Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Belgie-Nederland en hondenmensen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

daar heb je gelijk in :ok:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik ben van het weekend in Belgie geweest, Antwerpen om precies te zijn en ik zag daar ontzettend veel mensen met kleine hondjes (Verschillende rassen), tijdens het winkelen liep manlief met de buggy met het hondje erin.

Ik vond het er vredig uit zien, bijna allemaal hadden ze poepzakjes bij zich en daar ruimde ze ook echt de poep mee op! Dat kan ik van mensen hier in Nederland niet zeggen.

Toch vond ik het schrikbarend hoeveel mensen er uit de Antwerpse puppykennel liepen met een net gekochte pup op een zondagochtend, en dan hoop ik maar dat ze goed weten waar je aan begint als je een hondje koopt.
gotcha
Zeer actief

Poppetje schreef:Ik ben van het weekend in Belgie geweest, Antwerpen om precies te zijn en ik zag daar ontzettend veel mensen met kleine hondjes (Verschillende rassen), tijdens het winkelen liep manlief met de buggy met het hondje erin.

Ik vond het er vredig uit zien, bijna allemaal hadden ze poepzakjes bij zich en daar ruimde ze ook echt de poep mee op! Dat kan ik van mensen hier in Nederland niet zeggen.

Toch vond ik het schrikbarend hoeveel mensen er uit de Antwerpse puppykennel liepen met een net gekochte pup op een zondagochtend, en dan hoop ik maar dat ze goed weten waar je aan begint als je een hondje koopt.
Er wordt ook regelmatig gecontroleerd of je kakzakjes bij hebt,anders verwittiging en boete.
Vind het ook normaal dat je de kakjes opraapt.

vroeger was het de vogeltjesmarkt en nu zijn het de puppywinkels.Dit telt ook voor de vele aangekochte knaagdieren,die toch o zo lief zijn.
Dan spreken we nog niet van de bekende woefkesranches,en winkels met wel keuze tussen honderdtal rassen.Zelfs op afbetaling.en aan huis gebracht.Dit is gewoon pure realiteit.

Natuurlijk zijn er ook wel kopers die wel weten wat ze doen hoor. :19:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

gotcha schreef:
Poppetje schreef:Ik ben van het weekend in Belgie geweest, Antwerpen om precies te zijn en ik zag daar ontzettend veel mensen met kleine hondjes (Verschillende rassen), tijdens het winkelen liep manlief met de buggy met het hondje erin.

Er wordt ook regelmatig gecontroleerd of je kakzakjes bij hebt,anders verwittiging en boete.
Vind het ook normaal dat je de kakjes opraapt.

vroeger was het de vogeltjesmarkt en nu zijn het de puppywinkels.Dit telt ook voor de vele aangekochte knaagdieren,die toch o zo lief zijn.
Dan spreken we nog niet van de bekende woefkesranches,en winkels met wel keuze tussen honderdtal rassen.Zelfs op afbetaling.en aan huis gebracht.Dit is gewoon pure realiteit.

Natuurlijk zijn er ook wel kopers die wel weten wat ze doen hoor. :19:
Klopt, op de vogeltjes markt genoeg kleine kooitjes vol met vogels, konijnen, hamsters die van hand tot hand gingen de hele dag.

Ik heb ook inderdaad mensen gehoord in de winkel die toch wel negatieve geluiden hadden over de winkel en liever weg gingen.

Hardstikke goed dat ze zo streng contoleren. Als ze dat in Nederland ook zouden doen hoeven we niet meer met onze ogen naar beneden te lopen.

