Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuk ! loops ! ! not...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Leuk ! loops ! ! not...

Ongelezen bericht door maart »

miekmiek schreef:
maart schreef: nou, als hetgeen ik er mee doe per dag, alleen even uitlaten is, dan ben ik blij dat ik niet wandel en train met ze :N:

ik vind je vrij defensief overkomen, en dat snap ik wel. je doet je best voor je honden en voor jou gevoel is dit de beste oplossing. jij kent je honden immers het beste. zou je bij een volgende loopsheid voor dezelfde optie kiezen of ga je nog overwegen om dan iets anders te regelen?
Voor mijn gevoel... ik handel slechts in wat mijn hond het aangenaamst vindt :wink:
Met een beetje geluk is de volgende loopsheid omstreeks mei en dan ben ik normaal niet thuis (en is Fax dat ook niet, hij gaat altijd mee met me. Verblijft dan overigens ook in de auto)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef: En Marc: Izzie en Bram verblijven ook wel eens in de auto. Ik heb de achterbank dan naar beneden en ze hebben dan de gehele auto tot hun beschikking. En het is altijd maar een paar uur.
Maar Fax zit ook geen maanden lang in de auto. Paar daagjes, voor zijn eigen rust. Ik denk dat een achterbak van een Partner niet heel veel groter is dan een ruime bench. Het in de auto zetten van Fax gebeurd niet om van hem af te zijn maar om hem en zijn omgeving wat rust te geven. Maart woont op een boerderij en ik denk niet dat Fax ergens achteraf in de auto staat en daar hele dagen verlekkerd naar de ruimte om hem heen kijkt. Maart zegt toch dat ze hem in huis laat lopen als Ds er niet is?

Ik begrijp wel dat het niet ideaal is maar sommige honden vinden het echt niet zo erg. Zeker niet voor een weekje. De auto is een kennel/bench met uitzicht, frisse lucht en lekker buiten.

Want als Maart zegt dat Fax niet in pension kan en in de kennel dol wordt moet ze toch wat. Dat ene weekje. :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:
miekmiek schreef:
maart schreef: nou, als hetgeen ik er mee doe per dag, alleen even uitlaten is, dan ben ik blij dat ik niet wandel en train met ze :N:

ik vind je vrij defensief overkomen, en dat snap ik wel. je doet je best voor je honden en voor jou gevoel is dit de beste oplossing. jij kent je honden immers het beste. zou je bij een volgende loopsheid voor dezelfde optie kiezen of ga je nog overwegen om dan iets anders te regelen?
Voor mijn gevoel... ik handel slechts in wat mijn hond het aangenaamst vindt :wink:
Met een beetje geluk is de volgende loopsheid omstreeks mei en dan ben ik normaal niet thuis (en is Fax dat ook niet, hij gaat altijd mee met me. Verblijft dan overigens ook in de auto)
idd, jonge honden gaan hier ook altijd mee op stap, in de auto.....zonder enige vorm van bezwaren :mrgreen: ze gaan juist graag mee....staat de auto open als ze los op de wei mogen dan schieten ze eerder de auto in om lekker mee te gaan dan dat ze de wei op rennen...
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik vind een paar uur mee wel iets anders dan hele dagen in een kooi in een auto.
Ook een hele auto ter beschikking hebben ipv een autokooi maakt voor mij wel verschil.
Hier gaan ze ook dolgraag de autokennel in (ik doe vaak de klep en de kooi open en dan laat Frank Hera los in de woonkamer, dan is het net een raket die naar de auto vliegt) en daar zit Cash ook op zondag een halve dag in met trainen maar ik moet er niet aan denken dat Cash daar dan ook nog een avond en een nacht in door zou moeten brengen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

zoals al eerder aangegeven, zie er totaal geen probleem in....het gaat om de nachten en de nachtrust en overdag is hij dus al met Maart op stap....
laeken
Zeer actief

