Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Belgie-Nederland en hondenmensen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Mijn algemen indruk is wel dat de "gemiddelde Belg" anders met honden omgaat dan de "gemiddelde Nederlander". Voor zover ik begrijp is het heel normaal om in België een hond in de tuin te houden, al dan niet in een kennel, en verder niets eigenlijk. Niet mee wandelen of andere bijzondere dingen doen. In Nederland leeft de gemiddelde hond in ieder geval binnenshuis, in het gezin, en dan is het gangbaar dat er mee gewandeld wordt. Persoonlijk vind ik dat, met de hond als roedeldier in gedachten, wel absoluut te prefereren.

Natuurlijk zijn ook van de Nederlanders op dit forum geen "dwarsdoorsnede" van de bevolking en wordt er niet met alle Nederlandse honden zoveel ondernomen als door mensen hier.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Ik zou niet alle Belgische hondenvrienden over 1 kam scheren hoor.
Het is algemeen geweten dat Nederlanders anders tov hun honden staan dan Belgen, maar niet alle Belgen steken hun hond 8u in een bench. Eerlijk gezegd ik ken geen mensen (Belgen) die dat doen.

Ik ben van mening dat full-time werken en een hond wél kan, als er achteraf genoeg quality-time besteed wordt aan de hond. Maar dan kies je bv niet voor een border collie of bouvier of andere werkhond, maar voor een ander rustiger en minder veeleisende hond.

Ik kan niet zeggen dat mijn hond ongelukkig is. Toen ik mijn pup kreeg, had ik 3 maanden voor ik terug naar school ging. Naar school gaan was maar 2 keer een halve dag praktijk in de week en af en toe een 2-tal uur theorie. Nu ben ik werkzoekend en ik hoop part-time te kunnen werken, maar als het full-time is zal dat zo zijn. We hebben een tuin waar ze overdag kan in zitten en ik hoop dat ik tegen dan iemand zou vinden om te er mee te wandelen.

Ik kan niet zeggen dat mijn hond ongelukkig is. Ik kan ze perfect alleen thuislaten zonder dat ze iets kapot bijt of zonder dat ze de buurt bijeen jankt. In huis is mijn hond een grote luiaard, ze slaapt liefst lang en veel en ze is erg rustig. Eenmaal ze buiten komt is ze er pittig. Ik volg 2x in de week hondenschool (1x gehoorzaamheid en 1x engelse obedience). Ik hoop volgende week te beginnen met agilty ook.
Dagelijks train ik mijn obedience oefeningen en ik moet zeggen, voor een cocker doet ze dat heel goed!

Jullie kunnen mij nu egoïstisch vinden, maar ik vind dit niet. Dat is natuurlijk maar MIJN mening en ik weet dat er veel hondenvrienden er een andere mening op nahouden.
Ik wil eigenlijk niet weer een discussie van wel of niet een hond als je werkt, want die is in mijn ogen al te vaak gevoerd. En ik heb al genoeg verwijten naar mijn hoofd geslingerd gekregen (N.B. van mensen die hun hond, een labrador, enkel in de ren en in de tuin houden en verder niks), al van toen Saartje een pup was dus ik wil niet nog eens.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik kom ook regelmatig op een Belgisch forum en heb gemerkt dat in de regel de Belgen een heel andere kijk hebben op omgaan met honden.
Niet altijd per se beter of slechter maar gewoon anders, al schrik ik er ook soms van dat het daar heel gewoon is om je hond hele dagen alleen te laten, in een ren of in de tuin. En nog zo een paar dingen.... :wink:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Je hebt gepassioneerde Belgen, die echt ontzetttend uit de bol gaan voor hun hond. hm hm
De meeste echter houden inderdaad hun hond in de tuin en spenderen niet veel tijd aan hun hond.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik weet niet hoe het is in Belgie, maar als je een grote tuin hebt met een grote kennel (met uitloop) en b.v twee honden en geen directe buren (blaffen) en je doet verder genoeg met de honden in de ochtend en avond denk ik niet dat de honden ongelukkig hoeven te zijn? :wink:
ik heb dat dus niet :jank: heb wel een tuin, maar geen supergrote vrijstaande villa :jank:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

jelle schreef:Mijn algemen indruk is wel dat de "gemiddelde Belg" anders met honden omgaat dan de "gemiddelde Nederlander". Voor zover ik begrijp is het heel normaal om in België een hond in de tuin te houden, al dan niet in een kennel, en verder niets eigenlijk. Niet mee wandelen of andere bijzondere dingen doen. In Nederland leeft de gemiddelde hond in ieder geval binnenshuis, in het gezin, en dan is het gangbaar dat er mee gewandeld wordt. Persoonlijk vind ik dat, met de hond als roedeldier in gedachten, wel absoluut te prefereren.