Maar die hondenbuggy`s, ik zag er toch echt erg veel. Hoe denkt de gemiddelde hondenbaas daarover? Want hier in Nederland wordt je uitgespuwt als je met een buggy loopt voor een hond.
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Poppetje schreef:Ik vond het er vredig uit zien, bijna allemaal hadden ze poepzakjes bij zich en daar ruimde ze ook echt de poep mee op! Dat kan ik van mensen hier in Nederland niet zeggen.
Dat zijn ook de uitzonderingen hoor. Ik woon in Gent en vooral hier in onze straat zijn er weinig eigenaars die zakjes bijhebben. Als ik er dan ene zie schijten op de stoep zonder dat de eigenaar het opruimt, dan vloek ik. Laatst zat ik in de auto toen ik het zag. Ik kan me er zo geweldig in opwinden, omdat ik ALTIJD alles opruim en zij zullen de boel maar eens verzieken door alles te laten liggen. Ik wil niemand verwijten, maar het was weer zo'n loser die een stoere hond wilt en zich dan maar zo'n kruising pitbull/amstaff aanschaft. Deze types eigenaren hebben NOOIT zakjes bij.

Hier in onze straat is het echt te erg voor woorden. Hier werd al 2 keer op onze drempel gekakt :boos: en ik zal het dan maar opruimen. En het is niet alleen onze drempel ik heb het ook al bij de buren en verder gezien. Echt goor!
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

Ben ook van België,

Ruim altijd op straat de hondenpoep op... van mijn honden :lol:

en ze zitten niet in kooitjes hier, zelf geen minuutje per dag....

enkel in de auto: twee in de bench en één aan de gordel..

Ik denk dat er idd verschil kan zijn tussen de manier van aankijken op honden maar dit verschil is grensloos...

Jullie hebben in veel dingen een voordeel, de honden mogen loslopen, hier niet.. (al mag Shinju op rustige plaatsen soms los maar ho wee als iemand het ziet...)

Jullie land is hondvriendelijker

hier kan je bijna geen huis huren als je honden hebt, ze kijken je aan of je zegt dat je de pest hebt.... bij jullie is dit naar wat ik hoor stukken meer aanvaard.

Zoals gezegd is jullie verzekering voor huisdieren stukken beter, hier is het bijna geen voordeel één aan te schaffen

Maar jullie zitten wel met een jaarlijkse belasting die wij niet hebben

nu ja... voor al de plusjes, zou ik die belasting er met plezier bijnemen
gotcha
Zeer actief

Ik moet zeggen dat ik het niet altijd even slecht vind dat de honden aangelijnd zijn.vooral in parken waar er toch veel kinderen vertoeven :ok:

Klein of groot maakt niet uit.

ivm de hondenbelasting van nl,heb ik begrepen dat dit niet voor heel nl telt. :wink:
murmel

Ongelezen bericht door murmel »

marian* schreef:
schelsey schreef:maar moet wel toegeven dat ik zelf denk dat de nederlander heb beter doet met de honden dan de belg
Niet beter,maar wel anders.Ik vind het in NL weleens doorslaan namelijk :wink:
Wat ik me wél eens afvraag is wat de Belgen hier op een Nederlands hondenforum doen?Is persé niet verkeerd bedoeld,maar ik vraag me af of er dan geen Belgische hondenfora zijn waar je terecht kunt met vragen enz of om gewoon met elkaar te kleppen?
weet je...

ik ben zelf een vlaming...
mijn partner is nederlandse....
ik heb haar leren kennen op een nederlands hondenforum....
ik heb me ook al afgevraagd of er dan geen belgische hondenfora zijn...

in dit half jaar dat ik nu de nederlanders begin te kennen is er toch wel een duidelijk mentaliteitsverschil tussen belgen en nederlanders...
en dat uit zich ook in de omgang met honden...

ik denk dat de nederlanders over het algemeen denken dat zij de beste zijn in alles....soms is dat terrecht, maar soms ook niet...
de nederlanders zijn heel communicatief vaardig en staan heel bewust in het leven. En dat latenze dan ook graag zien.
Maar voor veel belgen komen nederlanders daardoor arrogant over...