Hier ook geen hele auto maar slechts de achterbak. Wel een partner dus vrij ruim. Als wij Eva de hele auto geven dan gaat ze van bank naar bank en ondertussen krijgt Cleo een humeur daarvan. Dus mijn honden zitten zoals veel honden gescheiden in de auto. Als er anders een vreemde hond voor de auto gaat staan ben ik bang dat ze onderling bonje krijgen door redirectie. Nooit gebeurd maar ik weet dat ze er toe in staat zijn. Zeker als Eva over de banken gaat hupsen en Cleo daar het zuur van krijgt. Dan wordt Cleo erg sjaggie. Die wil nl rustig liggen zonder Eva in haar buurt. In de bak past precies de grootste maat bench alleen kan Eva nu wel rechtop zitten en dat kan ze niet in een bench. Meestal zie ik dus een koppie rondkijken als ze in de auto zitten. Ze zijn daarin zo kalm dat ze nu zelfs niet eens meer blaffen als er een mens vlak langs loopt of zelfs een hond als die niet op ze reageert. Lijkt wel alsof mijn honden zen worden in de auto. :engel:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

MARC_S schreef:Ze zijn daarin zo kalm dat ze nu zelfs niet eens meer blaffen als er een mens vlak langs loopt of zelfs een hond als die niet op ze reageert. Lijkt wel alsof mijn honden zen worden in de auto. :engel:
Cash ook hoor. Die hoor je niet, ligt heerlijk te maffen als je stiekem gaat kijken. Blaft ook niet (tenzij iemand echt te dichtbij de auto komt) en ligt gewoon relaxed te wachten tot je hem komt halen.
Maar nogmaals, dat vind ik dan nog geen reden om hem volle dagen in de auto te stoppen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
laeken
Zeer actief

Cash schreef:
MARC_S schreef:Ze zijn daarin zo kalm dat ze nu zelfs niet eens meer blaffen als er een mens vlak langs loopt of zelfs een hond als die niet op ze reageert. Lijkt wel alsof mijn honden zen worden in de auto. :engel:
Cash ook hoor. Die hoor je niet, ligt heerlijk te maffen als je stiekem gaat kijken. Blaft ook niet (tenzij iemand echt te dichtbij de auto komt) en ligt gewoon relaxed te wachten tot je hem komt halen.
Maar nogmaals, dat vind ik dan nog geen reden om hem volle dagen in de auto te stoppen.
Dat is de reden ook niet in dit geval. Daarom vind ik het flauw dat jullie Maart hierop aanvallen. Heeft iemand een betere optie? Als ik Dapper nog had en die ging zo reageren als Fax dan hing ik ook. Dapper in een pension? Beest zou wegkwijnen want het was een vermomde maltezer van karakter. En veilig was dat ook niet geweest want de eerste hond die hij kon pakken zou hij hebben. En dan was loslaten geen optie. Dus die hond zou van zijn levensdagen niet in pension gedaan zijn. En uit logeren kan ook niet met elke hond.

Ik denk dat maart haar opties al lang doorgelopen heeft en dat dit de meest vriendelijke en humane oplossing is. Natuurlijk niet ideaal maar een andere goede oplossing is er natuurlijk ook niet echt. Of wel?
Afbeelding
maart
Zeer actief

Cash schreef:
Dat is ook niet de reden. Het is wél de oplossing.

