Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu of teef bij reu?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Reu of teef bij reu?

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

ranetje schreef:
Flevo Bordertje schreef:Mocht het toch een pup worden dan is het uit logeren sturen van Boyke als het teefje loops wordt een goede optie tot een eventuele castratie. Bedankt voor alle tips iedereen, ik ben weer een stuk wijzer :E:
Maart heeft net een topic lopen over een reu en een loopse teef in één huis :8):

Ik heb jaren lang twee reuen in huis gehad.
Nooit problemen mee gehad.
Als je zelf de rangorde handhaaft die ze onderling hebben "afgesproken" is er vaak geen probleem :wink:
Ja, die discussie volg ik ook en daar word ik niet vrolijk als ik denk aan een teefje erbij! Ik heb inmiddels begrepen dat verschillende mensen zonder problemen twee of zelfs meer reuen hebben, die zelf de rangorde hebben bepaald. Mijn gevoel gaat ook nog steeds uit naar een reu, maar ik zal de keuze ook af laten hangen van het hondje op zich. Zoals nakisha al schreef, soms is er inderdaad gewoon (g)een klik en dat is toch het belangrijkste, lijkt me!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Flevo Bordertje schreef:
ranetje schreef:
Flevo Bordertje schreef:Mocht het toch een pup worden dan is het uit logeren sturen van Boyke als het teefje loops wordt een goede optie tot een eventuele castratie. Bedankt voor alle tips iedereen, ik ben weer een stuk wijzer :E:
Maart heeft net een topic lopen over een reu en een loopse teef in één huis :8):

Ik heb jaren lang twee reuen in huis gehad.
Nooit problemen mee gehad.
Als je zelf de rangorde handhaaft die ze onderling hebben "afgesproken" is er vaak geen probleem :wink:
Ja, die discussie volg ik ook en daar word ik niet vrolijk als ik denk aan een teefje erbij! Ik heb inmiddels begrepen dat verschillende mensen zonder problemen twee of zelfs meer reuen hebben, die zelf de rangorde hebben bepaald. Mijn gevoel gaat ook nog steeds uit naar een reu, maar ik zal de keuze ook af laten hangen van het hondje op zich. Zoals nakisha al schreef, soms is er inderdaad gewoon (g)een klik en dat is toch het belangrijkste, lijkt me!
:ok:
De klik is zeker nummer 1.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Marlieke met Boris schreef:als de andere hond erbij is straks, gaat Boyke dan nog steeds 1 week weg en dan 1 week bij jou? dat zou ik wel eng vinden geloof ik...dan moet telkens de rangorde bevestigd worden als boyke weer thuis komt... ik geloof dat ik dan sneller voor een teefje zou gaan...
Dit is wel belangrijk denk ik ja. Hoeft geen probleem te worden maar de kans is er ook wel degelijk dat dat wel lastig wordt.
Blijven ze beiden thuis dan zou ik persoonlijk voor reu/reu gaan, maar dat heeft te maken met mijn eigen voorkeuren. Het allerminst risico op rangorde problemen heb je bij teef/reu.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik zou voor een reu gaan denk ik. Ik ben een reuenmens.

Ook al gaat hij om de week weg. Ik denk als eenmaal de rang bepaald is dat die niet elke keer opnieuw bepaald gaat worden.
Ze kennen elkaar echt nog wel na een week.

Ik zou misschien de eerste paar weken ze wel bij elkaar houden, zodat ze elkaar echt kunnen leren kennen. En daarna moet het geen probleem zijn om de week uit logeren.

