Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

al 4 weken diarree bij Amy

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

al 4 weken diarree bij Amy

Ongelezen bericht door Demi »

En weer maar eens een topic in medisch :ugh: Goed pupje Amy is 4 weken bij ons en in die 4 weken is ze aan d diarree. Heel af en toe een keer vast, maar meestal diarree waarvan het merendeel gewoon water is wat eruit komt. bv om 6 uur 's ochtends is het water, dan om 7 uur vast en dan om 8 uur weer erg dun. Uiteraard al bij de DA geweest. Eerst andere voeding, dat hielp niet. Toen finidiar forte en een giardia test. Pillen helpen niet test was negatief. En nu toch maar weer aan die klote metrazol en zelfs dat helpt niet :19: Ze is verder ontwormt, dus dat kan het ook niet zijn.
Iemand een idee wat het dan wel kan zijn? De DA weet het ook niet echt geloof ik en ik ook niet meer. Het is niet zo dat ze extra naar buiten wil door de diarree, het is meer dat als ze moet poepen het dan dus gewoon diarree is. (had iets te maken met dunne darm of dikke darm diarree geloof ik?)
Ze eet en drinkt verder goed
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: al 4 weken diarree bij Amy

Ongelezen bericht door empyree »

Eet ze bij jullie hetzelfde voer als bij de fokker ?
En was haar ontlasting daar normaal ? Anders zou het kunnen dat er iets in jullie brok zit waar ze niet tegen kan ......
Al geprobeerd met een paar dagen kip en rijst en dan langzaam weer overwennen naar de normale voeding ?
Waarschijnlijk heb je dit allemaal al gedaan gezien je ervaring met honden maar dan is het gewoon ten overvloedde.

Ik heb mijn honden en pups soms imodium gegeven met goede resultaten.

Succes in elk geval.
Sandra
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Misschien moet ze wat meer vezels in haar voeding hebben? Ik weet niet of ze brokken of kvv krijgt. Misschien kan je proberen wat witbrood of bruinbrood door haar eten heen te doen. Ook rijst koken en dan het rijstewater geven wil wel eens helpen. Dat is ook wat stoppend. Ik denk dat haar dikke darm, waar het vocht uit de ontlasting wordt getrokken wat van slag is door alle stress van o.a de kennelhoest. Probeer haar wat eten te geven wat stoppend is. Ik denk dat het alles bij elkaar is. Ze heeft toch ook een AB-kuur(gehad)? Dat vernietigt ook de goede bacterien in de darm. Heeft ze bij de fokker altijd goede ontlasting gehad? Ik zou haar nu eerst geen chemische middelen geven voorlopig. Het heeft denk ik echt tijd nodig. Is ze wel wat levendig? En wil ze wel goed eten en drinken?

Bah, vervelend, hoor. Beterschap met de kleine meid! :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je zo'n topic moet beginnen met aangeven wat en hoe vaak een pup eet. Niet met welke medicijnen ze al gehad heeft. :wink:
Verder begrijp ik gewoon echt niet meer hoe het kan dat jouw honden altijd iets hebben. Van permanente kennelhoest tot diaree vanaf dag 1 tot nu bij de pup. Dat is toch niet helemaal normaal als je het mij vraagt. Is jullie huis wel gezond? En eten ze wel gezond? Want ik begrijp dat niet.

Is het geen idee om de honden gewoon op heel gezond vers voer te zetten en ze even helemaal niks meer aan medicijnen en gedoe te geven? Gewoon laten gaan en kijken hoe het gaat? Als ik lees wat jouw honden aan medicijnen wegkanen in de maand dan schrik ik daar enorm van. Volgens mij moet je stoppen met medicijnen geven. Mijn honden hebben ook wel eens een paar dagen diaree of iets anders maar ik reageer daar gewoon niet op. Ik ben ook wel eens ziek. Volgens mij let jij veel teveel op signalen van ziek zijn en reageert daar ook veel te snel op. Dan krijg je denk ik ook honden die gewend zijn om overal meteen tegen behandeld te worden en dan gaat hun afweer eraan. Verder kun je van medicijnen zelf ook heel erg ziek worden.