Het is ook niet pertinent, het is geen aanhoudend probleem. Zodra Ds niet meer interessant is, gaat het immers weer zijn gewone gangetje, zijnde 's morgens in huis en de rest in zijn kennel.
laeken
Zeer actief

Inderdaad, soms kunnen de honden even de tering krijgen. Hier ook nooit castratie om een weekje minder. Wij hadden Dapper ook uit gemakzucht kunnen laten castreren. Of omdat hij dan die ene week net zoveel aandacht kon krijgen als normaal. Maar dat vind ik het helemaal niet waard. Weekje afzien is niks. Denk dat mijn honden liever in de auto zitten dan welke optie ook. Zelfs liever in de auto dan in pension denk ik. Hoewel wij wel een heel leuk pension hebben en Eva op een of andere manier heel erg goed gaat daar. Geheel tegen mijn verwachting in. Dus misschien verwachten jullie dat Fax het erger vindt dan dat hij het eigenlijk vindt. Dat had ik nl bij het pension. Ik had gedacht dat Eva iedereen zou aanvallen en niet te benaderen zou zijn. Niks is minder waar, ze is daar gewoon volledig aangepast en super sociaal. De auto kan voor fax wel eens totaal niet belastend zijn al denken wij als mens daar wel zo over. Het geeft verplichte rust en ontneemt hem de optie om na te denken over de loopsheid in een actieve manier. In een kennel rondrennen is niet beter dan verplicht te rusten. Want van rondjes lopen worden veel herders extra druk in de kop. Die van ons wel in elk geval, zeker als ze het idee hebben dan ze kunnen ontsnappen of iets kunnen regelen voor zichzelf. Klein opsluiten is dan vaak juist rustgevend. :ok:

Laat ik het zo zeggen, als ik Maart was deed ik precies hetzelfde. Wat moet je anders?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Daarom zei ik ook 'je moet wat'. Het is in ieder geval wel verfrissend om te lezen dat ook een reu in de africhting zo reageert op z'n eigen loopse teef. Want ik had het idee dat veel mensen denken dat een reu dat niet doet als je er maar genoeg mee onderneemt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

wauw wat een...reacties!
Bij ons ging de reu ook gewoon apart tijdens de loopsheid, waarom niet? teef en reu voelen zich beiden niet optimaal, dus wie je ook apart zet, leuk is anders. Maar dat zijn mensengedachten. Neehoor, geen problemen mee. Als wij het hadden gekund, was Kazan ook de auto in gegaan, vindt hij namelijk nog leuk ook! Maar dat willen de buren niet!

nee, niets mis mee!
maart
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Daarom zei ik ook 'je moet wat'. Het is in ieder geval wel verfrissend om te lezen dat ook een reu in de africhting zo reageert op z'n eigen loopse teef. Want ik had het idee dat veel mensen denken dat een reu dat niet doet als je er maar genoeg mee onderneemt :wink:
:N: Dat is bij deze dus van de baan.

op het trainingsveld doet hij verder wel normaal hoor, daar merk je alleen als er een loopse teef geweest is aan zijn gedrag op het plaspleintje. Dan gaat hij daar gaan schuimbekken, maar van zodra we dan effectief beginnen trainen, is hij één en al aandacht.
Alleen speuren thuis is nu wat lastiger en is hij niet met zijn gedachten erbij, dus dat doe ik nu maar even niet.
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

:roll:
Cash schreef:
laniramommy schreef:met alle respect maar weet je wat mij opvalt,
dat men hier op het forum erg veroordelend is naar anderen toe.
en dat men heel fel en negatief reageert.

Soms goed bedoeld
maar vaak genoeg ook omdat men vind alles beter te weten.
en denkt dat men de ander en de anders hond beter kent en weet wat die nodig hebben, dan die persoon zelf .....

Wat meer verdraagzaamheid en respect voor anderen zou fijn zijn...

ik zie telkens reacties en discussies voorbij komen waarvan ik denk jeeeetje moet dit nou op deze manier :hmmm:

en ja ik krijg van bepaalde mensen nu vast ook weer felle reacties :lol1:
maar ik moest dit toch echt even kwijt....

Laat anderen toch lekker in hun waarde.....

ongeacht of ik er nu wel of niet voor zou kiezen een hond in een auto te laten snachts,
dat doet even niet ter zake.
het gaat mij om de mánier waarop gereageerd wordt, de toon, de felheid, het veroordelende....

dit zie ik steeds weer terugkomen in allerlei discussies.
Het is hier geen 'ohhh en ahhh' forum en waar iedereen maar elkaar verteld hoe goed ze bezig zijn. Gelukkig niet zeg want die forum's zijn er al genoeg.

