Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Al het voer moeten verdienen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Al het voer moeten verdienen

Ongelezen bericht door Minna »

Ik heb het bvb met Hoopje in het begin gedaan, omdat zij heel slecht was in contact hebben met mensen en gedroeg zich verder ook aardig gestoord. Zij kreeg dus alle eten (en geen brokken, alleen vers) gespreid door de hele dag, ze moest alles verdienen.
Ik had wel het idee dat het hielp. Met sommige probleemgevallen vind ik het een heel goed systeem.
Zowieso geef ik liever nooit een hond iets voor niks. Ze moeten het liefst er wel altijd iets voor doen. Al is het maar een simpele zit-af-staan of een apportje voordat ze het bakje van het toetje leeg mag likken. :mrgreen:
Vanavond bvb Chic voor het eerst het nieuwe dogdanceroutine, daarna haar bakkie parelhoenen in de bench.
Ik doe het niet uit een bepaalde methode of idealisme, lijkt mij gewoon dat als een hond een hele bak voer zo voor niks krijgt die minder geneigd zou zijn om voor een stukje worst hard te gaan werken.
Ligt uiteraard ook aan de type hond, en aan de situatie.
En als ik na een wedstrijd moe en laat thuis kom dan ga ik niet met 6 honden uitgebreid trainen maar gooi ik dus wel heel makkelijk het eten voor hun neus. :wink:
Nog een punt is dat je wel goed moet kijken wat je dan vraagt van de hond als die echt alles moet verdienen, en hoe verdeel je dat over de hele dag. Langere periode vaak een kleine beetje eten gespreid over de hele dag lijkt mij niet ideaal voor spijsvertering.
Met Hoopje nam ik de grootste deel van haar eten mee naar een eenmalige dagelijkse wandeling in dorp, stad of bos. Daarnaast kon ze in een paar trainingssessies thuis eten verdienen. Maar je moet dus zorgen dat je genoeg oefeningen of mogelijkheden voor goede gedrag kan aanbieden om de hond genoeg eten te kunnen geven.
Altijd dus goed kijken naar het waarom doet een hond iets, is het gebrek aan motivatie of kan de hond die oefening niet in die situatie.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

christo schreef:
lieke schreef:Maar het voordeel is dat hij veel gezeglijker is en niet constant grenzen aan het opzoeken is. Sinds ik deze methode (plus nog wat andere dingen) hanteer heb ik een hond die niet ieder moment van de dag uit zijn dak gaat en al bijtend door het huis loopt.
Ter illustratie: deze week heb ik het giga-druk gehad thuis en op het werk en heb onbewust weer de touwtjes wat laten vieren. Prompt heeft hij Lyndie weer 2x te pakken gehad, heeft hij naar zoonlief gehapt (zonder hem te raken) en trok hij zijn lip op naar me toen ik zijn riem wilde omdoen.
Word ik er weer op gewezen dat ik bij Cody absoluut nooit of te nimmer hem enige ruimte moet geven :jank: .
Als je een echte probleemhond hebt snap ik het wel (Cody had het met mij moeilijk gekregen :oeps: ) maar voor dagelijks gebruik heb ik er gewoon moeite mee, dan vind ik het een beetje té. Die van mij gaan er gewoonweg vanuit dat ze van alles wat ik eet een hapje krijgen :pffff: :lees: dat is weer een ander uiterste. :F:
Nilo is inderdaad geen probleemhond als Cody, maar toch heeft hij wel gedrag waar ik aan wil werken. Dit doe ik niet gewoon voor de lol zeg maar. Hij beheerst alle oefeningen heel goed, alleen voert ze niet consequent uit. Hij blijft uitproberen of hij er onderuit kan komen. Toen hij chemisch gecastreerd was (overigens om medische redenen) was hij wél heel consequent in het opvolgen van commandos, dus ik weet dat hij ze heus wel beheerst. Daarna heb ik van alles geprobeert om dat vast te houden, maar hij vervalt toch weer in het uitproberen. Na mijn idee heb ik alle positieve methodes geprobeert, maar die hebben geen of weinig effect. Dan blijft dit over, of negatieve methodes. Ik kan hem ook aan een slipketting leggen, teletac om zn nek of wat dan ook maar dat zijn methodes die helemaal niet bij me passen. Dan vind ik dit nog een vriendelijke, natuurlijke methode.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