Want ik ken echt geen roedel honden dat zo vaak en zo veel problemen heeft als de jouwe en omdat de nieuwe pup meteen meedoet vind ik het steeds bizarder worden allemaal. :denken:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Arme Amy,ik hoop dat het gauw over is en dat het ook met je andere honden beter gaat. :ok:

Waar ik zelf aan denk is toch de stress verhoging in je groepje, je zet er een pup bij terwijl ze zelf kwakkelen.
Stress triggert de latente virussen/ziektes van je oudere honden en de eventuele nieuwe die Amy kan hebben meegebracht.
Geen hond, kat of mens is daar helemaal vrij van.

Raad; geen echte, ben geen DA, ik zou de stress zoveel mogelijk verlagen en niet teveel medicijnen geven.
Goede vaste voeding en vast levenspatroon, daarmee proberen het tij te keren, SUCCES. :ok:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik ben ook wat bang dat als je een pup al zo veel medicijnen gaat geven, vooral de metrazol, dat ze dan helemaal geen weerstand gaan opbouwen. Mijn collie Kelan had toen hij pup was ook regelmatig diarree, soms best heftig. Ik heb toen zijn dieet aangepast, en hem wat meer stoppend voedsel gegeven en toen ging het langzaam aan beter. Het duurde wel lang. Ik heb hem nooit laten testen op giardia.

Ik zou toch proberen om (hoe moeilijk het ook is) iets relaxter te reageren. Ze eet en drinkt goed, dus ziek is ze niet. Het komst vast allemaal goed. Het heeft alleen tijd nodig. Vier weken is echt nog niet zo lang. De pup kan best reageren op stress. Daar gaan ze ook van aan de dunne (weet ik uit ervaring) :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Is het niet gewoon een bijwerking van de kuur tegen kennelhoest? Ik volg dat niet helemaal maar je had daar toch voor alle 4 een kuur gekregen?) Een bijwerking van a.b. is dacht ik diarree, plus dat de darmflora er nogal aan kan gaan.
laeken
Zeer actief

Krijgt ze ook antibiotica? :N: Dan vind ik de diaree doodnormaal want inderdaad, dan krijgen ze een enorme klap in hun darmflora. Als je met die kuur stopt stopt de diaree waarschijnlijk ook :wink: Bij mijn vogels, is wel iets totaal anders, is een AB kuur van max. 5 dagen een enorme aanslag. Dan moet ik ze daarna een week lang ondersteunende vitaminen geven om ze te laten herstellen van de AB-kuur.

Als Amy dus naast metrazol ook AB krijgt verbaast mij permanente diaree helemaal niet. Als die kennelhoest weg is knapt ze vanzelf op en op dit moment zou ik me vooral bezig houden met hele goede voeding en niet met de iets dunnere poep. Ze heeft al aardig wat klappen gehad met deze toestanden in huis. Verhuizen, kennelhoest, nieuwe roedel, (anitibiotica?), metrazol en bezoekjes aan de DA. Rust en ondersteunen van haar systeem met goed voer gaat wonderen doen denk ik. :wink:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik weet niet hoe ze op giardia getest is, maar de snaptest is niet 100% betrouwbaar.
Van 3 dagen ontlasting inleveren en microscopisch laten onderzoeken is nog iets minder betrouwbaar.
Misschien dus opnieuw op giardia laten testen?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