Ik vind het niet normaal dat een hond dagen in een auto moet verblijven. Niet in een kooitje.
En dan hoef ik die hond helemaal niet te kennen of het karakter te weten, ik vind het gewoon niet kunnen en dan zeg ik dat.
Dat is wel weer heel zwart wit, precies wat ik dus bedoel, men bekijkt alles zo zwart wit ook :hmmm:

Ik ben juist groot voorstander van openheid en eerlijkheid.
maar dat wil niet zeggen dat je mensen af moet katten, of bewust moet kwetsen en beledigen bijvoorbeeld.

Je kunt ook nadenken HOE je iets het beste kunt zeggen.
tact noem je dat :roll:

Bovendien kun je je ook altijd het beste even bedenken hoe JIJ het zou vinden als iemand iets op een bepaalde manier tegen je zou zeggen.
Behandel mensen zoals je zelf wilt worden behandeld.

eerlijkheid is prima.
maar het gaat om de manier wáárop !
Afbeelding
maart
Zeer actief

ik kan best wel wat hebben hoor :wink:
Moest ik het niet willen lezen, dan sluit ik gewoon af, het is maar een forum hé. Niemand verplicht je van hier te komen als je niet tegen commentaar/kritiek kan.
laniramommy
Actief

maart schreef:ik kan best wel wat hebben hoor :wink:
Moest ik het niet willen lezen, dan sluit ik gewoon af, het is maar een forum hé. Niemand verplicht je van hier te komen als je niet tegen commentaar/kritiek kan.
graag gedaan hoor :oohja:
Afbeelding
maart
Zeer actief

laniramommy schreef:
:U:

Het is hier gewoon zo, ik zit hier al een aantal jaar, niet dat ik een bekend lid ben ofzo.
Maar het word je duidelijk gemaakt dat hier op het forum iedereen zijn mening mag zeggen zonder dat modjes meteen gaan ingrijpen.

Trachten de mentaliteit te veranderen hoeft niet hoor, is ook niet nodig. Integendeel.

Als een geschreven woord van een onbekend persoon je raakt, dan zoek je misschien nu al best een ander forum op, want je zal nog in veel topics kunnen posten dat jij het te wreed vindt anders :wink:
laniramommy
Actief

maart schreef:
laniramommy schreef:
:U:

Het is hier gewoon zo, ik zit hier al een aantal jaar, niet dat ik een bekend lid ben ofzo.
Maar het word je duidelijk gemaakt dat hier op het forum iedereen zijn mening mag zeggen zonder dat modjes meteen gaan ingrijpen.

Trachten de mentaliteit te veranderen hoeft niet hoor, is ook niet nodig. Integendeel.

Als een geschreven woord van een onbekend persoon je raakt, dan zoek je misschien nu al best een ander forum op, want je zal nog in veel topics kunnen posten dat jij het te wreed vindt anders :wink:
Ik wijs mensen er alleen op hoe de manier van doen overkomt op anderen.
ik las net ook al een reactie van iemand op een ander topic die nieuw is en ook al de indruk had dat men constant anderen aanvalt hier.
dat lijkt mij niet de bedoeling van welk forum dan ook!!!!
Is het niet juist zo dat een forum bedoeld is om met mensen in contact te komen,
om bij elkaar terecht te kunnen met vragen, om op RESPECTVOLLE wijze met elkaar zaken te kunnen bespreken.

natuurlijk mag iedereen zijn mening geven. graag zelfs! zoals gezegd juich ik eerlijkheid en openheid alleen maar toe.
maar er mag best gelet worden op de MANIER waarop die mening wordt gegeven.

