat je haar in de gaten kan houden. Een gevecht is wel het laatste wat je wilt hebben, natuurlijk. En het is waarschijnlijk maar voor een paar weken, dus daar komt ze ook wel overheen als ze wat langer thuis alleen moet zitten. Als jullie haar kunnen uitlaten krijgt ze ook al aandacht en beweging.

succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Doe inderdaad maar niet. Samen wonen en leven is echt iets anders dan samen lopen :wink: Zeker als dat andere teefje lekker ruikt en je reu er opgewonden van raakt.

Dus, ik zou een andere oplossing zoeken en lekker samen blijven wandelen. Als het mis gaat is dat nl erg sneu voor dat teefje wat het nu al moeilijk heeft waarschijnlijk.
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Bij twijfel niet doen. Is er niemand anders waar de hond in huis kan evt?
*Jolanda*

Ja er is 1 optie alleen dan is thuis zitten een betere optie.
Ze kan naar de ouders van mijn buurvrouw alleen wonen die aan een ontzettend drukke 80 km weg en hebben geen hekken om het erf ze is daar ook nog nooit geweest en ze is nogal angstig aangelegd dus als ze er tussen uit knijpt wordt ze waarschijnlijk aangereden.
Ach we zien wel hoe het de komende dagen ontwikkeld. Anders dan moeten mijn vriend en ik maar even in twee huizen leven als we thuis zijn.
Omstebeurten bij de buurvrouw thuis gaan zitten.

Ik ben erg blij in ieder geval dat we ze met z`n drieen uit kunnen laten en dat we dus geen twee rondes hoeven te lopen.
Daya

Ongelezen bericht door Daya »

Kan je niet af en toe even bij de buurvrouw in huis gaan zitten naast de wandelingen die je al met haar maakt?
Zodat ze niet continu alleen zit?
Of zijn er misschien andere buren waar ze kan logeren?
Daya

Ongelezen bericht door Daya »

Oh, haha bijna tegelijk ;-)

Zo zou ik het doen hoor, drink je bijvoorbeeld daar je bakkie koffie of thee ipv thuis.
Heeft ze toch wat aanspraak.
*Jolanda*

Dat gaan we nu ook maar doen denk ik...

En andere buren is geen optie die zijn bijna nooit thuis en zijn niet van plan dat op te geven voor een hond. Het is sowieso de bedoeling dat we haar in de toekomst ook vaker mee gaan nemen op wandeling dus ze zal toch moeten wennen aan mijn duo.
Want ik vind het nu ook zielig het is een veel te dikke lab met ladingen energie die alleen in de tuin komt. Dus die gaat straks lekker mee op boswandelingen als de conditie is opgebouwd.
*Jolanda*

En jullie mogen me nu allemaal voor gek verklaren. Maar gisteren na een lange wandeling liepen alle honden zo rustig naast me dat ik gewoon doorgelopen ben bij ons naar binnen. Alle halsbanden om gelaten en Magic ging gewoon rustig op haar kleedje liggen timber ging op zijn standaard plekje naast de bank liggen en de Labrador liep zo met me mee en ging aan mijn voet een beetje rond zitten kijken.

Even later heeft Timber even contact gezocht om haar uit te dagen tot een spelletje en dat ging erg leuk omdat Timber de manier van spelen van magic niet leuk vond. En toch trekt retriever met retriever meer aan ze hadden dezelfde manier van spelen en was geweldig om te zien.... En mijn kleine magic kwam af en toe even kijken even snuffelen en liep weer door.

Compleet geen probleem.
We hebben nu wel afgesproken dat we dit alleen doen als we samen thuis zijn en alleen na een flinke wandeling dat alle honden rustig zijn en al hun energie kwijt zijn.
Maar zodra we ook maar iets van spanning merken bij een van de honden is het klaar en blijft ze thuis.
We zien gelukkig wel dat de labrador intens geniet van het contact met andere honden wat ze al in 2 jaar niet echt meer gehad heeft. En de wandelingen die ze eigenlijk nog maar weinig gekregen heeft de afgelopen 4 jaar.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Re: Trots op mijn meisje *toch geprobeerd*

Ongelezen bericht door josefientje »

:E:

Goed zo!
Afbeelding
*Jolanda*

josefientje schreef::E:

Goed zo!
Dank je :D
Het voelde gisteren gewoon zo goed en ik was rustig dat ik zoiets had van dat gaan we gewoon doen en mijn duo gedraagd zich maar gewoon.
Het geeft me wel veel meer zelfvertrouwen dat zowel Timber als Magic zich prima kunnen gedragen bij vreemde honden alleen dat het even wat energie kost om het goed te begeleiden.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat goed zeg :E:
Wil je haar niet houden?? :cheer:
*Jolanda*

Flevo Bordertje schreef:Wat goed zeg :E:
Wil je haar niet houden?? :cheer:
Haha nee ik wil haar niet houden.
En ik mag haar ook niet houden... we nemen haar gewoon in de toekomst regelmatig mee en zo kan ze probleemloos bij haar vrouwtje blijven.
Annette1986
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door Annette1986 »

:E: toppie zeg!!!

Lekker dat het zo goed gaat tussen die 3! is voor jou toch ook makkelijker zo denk ik ;)
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
Marliez
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Marliez »

Wat een super oplossing!

Toen je je verhaal neerzette dacht owh jee :N: wat gaat dat worden. Maar zo zie je dat af en toe ook best een mag kijken wat werkt. Kan soms geen kwaad om de grenzen eens op te zoeken.
Wat heerlijk, en zeker voor het labje, wat zal ze genieten van de aandacht zeg!
Afbeelding
*Jolanda*

Wij zoeken met Magic best de grenzen flink op hoor.
Zij is bij ons gekomen met het verhaal dat ze andere honden absoluut niet tolereerd en dat ze nooit zou kunnen samen leven met een andere hond.
En nu woont ze samen met Timber en heeft ze er een nieuw vriendinnetje bij. Want vanochtend tijdens de ochtend wandeling begroette ze zelf even de labrador toen ik de lab uit het huis haalde. En tijdens de wandeling heeft ze zelf twee keer onder de staart gesnuffeld en dat doet ze normaal nooit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”