christo schreef:Als je een echte probleemhond hebt snap ik het wel (Cody had het met mij moeilijk gekregen :oeps: ) maar voor dagelijks gebruik heb ik er gewoon moeite mee, dan vind ik het een beetje té. Die van mij gaan er gewoonweg vanuit dat ze van alles wat ik eet een hapje krijgen :pffff: :lees: dat is weer een ander uiterste. :F:
En als ze niet een hapje krijgen pakken ze het zelf wel van het aanrecht toch. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Maeve schreef: Nilo is inderdaad geen probleemhond als Cody, maar toch heeft hij wel gedrag waar ik aan wil werken. Dit doe ik niet gewoon voor de lol zeg maar. Hij beheerst alle oefeningen heel goed, alleen voert ze niet consequent uit. Hij blijft uitproberen of hij er onderuit kan komen. Toen hij chemisch gecastreerd was (overigens om medische redenen) was hij wél heel consequent in het opvolgen van commandos, dus ik weet dat hij ze heus wel beheerst. Daarna heb ik van alles geprobeert om dat vast te houden, maar hij vervalt toch weer in het uitproberen. Na mijn idee heb ik alle positieve methodes geprobeert, maar die hebben geen of weinig effect. Dan blijft dit over, of negatieve methodes. Ik kan hem ook aan een slipketting leggen, teletac om zn nek of wat dan ook maar dat zijn methodes die helemaal niet bij me passen. Dan vind ik dit nog een vriendelijke, natuurlijke methode.
Het kan dus ook zijn dat hij door de "dans van zijn hormonen" slechter geconcentreerd is?
Of dat je tijdens de chemische castratie met het trainen consequent en duidelijk was, daarmee aannam dat hij het wist (was ook zo want je was duidelijk) en dat je nu zelf weer verslapt bent in duidelijkheid?

Ik geef alleen maar opties hoor!
Welke de juiste is kan jij alleen maar zelf uitzoeken (eventueel met trainer). :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Maeve schreef:Nilo is inderdaad geen probleemhond als Cody, maar toch heeft hij wel gedrag waar ik aan wil werken. Dit doe ik niet gewoon voor de lol zeg maar. Hij beheerst alle oefeningen heel goed, alleen voert ze niet consequent uit. Hij blijft uitproberen of hij er onderuit kan komen. Toen hij chemisch gecastreerd was (overigens om medische redenen) was hij wél heel consequent in het opvolgen van commandos, dus ik weet dat hij ze heus wel beheerst. Daarna heb ik van alles geprobeert om dat vast te houden, maar hij vervalt toch weer in het uitproberen. Na mijn idee heb ik alle positieve methodes geprobeert, maar die hebben geen of weinig effect. Dan blijft dit over, of negatieve methodes. Ik kan hem ook aan een slipketting leggen, teletac om zn nek of wat dan ook maar dat zijn methodes die helemaal niet bij me passen. Dan vind ik dit nog een vriendelijke, natuurlijke methode.
Of accepteren dat het een volwassen wordende reu is die door een bepaalde fase in zijn leven gaat. Idd, die hormonen. Maar laten we wel zijn, je wou toch een reu?
Fin
Zeer actief

moosje schreef:
christo schreef:Als je een echte probleemhond hebt snap ik het wel (Cody had het met mij moeilijk gekregen :oeps: ) maar voor dagelijks gebruik heb ik er gewoon moeite mee, dan vind ik het een beetje té. Die van mij gaan er gewoonweg vanuit dat ze van alles wat ik eet een hapje krijgen :pffff: :lees: dat is weer een ander uiterste. :F:
En als ze niet een hapje krijgen pakken ze het zelf wel van het aanrecht toch. :mrgreen:
Hier zit tegenwoordig een haakje op de keukendeur. Op visite echter... :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