Belgen zijn wat stiller...bedachtzamer..

wat het verschil in omgang met honden betreft merk ik dat er vooral een verschil is hoe de hond gezien wordt.

de nl zien een hond als mens, als verlengstuk van hun gezin...
de belgen zien een hond meer als dier en gebruiken hem als waakhond, sporthond

laat me duidelijk zijn dat dit een algemene indruk is....en dat niet iedereen over dezelfde kam mag geschoren worden...
DogLove
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door DogLove »

Mama Sanneke schreef:Je hebt gepassioneerde Belgen, die echt ontzetttend uit de bol gaan voor hun hond. hm hm
De meeste echter houden inderdaad hun hond in de tuin en spenderen niet veel tijd aan hun hond.
Sanneke
Ik ben één van die belgen :E:
Ik leef voor mijn honden want ze komen steeds op de eerste plaats, ze leven binnen en krijgen per dag 4 tot 5 grote wandelingen.
Als je een hond moet hebben om in een bench of kennel te steken dan zou je beter geen hond in huis halen.
Ik ken zelfs eigenaars van honden die me zeggen, ik wandel nooit met mijn honden omdat ik niet graag wandel :denken:
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: Belgie-Nederland en hondenmensen

Ongelezen bericht door rubyred »

Zijn er echt mensen die full time werken en hun hond elke dag 7 uur in de bench doet?
Dan is zo'n hond beter af in de dierenasiel, heeft die in ieder geval een iets grotere kooi.
Snap zo en zo niet waarom je een hond zou nemen als je elke dag van huis bent.
shinju
Zeer actief
Contacteer:

dus mensen die full time werken mogen geen hond :oohja:

ik ken mensen die de godganse dag thuis zijn en niet naar hun dieren omkijken

en dan heb je weer mensen die full time werken en vanaf ze thuiskomen voornamelijk met hun honden bezig zijn.

dan heb ik veel liever het tweede dan het eerste :19:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Het kwam me allemaal al vaag bekend voor....... :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

tekkel schreef:Het kwam me allemaal al vaag bekend voor....... :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:

Mij ook ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

shinju schreef:dus mensen die full time werken mogen geen hond :oohja:

en dan heb je weer mensen die full time werken en vanaf ze thuiskomen voornamelijk met hun honden bezig zijn.

ik heb geen probleem met full time werken (doe het zelf ook, meestal meer dan full time), maar full time in bench houden, daar ben ik als Belg zelf geen voorstander van.
Maak dan iets van kennel, desnoods binnen in huis of de garage of weet ik veel waar.... maar iets van beloop mag toch wel, ook al liggen ze dan de godganse dag te slapen als baas werken is. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: Re:

Ongelezen bericht door malinois »

DogLove schreef:
Mama Sanneke schreef:Je hebt gepassioneerde Belgen, die echt ontzetttend uit de bol gaan voor hun hond. hm hm
De meeste echter houden inderdaad hun hond in de tuin en spenderen niet veel tijd aan hun hond.
Sanneke
Ik ben één van die belgen :E:
Ik leef voor mijn honden want ze komen steeds op de eerste plaats, ze leven binnen en krijgen per dag 4 tot 5 grote wandelingen.
Als je een hond moet hebben om in een bench of kennel te steken dan zou je beter geen hond in huis halen.
Ik ken zelfs eigenaars van honden die me zeggen, ik wandel nooit met mijn honden omdat ik niet graag wandel :denken:
dus als je je hond in de kennel hebt, kun je beter geen honden hebben?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

shinju schreef:dus mensen die full time werken mogen geen hond :oohja:

Het gaat er niet zozeer om of mensen mogen werken. Dat moeten ze zelf weten immers.
Het gaat er om wat je dan voor je hond regelt. En 5 hele dagen per week in een bench stoppen vind ik geen optie, jij wel?
En iets bedenken wat nóg erger is maakt het niet minder erg. Dat is geen argument.
Als ik iemand doodschiet laten ze mij niet lopen omdat er ook mensen zijn die meerdere mensen hebben doodgeschoten. Dat slaat nergens op.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
shinju
Zeer actief
Contacteer:

in de bench een godganse werkdag/ 5 op 5 ga ik zeker niet akkoord mee, zeker wetende dat ze de nacht er ook weer inmogen meestal dus als je alles bijheen zet van uren bench...., tsja... kan je enkel van :jank:

toch, mensen kiezen niet om te gaan werken, mochten de rekeningen magisch verdwijnen denk ik dat er niemand, tot weinig mensen deze taak/verplichting nog tot zich zouden nemen :mrgreen:

maar hier lijkt het dat een baas die gaat werken automatisch slecht is voor zijn honden.
mag toch best naar meer gekeken worden.

hier zitten ze nooit in de bench, maar dat is een persoonlijke keuze

ga ik werken? jawel, zoals het grootste gros van de mensen heb ik ook rekeningen te betalen

Als je in Nederland geld kan verdienen met thuis op je luie krent te zitten of een hele dag te ravotten met je honden zal ik gelijk emigreren hoor :E:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

shinju schreef:maar hier lijkt het dat een baas die gaat werken automatisch slecht is voor zijn honden.
Die indruk heb ik helemaal niet :19:
Er worden echter wél vragen gesteld aan mensen die hun hond hele dagen in een bench laten zitten. En dat lijkt mij niet meer dan logisch :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Boutje schreef:Zie ik hier plots mijn topic van 2 jaar geleden terug ;-).
Wel, ik heb de indruk dat er toch op die 2 jaar heel wat veranderd is... zeker op dat ene Belgische forum :ok: .
En de hondenmensen die ik van op behendigheid ken (ook al werken er velen fulltime) regelen wel van alles voor hun honden en zijn er echt actief mee bezig.
En er komt serieus commentaar op benchen en op de agility-lijst was onlangs ook een hele discussie over blaffen afleren, antiblafbanden, en nog meer.
We zijn gewoon een beetje trager :lol1:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

In de omgeving waar ik heb gewoond werden de honden voornamelijk buiten in kennels gezet, puur voor de bewaking, overdag mochten ze dan af en toe loslopen in de tuin. En vaak dan een klein hondje erbij voor binnen.
rubyred
Zeer actief

Je kunt je hond toch gewoon los in huis houden als je hele dagen weg bent inplaats van 7 uur achter elkaar in zo'n kleine bench. Neem aan dat ze s'nachts ook in zo'n bench gaan, da's nog eens 8 uur, dus zit zo'n beest 15 uur in een bench??? Daar kun je behoorlijk gek van worden als hond, al is het alleen al door de verveling.
Laatst gewijzigd door rubyred op 05 nov 2010 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
rubyred
Zeer actief

Natuurlijk mag je full time werken als je dat wilt maar ik zie echt niet waarom het leuk voor de hond zou zijn om hele dagen alleen te zitten. Neem dan zo en zo 2 honden zodat ze in ieder geval elkaar hebben.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:Natuurlijk mag je full time werken als je dat wilt maar ik zie echt niet waarom het leuk voor de hond zou zijn om hele dagen alleen te zitten. Neem dan zo en zo 2 honden zodat ze in ieder geval elkaar hebben.
Meid.. niet elke hond vind een soortgenoot zo geweldig... :ok: Ooit weleens bij je opgekomen? :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik ben ook belg met 3 honden en ben dan niet als de algemene belg, en ken nog wel paar mensen die niet zo met hun honden om gaan, ik leef voor de honden, nooit geen bench, worden zelden in de tuin opgesloten of het moest zijn als ze erg vuil zijn, dan blijven ze wel eens uurtje buiten als het weer het toelaat maar ze hebben daar geen problemen mee, gaan gewoon op hun buitenkussen lekker liggen slapen of gaan wat voorbijgangers ambeteren wat ook erg leuk is, of als ik in de tuin werk, dan vind ik het zonde dat ze binnen liggen en mogen ze mee buiten zitten en ze hebben een hondenluik dus kunnen altijd buiten wanneer ze daar zin in hebben