rio heeft nooit goeie ontlasting gehad, ↲
nu is hij 1,5 en gaat het steeds beter hij was iig nooit ziek, altijd druk en gek ↲
ik heb me daar iig nooit zorgen om gemaakt en maar gedacht dat het bij hem hoorde ↲
ik heb wel met voeding gespeelt maar dat hielp niks↲
rio schijt zich gewoon het liefst helemaal leeg en nu poept hij dan ook maar 1 x per dag, dat was in het begin wel anders :eek:
gister zat ik ook met 3 "dood" zieke honden, ↲
het kwam er aan 2 kanten uit het hele huis zat onder :kotz:
beetje rijst gekookt met koolvis en ze zijn weer beter ↲
en ze waren zo ziek dat mijn vriend zich zorgen maakte↲
maar juist als je je druk maakt lijkt het erger te worden, ↲
ik heb mijn vriend dus een dagje weg gestuurd :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Reageer zo uitgebreider, maar even kort over medicijnen en voeding. Amy heeft GEEN ab gekregen voor de kennelhoest. Enig ab die ze krijgt voor het eerst is metrazol. Verder eten al mijn honden KVV, energique, lotgering of rodi. Amy dus ook. Ze krijgt nu brokjes die heel licht verteerbaar zijn maar daar valt ze enorm van af. Verder zal ik straks even op wat dingen reageren nu ff geen tijd.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Demi schreef:Reageer zo uitgebreider, maar even kort over medicijnen en voeding. Amy heeft GEEN ab gekregen voor de kennelhoest. Enig ab die ze krijgt voor het eerst is metrazol. Verder eten al mijn honden KVV, energique, lotgering of rodi. Amy dus ook. Ze krijgt nu brokjes die heel licht verteerbaar zijn maar daar valt ze enorm van af. Verder zal ik straks even op wat dingen reageren nu ff geen tijd.
Maar in het kennelhoest topic staat dat ze clavubactin krijgt? Dit is een bericht van 2 nov.
Demi schreef:Ik heb voor alle 4 een AB kuur in huis nu. Ook nog aan de honing en tijmsiroop. Voor als het te erg wordt heb ik ook codeine gekregen. Ik hoor mijn tv soms niet eens door het gehoest en genies :ugh: Dat niezen gaat ook echt met veel geweld hoor, schrik er echt van :N:
Ze hebben, op Izzy na, Clavubactin gekregen. Izzy heeft doxoral (ivm haar LM en ehrlichia). Nu maar hopen dat er wat verbetering in gaat zitten!!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou een kuur probiotica geven, ik heb ook goede ervaringen met okugest. Dat is homeopatisch en helpt tegen buikpijn en diarree. Gol heeft wel eens krom gelopen van de buikpijn (te vet gevoerd) en dit hielp prima (ook bij mezelf trouwens).
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Demi schreef: Iemand een idee wat het dan wel kan zijn? De DA weet het ook niet echt geloof ik en ik ook niet meer. Het is niet zo dat ze extra naar buiten wil door de diarree, het is meer dat als ze moet poepen het dan dus gewoon diarree is. (had iets te maken met dunne darm of dikke darm diarree geloof ik?)
Ze eet en drinkt verder goed
Waarschijnlijk is het niks bijzonders; gewoon de verandering van omgeving, baasjes, nieuwe roedel. Dat heeft tijd nodig om bij te trekken. Ik zou helemaal niets doen; behalve 's ochtends een scheut kefir over de kvv en even bij één merk blijven.
Ik denk echt dat je je, begrijpelijk, te veel zorgen maakt.
laeken
Zeer actief

Demi schreef:Reageer zo uitgebreider, maar even kort over medicijnen en voeding. Amy heeft GEEN ab gekregen voor de kennelhoest. Enig ab die ze krijgt voor het eerst is metrazol. Verder eten al mijn honden KVV, energique, lotgering of rodi. Amy dus ook. Ze krijgt nu brokjes die heel licht verteerbaar zijn maar daar valt ze enorm van af. Verder zal ik straks even op wat dingen reageren nu ff geen tijd.
Amy eet dus nu wel weer brokjes. :wink: Alleen de keuze voor licht verteerbaar zou ik niet maken. Want wat bereik je daarmee? Dat ze nog een zwakker darmsysteem krijgt. Ik denk dat je 1 voeding moet kiezen die gewoon gezond is voor alle honden. Dus niet vlees, dan brokjes die licht verteerbaar zijn en dan weer kvv om maar wat te noemen. Eva kreeg carnibest en dat was het. Daarbij wel vers maar nooit brokjes. Volgens mij moet je gewoon 1 richting kiezen en daarbij blijven.

