Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel of niet castreren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

wel of niet castreren

Ongelezen bericht door laniramommy »

Hebben jullie hier wel of niet voor gekozen, en waarom?????

ik hoor nogal uiteenlopende meningen overal, en lees ook allerlei tegenstrijdigheden :denken:

Ik ben wel benieuwd waar jullie voor gekozen hebben, en wat daar de reden voor is geweest.

Gentle is natuurlijk nog hartstikke jong dus het speelt hier nu nog niet. maar je moet vooruit kijken he ;)
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Re: wel of niet castreren

Ongelezen bericht door kanche »

Niet castreren

Gijs is een werkhond, ben bang als ik hem laat helpen dat ie helemaal inkakt

Hij is niet vervelend of agresief dus zie geen enkele reden om in een gezonde hond te snijden
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Spike is gecastreerd omdat hij een grote cyste bij zijn prostaat had. Denk dat hij toen iets van 7 jaar was. Als hij dit niet had gehad had hij z'n ballen mogen houden hoor. :ok:
Voor gedrag zal ik het nooit laten doen.
laniramommy
Actief

wat ik vaak hoor is ; een ongecastreerde reu krijgt een moeilijker karakter, vooral naar andere honden toe,
maar zijn ook lastiger op te voeden,
ook vind men het vaak vervelend dat ze erg gaan rijen overal op.
(de honden van mijn ouders werden om die reden gecastreerd, die hingen steeds aan mijn been toen ik klein was.)
ook hoor je nog regelmatig mensen die zeggen dat ongecastreerde reutjes meer kans hebben op bepaalde gezondsheidsproblemen, waaronder kanker. Cesar Millan vermoedt dat dit komt door opgekropte seksuele gevoelens die het lichaam dan vervuilen zeg maar (in het kort uitgelegd dan wat hij zegt he ;) het was een heel hoofdstuk namelijk lol)

aan de andere kant hoor je ook vaak dat gecastreerde reutjes sloom worden,
dat ze dik worden en ongezond daardoor,
dat het zielig is .
dat die hormonen ook nut hebben in het lichaam.
dat ze puppygedrag blijven vertonen.
en dat het weer andere gezondsheidsproblemen kan veroorzaken.....

ik zeg eerlijk dat de honden van mijn ouders nooit gezonheidsproblemen hebben gehad,
beiden hartstikke lief waren (en eentje was wel sloom maar dat was hij als pup al, de bouvier, de andere was tot zijn dood hartstikke speels hoewel hij als bejaard mannetje wel wat rustiger werd uiteraard maar sloom is hij nooit geweest -dat was een jackie) de Bouvier is 17 geworden. de Jack Russel 16.
De bouvier hebben ze laten inslapen omdat hij steeds door zijn achterpoten heen zakte, hij kreeg verlammingsverschijnselen dus, en er was niets te opereren zei de dierenarts, dus hebben ze hem laten gaan, waar ze toen nog erg veel verdiret van hebben gehad ondanks zijn respectabele leeftijd.
De Jack Russel is gewoon op een avond gaan slapen, en sochtends niet meer wakker geworden............

maargoed in hun geval heeft de castratie in elk geval geen problemen opgeleverd dus.
maar ik ken dus ook ongecastreerde honden die alle verhalen die je hoort kunnen bestrijden, want ook die zijn gezond, gehoorzaam, niet agressief, etc etc.

Ik weet dus stomweg niet zo goed wat ik ervan denken moet.
en probeer de voor en nadelen tegen elkaar op te wegen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er zijn, zeker bij reuen, ook gezondheidsredenen om juist niet te castreren.
Daar is uiteraard onderzoek naar gedaan ;)

http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 50882.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laniramommy
Actief

Nanna schreef:
laniramommy schreef:wat ik vaak hoor is ; een ongecastreerde reu krijgt een moeilijker karakter, vooral naar andere honden toe,
(de honden van mijn ouders werden om die reden gecastreerd, die hingen steeds aan mijn been toen ik klein was.)
ook hoor je nog regelmatig mensen die zeggen dat ongecastreerde reutjes meer kans hebben op bepaalde gezondsheidsproblemen, waaronder kanker.
Maar waarom heb je dan voor een reu gekozen? :19: Had dan een teef genomen.
ik heb juist bewust een reu gekozen,wilde absoluut geen teef.

ik vertel alleen wat ik vaak hoor aan beweegredenen om wel of niet voor castratie te kiezen!!!!!
niet wat IK er persoonlijk van vind.
dacht dat dat toch duidelijk genoeg was :scratch:
ik zei toch duidelijk "wat ik vaak HOOR" en "MEN vind"
en niet "ik vind" .....
Afbeelding
laniramommy
Actief