christo schreef:
Maeve schreef:Nilo is inderdaad geen probleemhond als Cody, maar toch heeft hij wel gedrag waar ik aan wil werken. Dit doe ik niet gewoon voor de lol zeg maar. Hij beheerst alle oefeningen heel goed, alleen voert ze niet consequent uit. Hij blijft uitproberen of hij er onderuit kan komen. Toen hij chemisch gecastreerd was (overigens om medische redenen) was hij wél heel consequent in het opvolgen van commandos, dus ik weet dat hij ze heus wel beheerst. Daarna heb ik van alles geprobeert om dat vast te houden, maar hij vervalt toch weer in het uitproberen. Na mijn idee heb ik alle positieve methodes geprobeert, maar die hebben geen of weinig effect. Dan blijft dit over, of negatieve methodes. Ik kan hem ook aan een slipketting leggen, teletac om zn nek of wat dan ook maar dat zijn methodes die helemaal niet bij me passen. Dan vind ik dit nog een vriendelijke, natuurlijke methode.
Of accepteren dat het een volwassen wordende reu is die door een bepaalde fase in zijn leven gaat. Idd, die hormonen. Maar laten we wel zijn, je wou toch een reu?
als dit met eten werkt is het toch prima? De hond krijgt zijn eten als ie er iets voor doet... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Maeve schreef: Nilo is inderdaad geen probleemhond als Cody, maar toch heeft hij wel gedrag waar ik aan wil werken. Dit doe ik niet gewoon voor de lol zeg maar. Hij beheerst alle oefeningen heel goed, alleen voert ze niet consequent uit. Hij blijft uitproberen of hij er onderuit kan komen. Toen hij chemisch gecastreerd was (overigens om medische redenen) was hij wél heel consequent in het opvolgen van commandos, dus ik weet dat hij ze heus wel beheerst. Daarna heb ik van alles geprobeert om dat vast te houden, maar hij vervalt toch weer in het uitproberen. Na mijn idee heb ik alle positieve methodes geprobeert, maar die hebben geen of weinig effect. Dan blijft dit over, of negatieve methodes. Ik kan hem ook aan een slipketting leggen, teletac om zn nek of wat dan ook maar dat zijn methodes die helemaal niet bij me passen. Dan vind ik dit nog een vriendelijke, natuurlijke methode.
Je methode vind ik prima hoor, ook voor een hond zonder problemen (of toch de baas?), maar dat wat ik vet gemaakt heb... daar heb ik problemen mee en daar heb je het volgens mij al drie jaar over. Wáárom zou hij onder een commando uit willen komen? Ik denk dat je oplossing bij het concluderen dat hij daar helemaal geen reden voor heeft en dat het aan jouw handlen ligt. Niet erg of verkeerd, maar het scheelt misschien frustratie richting hond.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
christo schreef:
als dit met eten werkt is het toch prima? De hond krijgt zijn eten als ie er iets voor doet... :19:
ik zie het probleem ook niet, hier moeten ze altijd iets doen voordat ze wat krijgen al is het maar zitten en als ze dat uit zichzelf al doen moeten ze wat anders ;)
Voor niks gaat de zon op hoor!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:
Je methode vind ik prima hoor, ook voor een hond zonder problemen (of toch de baas?), maar dat wat ik vet gemaakt heb... daar heb ik problemen mee en daar heb je het volgens mij al drie jaar over. Wáárom zou hij onder een commando uit willen komen? Ik denk dat je oplossing bij het concluderen dat hij daar helemaal geen reden voor heeft en dat het aan jouw handlen ligt. Niet erg of verkeerd, maar het scheelt misschien frustratie richting hond.
Heb je gelijk in. En misschien dat een ander dit er wel op een normale manier uit had gekregen, maar mij lukt het niet. Tenminste, niet altijd. Nu gebeurt het meestal dat ik behoorlijk boos moet worden en mn stem moet verheffen voor hij een commado op volg, vooral het hierkomen. Terwijl als hij wéét dat hij zn voer moet verdienen is dat niet nodig want dan luisterd hij gewoon wel. Tja misschien ben ik dan lui maar dan kies ik daar voor, scheelt juist een hoop frustatie.
Fin
Zeer actief