Natuurlijk zijn ook van de Nederlanders op dit forum geen "dwarsdoorsnede" van de bevolking en wordt er niet met alle Nederlandse honden zoveel ondernomen als door mensen hier.
Mee eens.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Inge O schreef:
Boutje schreef:Tuin en meer dan 1 hond samen alleen heb ik geen problemen mee. Maar het normaal vinden dat die zo lang in een bench zit wel.
Ach laat ook maar, ik denk dat ik daar gewoon terug opstap.
ik denk echt niet dat het honden-in-een-bench-proppen zo typisch belgisch is hoor. meer nog, de bench-manie is ontstaan bij martin gaus en zijn aanhang en van daaruit naar hier overgewaaid - jammer genoeg.
ben ik niet met je eens, die belgen douwen hun honden al eeuwen in het kot :pffff: :smile: :smile: :smile
Addy

Inge O schreef: ja hoor, maar een kot is dan wel zo'n 100 benchen groot :mrgreen: .

er is overigens maar één reden waarom dat in nederland minder in de mode is dan een bench : omdat de tuin meestal maar 'een kot' groot is :cool2: .
geografisch ben je duidelijk niet goed onderlegt want onze tuinen kunnen ook meerdere kotten groot zijn, is maar in welk deel van Nederland je woont :pffff:
Addy

Inge O schreef:
Addy schreef:
Inge O schreef: ja hoor, maar een kot is dan wel zo'n 100 benchen groot :mrgreen: .

er is overigens maar één reden waarom dat in nederland minder in de mode is dan een bench : omdat de tuin meestal maar 'een kot' groot is :cool2: .
geografisch ben je duidelijk niet goed onderlegt want onze tuinen kunnen ook meerdere kotten groot zijn, is maar in welk deel van Nederland je woont :pffff:
weet ik, weet ik - net zo goed heb je hier natuurlijk ook ontieglijk veel tuinen vol honden die zelfs niet weten wat een kot is :pffff: .
:mrgreen:
Persoonlijk denk ik trouwens echt niet dat belgen slechter met hun honden omgaan dan Nederlanders. Zie hier ook genoeg voorbeelden van honden die niet verder dan het hoekje komen terwijl we hier een waanzinnig mooi groot losloopgebied hebben waar de honden ook kunnen zwemmen. Of ik nou sóchtends of sávonds loop, kom ook amper iemand tegen :19:
En in Nederland zijn er helaas ook zat idioten die hun hond dag en nacht in een bench plempen :roll:
Addy

Inge O schreef:bijvoorbeeld het door mij al versleten argument dat wij hier (jammer genoeg) geen losloopgebieden hebben en een hond dus in principe nergens los mag. dat zorgt er nu niet meteen voor dat je dagelijks overal onbezorgd uitgebreid uren gaat lopen met je hond :wink: .
precies, maar daarvoor in de plaats hebben jullie wel heel vaak waanzinnig grote tuinen, ken je ook leuke dingen in doen met je hond :wink:
Addy

Inge O schreef: neemt niet weg dat er hier vast en zeker een heleboel hondenbaasjes te vinden zijn die de naam niet eens waardig zijn, maar ik vrees dat je daar nergens onderuit komt.
dat is hier net zo, Nederlanders moeten echt niet de pretentie hebben beter met hun honden om te gaan want soms denk ik dat een hond dan nog beter af is in een tuin dan een hele dag in een bench waar hij zijn kont niet kan keren :roll:
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

AnnSophie schreef: Het is algemeen geweten dat Nederlanders anders tov hun honden staan dan Belgen, maar niet alle Belgen steken hun hond 8u in een bench. Eerlijk gezegd ik ken geen mensen (Belgen) die dat doen.
Nee? Ik ken er genoeg ...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Re: Belgie-Nederland en hondenmensen

Ongelezen bericht door antheman »