Marjoleine schreef:Er zijn, zeker bij reuen, ook gezondheidsredenen om juist niet te castreren.
Daar is uiteraard onderzoek naar gedaan ;)

http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 50882.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja klopt.
dat weet ik inderdaad.
maar je hoort dus zoveel verhalen, van voor én tegenstanders,
dat je door de bomen het bos niet meer ziet ....
wie heeft er nu gelijk. wat is wijsheid. wat is het beste voor de hond....

daarom dacht ik dus ik vraag eens wat de mensen hier nu hebben gedaan, en waarom.
En wat jullie ervaringen tot nu toe dan dus zijn.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Wij twijfelen nog. Diesel heeft namelijk wel vervelend rijgedrag. In het begin had hij dit ook naar mensen, maar dat doet hij nu niet meer. Maar als het na een bepaalde periode niet verbeterd zal hij toch gecastreerd worden. Ook al brult iedereen hier dat je dat niet mag doen. Omdat Diesel dus wel beïnvloed word door zijn hormonen en dat is niet prettig voor hem en voor ons. Hij probeert te rijden op de meeste honden die hij tegen komt, kwijlt en snuffelt overal (buiten), rijd elke dag minstens 1x op zijn knuffels of kussen. De DA en de GT hebben castratie aangeraden, hiervan zou hij minder gespannen worden.
We zouden het dan wel eerst chemisch proberen. Ik ben zelf ook niet echt voor castratie als het niet nodig is, maar Diesels gedrag is niet normaal. Hij heeft echt teveel hormonen. Dit zou de eerste keer zijn dat ik castratie overweeg :19:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Mijn reu heeft nog nooit de neiging gehad om te rijden op andere honden niet, op mensen of kinderen niet.. :19:
Wel is hij niet zo makkelijk in de omgang met vreemde honden, met name dus andere reuen of honden die als een jekko op hem afkomen.. is deels zijn karakter en deels ook zijn gestel (pijn in zijn rug en instabiel daardoor)
Castreren adviseren veel mensen dan gaan ze wat minder haantjes gedrag vertonen, had het er vorig jaar geloof ik eens over met mijn da.. niet doen zei ze.. dat verandert niets.. en je hebt kans dat doordat zijn geur anders is dat reuen toch nog vaker op hem af gaan komen... en als hij pijn/ongemak heeft zal hij zich toch nog wel afstandelijk/defensief blijven gedragen.
Bekende honden , of honden waar rustig mee kennis wordt gemaakt geen probleem honden die als hij los loopt ineens om hem heen komen springen daar heeft hij wel moeite mee.
Zou hij om medische redenen gecastreerd moeten worden (prostaatklachten o.i.d.) dan uiteraard doe ik dat.
Overigens zou het makkelijker zijn als ik hem laat castreren omdat ik ook een intacte teef in huis heb.. maar gut.. dan maar twee keer per jaar even goed opletten en scheiden in huis..
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik ben niet uitgesproken voor of tegen castratie, denk dat je het per hond moet beoordelen. Onze hond reed ook op bezoek, maar dat was uit spanning. Als hij je herkende na een paar bezoeken was er niets meer aan de hand. Zulk rijgedrag houdt niet op met castratie, dus in zo'n geval zou ik castratie onnodig vinden. In het geval van Diesel van Stefania zou ik het dan weer wel begrijpen, omdat dat mijns inziens een heel ander soort van rijgedrag is. En niet alle honden zijn makkelijk naar andere reuen als ze gecastreerd zijn hoor, ons vuilnisbakkenras van vroeger bij mn ouders was wel gecastreerd maar wilde alsnog de bink zijn tegenover andere reuen. Denk dat Nanna dat bedoelt ook: als je een makkelijk hond naar andere honden toe erg belangrijk vindt, dat dan de keus voor een teef logischer is.
In jullie geval, waarbij jullie gan emigreren en de hond op een erf gaat waken, lijkt het hond-hond aspect me niet heel belangrijk omdat ik ervan uitga dat er niet veel van zulke contacten zullen zijn daar dan?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laniramommy schreef: dat weet ik inderdaad.
Als er een onderzoek beschikbaar is met positieve en negatieve punten, en dat is onderzocht, dan kun je toch prima zelf je mening daaruit destilleren?
Ik bedoel: je kunt wel ervaringen vragen maar ik denk niet dat HF een gemiddeld beeld geeft van de Nederlandse hondeneigenaar eigenlijk.