Als ze wat ouder is kan je meer afwisselen en zien hoe dat pakt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Clavubactin is inderdaad gewoon een breedspectrum antibiotica :wink:

Ik ben bang dat jij een klap hebt gekregen door de problemen van je honden en dat je nu te snel reageert. Want ze poept niet vaker, groeit gewoon en toch heeft ze inmiddels haar 2e kuur AB (tenminste, dat staat in dat andere topic) gekregen en ook staat ze nu op lichtverteerbaar brok en niet meer op vlees.

Honden hebben ook een eigen systeem om ziektes af te weren. Als je constant overal op reageert door het voer te veranderen en door kuurtjes en pillen te geven gaat dat kapot. In feite staat het de hond in de weg om echt goed te genezen.

Ik heb in alle eerlijkheid mijn honden nog nooit iets gegeven bij diaree. Alleen bij heel hard kotsen heb ik ooit een injectie gehaald tegen dat kotsen omdat mijn hond er zo ongeveer in bleef en werkelijk alles onder spuugde al 2 dagen van de stress. Dat was door omstandigheden omdat mijn vader, haar baasje dus, dood ging. Daar raakte die hond zo van overstuur dat ik eenmalig een kalmeringsprik en een anti-kotsprik heb gehaald. Verder nog nooit. Puur omdat ik geloof in het lichaam als het om genezen gaat.

Je moet gewoon een constante leefomgeving aanbieden. Zelfde goede voer, zelfde routines. Niet teveel veranderen en beïnvloeden. Want op een gegeven moment weet je ook niet meer hoe het echt met je honden gaat. Want met AB komt er niks meer tot uiting. Een hond die vaak en veel medicijnen krijgt toont totaal niet meer wat hij/zij nu echt is en hoe het nu echt gaat.

Ik zou de pup dus niks meer geven aan medicijnen en gewoon 1 voer en elke dag hetzelfde. Ik ben er bijna zeker van dat er dan weinig meer aan de hand is.

Verder echt ophouden met die brokken. Kenzo was het toch die daar laatst ook helemaal ziek van was omdat hij 1 dag brokken had gehad? Ik begreep toen ook al helemaal niet waarom je daar voor koos bij een hond die altijd slechte darmen oid heeft. Dan wordt hij weer ziek inderdaad. Dat snap ik dus niet zo goed. Want je zei meteen, hij heeft 1 keer brokken gekregen maar die verdraagt hij nooit. Dan denk ik, beter niks eten dan die brokken. Want hij was er ook weer een paar dagen ziek van.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Verder denk ik dat het een goed idee is om naar een andere DA te gaan. De vorige topic zei hij nl dat er een virus in huis hing. Dat is geen diagnose. Later werd dat kennelhoest, dat was al beter als diagnose. Maar je werd wel in eerste instantie weggestuurd zonder enige naam van het probleem maar toch met de mededeling dat er een hardnekkig virus hing. Dat kan en hoort een dierenarts niet als diagnose te geven.

Als jij nog steeds vragen houdt na je bezoekjes aan de DA zou ik dus kiezen voor een andere DA. :wink:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Wat ook goed helpt tegen diarree is een oud boeren gebruik.
Je neemt een stuk ijzer en maakt dit heet onder een vuur net zolang dat het ijzer blauw ziet.
Dit blus je af in zijn drinkwater, dit doe je een paar keer. Dit deden de boeren vroeger als hun koeien aan de dunne waren.

Je kan daarnaast een ''prakje'' geven van oud wit brood, hard gekookte eieren, schapenvet, pens met kippenboillon.

Succes hoop dat het snel over is.
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Als jouw pup in deze omstandigheid dadelijk met drie maanden gevaccineerd moet worden met de Lepto, hou ik mijn hart vast voor de uitwerking hiervan. Ik ben het dan ook geheel met Marc eens om als het niet nodig is te kappen met de medicatie en te werken aan weerstandsopbouw (misschien verstandig om dat te doen onder begeleiding van een goed bekwaam holistisch dierenarts), te beginnen met een goed probioticum en dat zo'n 2 uur van de AB af te geven en voor het slapen gaan als er geen AB meer verstrekt wordt. Inderdaad regelmatig vuile pens/boekmaag van bij voorkeur grasgevoerde dieren, grof gemalen of in lapjes. Ik zou niet preventief chemisch ontwormen en geregeld ontlastingonderzoek laten doen, ook op giardia. Als je weet wat daarvan de uitslag is, kun je gericht handelen.
Sterkte er mee.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