Boutje schreef:Hoe is jullie ervaringen met Belgen en honden? En dan bedoel ik niet de Belgjes op het forum hier.
Ben dus zelf Belg en kom sinds een paar dagen ook op een Belgisch hondenforum.
Blijkbaar is het normaal dat je een hond neemt als je fulltime gaat werken allebei en dat je die 7 tot 8 uur in een bench laat ondertussen.
En iemand vroeg advies om 2 pupjes tegelijk te nemen (en fulltime te werken er ook nog bij), ik kreeg meteen een paar mensen op het forum over me heen en er bovenop een paar PB's met diepbeledigde mensen omdat ik zei dat ik vond dat dit niet kon, en dat fulltime werken met een hond op zich volgens mij al echt niet aan te raden was.
:jank:
Ben best wel geschrokken van de reacties...
Is dit nu toeval, of ben ik "raar" naar Belgische normen?
Bah, ik blijf liever lekker fijn hier komen.
Vergeet niet dat NL 's veel directer zijn dan Belgen. :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nou geloof me, als de Belgen direkt worden lusten de honden er ook geen brood van.En de meeste hondenbezitters daar met hart voor hun dieren zeggen zelf dan bv in hun buurt of wijk nooit een hond buiten komt terwijl ze daar meestal met tweeën werken.En verder....ik heb er eens foto's gezien van een jacht op reeën en zwijnen waarbij vol trots de bebloede vermoorde dieren op de arm gehouden werden alsof het puppies waren die geshowd werden.Zoiets staat bij ons niet eens voluit bij dierenleed.
Ik mag de Belgen graag maar ze zijn in dit soort dingen toch gewoon heel anders.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik ben ook een belgje :ok:
ik moet zeggen 2 pups zou ik niemand aanraden, wij hebben er ooit 3 gehad :N: :N: en dat is al helemaal niet te doen, moet wel zeggen 2 maanden later zijn er 2 pups verhuist

8 uur in een bench vind ik zielig, maar ooit eens bij nagedacht dat het soms gewoon niet anders kan??
wij werken ook beide fulltime hebben 4 honden, 1tje binnen en 3 "kennelhonden"
die binnen zit, was altijd zindelijk tot hij een jaar of 2,5 werd, toen was het gedaan, uren mee gaan wandelen, hem thuis moe afzetten, 10min naar de winkel gaan en gegarnadeert dat hij had binnen geplast of gepoept, toen hebben wij een bench aangeschaft, eerst dachten we (omdat het toen zomer was) we maken een "shadow-proef" ren, dan kan hij in de zomer mee buiten zitten, maar niks was minder waar, dals in de grond, dak er op en een binnen hok, ik ben toen een uurtje of 2 weggeweest, had ik 10min langer weggeweest had Shadow los gelopen met alle gevolgen van dien (Shadow is hondagressief en hier loopt altijd een hond los van een oud boertje) hij had gewoon de eerste dals uit de grond gegraven en een gat er onder, hij kon er net niet door
ja dan moest hij dus een 7-tal uurtjes in de bench, ik had echt geen zin, om elke morgend en middag of avond dat ik thuis kwam of uit mijn bed, eerst te gaan liggen poetsen
nu sinds een maand of 6 (Shadow is er nu 5,5) zit hij terug gewoon los in de keuken en is hij braaf :cheer: zolang hij braaf is, mag hij los blijven, hervalt hij terug, gaat hij terug in de bench (gaat nog een probleem geven, want hij breekt de bench open :roll: )

de gene die buiten zitten
met 2 er van (de gemakkelijkste) ga ik om de 2 dagen een paar uur wandelen, of alle dagen hangt er van af hoe ik sta met werken (werk in shiften) de 3e word inderdaad niet heel veel mee gedaan, puur omdat ik het niet kan, ze neemt met mij een loopje van hier tot in tokyo
het geen ik dan wel doe, is als ik met de andere 2 niet samen kan gaan wandelen (bv met het steppen neem ik er maar 1 mee) dan gaat de andere hier in de tuin los met Zena en spelen ze een paar uur

hier zie je eigenlijk heel goed dat onze honden verdeeld zijn :N:
de 2 presa's en ook de gemakkelijkste gaan heel veel wandelen, omdat ik er de tijd voor heb en het "mijn" honden zijn
Shadow en zena, zijn voor mij te moeilijk om te gaan wandelen (die trekken mij dus gewoon omver bij het zien van mensen (zena) of andere honden (beide)) zijn de honden van mijn vriend, die er dus eigenlijk te weinig tijd voor heeft om er echt zo actief mee bezig te zijn als ik

ik moet ook wel zeggen, tegen de hefst/winter, neem ik Zena ook wel eens mee wandelen, omdat je dan gewoon geen kip ziet in het bos, het enige nadeel is dan, dat ze dus neit los kan, omdat ze een enorm jachtinstinct heeft