Dus voor mij een reu. haha
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Wat ik ook mee zou laten wegen, is hoe jouw reu is naar andere reuen, als er een teef bij is.
Onze reu is heel snel verliefd op teefjes (puberteit he, snappen we best :mrgreen: ) maar als hij eenmaal vindt dat een teefje van hem is, gaat hij dat teefje verdedigen tov andere reuen :19: .
Er komt hier zeker ooit een 2e hond bij, maar hoe ik er nu over denk gaat dat dus geen teef worden.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Magic schreef:Wat ik ook mee zou laten wegen, is hoe jouw reu is naar andere reuen, als er een teef bij is.
Onze reu is heel snel verliefd op teefjes (puberteit he, snappen we best :mrgreen: ) maar als hij eenmaal vindt dat een teefje van hem is, gaat hij dat teefje verdedigen tov andere reuen :19: .
Er komt hier zeker ooit een 2e hond bij, maar hoe ik er nu over denk gaat dat dus geen teef worden.
Goh, dat weet ik eigenlijk niet. Boyke wil eigenlijk met (bijna) alle honden spelen (maar zij niet altijd met hem :wink: ), reu of teef. Hij reageert wel sterk op loopse teven, maar verder speelt hij net zo llief met reuen. Ik heb nooit gemerkt dat hij een teefje ging verdedigen of bezitterig werd, maar hij is ook nooit zo lang met honden samen geweest, alleen buiten. Wel kent hij een ongecastreerde berner sennen reu van een jaar goed en dat gaat prima samen :ok:
En laatst kwam mijn dochter met een hondje van een vriendin aanzetten. Ik schrok nog een beetje, omdat ze zomaar ons huis - dus Boyke's territorium- binnenwalste, maar het ging prima. Dat was een volwassen Cavalier King Charles teefje.
Alleen "macho" typetjes wekken bij hem bepaalde Terriër-trekjes op :engel:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Marina schreef:Ik zou voor een reu gaan denk ik. Ik ben een reuenmens.

Ook al gaat hij om de week weg. Ik denk als eenmaal de rang bepaald is dat die niet elke keer opnieuw bepaald gaat worden.

Ik zou misschien de eerste paar weken ze wel bij elkaar houden, zodat ze elkaar echt kunnen leren kennen. En daarna moet het geen probleem zijn om de week uit logeren.

Tja, da's nu het lastige denk ik... het zou heel goed kunnen gaan met een reu erbij, ook al is Boyke hier niet elke week, maar het kan ook mis gaan :denken: . De eerste weken samen houden, lijkt me zeker een goed idee. Ze moeten toch even samen uitmaken wie waar staat.
Het lijkt me ook nog wel uitmaken welk ras we er uiteindelijk bijnemen, dus voor de raskeuze is deze "kwastie" ook van belang. De short-list is nu: labrador, schotse herdershond korthaar, border terrier, toller.
Hebben jullie ideeën over de onderlinge vedraagzaamheid van deze rassen?
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik heb drie labjes reuen en dat gaat heel erg goed.

hier zijn ze heel tollerant naar elkaar toe.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Ik vind mijn volle reu geweldig, ook naar de andere meiden toe, echte liefde.

Maar bij de loopsheden van de dames vind ik het een drama, terwijl wij genoeg ruimte hebben om ze gescheiden te houden.
Dat gejoel, en gejank, en gedoe . Pfff

Ik ken veel mensen met meerdere reuen, wat gewoon goed gaat.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Zoals je je hond omschrijft lijkt hij me best met een andere niet al te moeilijke/stoere reu te kunnen samenleven.

Ik heb zelf ook 2 reuen; een heel verdraagzame makkelijke flat/golden mix en een wat pittiger Aussi reu en het zijn de beste maatjes die enorm veel samen spelen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik b.v. nooit zou kiezen voor een even oude aussie reu of ander ras met doorgaans ''stoere'' reuen zou gaan bij de Aus. Dan zou ik wel problemen krijgen namelijk waarmee ik maar wil zeggen dat het uiteindelijk op de individuele combi aankomt.
Flevo Bordertje
Zeer actief