Maeve schreef:
Rosita Compagner schreef:Je methode vind ik prima hoor, ook voor een hond zonder problemen (of toch de baas?), maar dat wat ik vet gemaakt heb... daar heb ik problemen mee en daar heb je het volgens mij al drie jaar over. Wáárom zou hij onder een commando uit willen komen? Ik denk dat je oplossing bij het concluderen dat hij daar helemaal geen reden voor heeft en dat het aan jouw handlen ligt. Niet erg of verkeerd, maar het scheelt misschien frustratie richting hond.
Heb je gelijk in. En misschien dat een ander dit er wel op een normale manier uit had gekregen, maar mij lukt het niet. Tenminste, niet altijd. Nu gebeurt het meestal dat ik behoorlijk boos moet worden en mn stem moet verheffen voor hij een commado op volg, vooral het hierkomen. Terwijl als hij wéét dat hij zn voer moet verdienen is dat niet nodig want dan luisterd hij gewoon wel. Tja misschien ben ik dan lui maar dan kies ik daar voor, scheelt juist een hoop frustatie.
Ik word ook zat boos op Chris hoor maar ik verwacht niet dat hij er gehoorzamer van wordt. Ik merk bij hem juist het tegendeel. Testosteron hè. Lastig stofje.

Weet je zeker dat hij niet misschien reageert op jouw stressniveau? Dat dat in de tijd van de chemische castratie lager was? Het gaat niet alleen om wat ze doen als je het tegen hen hebt, het gaat ook om het 24/7 observeren dat ze doen, de conclusies die ze daaruit trekken en het gevoel dat ze daaraan overhouden.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Grappig om al deze verschillende benaderingen te lezen. Ik moet zeggen dat ik met al mijn vorige collies veel lakser was. Of misschien is relaxt wel het juiste woord. Omdat zíj altijd zo relaxt waren. Voor mij hoeven mijn honden niet in de houding te springen. Als ik ze roep of een ander commando geef mogen ze er best wel een minuut over te doen voor ze luisteren, ik wacht wel :mrgreen: .
En als ik al eens mijn stem verhief en allemaal verschrikte oogjes zag, dan vond ik mezelf een enorme dierenbeul. Ik denk dat dit ervoor heeft gezorgd dat het met Cody zo ver is gekomen. Iedere keer als ik streng moest zijn, dacht ik dat ik hem mishandelde en hij maakte daar danig misbruik van.
Eerlijk gezegd, vind ik het nog steeds niet prettig om als een soortement politieagent op te treden bij één van mijn honden. Nu hebben hij en ik wel een soortement modus gevonden waarin we het heel prettig vinden met elkaar maar ik moet diep in mijn hart toch toegeven dat ik absoluut, he-le-maal NIET geschikt ben als baas van een échte hond.
'k Ben meer een Bart-Smit-hond-type, zeg maar. Jammer alleen, dat Cody de dupe moest worden van dit avontuur. :oeps:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Grappig om al deze verschillende benaderingen te lezen. Ik moet zeggen dat ik met al mijn vorige collies veel lakser was. Of misschien is relaxt wel het juiste woord. Omdat zíj altijd zo relaxt waren. Voor mij hoeven mijn honden niet in de houding te springen. Als ik ze roep of een ander commando geef mogen ze er best wel een minuut over te doen voor ze luisteren, ik wacht wel :mrgreen: .
En als ik al eens mijn stem verhief en allemaal verschrikte oogjes zag, dan vond ik mezelf een enorme dierenbeul. Ik denk dat dit ervoor heeft gezorgd dat het met Cody zo ver is gekomen. Iedere keer als ik streng moest zijn, dacht ik dat ik hem mishandelde en hij maakte daar danig misbruik van.
Eerlijk gezegd, vind ik het nog steeds niet prettig om als een soortement politieagent op te treden bij één van mijn honden. Nu hebben hij en ik wel een soortement modus gevonden waarin we het heel prettig vinden met elkaar maar ik moet diep in mijn hart toch toegeven dat ik absoluut, he-le-maal NIET geschikt ben als baas van een échte hond.
'k Ben meer een Bart-Smit-hond-type, zeg maar. Jammer alleen, dat Cody de dupe moest worden van dit avontuur. :oeps:
Maar deze methode werkt goed voor Cody toch? Het is balen dat je dit waarschijnlijk zijn leven lang vol moet houden, het is best onhandig maar als het zo lukt is dat heel mooi! Ik denk dat Cody bij veel andere mensen herplaatst en/of geëuthaniseerd was als ik dat zo hoor. Doe je toch goed met hem hoor :ok:
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