empyree schreef:Eet ze bij jullie hetzelfde voer als bij de fokker ?
En was haar ontlasting daar normaal ? Anders zou het kunnen dat er iets in jullie brok zit waar ze niet tegen kan ......
Al geprobeerd met een paar dagen kip en rijst en dan langzaam weer overwennen naar de normale voeding ?
Waarschijnlijk heb je dit allemaal al gedaan gezien je ervaring met honden maar dan is het gewoon ten overvloedde.

Succes in elk geval.
Ze at eerst hetzelfde, maar bleef toen aan de diarree.Ze heeft toen lichtverteerdbaar eten gehad, dit hielp niet. Toen is ze op de kvv gezet, maar helaas daar werd het ook niet beter op.
Imodium, is dat homeopatisch?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

freskin schreef:Misschien moet ze wat meer vezels in haar voeding hebben? Ik weet niet of ze brokken of kvv krijgt. Misschien kan je proberen wat witbrood of bruinbrood door haar eten heen te doen. Ook rijst koken en dan het rijstewater geven wil wel eens helpen. Dat is ook wat stoppend. Ik denk dat haar dikke darm, waar het vocht uit de ontlasting wordt getrokken wat van slag is door alle stress van o.a de kennelhoest. Probeer haar wat eten te geven wat stoppend is. Ik denk dat het alles bij elkaar is. Ze heeft toch ook een AB-kuur(gehad)? Dat vernietigt ook de goede bacterien in de darm. Heeft ze bij de fokker altijd goede ontlasting gehad? Ik zou haar nu eerst geen chemische middelen geven voorlopig. Het heeft denk ik echt tijd nodig. Is ze wel wat levendig? En wil ze wel goed eten en drinken?

Bah, vervelend, hoor. Beterschap met de kleine meid! :J:
Ze is gelukkig wel speels en klierig, oogt verder niet ziek op wat niezen na. Ze had de laatste dagen bij de fokker ook dunne ontlasting hoorde ik achteraf. Dus ik denk niet dat het door de kennelhoest gekomen is, want dat was pas ruim 2 weken erna dat dat hier begon.
Ik ga haar idd maar wat meer vezels geven :ok:

Ze heeft alleen als AB metrazol en dit zou juist de diarree moeten stoppen, helaas werkt dit dus niet
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Demi schreef:

Succes in elk geval.
Ze at eerst hetzelfde, maar bleef toen aan de diarree.Ze heeft toen lichtverteerdbaar eten gehad, dit hielp niet. Toen is ze op de kvv gezet, maar helaas daar werd het ook niet beter op.
Imodium is een diarreestopper, maar moet je niet geven als je niet weet wat er aan de hand is. Bij sommige oorzaken van diarree is het namelijk helemaal niet verstandig om de diarree te stoppen.

Als ze verder gezond oogt, speels is, niet afvalt, zou ik dus helemaal niets geven. Ook niet steeds veranderen van voer, gewoon één goed voer kiezen en daarbij voorlopig een paar maanden blijven.
Kaya had als pupje ook gevoelige darmpjes, vrij vaak aan de diarree, maar daar is ze gewoon overheen gegroeid.
Bij diarree altijd in de gaten houden dat ze niet sloom worden, niet gaan overgeven erbij en niet afvallen. Gebeurt één van deze drie wel, dan is wel verder ingrijpen nodig (en uiteraard bloed en veel slijm bij de ontlasting, maar dat lijkt me logisch).