ik denk trouwens niet dat Belgen slechter zijn als Nederlanders in omgang met hun honden, maar gewoon anders, zoals al gezegd was
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Goh, ik vind zeven uur aan een stuk in een bench toch wel vrij zielig...
:19: en 'het kan echt niet anders' een slecht excuus in dit geval.
Ik kan me niet voorstellen dat hier geen andere oplossing voor te vinden is.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Natuurlijk kan het altijd anders. Met twee personen fulltime werken en honden houden is gewoon een keuze, niet iets wat je overkomt. Een hond die daar niet mee akkoord gaat opsluiten in een bench is ook een keuze, ten slotte zijn er ook voldoende andere opties zoals oppas, aanpassen van werktijden of eventueel zelfs herplaatsen van de hond.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
miemot schreef:Goh, ik vind zeven uur aan een stuk in een bench toch wel vrij zielig...
ben ik helemaal met je eens :wink: . ga maar eens 7 uur op het wc zitten, weet je meteen hoe dat voelt :19: .
Ben ik het ook weer helemaal mee eens.
"kan niet anders", tja....

Ik zou nog 1000 keer liever gewoon elke dag wat plas en poep ruimen, als dat het grote probleem is, dan de hond een hele dag in een bench zetten :19: Dan moet je even poetsen; jij wilde honden.
Het lijkt me trouwens dat hij dat plassen en poepen in huis bij afwezigheid ook niet doet omdat hij zich dan zo prettig voelt.
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Inge O schreef: ben ik helemaal met je eens :wink: . ga maar eens 7 uur op het wc zitten, weet je meteen hoe dat voelt :19: .
Mijn god, daar wil ik niet eens aan denken :N:

Ongeveer alle problemen die je vernoemt, Vania, kunnen gewoon opgelost worden door je honden simpelweg op te voeden vrees ik.

Edit: misschien is simpelweg niet het juiste woord, doorgaans is er weinig simpel aan het opvoeden van een hond :mrgreen:
Ofwel ligt het aan die van mij :smile2:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

er zijn er idd redelijk wat die hond gerust uren alleen achter laten, al dan niet in een bench.
Ikzelf zou mijn hond nooit uren in een bench stoppen; Toen ik fez vroeger 's nachts in de bench stak, vond ik dat eigenlijk al veel te lang, dus stond ik 's morgens altijd om 6.00 uur op om hem buiten te laten.
De pup nu zal 's nachts ook in een bench zitten, maar ook die zeker nooit langer dan een uur of 6. En dat enkel 's nachts, overdag gaat die daar niet in.

In een ren vind ik persoonlijk niet erg, maar ik zou het niet over mijn hart krijgen om mijn hond in een ren te steken als ik zelf thuis ben :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:Het lijkt me trouwens dat hij dat plassen en poepen in huis bij afwezigheid ook niet doet omdat hij zich dan zo prettig voelt.
Er zal idd wel een reden zijn dat hij opeens is gaan plassen en poepen rtoen hij al volwassen was.

Daar had ook eens naar gekeken kunnen worden.

Dat is trouwens geen typisch Belgische houding (om me even aan de titel van het topic te houden :wink: ).
Ik ken er hier in Nederland ook zat die het over "rotzak"o.i.d. hebben als de hond iets doet wat ze niet prettig vinden.
Zonder zich af te vragen of daar soms een reden voor is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

:N: en dan neem ik boris vandaag al mee op sleeptouw omdat hij anders 3 uur alleen thuis moest zijn (vrij door het gehele huis). 7 uur opsluiten in een bench overdag naast de uren 's nachts? Ik zou het niet willen!
Dan maar palen in de grond, gaas onder de grond, grond erop (niet teveel) tegels daar op, en een dak op de ren. Kunnen ze er ook niet uit.
Vind het trouwens ook al vreemd: eens in de twee dagen mee lopen. doen ze de rest van de tijd hun behoefte dan in de kennel? Hoe groot is die? Hier worden de sinten soms ook een dag niet uitgelaten en de andere dag weer eens 3x maar die zitten dan nog in een verblijf van 3600 vierkante meter. Maar zomaar in een kennel en dan eens in de 2 dagen eruit? Ben blij dat ik geen hond van je bent.
Die andere zijn te druk voor je. Worden die dan bijna nooit uit de ren gehaald dan in het najaar?

