ik ben dus ook een Belgje
waarom ik hier zit...in eerste instantie ben ik hier terecht gekomen omdat mijn vorige hond diabetes had en niet behandeld kon worden...
nu blijf ik hier omdat er een paar Lagotto baasjes zitten die ik ken en nog een aantal mensen hier die net zoals ik ook op een Belgisch forum zitten...
ik ben lid van de nederlandse rasvereniging en kom al eens in nederland wandelen...steeds een leuke boel
ik post hier niet zo heel veel maar lezen en leren doe ik des te meer...
maar er zijn idd wezenlijke verschillen tussen nederlandse en belgische hondenbazen...is het daarom slechter? is het daarom beter? wie zal het zeggen, ieder heeft daar een eigen visie op...
mijn honden kennen een bench, al van bij hun fokker (géén winkel of puppyfabriek)...
Giorgio slaapt in de keuken in zijn openstaande bench met een hekje tussen woonkamer en keuken...regelmatig mag hij boven mee komen "uitslapen" wat hij dan ook vol overgave doet...
Juno slaapt beneden in haar eigen bench, gesloten...ze gaat ook in Giorgio zijn bench liggen als ik sta te koken...
Wij werken ook beiden (man FT en ik 80%)...onze dochters zijn nog thuis en volgen hoge school dus honden zijn zelden lang alleen, doorgaans een uur op 3-4...Giorgio mag los in huis, Juno mag samen met hem los in huis als het voor een korte periode is...we wilden haar in eerste instantie in de keuken zetten met het poortje dicht maar dat vind mevrouw niet goed...ze springt dus over het hekje

en omdat ik geen verongelukte pup van 7 maand wil is er een andere oplossing...voor een korte periode gewoon los, langere periode bench (en dat is max 1 dag/week)...ze maakt er geen probleem van, jankt niet, breekt niks af...reden: het is nogal een mie gemak en bij hoog water zal ze het maar laten lopen waar ze denkt dat het goed is...
En in het achterhoofd houden we rekening met komende loopsheden en dan moeten ze gescheiden zijn...
We hebben een ren buiten (bestaande van onze vorige hond, rondom de vijver)...voor Giorgio geen probleem, voor Juno wel want zij "valt" steeds per ongeluk in de vijver...die ren wordt sporadisch gebruikt en dan nog meestal in de zomer...
Als ik thuis komt van het werk is het eerste wat ik doe, omkleden, jas aan en wandelen...losloopwandeling zodat ze zich goed kunnen uitleven...
ze gaan drie keer/week naar de hondenschool, gaan wekelijks ook grote wandelingen maken vb aan zee of dergelijke...
ik denk niet dat ik me schuldig moet voelen over die ene dag dat Juno lang in haar bench moet...het is niet ideaal maar voor ons een oplossing...bedoeling is dat eens ze "waterdicht" is ze samen met Giorgio in huis mag (tenzij ze loops is, dan vliegt één van beiden in bench of ren)...dan liggen ze samen op de vensterbank waar ze maar net op passen...
ik denk dat de meesten van ons erg begaan zijn met hun honden (anders zaten we hier niet op een forum te discusieren over het wel en wee van onze honden) en ieder doet dat op zijn manier...