Bedankt voor de reacties allemaal :ok: Ik denk dat ik gevoelsmatig toch ga voor een verdraagzame reu bij Boyke. Maar de optie teef hou ik open, het ligt ook aan de klik met de hond in kwestie. Een mooie voorlopige conclusie dus :D
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik heb twee reuen en mijn vorige combo bestond ook uit twee reuen. Ik heb dus al 10 jaar steeds twee volle reuen in huis. Lieuwe is als pup hier gekomen, maar Rokus kwam als hond van ruim een jaar bij mijn oude reu van 9 jaar.
Ze ( Mijn oude reu en Rokus) hebben twee keer "gevochten" de derde keer heb ik een keer stevig "NEE" geroepen en dat was dat.
Lieuwe en Rokus hebben deze zomer voor het eerst een aanvaring gehad, maar dat kwam meer door afgunst van Rokus en is eigenlijk mijn schuld, omdat ik iets verkeerd aanpakte.
Wat men mij heeft voorgehouden blijkt te werken: Zoek je tweede hond met zorg uit. Zorg dat het een reu is die een heel andere (natuurlijke) plek in de rangorde heeft. Mijn oude reu was een erg dominante zelfverzekerde reu, Rokus is dat veel minder. Rokus vermijdt conflicten en heeft geen neiging om zijn status t.o.v. andere honden af te dwingen. Wordt hij lastig gevallen dan laat hij zich echter het kaas niet van het brood eten en komt wel voor zichzelf op.
Lieuwe is een verhaal apart: dat is een watje :smile2:
Mijn volgende reu mag dus best wel weer wat dominanter/ pittiger zijn
Laatst gewijzigd door Ma-Rianne op 01 nov 2010 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik heb 2 reuen en 2 teefjes.
Ga in de toekomst alleen nog maar voor teefjes..vind het toch handiger om 1 "soort" te hebben en vind ze qua gedrag makkelijker.
Nu heb ik het maar 50/50 gedaan, omdat James beter overweg kan met oudere reutjes.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:Wat men mij heeft voorgehouden blijkt te werken: Zoek je tweede hond met zorg uit. Zorg dat het een reu is die een heel andere (natuurlijke) plek in de rangorde heeft. Mijn oude reu was een erg dominante zelfverzekerde reu, Rokus is dat veel minder. Rokus vermijdt conflicten en heeft geen neiging om zijn status t.o.v. andere honden af te dwingen. Wordt hij lastig gevallen dan laat hij zich echter het kaas niet van het brood eten en komt wel voor zichzelf op.
Lieuwe is een verhaal apart: dat is een watje :smile2:
Mijn volgende reu mag dus best wel weer wat dominanter/ pittiger zijn
Dat is een goede tip :ok: Ik zal moeten gaan voor een reu die tamelijk onderdanig is, omdat Boyke in sommige gevallen met reuen wel "het ventje" wil zijn :wink: Heel dominant is hij zeker niet, maar ook geen watje.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

_Inge_ schreef:Ik heb 2 reuen en 2 teefjes.
Ga in de toekomst alleen nog maar voor teefjes..vind het toch handiger om 1 "soort" te hebben en vind ze qua gedrag makkelijker.
Nu heb ik het maar 50/50 gedaan, omdat James beter overweg kan met oudere reutjes.
Ooooh welke? Ik wist dat er een nieuwe kwam maar ik heb hem nog niet gezien :cheer:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Flevo Bordertje schreef:
samantha! schreef: Het duurt nog even hoor, maar ik wil er nog een labje bij :lol1:
Leuk joh!! Weer een bruine of ga je voor variatie?
De kleur maakt mij echt helemaal niets uit, ik vind alle 3 mooi.
Ik wacht dus maar gewoon af welke combinatie me aanspreekt en dan zie ik wel welke kleur het wordt :D
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:Lieuwe is een verhaal apart: dat is een watje :smile2:
Macho vindt hem leuk :lol1:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:

Tja, da's nu het lastige denk ik... het zou heel goed kunnen gaan met een reu erbij, ook al is Boyke hier niet elke week, maar het kan ook mis gaan :denken: . De eerste weken samen houden, lijkt me zeker een goed idee. Ze moeten toch even samen uitmaken wie waar staat.
Het lijkt me ook nog wel uitmaken welk ras we er uiteindelijk bijnemen, dus voor de raskeuze is deze "kwastie" ook van belang. De short-list is nu: labrador, schotse herdershond korthaar, border terrier, toller.
Ik heb alleen ervaring met labradors en die zijn over het algemeen erg verdraagzaam :D
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

samantha! schreef:
Flevo Bordertje schreef:

Ik heb alleen ervaring met labradors en die zijn over het algemeen erg verdraagzaam :D
Kijk, dat is goed nieuws, de labrador staat nog steeds bovenaan her lijstje namelijk :lol1:
Vooral de bruine :I: , maar de andere kleuren zijn inderdaad ook heel mooi :E:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

sTefaniA schreef:
_Inge_ schreef:Ik heb 2 reuen en 2 teefjes.
Ooooh welke? Ik wist dat er een nieuwe kwam maar ik heb hem nog niet gezien :cheer:
Morgenvroeg ga ik hem halen, 's middags of 's avonds komen er foto's..hangt ervan af hoe snel Patty is :engel:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
samantha! schreef:
Flevo Bordertje schreef: Tja, da's nu het lastige denk ik... het zou heel goed kunnen gaan met een reu erbij, ook al is Boyke hier niet elke week, maar het kan ook mis gaan :denken: . De eerste weken samen houden, lijkt me zeker een goed idee. Ze moeten toch even samen uitmaken wie waar staat.
Kijk, dat is goed nieuws, de labrador staat nog steeds bovenaan her lijstje namelijk :lol1:
Vooral de bruine :I: , maar de andere kleuren zijn inderdaad ook heel mooi :E:
Ik heb inderdaad toch ook wel een voorkeur voor bruin :I: :lol1:
Ik ben benieuwd naar je keuze straks :ok:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zou zelf voor een reu-teef combi gaan, omdat dat de meeste kans van slagen heeft. Zelf heb ik ook een sterke voorkeur dus dat scheelt misschien. Ik heb wel gemerkt dat gelazer in de tent onderling echt vreselijk is. Overigens zou ik wel een van de twee laten castreren (als het de teef is wel na de eerste loopsheid, dus een keer scheiden of uit logeren sturen). Een leven lang scheiden tijdens loopsheden zou niks voor mij zijn. Bij Benno en Jip merkte ik ook wel dat ze het echt niks vonden (Benno kon al niks meer verwekken toen, maar dacht daar zelf heel anders over :mrgreen: ).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Flevo Bordertje
Zeer actief

Lysette schreef:Ik zou zelf voor een reu-teef combi gaan, omdat dat de meeste kans van slagen heeft. Zelf heb ik ook een sterke voorkeur dus dat scheelt misschien. Ik heb wel gemerkt dat gelazer in de tent onderling echt vreselijk is. Overigens zou ik wel een van de twee laten castreren (als het de teef is wel na de eerste loopsheid, dus een keer scheiden of uit logeren sturen). Een leven lang scheiden tijdens loopsheden zou niks voor mij zijn. Bij Benno en Jip merkte ik ook wel dat ze het echt niks vonden (Benno kon al niks meer verwekken toen, maar dacht daar zelf heel anders over :mrgreen: ).
Een leven lang uit logeren is misschien ook niet het handigste, hoewel ik wel de mogelijkheden heb voor Boyke gelukkig.
Nee, op vechtende reuen in huis zit ik ook niet te wachten :( . het blijft dus een lastige keuze, dat is me wel duidelijk. Ik zal in het geval ik voor een reu ga heel goed moeten kijken naar het karakter. Bij een teef is dit minder belangrijk, maar moet ik goed bedenken wat te doen bij loopsheid en of castreren een optie is waar ik voor wil gaan.
Een hoop denkwerk dus :denken:
Ik vind het wel super dat hier zoveel ervaringen zijn, die me kunnen helpen bij de keuze :lol1:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