Ik vind dat castratie geen opvoedmethode is, maar er zijn zat mensen die daar anders over denken.
Alleen vindt je het gros daarvan niet hier, gok ik ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laniramommy
Actief

Marjoleine schreef:
laniramommy schreef: dat weet ik inderdaad.
Als er een onderzoek beschikbaar is met positieve en negatieve punten, en dat is onderzocht, dan kun je toch prima zelf je mening daaruit destilleren?
Ik bedoel: je kunt wel ervaringen vragen maar ik denk niet dat HF een gemiddeld beeld geeft van de Nederlandse hondeneigenaar eigenlijk.

Ik vind dat castratie geen opvoedmethode is, maar er zijn zat mensen die daar anders over denken.
Alleen vindt je het gros daarvan niet hier, gok ik ;)
ik heb alles gelezen maar blijf twijfelen.
omdat beide kanten de mening vaak goed kunnen onderbouwen.
dus dan is het lastig te bepalen wie nu wel of geen gelijk zou hebben.

En een onderzoek zegt niet altijd iets over persoonlijke ervaringen en de praktijk.
er zijn zoveel onderzoeken waar ik of mijn man of kinderen in zouden vallen bijvoorbeeld,
en waarvan de resultaten totaal niet kloppen in onze ogen.
maarja mij noch iemand die ik ken of ooit heb gekend is ooit betrokken geweest bij zo'n zogenaamd onderzoek.
Met onderzoeksresultaten woprdt je bedolven tegenwoordig.'
álles is wel onderzocht. de meest stomme dingen zelfs.
maar al te vaak kloppen de zogenaamde resultaten totaal niet met de realiteit voor de meeste mensen.

dus tja dan hoor ik liever persoonlijke ervaringen en verhalen,
dan puur af te gaan op onderzoeken .

snap je?
\
Afbeelding
laniramommy
Actief

Expecting schreef:Ik ben niet uitgesproken voor of tegen castratie, denk dat je het per hond moet beoordelen. Onze hond reed ook op bezoek, maar dat was uit spanning. Als hij je herkende na een paar bezoeken was er niets meer aan de hand. Zulk rijgedrag houdt niet op met castratie, dus in zo'n geval zou ik castratie onnodig vinden. In het geval van Diesel van Stefania zou ik het dan weer wel begrijpen, omdat dat mijns inziens een heel ander soort van rijgedrag is. En niet alle honden zijn makkelijk naar andere reuen als ze gecastreerd zijn hoor, ons vuilnisbakkenras van vroeger bij mn ouders was wel gecastreerd maar wilde alsnog de bink zijn tegenover andere reuen. Denk dat Nanna dat bedoelt ook: als je een makkelijk hond naar andere honden toe erg belangrijk vindt, dat dan de keus voor een teef logischer is.
In jullie geval, waarbij jullie gan emigreren en de hond op een erf gaat waken, lijkt het hond-hond aspect me niet heel belangrijk omdat ik ervan uitga dat er niet veel van zulke contacten zullen zijn daar dan?
contact met vreemde honden zal er idd niet veel zijn.
wel wil ik er honden bij nemen dan, maargoed tegen die tijd kunnen we wel al inschatten neem ik aan
of hij wel of niet goed met reutjes omgaat nog, en dan kunnen we daar bij de keuze voor zijn roedel-leden rekening mee houden ;)
Op zo'n groot erf kun je een loopse teef natuurlijk ook afzonderen tijdelijk , zat ruimte voor.
net zoals je een andere reu apart zou kúnnen houden als het niet goed samen gaat.
maargoed het liefste een goed samen werkende roedel, en daar nenmen we dan gewoon goed de tijd voor.

Kwa vreemde honden kan het alleen voorkomen dat er zwerfhonden op je erf terecht komen. maargoed eerlijk gezegd mag hij die gerust wegjagen........ dus mocht hij daar neit aardig op reageren is dat ook geen ramp....
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Spike wilde ook eens op Daisy rijden. Dat was gelijk de laatste keer omdat wij dat niet zo leuk vonden. Klaar met die ongein!
Op mensen heeft hij het nooit in zijn kop gehaald.
Met vreemde honden kon hij niet, jammer hoor, hoeft voor mij ook niet.

Eergisteren hebben wij bij de da gezeten omdat Kelly hechtingen nodig had. Wij hadden even niet goed opgelet, onze schuld en ERG STOM! Indy klapte op haar en vast was vast...
De da raadde ook aan om Indy te laten helpen omdat ze zo fel is. Waarom? Wij moeten beter opletten! Wat we nu nóg meer gaan doen!
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Denk zelf dat wel of niet castreren van elke individuele hond en baas moet afhangen. Als het maar een weloverwogen beslissing is.
Mijn reu is toen hij 2 jaar was gecastreerd.