Hopelijk heeft ze dus gewoon wat gevoelige darmpjes, wellicht speelt wat stress ook een rol, tenslotte moet zij als klein wurmpje ook in een roedel wennen.
Dikke knuf voor Amy :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik denk dat je zo'n topic moet beginnen met aangeven wat en hoe vaak een pup eet. Niet met welke medicijnen ze al gehad heeft. :wink:
Verder begrijp ik gewoon echt niet meer hoe het kan dat jouw honden altijd iets hebben. Van permanente kennelhoest tot diaree vanaf dag 1 tot nu bij de pup. Dat is toch niet helemaal normaal als je het mij vraagt. Is jullie huis wel gezond? En eten ze wel gezond? Want ik begrijp dat niet.

Is het geen idee om de honden gewoon op heel gezond vers voer te zetten en ze even helemaal niks meer aan medicijnen en gedoe te geven? Gewoon laten gaan en kijken hoe het gaat? Als ik lees wat jouw honden aan medicijnen wegkanen in de maand dan schrik ik daar enorm van. Volgens mij moet je stoppen met medicijnen geven. Mijn honden hebben ook wel eens een paar dagen diaree of iets anders maar ik reageer daar gewoon niet op. Ik ben ook wel eens ziek. Volgens mij let jij veel teveel op signalen van ziek zijn en reageert daar ook veel te snel op. Dan krijg je denk ik ook honden die gewend zijn om overal meteen tegen behandeld te worden en dan gaat hun afweer eraan. Verder kun je van medicijnen zelf ook heel erg ziek worden.

Want ik ken echt geen roedel honden dat zo vaak en zo veel problemen heeft als de jouwe en omdat de nieuwe pup meteen meedoet vind ik het steeds bizarder worden allemaal. :denken:
Weet je Marc, ik snap het zelf ook niet. Ik verzin het ook niet dat ze elke keer maar weer ziek moeten worden/zijn :19: Ik vind het echt verschrikkelijk dat dat zo is en dat vreet echt aan mij. Vraag me niet voor niets af of ik misschien iets verkeerds doe?
Veel medicijnen geven aan de honden valt wel mee hoor. Cujo krijgt nooit medicijnen en Izzy is alleen behandeld voor de leishmania en ehrlichia die positief zijn bij haar. Kenzo moet zijn hele leven lang op medicijnen helaas, dit kan gewoon niet anders. De kennelhoest heb ik eerst en paar dagen aangekeken en gewoon honing en tijmsiroop gegeven. Helaas ging dit niet beter en kregen Izzy en Cujo flink koorts en werden er echt ziek van. Op dat soort momenten kan je dus niet onder AB uit, omdat ze er anders een longontsteking van op kunnen lopen. Amy heeft geen AB gehad, ze hoest echt heel erg licht en is verder geoon vrolijk.

Normaal geef ik niet zo snel iets tegen diarre en gaat het zoals jij al zet, na een paar dagen over. Maar een pup is veel sneller uitgedroogd en 4 weken diarree vind ik wat anders dan een paar dagen.
En of ons huis gezond is? Nou ik denk het niet na alle ellende die we hier hebben meegemaakt. Maar ja, wat kan ik daar aan doen, verhuizen :U:
Gezond vers voer krijgen ze, ze krijgen een goeie kvv al jaren.
Dus waar het aan ligt dat weet ik niet, ik word er alleen vreselijk moedeloos van :(
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat noem jij trouwens diarree Allison? Is het dun of is het echt water?
Dunne ontlasting is niet zo erg en je zegt zelf al dat ze er niet extra voor naar buiten hoeft. Water is niet goed, zeker niet zo lang.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
MoniqueDM
Zeer actief

Caro. schreef:
Demi schreef:

Succes in elk geval.
Imodium is een diarreestopper, maar moet je niet geven als je niet weet wat er aan de hand is. Bij sommige oorzaken van diarree is het namelijk helemaal niet verstandig om de diarree te stoppen.
Helemaal mee eens!
Imodium is ook bekend onder de naam loperamide.
Het legt de darm stil waardoor de ontlasting de kans krijgt om in te dikken.
Ik zou er voorzichtig mee zijn en al helemaal bij een pup waarvan je, zoals Caro terecht opmerkt, de oorzaak van de diarree niet weet.
Je kunt dan beter Finidiar nemen.
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 07 nov 2010 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:Arme Amy,ik hoop dat het gauw over is en dat het ook met je andere honden beter gaat. :ok:

Waar ik zelf aan denk is toch de stress verhoging in je groepje, je zet er een pup bij terwijl ze zelf kwakkelen.
Stress triggert de latente virussen/ziektes van je oudere honden en de eventuele nieuwe die Amy kan hebben meegebracht.
Geen hond, kat of mens is daar helemaal vrij van.

