Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Belgie-Nederland en hondenmensen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Belgie-Nederland en hondenmensen

Ongelezen bericht door shinju »

@ Rubyred
ik ben blij dat iemand als jij, voorstaander en voorvechter van verandering, die ieder jaar grote bijdragen levert aan honden in nood, wekelijks onbaadzuchtig gaat helpen in het asiel van zijn streek + voorlichting geeft over verzorging van dieren in het buurtcentrum en via verschillende wegen, precies weet hoe hij mensen op zijn plaats moet zetten als ze hun honden in de verschrikkelijkste omstandigheden laten leven.

nu hoop ik dat ik je niet per ongeluk met iemand anders verwissel, anders zou een mens toch ook erg voor aap staan :Q:

of kortweg
mensen in hokjes plaatsen is makkelijk, commentaar geven ook,.... beste stuurlui staan al wal,..... nog zo een paar dingen die in gedachten opkomen, maar het punt is wel gemaakt, niet? :blah:
Laatst gewijzigd door shinju op 06 nov 2010 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

rubyred schreef:Zielig voor je honden.

Knap dat je dat vanuit Canada kan beoordelen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Ik heb ook graag mijn hond in huis, maar ik kan perfect begrijpen dat sommige honden echt buitenhonden zijn en dat je ze er geen plezier mee doet om ze binnen te zetten. Denk je dat alle poolhonden graag binnenzitten aan 23°C?

Een hond in een kennel kan voor mij op voorwaarde dat hun enige activiteit niet bestaat uit een rondje in de tuin. Liefst wordt er dan wel iets mee gedaan van sport, wandelen, hondenschool. Waarom niet?
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

shinju schreef:@ Rubyred
ik ben blij dat iemand als jij, voorstaander en voorvechter van verandering, die ieder jaar grote bijdragen levert aan honden in nood, wekelijks onbaadzuchtig gaat helpen in het asiel van zijn streek + voorlichting geeft over verzorging van dieren in het buurtcentrum en via verschillende wegen, precies weet hoe hij mensen op zijn plaats moet zetten als ze hun honden in de verschrikkelijkste omstandigheden laten leven.

nu hoop ik dat ik je niet per ongeluk met iemand anders verwissel, anders zou een mens toch ook erg voor aap staan :Q:

of kortweg
mensen in hokjes plaatsen is makkelijk, commentaar geven ook,.... beste stuurlui staan al wal,..... nog zo een paar dingen die in gedachten opkomen, maar het punt is wel gemaakt, niet? :blah:

Nee, je verwissel me niet met iemand anders dus je staat niet voor aap.
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

a oef! :ok:

als we dan toch voor stereotypes gaan, moeten we het gelijk goed doen he :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:
shinju schreef:@ Rubyred

of kortweg

Nee, je verwissel me niet met iemand anders dus je staat niet voor aap.
maar zonder er maar weer makkelijk omheen te praten...