als je deze methode gebruikt laat je de hond dan gedurende de hele dag zijn eten verdienen of gewoon s morgens en s avonds? dus verdeel je de twee maaltijd over de gehele dag of krijgt de hond wel s morgens bijvoorbeeld binnen tien minuten met oefeningen zijn eten en s avonds ook?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

annika163 schreef:als je deze methode gebruikt laat je de hond dan gedurende de hele dag zijn eten verdienen of gewoon s morgens en s avonds? dus verdeel je de twee maaltijd over de gehele dag of krijgt de hond wel s morgens bijvoorbeeld binnen tien minuten met oefeningen zijn eten en s avonds ook?
Meestal doe ik sochtends wel zn hele "ontbijt" inderdaad vanwege zn gal spugen op een lege maag en omdat ik meestal pas smiddags weer thuis ben. En zodra ik thuis ben vul ik een zakje brokjes die hij eigenlijk savonds zou krijgen en daar doet hij de rest van de dag mee tijdens wandelingen en training.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Staat al ergens dat er wel theorieen zijn dat het niet goed is de hond de gehele dag door eten te geven? Ik kan wel even zoeken of ik er artikelen over kan vinden. Het is iets met dat de spijsvertering er aan gaat wennen en de hele tijd doordraait en rekent op nieuwe toevoer.

Ik zou als ik zoiets zou willen de Jaap methode volgen. Dus niet zozeer elke keer belonen voor een oefening. Ik denk dat Bram hier ook erg vatbaar voor zou zijn. Maar alhoewel hij niet ultra braaf is, luistert hij goed genoeg op de momenten dat ik het belangrijk vind :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

Zoek stok! schreef:Staat al ergens dat er wel theorieen zijn dat het niet goed is de hond de gehele dag door eten te geven? Ik kan wel even zoeken of ik er artikelen over kan vinden. Het is iets met dat de spijsvertering er aan gaat wennen en de hele tijd doordraait en rekent op nieuwe toevoer.

Ik zou als ik zoiets zou willen de Jaap methode volgen. Dus niet zozeer elke keer belonen voor een oefening. Ik denk dat Bram hier ook erg vatbaar voor zou zijn. Maar alhoewel hij niet ultra braaf is, luistert hij goed genoeg op de momenten dat ik het belangrijk vind :wink:
daar ben ik dus ook bang voor... ik denk inderdaad dan s ochtend gewoon na de zit een handje na de af een handje etc en dan het avondvoer ook weer of zal de methode dan niet werken?
Zoek stok!
Zeer actief

Ik vraag me af of dat het gewenste effect sorteert. Het gaat er om dat de hond veel meer de samenwerking zoekt. Ik denk niet dat je dit bereikt met zit en af en daarvoor belonen. Bram koop ik ook om op een bepaalde manier hoor, maar hij trekt zich ook gewoon iets van mij aan omdat ik het ben. En dat laatste is volgens mij wat je wilt. Als dat op de gebruikelijke manier niet lukt, zou ik Jaap gaan ondervragen hoe hij dat doet met die voerdummy die hij verstopt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Daar zal ik me eens over inlezen, over of dat wel kan wat betreft spijsvertering :ok:
Ik leg de nadruk eigenlijk juist bij de wandelingen omdat dat het probleem is. Hij doet er vreselijk lang over voordat hij reageert en hoewel ik daar nog mee kan leven, denkt hij zo zn grenzen te verleggen zodat hij bijvoorbeeld ook wegloopt om contact te zoeken met andere honden. Dat doet hij ook gerust bij aangelijnde reuen, wat niet altijd leuke gevolgen heeft. In dat opzicht is dat een gevaar voor hem dus dat proberen we er zo uit te krijgen. Alleen al voor zichzelf dus. Daarom denk ik dat alleen wat zit en af oefeningen niet genoeg zijn , die doet hij namelijk prima.
Zoek stok!
Zeer actief