Hier zit Boris 's nachts wel in de bench (6 á 7 uur) omdat hij 's nachts als hij wakker was ging spelen met de koelkast/diepvries en wasmachine (zette ze open, meer deed hij nooit maar na 3 weken lang elke keer een ontdooide diepvries, warme koelkast en nog steeds vieze was was het genoeg :mrgreen: ). Inmiddels denk ik dat de bench niet meer nodig is. Maar ja, hij gaat er heel graag in, de bench is heel ruim genomen en het deurtje dichtdoen is ongeveer automatisme (behalve in de zomer bij zeer warme dagen).
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

k Begin me af te vragen van welk land ik ben :mrgreen: ...als ik dat hier zo lees :denken:

Laten we gewoon zeggen...ik ben belg én dierenvriend.

Nee, ik ken niemand die zijn hond in een bench opsluit ...

Ja, ik heb 2 benchen...idd. van de tijd v d instructeurscursussen bij MG

Nee, ik sluit er mijn honden nooit in op als ik wegga of s nachts,...
Voor hun is het een veilige haven waar ze zelf gaan inliggen als ze met rust willen worden gelaten.
Afbeelding
Wel heb ik hem gebruikt toen de rescuepups klein waren en voor hun eigen veiligheid...ze hebben hem nooit gesloten gekend...

Ja ik ga idd. nooit met mijn honden wandelen op de openbare weg...ze hebben hier meer dan 20 hectaren en lopen vrij met me rond als ik thuis ben...ga ik weg zit mijn BC vrij bij de paarden, mijn Do op de binnenkoer 400 m² en indoors 50 m² en de 3 rescuehonden vrij in huis...ze lopen dagelijks km, gan op ontdekkingstocht, we spelen met t balletje, touw, frisbee,....of ze liggen heerlijk te bakken in een lekker warm zonnetje :pffff:

Leven als ...in Frankrijk ? Nee Spanje :smile2:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Zoals jullie kunnen zien ben ik belg, heb nooit een bench gebruikt en ga 2 uur per dag gemiddeld wandelen met de honden, ze blijven 3 keer per week zo'n 6 a 7 uur alleen en als het lekker weer is zitten ze sinds kort in de varanda en tuin als ik ga werken, anders liggen ze altijd maar te slapen en vind het zonde met goed weer ze maar binnen plakken, als ik ze in de varanda zet hebben ze de neiging om meer in de tuin te komen, deze is 1200 M² groot, zou toch leuker moeten zijn dat paar vierkante meter in huis, mijn opvatting van honden houden is dingen mee ondernemen, spelen, aandacht een goede voeding maar er niet te veel watten onder leggen, en vind dat dit de nederlander wel doet, te veel eieren onder de honden legt, het alleen laten bij werken is iets dat echt niet anders kan, in deze tijd gebeurt het zelden dat men kan leven van 1 loon, of jullie lonen zouden dubbel zoveel zijn als die bij ons dat het daar wel kan.

heb het idee dat jullie veel vlugger voor iets kleins naar de dierenarts gaan en gemakkelijker grote sommen uitgeven aan de hond hun gezondheid

het afkraken van mensen die het anders doen dan jullie kwa voeding en opvoeding is ook erger dan bij een gemiddelde belg.

Nederlanders zijn soms iets onbeschofter tegen mensen op forums en komen meer op voor je mening op een wat minder vriendelijke wijze :mrgreen:

belgen zijn dan weer achterbakser vind ik en steken je gemakkelijker een mes in de rug.

waar ik 3 jaar daarvoor woonde gingen de mensen veel wandelen, honden hadden kleine tuinen en sommige gingen dan 4 keer per dag wandelen, waar ik nu woon is meer op den buiten en hebben ze grote tuinen en wandelen ze veel minder, ik zie hier zelden mensen echt spelen met hun honden, en s'avonds mogen ze eens een toertje doen, dan kom ik veel dezelfde wandelaars tegen, de honden ze dienen meer om terrein te verdedigen, wel raar dat dit zo verschilt van stad tot dorp, maar ook al woon ik nu hier, mijn wandelingen blijven hetzelfde.

maar moet wel toegeven dat ik zelf denk dat de nederlander heb beter doet met de honden dan de belg
Mama Sanneke
Zeer actief