- waarom zijn mijn honden zielig?
- Hoe kun jij dat vanuit Canada beoordelen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Omdat je zei dat ze in een kennel leven.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:Omdat je zei dat ze in een kennel leven.
ow dan zijn ze zielig bij voorbaat.
Nogmaals, want je kunt blijkbaar niet lezen: WAAROM zijn ze zielig. HOE weet je dat vanuit Canada?
Afbeelding
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Mmm wat een discussie.
Best raar ik had eigenlijk net het tegenovergestelde indrukte...
Als ik soms zie wat voor kennels er op MP aangeboden worden, zo'n kennel zie je niet in Belgie (klein)
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ik ben dus ook een Belgje :D
waarom ik hier zit...in eerste instantie ben ik hier terecht gekomen omdat mijn vorige hond diabetes had en niet behandeld kon worden...
nu blijf ik hier omdat er een paar Lagotto baasjes zitten die ik ken en nog een aantal mensen hier die net zoals ik ook op een Belgisch forum zitten...
ik ben lid van de nederlandse rasvereniging en kom al eens in nederland wandelen...steeds een leuke boel :cheer:
ik post hier niet zo heel veel maar lezen en leren doe ik des te meer...
maar er zijn idd wezenlijke verschillen tussen nederlandse en belgische hondenbazen...is het daarom slechter? is het daarom beter? wie zal het zeggen, ieder heeft daar een eigen visie op...
mijn honden kennen een bench, al van bij hun fokker (géén winkel of puppyfabriek)...
Giorgio slaapt in de keuken in zijn openstaande bench met een hekje tussen woonkamer en keuken...regelmatig mag hij boven mee komen "uitslapen" wat hij dan ook vol overgave doet...
Juno slaapt beneden in haar eigen bench, gesloten...ze gaat ook in Giorgio zijn bench liggen als ik sta te koken...
Wij werken ook beiden (man FT en ik 80%)...onze dochters zijn nog thuis en volgen hoge school dus honden zijn zelden lang alleen, doorgaans een uur op 3-4...Giorgio mag los in huis, Juno mag samen met hem los in huis als het voor een korte periode is...we wilden haar in eerste instantie in de keuken zetten met het poortje dicht maar dat vind mevrouw niet goed...ze springt dus over het hekje :O: en omdat ik geen verongelukte pup van 7 maand wil is er een andere oplossing...voor een korte periode gewoon los, langere periode bench (en dat is max 1 dag/week)...ze maakt er geen probleem van, jankt niet, breekt niks af...reden: het is nogal een mie gemak en bij hoog water zal ze het maar laten lopen waar ze denkt dat het goed is...
En in het achterhoofd houden we rekening met komende loopsheden en dan moeten ze gescheiden zijn...
We hebben een ren buiten (bestaande van onze vorige hond, rondom de vijver)...voor Giorgio geen probleem, voor Juno wel want zij "valt" steeds per ongeluk in de vijver...die ren wordt sporadisch gebruikt en dan nog meestal in de zomer...
Als ik thuis komt van het werk is het eerste wat ik doe, omkleden, jas aan en wandelen...losloopwandeling zodat ze zich goed kunnen uitleven...
ze gaan drie keer/week naar de hondenschool, gaan wekelijks ook grote wandelingen maken vb aan zee of dergelijke...
ik denk niet dat ik me schuldig moet voelen over die ene dag dat Juno lang in haar bench moet...het is niet ideaal maar voor ons een oplossing...bedoeling is dat eens ze "waterdicht" is ze samen met Giorgio in huis mag (tenzij ze loops is, dan vliegt één van beiden in bench of ren)...dan liggen ze samen op de vensterbank waar ze maar net op passen...
ik denk dat de meesten van ons erg begaan zijn met hun honden (anders zaten we hier niet op een forum te discusieren over het wel en wee van onze honden) en ieder doet dat op zijn manier...
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Hier ook nen belg...
Woon in NL (de liefde he)
Maar goed...iedereen neemt om andere redenen een hond. Ikzelf werk ook full-time (helaas), mocht ik de keuze hebben zou ik halve dagen werken, maar goed..
Heb een pup van 6 mnd in huis....en heeft geen bench...heb ook nooit een bench in huis gehad...ook niet bij mijn vorige hond.
Altijd wel Poedels gehad...geen idee dus hoe andere honden reageren.
Hij kreeg eerst de keuken voor zichzelf, en nu ook de garage erbij...en zo krijgt hij steeds meer, tot hij netjes niet meer aan de stoelen knaagt etc.. als hij volwassen is krijgt hij het hele huis ter beschikking overdag.
Hij zit alleen van 08h smorgens tot 12h, en van 13h tot 16h30. Is best lang ja...vind het ook wel sneu...maar ik hoor geen gepiep (heb regelmatig getest) en ook de buren gecheckt. Als ik onverwachts thuis kom op ander tijdstip ligt hij lekker in zijn bedje te dromen. Veel speelgoed en balletjes ter beschikking.
's avonds krijgt hij alle aandacht...wandelen, spelen, opvoeden, leren etc...zondag op cursus...voor de rest gaat hij overal mee naar toe, pintje pakken, hotelletje in het weekend, vakanties en noem maar op.
En snachts ligt hij lekker aan onze voeten, of als hij het koud krijgt tussen ons in :F:
Mijn vorige poedel is 20j geworden en dat was niet uit ellende denk ik dan zo....
En ook ik denk maar ...ik mis hem overdag net zo erg als hij mij he..
Ieder zijn ding dus....ik heb een hond omdat ik een maatje nodig heb, en de dierlijke gezelligheid in huis nodig heb.
Ken er ook die een hond nemen omdat het "mode"is...en wat is dan beter vraag ik me af.?
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”