Ze leven in huis en mogen slapen op zetel en bed, ik werk maar 3 dagen 5 uur en ga voor de wandeling 45 min wandelen en direct bij thuiskomt eerst wandelen en dan pas eten en huishouden en dan weer een goede wandeling;, ze hebben het goed, maar het zou nog veel beter kunnen en dat besef ik goed want als ik echt zo perfect zou zijn dan had ik maja laten opereren, kostprijs is dan wel 8000 euro maar toch doe ik het niet (heeft HD) dan zou ik kenji een speelmaat gunnen waar hij mee in de bossen kan draven, ook dit doe ik niet want 4 honden zou te veel zijn maar voor kenji zou het wel enorm leuk zijn

Ben geen voorstander van honden in kennels te houden, vind het enorm saai voor hen, begrijp dus ook niet dat veel mensen, of het nu belgen of nederlanders zijn, hun hond, altijd maar in de kennel of los in de tuin zetten en ze alleen hun baasje mogen zien bij wandel en voedermomenten maar als ik de honden toch eens buiten zet merk ik wel dat ze dan actiever zijn omdat er meer beweging is dan in huis

in mijn buurt wonen dus veel typiche belgen want de honden leven dus voornamelijk hier in hun kennel/tuin en zien zelden de buitenwereld

op een nederlandse forum schreef ik dit ook en vonden deze Nederlanders dus dat hun honden een erg leuk leven hebben in de kennels en ze meer doen dan veel honden de in huis leven, maar ik vind dat een hond in huis leeft veel meer tussen de mensen leeft en dus ook een betere band mee hebt dan diegene die in kennels leven, honden in huis kunnen elk moment aandacht komen vragen of aanstalten om spelen en honden in kennels moeten maar wachten tot hun baasje eindelijk de tijd en zin heeft om eens langst te komen toch vonden ze op dat forum dat dit niet klopt

een bench is iets dat ik helemaal nooit zou gebruiken, heb het eens aangekocht maar neen, zij me niets om daarin uren per dag een hond in te stoppen, dan zijn ze beter af in een iets kleinere ruimte, bv pergola of keuken met daarin hun mand en kunnen toch heel de boel niet afbreken want daarvoor dient het meestal wel voor, zindelijk maken kan men ook zonder bench, vind het gewoon gemakzucht.

dat mensen fultime werken en honden houden heb daar niets tegen want het leven is nu eenmaal duur, zelf zou ik er niet voor kiezen want zou het te zwaar vinden maar als men voor werk en na werk direct ga wandelen is daar niets tegen, maar vele doen dit dus niet.

wat ik wel vind is dat sommige nederlanders wel denken dat er geen beter baasje bestaat dan hunzelf wat natuurlijk ook niet waar is, hoe goed je ook je best doet voor je honden er zullen altijd nog honden nog een leuker leven hebben dat die van jou, ik heb een vriendin die dus echt wel alles geeft voor de honden, ze gaat 2 keer per dag weg met de honden en elke keer rijd ze naar plaatsen waar de honden los kunnen, elke wandeling duurt 1.5 tot 2 en soms wel 3 uur en ze mogen doen wat ze willen, jagen en half uurtje wegblijven, deze honden kennen geen grenzen maar zijn dus wel supergelukkig omdat ze zich mogen gedragen als een halve wolf, krijgen dus ook barf en leven als god in frankrijk, zijn supergezond, de oudste is 10 en doet hetzelfde als die van 2 jaar en deze dame is dus belg!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