als je zegt "een leven lang" klinkt dat overdreven. Het is maar 6 weken per jaar (normaal gesproken) en dan vaak ook nog alleen tijdens de hoogte dagen, laat zeggen hooguit een week (meestal dus 3 dagen). Dus dan hebben we het over 6 dagen per jaar... klinkt al heeeeel anders dan "een leven lang"
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Wij hebben twee reuen in huis en schelen een half jaar in leefijd. Het is hier nooit fout gegaan, maar dat komt ook omdat Ivan een hele onderdaninge hond is naar andere honden toe, dus daar zijn nooit problemen mee geweest.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Joera schreef:als je zegt "een leven lang" klinkt dat overdreven. Het is maar 6 weken per jaar (normaal gesproken) en dan vaak ook nog alleen tijdens de hoogte dagen, laat zeggen hooguit een week (meestal dus 3 dagen). Dus dan hebben we het over 6 dagen per jaar... klinkt al heeeeel anders dan "een leven lang"
Ik zeg "een leven lang tijdens loopsheden" :wink:

De loopsheden an sich vind ik niet zo dramatisch. Maar het scheiden vond ik zelf heel erg vervelend, omdat ze gewoon erg aan elkaar hangen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Flevo Bordertje
Zeer actief

Jacky schreef:Wij hebben twee reuen in huis en schelen een half jaar in leefijd. Het is hier nooit fout gegaan, maar dat komt ook omdat Ivan een hele onderdaninge hond is naar andere honden toe, dus daar zijn nooit problemen mee geweest.
Het karakter gaat dus erg belangrijk worden als we toch kiezen voor een reu. Is het ook niet zo dat bij de keuze voor een reu erbij het makkelijker is om een pup te nemen? We zouden dan natuurlijk ook kijken naar een niet te dominant typetje. Een volwassen reu erbij zetten, lijkt mij lastiger dan een pup. Klopt die denktrant :denken: ?
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Is dit geen leukerd voor jou en Boyke:
Afbeelding
Bruno is een kruising bouvierxlabrador reu van 7 maanden (in asiel Maastricht)

Ziet er namelijk een beetje uit als een grote zwarte border.... :wink:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Zeeuwse labjes schreef:Is dit geen leukerd voor jou en Boyke:
Afbeelding
Bruno is een kruising bouvierxlabrador reu van 7 maanden (in asiel Maastricht)

Ziet er namelijk een beetje uit als een grote zwarte border.... :wink:
Aaaaah, die is inderdaad errug leuk :cheer: Je hebt gelijk, net een border in het groot :lol1:
Maarrrrr, helaas gaat het nog niet, we moeten nog een tijdje wachten voor er een tweede hond kan komen. Ik moet ook niet teveel op internet naar de herplaatsers kijken, want dan loop ik het risico overstag te gaan :wink:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Flevo Bordertje schreef:Het karakter gaat dus erg belangrijk worden als we toch kiezen voor een reu.
Absoluut. Ik vind borders echte haantjes over het algemeen, en zou dus zeker kiezen voor een hele zachte reu die niet dominant is.
Is het ook niet zo dat bij de keuze voor een reu erbij het makkelijker is om een pup te nemen? We zouden dan natuurlijk ook kijken naar een niet te dominant typetje. Een volwassen reu erbij zetten, lijkt mij lastiger dan een pup.
Nee, dat vind ik juist gemakkelijker. Op den duur dan toch. Bij pups weet je niet heel zeker hoe het karakter zich gaat ontwikkelen. Bepaalde dingen kun je al wel zien, maar hoe dat uitpakt is niet zeker. Dan zou ik persoonlijk kiezen voor een volwassen reu.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”