Clavubactin is inderdaad gewoon een breedspectrum antibiotica
Ik ben bang dat jij een klap hebt gekregen door de problemen van je honden en dat je nu te snel reageert. Want ze poept niet vaker, groeit gewoon en toch heeft ze inmiddels haar 2e kuur AB (tenminste, dat staat in dat andere topic) gekregen en ook staat ze nu op lichtverteerbaar brok en niet meer op vlees.
Honden hebben ook een eigen systeem om ziektes af te weren. Als je constant overal op reageert door het voer te veranderen en door kuurtjes en pillen te geven gaat dat kapot. In feite staat het de hond in de weg om echt goed te genezen.
Ik heb in alle eerlijkheid mijn honden nog nooit iets gegeven bij diaree. Alleen bij heel hard kotsen heb ik ooit een injectie gehaald tegen dat kotsen omdat mijn hond er zo ongeveer in bleef en werkelijk alles onder spuugde al 2 dagen van de stress. Dat was door omstandigheden omdat mijn vader, haar baasje dus, dood ging. Daar raakte die hond zo van overstuur dat ik eenmalig een kalmeringsprik en een anti-kotsprik heb gehaald. Verder nog nooit. Puur omdat ik geloof in het lichaam als het om genezen gaat.
Je moet gewoon een constante leefomgeving aanbieden. Zelfde goede voer, zelfde routines. Niet teveel veranderen en beïnvloeden. Want op een gegeven moment weet je ook niet meer hoe het echt met je honden gaat. Want met AB komt er niks meer tot uiting. Een hond die vaak en veel medicijnen krijgt toont totaal niet meer wat hij/zij nu echt is en hoe het nu echt gaat.
Ik zou de pup dus niks meer geven aan medicijnen en gewoon 1 voer en elke dag hetzelfde. Ik ben er bijna zeker van dat er dan weinig meer aan de hand is.
Verder echt ophouden met die brokken. Kenzo was het toch die daar laatst ook helemaal ziek van was omdat hij 1 dag brokken had gehad? Ik begreep toen ook al helemaal niet waarom je daar voor koos bij een hond die altijd slechte darmen oid heeft. Dan wordt hij weer ziek inderdaad. Dat snap ik dus niet zo goed. Want je zei meteen, hij heeft 1 keer brokken gekregen maar die verdraagt hij nooit. Dan denk ik, beter niks eten dan die brokken. Want hij was er ook weer een paar dagen ziek van.