schelsey schreef: op een nederlandse forum schreef ik dit ook en vonden deze Nederlanders dus dat hun honden een erg leuk leven hebben in de kennels en ze meer doen dan veel honden de in huis leven, maar ik vind dat een hond in huis leeft veel meer tussen de mensen leeft en dus ook een betere band mee hebt dan diegene die in kennels leven, honden in huis kunnen elk moment aandacht komen vragen of aanstalten om spelen en honden in kennels moeten maar wachten tot hun baasje eindelijk de tijd en zin heeft om eens langst te komen toch vonden ze op dat forum dat dit niet klopt
Ik vind ook dat dit niet klopt, ik heb een uitstekende band met al mijn honden, misschien wel beter dan jij met je honden... en ja ze zitten hier in de kennel buiten.
Mijn honden doe ik absoluut geen plezier met binnen zijn. Alleen Xena zit binnen en pups zitten hier een hele tijd binnen... daarna gaan ze lekker naar buiten.
Ze hoeven niet elke keer langs te komen, dat doet Xena ook niet eens binnen...
Ze trainen bijna elke dag (speuren) en daarnaast nog eens minimaal 2 x per week (1 hele dag en 1 avond)
Verder lopen ze minimaal 3 x per dag los op een industrieterrein dus beweging, afleiding en aandacht krijgen ze ruim voldoende.
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

malinois schreef:
rubyred schreef:Natuurlijk mag je full time werken als je dat wilt maar ik zie echt niet waarom het leuk voor de hond zou zijn om hele dagen alleen te zitten. Neem dan zo en zo 2 honden zodat ze in ieder geval elkaar hebben.
Meid.. niet elke hond vind een soortgenoot zo geweldig... :ok: Ooit weleens bij je opgekomen? :idea:

En geen 1 hond vind het leuk om hele dagen alleen te zitten. Ooit wel eens bij je opgekomen?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:
malinois schreef:

En geen 1 hond vind het leuk om hele dagen alleen te zitten. Ooit wel eens bij je opgekomen?
Dat zeg jij...Xantos kwam hooguit eens per dag binnen als de deur openstond... verder lag ie altijd lekker buiten op zijn nachthok... andere honden deed je hem al helemaal geen plezier mee....
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

malinois schreef:
schelsey schreef: op een nederlandse forum schreef ik dit ook en vonden deze Nederlanders dus dat hun honden een erg leuk leven hebben in de kennels en ze meer doen dan veel honden de in huis leven, maar ik vind dat een hond in huis leeft veel meer tussen de mensen leeft en dus ook een betere band mee hebt dan diegene die in kennels leven, honden in huis kunnen elk moment aandacht komen vragen of aanstalten om spelen en honden in kennels moeten maar wachten tot hun baasje eindelijk de tijd en zin heeft om eens langst te komen toch vonden ze op dat forum dat dit niet klopt
Ik vind ook dat dit niet klopt, ik heb een uitstekende band met al mijn honden, misschien wel beter dan jij met je honden... en ja ze zitten hier in de kennel buiten.
Mijn honden doe ik absoluut geen plezier met binnen zijn. Alleen Xena zit binnen en pups zitten hier een hele tijd binnen... daarna gaan ze lekker naar buiten.
Ze trainen bijna elke dag (speuren) en daarnaast nog eens minimaal 2 x per week (1 hele dag en 1 avond)
Verder lopen ze minimaal 3 x per dag los op een industrieterrein dus beweging, afleiding en aandacht krijgen ze ruim voldoende.

Voel je je aangesproken ofzo dat je zo in de verdediging gaat?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:
malinois schreef:

Voel je je aangesproken ofzo dat je zo in de verdediging gaat?
ja ik heb mijn honden ook in kennels nl.
En zij schrijft dit:
maar ik vind dat een hond in huis leeft veel meer tussen de mensen leeft en dus ook een betere band mee hebt dan diegene die in kennels leven, honden in huis kunnen elk moment aandacht komen vragen of aanstalten om spelen en honden in kennels moeten maar wachten tot hun baasje eindelijk de tijd en zin heeft om eens langst te komen
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

Zielig voor je honden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”