Ik trek mij de woorden van een wildvreemd persoon op internet niet aan, het zal mij worst wezen wat een ander vind, wij doen wat wij juist achten, het is ons leven .
maar dat wil niet zeggen dat het mij niet op kan vallen, en dat ik niet mag vinden dat het storend werkt als men constant zo aanvallend en fel is naar anderen toe!
Afbeelding
maart
Zeer actief

dat komt over op jezelf. Je hoeft namelijk niet te spreken voor mij hoor :wink:

de uitroeptekens en roepende woorden van jou vind ik ook maar niets.
Dat ga ik ook niet in alle topics gaan zeggen.

Maar je doet maar hoor :wink:
laniramommy
Actief

ja hoor het ligt helemaal aan mij :oohja:

er zijn meer mensen die er al wat over gezegd hebben, en meer mensen die het niet prettig vinden maar
het niet openlijk aangeven op het forum (nog?) .

Ik probeer het nu toevallig bespreekbaar te maken
maar ben helaas bij lange na niet de enige die het opvalt.
Afbeelding
maart
Zeer actief

laniramommy schreef:ja hoor het ligt helemaal aan mij :oohja:

er zijn meer mensen die er al wat over gezegd hebben, en meer mensen die het niet prettig vinden maar
het niet openlijk aangeven op het forum (nog?) .

Ik probeer het nu toevallig bespreekbaar te maken
maar ben helaas bij lange na niet de enige die het opvalt.
ja, nieuwe leden vermoedelijk.

Die moeten dan maar elders gaan, of zelf een forum oprichten.
Werkelijk, je bent niet de eerste hoor die opstaat :F:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Yaikaa schreef:het lijkt me ook voor de hond niet fijn om de hele tijd in een auto te zitten..

:scratch:
hij is niks anders gewend... hier zitten ze er ook een week in als ik naar een WK ga in het buitenland...
ze weten niet anders... zeker als ie zich zo druk maakt is een wat kleinere ruimte waar hij vertrouwd is, en waar hij rustig is zonder geurtjes veel beter voor hem. Ik nam de reuen vroeger vaak mee naar mijn werk zaten ze ook in de auto... was voor ze veel rustiger als thuis bij loopse Xena.
Nu kan dat helaas niet meer...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:sorry maar ik vind een autokennel nou echt geen ruimte waar je je hond een aantal dagen fulltime in gaat stoppen. :scratch:
De autokennels die ik ken en zie (meer dan genoeg dus) zijn ruimtes waar ze net in kunnen liggen....
fijn dan om daar zolang in te moeten zitten. :ugh:
nou hier kunnen ze zich prima draaien, staan, liggen en zitten dus ruim voldoende ruimte en ja met vakanties, wk's wedstrijden (meerdere dagen) liggen ze er ook in... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
moosje schreef:Er zijn zat mensen die hun hond(en) hele dagen in een bench hebben zitten, dan maakt een autokennel toch niets uit qua ruimte? En Fax komt er echt wel genoeg uit hoor. In tegenstelling tot veel andere honden die dagenlang in een bench zitten. En daarbij, dit is maar tijdelijk.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Omdat iemand anders zijn hond uren in ee nbench stopt is het niet erg dat Fax hele dagen achter elkaar in zo'n stom rot kooitje moet liggen?
We schreeuwen hier moord en brand als iemand verteld dat die zijn hond urenlang in een bench stopt maar nu is het ineens prima bij een autokooi?
En ja, een autokooi maakt bij mij nogal verschil met een bench maar ligt ook aan de maat van de bench natuurlijk maar over het algemeen genomen zijn benches toch breder dan een autokooi zal zijn.
och wat een vreselijke mensen dan op al die wk's die allemaal hun honden in de auto hebben, ruim een week... doe toch es normaal... die krijgen beweging zat, zeker Dagmar kennende. :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:jij zegt zelf al marc dat je eva hoogstens een halve dag in de auto zou zetten, als het een hele dag zou zijn gaat ze naar een pension. ik vind het nogal wat om een hond dagenlang in een hondenkennel te zetten. De pest is dat je de momenten dat je hem wel even mee naar binnen kan nemen, hij waarschijnlijk stress heeft omdat alles ruikt naar loopse teef.