Ik gok er op dat het niet gaat werken, omdat de prikkel buiten belangrijker is. Dan zou je hem zowat moeten uithongeren voordat hij gaat luisteren, en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling. Natuurlijk kun je voer gebruiken om te ondersteunen, maar de basis zit hem er in dat de hond zich iets van jou aantrekt. Bram heeft zich ook een hele tijd niks van mij aangetrokken en dat veranderde pas toen ik veranderde. De Brrrrrammieee hierrrr krrrrroepoek deed het best goed hoor, maar het is geen tovermiddel. Er moet iets veranderen in de omgang tussen jullie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

We zullen zien. Werkt het niet, dat schaffen we het weer af maar ik wil het toch proberen :wink: Ik ga hem overigens niet lokken met voer ofzo, hij krijgt het pas te zien zodra hij netjes bij mij zit. Maar ik hoop toch dat hij wat aanhankelijker word van het idee dat het voer van mij moet komen.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Aanhankelijkheid is volgens mij niet te koop door voer. Dan komt hij wel natuurlijk, maar ws niet voor jou.... Ik heb wel eens het idee dat jij met Nilo wel eens bang bent om zijn zieltje te kwetsen, en in dit geval dan een moeilijke oplossing zoekt. Ik weet het niet hoor.... maar ik denk wat simpeler vaak. Ook ik heb zo'n eigenheimer in huis, maar duidelijkheid wat ik wel en niet wil, verstaat ze echt wel :lol1:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Maeve schreef:Daar zal ik me eens over inlezen, over of dat wel kan wat betreft spijsvertering :ok:
Ik leg de nadruk eigenlijk juist bij de wandelingen omdat dat het probleem is. Hij doet er vreselijk lang over voordat hij reageert en hoewel ik daar nog mee kan leven, denkt hij zo zn grenzen te verleggen zodat hij bijvoorbeeld ook wegloopt om contact te zoeken met andere honden. Dat doet hij ook gerust bij aangelijnde reuen, wat niet altijd leuke gevolgen heeft. In dat opzicht is dat een gevaar voor hem dus dat proberen we er zo uit te krijgen. Alleen al voor zichzelf dus. Daarom denk ik dat alleen wat zit en af oefeningen niet genoeg zijn , die doet hij namelijk prima.
Juist als het bij de wandelingen moeilijkheden geeft zou de "Jaap-methode" :D wel heel goed kunnen ondersteunen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Mim: Ik geef toe dat ik best een softie ben :mrgreen: Maar toch wel duidelijk denk ik zelf, het is niet zo dat hij nooit op zn donder krijgt voor zn ongewenste gedrag. Nadeel is dat hij daar bikkelhard in kan zijn en dan doet zo'n correctie hem niet veel, tenzij ik erg ver ga, wat ik inderdaad liever niet doe. Tegelijkertijd is hij ook best gevoelig en kan hij op andere momenten weer heel heftig reageren op bijvoorbeeld alleen een stemcorrectie.

Ranetje: Kijk, dat is goed om te horen! :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

Maar dat is ook iets wat moet groeien he. Izzie is denk ik een hardere hond dan Nilo, maar die kan ik met een afkeurend geluid corrigeren. Bij Bram moet ik nog wel eens potverdrie toevoegen als hij iets heel belangrijks voor hem aan het doen is :wink: Nou denk ik dat Nilo eerder aan de Bram kant zit dan aan de Izzie kant qua reactie op de baas. Maar vroeger kon ik ook boos worden wat ik wilde op Bram, het deed hem niks.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

annika163 schreef:als je deze methode gebruikt laat je de hond dan gedurende de hele dag zijn eten verdienen of gewoon s morgens en s avonds? dus verdeel je de twee maaltijd over de gehele dag of krijgt de hond wel s morgens bijvoorbeeld binnen tien minuten met oefeningen zijn eten en s avonds ook?
speuren bijv. is 1 hele maaltijd, door de dag heen krijgt hij wel voor zit, af, sta, voet, etc. etc. elke keer een brokje maar dat is niet een hele maaltijd. 's avonds is wel weer hele maaltijd waar hij iets voor moet doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”