~Tine~ schreef:
AnnSophie schreef: Het is algemeen geweten dat Nederlanders anders tov hun honden staan dan Belgen, maar niet alle Belgen steken hun hond 8u in een bench. Eerlijk gezegd ik ken geen mensen (Belgen) die dat doen.
Nee? Ik ken er genoeg ...
Een bench word hier in Belgie naar mijn weten weinig gebruikt,
een buitenren zie je wel vaker.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

schelsey schreef:maar moet wel toegeven dat ik zelf denk dat de nederlander heb beter doet met de honden dan de belg
Niet beter,maar wel anders.Ik vind het in NL weleens doorslaan namelijk :wink:
Wat ik me wél eens afvraag is wat de Belgen hier op een Nederlands hondenforum doen?Is persé niet verkeerd bedoeld,maar ik vraag me af of er dan geen Belgische hondenfora zijn waar je terecht kunt met vragen enz of om gewoon met elkaar te kleppen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mama Sanneke
Zeer actief

marian* schreef:
schelsey schreef:maar moet wel toegeven dat ik zelf denk dat de nederlander heb beter doet met de honden dan de belg
Wat ik me wél eens afvraag is wat de Belgen hier op een Nederlands hondenforum doen?Is persé niet verkeerd bedoeld,maar ik vraag me af of er dan geen Belgische hondenfora zijn waar je terecht kunt met vragen enz of om gewoon met elkaar te kleppen?
Nou t'is hier hartstikke gezellig toch :mrgreen:
Niet discrimineren hoor :neenee:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
marian*
Erelid
Contacteer:

Mama Sanneke schreef: Nou t'is hier hartstikke gezellig toch :mrgreen:
Over het algemeen wel.
Niet discrimineren hoor :neenee:
Ik discrimineer niet;wat mij betreft is (bijna) iedereen van harte welkom,maar ik heb het me al weleens eerder afgevraagd.
En dat is echt niet verkeerd bedoeld want daarvoor vind ik Belgen over het algemeen veel te aardig :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Inge O schreef:
marian* schreef:
goed dat je dat vraagt, na vijf jaar komt het er dan toch eens van om dat te zeggen :mrgreen: : in eerste instantie was het toeval - ik werd op dit forum gewezen door een vriendin die eerder internet had dan ik. ondanks de nadelen van de soms (te) felle discussies kan je hier tenminste open over alles van mening wisselen. het gros van de hondenmensen hier weet ook waarover hij het heeft, er zijn dan wel sterk uiteenlopende visies, maar dat mag, zolang je maar geen onzin uitkraamt want dan word je er (soms positief, soms minder positief) op gewezen dát het onzin is en waarom.

laat dat nou het grote verschil zijn met het belgische forum waar ik even ben gaan lezen : de onzin stroomde je daar met bakken tegemoet, er was geen beginnen aan :N: :mrgreen: . ik had de moed niet meer om te checken of dat op andere (belgische) fora eventueel anders was, maar ik vrees met grote vrezen :mrgreen: .
Pfffffff,gelukkig snap jij hoe ik het bedoel :mrgreen:
Eigenlijk toch heel jammer dat dat zo is en dat je geen voet aan de grond krijgt.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

miemot schreef:Goh, ik vind zeven uur aan een stuk in een bench toch wel vrij zielig...
ff zeggen hij zat geen 7 uur in de bench he
ik stond om 4 uur op, ging er mee buiten, vertrok om 5 uur naar mijn werk, toen stond mijn vriend op en die vertrekt pas om 8 uur, dan gaat hij de bench in , om 1 uur of half 2 was ik terug thuis, dus hij zat hooguit een uurtje of 5-6 in de bench
en een oppas ja dat zou gaan, moest je hond sociaal zijn naar alles en iedereen, wat bij hem neit het geval is, ik kan dan een plaat voor mijn kop houden en hem gewoon mee geven, met alle gevolgen van dien
en dat hij niet binnen plast of poept voor zijn plezier weet ik ook wel, maar waarom kon hij dan wel een hele dag alles op houden als wij thuis waren (of toch die 5-6 uurtjes dat hij anders in de bench zat) en als je 10min weg was dan toch binnen doet??
oke Shadow zit veel liever los in de keuken, wat hij trouwens nu ook gewoon al een paar maanden kan, maar ik denk niet dat hij er dood van gaat om een uurtje of 5 in de bench te zitten

trouwens moet jij eens zeggen wat wij dan hadden moeten doen met een hond(en soms ook) mens agressieve hond, die je neit zo maar met iedereen me kan geven om ff te wandelen (mijn schoonmoeder zou het doodgraag doen en ook kunnen, omdat Shadow haar kent, maar zij heeft een plaat voor haar kop en zegt dat hij bij haar nooit niks doet, wat wel het geval is)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”