ik zou het niet iedere keer zo oplossen, ik snap wel dat je het nu doet omdat je even geen andere manier ziet. maar je schrijft dat er wel een pension is waar hij kan, al is het op anderhalf uur rijden? dan is dat toch ook een optie? al is het maar een weekje.
wat is er toch mis met een autokennel... een gemiddelde training is al van 8.30 tot een uur of 18.00 uur dan liggen ze ook in de auto, en doordeweeks is het ineens niet goed :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anne&Taar schreef:Dusss...Liever een reu die zelfs zn eigen water uitkotst, dagenlang niet vreet en weken in de auto moet verbljven dan een castratie. We verschillen duidelijk van mening over wat nou precies aantasting van de integriteit betekent. Prima, toch? :mrgreen:
Mijn reuen worden ook never gecastreerd.... ten eerste zijn het dekreuen ten 2e castreer ik alleen in een zeer dringende medische situatie... aangezien je die hond dan ook gelijk kunt afschrijven voor wedstrijden... mag je nl. niet meer meedoen met een gecastreerde hond.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:maar ik moet er niet aan denken dat Cash daar dan ook nog een avond en een nacht in door zou moeten brengen.
dan moet je geen meerdaagse wedstrijd moeten draaien in bijv. limburg... want dan kun je bijna niet anders..
ik ben blij dat mijn honden dit altijd gedaan hebben, ze weten gelukkig niet anders... ze hebben regelmatig in de auto geslapen als ik ergens bleef logeren.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

malinois schreef:
Anne&Taar schreef:Dusss...Liever een reu die zelfs zn eigen water uitkotst, dagenlang niet vreet en weken in de auto moet verbljven dan een castratie. We verschillen duidelijk van mening over wat nou precies aantasting van de integriteit betekent. Prima, toch? :mrgreen:
Mijn reuen worden ook never gecastreerd.... ten eerste zijn het dekreuen ten 2e castreer ik alleen in een zeer dringende medische situatie... aangezien je die hond dan ook gelijk kunt afschrijven voor wedstrijden... mag je nl. niet meer meedoen met een gecastreerde hond.
Je zou het misschien niet geloven, maar je hoeft niet perse wedstrijden te lopen :N:
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
malinois schreef:
Je zou het misschien niet geloven, maar je hoeft niet perse wedstrijden te lopen :N:
Nee dat klopt, maar daar train ik wel voor, ik heb mijn honden niet als huishond maar als sporthond.. daar worden ze voor aangeschaft... dus dan ga ik mijn reuen dus niet castreren... maar dat zou sowieso een laatste reden zijn aangezien ik een tegenstander van castratie ben dus sowieso niet zou gebeuren.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

malinois schreef:
duitse herder schreef:
malinois schreef: Mijn reuen worden ook never gecastreerd.... ten eerste zijn het dekreuen ten 2e castreer ik alleen in een zeer dringende medische situatie... aangezien je die hond dan ook gelijk kunt afschrijven voor wedstrijden... mag je nl. niet meer meedoen met een gecastreerde hond.
Nee dat klopt, maar daar train ik wel voor, ik heb mijn honden niet als huishond maar als sporthond.. daar worden ze voor aangeschaft... dus dan ga ik mijn reuen dus niet castreren... maar dat zou sowieso een laatste reden zijn aangezien ik een tegenstander van castratie ben dus sowieso niet zou gebeuren.
Als ik moet kiezen tussen topsport of een hond die knettergek word, zou ik kiezen voor teef castreren (als je echt zo graag wedstrijden wil lopen). Gecastreerde teef valt toch niet te controleren
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”