Raad; geen echte, ben geen DA, ik zou de stress zoveel mogelijk verlagen en niet teveel medicijnen geven.
Goede vaste voeding en vast levenspatroon, daarmee proberen het tij te keren, SUCCES. :ok:

Ik dacht ook eerst het is stress, nieuwe roedel, nieuw huis etc. Maar nu blijkt dat ze het al had bij de fokker. De rest was nog niet aan het kwakelen toen Amy hier kwam. Ja Kenzo is chronisch ziek, maar was niet slechter op dat moment.
Ze zijn wel allemaal al een maand of 10 verkouden. De kennelhoest die ze nu hebben weet ik ook hoe ze er aan komen, maar dat is allemaal achteraf helaas.
Cujo en Kenzo maken hun AB kuur nu nog af, Izzy is al klaar en Amy krijgt nog 2 dagen metrazol. Verder geen medicijnen hier op wat homeopatische middelen na (Kenzo)
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:Is het niet gewoon een bijwerking van de kuur tegen kennelhoest? Ik volg dat niet helemaal maar je had daar toch voor alle 4 een kuur gekregen?) Een bijwerking van a.b. is dacht ik diarree, plus dat de darmflora er nogal aan kan gaan.
Amy heeft die kur niet gekregen, ze hoest een stuk minder erg en is niet ziek van de kennelhoest en omdat ik zo weinig mogelijk medicijnen wil geven, ook al lijkt dat anders, heeft ze geen AB kuur gehad voor de kennelhoest die ligt hier nog in het doosje
Demi
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Ik weet niet hoe ze op giardia getest is, maar de snaptest is niet 100% betrouwbaar.
Van 3 dagen ontlasting inleveren en microscopisch laten onderzoeken is nog iets minder betrouwbaar.
Er is een snaptest gedaan. Hoe zou ik het dan opnieuw moeten laten testen? En aan de andere kant als het giardia was, zou het met de metrazol wel minder moeten zijn nu lijkt mij :19:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:
Maar in het kennelhoest topic staat dat ze clavubactin krijgt? Dit is een bericht van 2 nov.
Demi schreef:Ik heb voor alle 4 een AB kuur in huis nu. Ook nog aan de honing en tijmsiroop. Voor als het te erg wordt heb ik ook codeine gekregen. Ik hoor mijn tv soms niet eens door het gehoest en genies :ugh: Dat niezen gaat ook echt met veel geweld hoor, schrik er echt van :N:
Ze hebben, op Izzy na, Clavubactin gekregen. Izzy heeft doxoral (ivm haar LM en ehrlichia). Nu maar hopen dat er wat verbetering in gaat zitten!!
Klopt, maar omdat ze niet echt ziek oogde en minder ging hoesten heb ik het haar niet gegeven uiteindelijk. Net zoals de codeine, dat hebben ze een dag gehad, maar dat heb ik ook niet meer gegeven.
MoniqueDM
Zeer actief

Demi schreef:
MoniqueDM schreef:Ik weet niet hoe ze op giardia getest is, maar de snaptest is niet 100% betrouwbaar.
Er is een snaptest gedaan. Hoe zou ik het dan opnieuw moeten laten testen? En aan de andere kant als het giardia was, zou het met de metrazol wel minder moeten zijn nu lijkt mij :19:
Is de ontlasting ook rechtstreeks uit de poepert gehaald?
Dat geeft namelijk het meest betrouwbare resultaat.
En anders opnieuw een snaptest.
Er zijn giardiastammen die niet gevoelig zijn voor Metronidazol en dan zou je Panacur in moeten zetten.
Het kan ook andersom: er zijn ook giardiastammen die niet gevoelig zijn voor Panacur en dan moet je Metronidazol inzetten.
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 07 nov 2010 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”