Weet niet zeker of ik het weer zou doen, maar toen leek het me de beste oplossing:
Hij had chronische voorhuidontsteking. Ik had werkelijk alles geprobeerd om het weg te krijgen, maar niets hielp (met allerlei middeltjes of alleen water schoonhouden, vaak of soms, helemaal niks eraan doen, haar wegknippen, etc) Hij stonk er ook door en overal waar hij lag was het binnen een uur vies. Belangrijkste en doorslaggevende reden was echter dat hij er ook echt last van had (Telkens likken en met een holle rug ongemakkelijk staan) Na castratie heeft hij er nooit meer last van gehad!

Bijkomende voordelen waren er ook, maar dat zijn absoluut niet de redenen geweest om het te laten doen voor mij: Hij bleef eindelijk mooi op gewicht omdat hij niet meer dagen niet at, hij lag niet meer regelmatig piepend voor de deur, ik hoefde de rug van kat nooit meer schoon te maken :wink: (kat vond het helaas dus goed als hond hem bereed) en hij was gewoon meer relaxed in huis.
Buiten heeft hij nooit problemen gehad: hij liep niet weg en was niet agressief naar andere reuen.
Nadelen zijn er ook: hij is nu voor sommige reuen idd ook interessant en dat vindt hij duidelijk irritant, gaat hij snauwen. Is alleen niet bij alle (intacte) reuen zo gelukkig, en dan is er voor hem ook gelijk niks aan de hand, gaan ze lekker spelen. En natuurlijk de risico's voor z'n gezondheid, die wist ik niet 10 jaar geleden. Gelukkig was hij wel helemaal volwassen toen ik het liet doen, dat scheelt wel iets geloof ik in de risico's.
Dik en sloom is hij niet geworden en z'n vacht is nog steeds goed (plukvacht)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn reu om een andere reden dan een ernstig medisch probleem te laten castreren.
Ik heb bewust gekozen voor een reu, heb me voor die tijd goed laten voorlichten over wat ik kon verwachten en heb met die informatie in mijn achterhoofd de beslissing genomen er voor te gaan.
Ik kan er dan ook met mijn verstand niet bij waarom mensen kiezen voor een reu en dan om het opvoeden te vergemakkelijken maar zijn ballen eraf halen.
Neem dan geen reu of kies voor een makkelijker ras.

Ik mag het niet zeggen blijkbaar en zal ongetwijfeld weer een hoop commentaar krijgen hier of wat later in andere topics, maar een reu castreren als alternatief voor opvoeding staat bij mij op hetzelfde plan als abortus gebruiken als voorbehoedmiddel. Ik vind het allebei absoluut not done!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
laniramommy schreef:wat ik vaak hoor is ; een ongecastreerde reu krijgt een moeilijker karakter, vooral naar andere honden toe,
ook hoor je nog regelmatig mensen die zeggen dat ongecastreerde reutjes meer kans hebben op bepaalde gezondsheidsproblemen, waaronder kanker.
Of je voed gewoon je hond op :engel: Als dat al teveel moeite is..

Ik hoor trouwens steeds vaker honden die overlijden tijdens castratie (vooral teven). Dat zou ik ook wel meenemen in de afweging, elke operatie heeft risico.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

renee-uk schreef: maar een reu castreren als alternatief voor opvoeding staat bij mij op hetzelfde plan als abortus gebruiken als voorbehoedmiddel. Ik vind het allebei absoluut not done!
Die laatste vind ik dan weer WEL kunnen :engel:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Badu schreef:
renee-uk schreef: maar een reu castreren als alternatief voor opvoeding staat bij mij op hetzelfde plan als abortus gebruiken als voorbehoedmiddel. Ik vind het allebei absoluut not done!
Die laatste vind ik dan weer WEL kunnen :engel:
:N: :N:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laniramommy
Actief

Valerie schreef:
Nanna schreef:
Of je voed gewoon je hond op :engel: Als dat al teveel moeite is..

Ik hoor trouwens steeds vaker honden die overlijden tijdens castratie (vooral teven). Dat zou ik ook wel meenemen in de afweging, elke operatie heeft risico.
dat is voor ons niet te veel moeite hoor :roll:
Nogmaals ik heb nooit gezegd dat IK dat redenen voor castratie vind, Ik vertelde alleen wat ik wel eens heb gehoord en vroeg dus om jullie ervaringen hiermee!!!!!!!!!!!
ik benoemde net zo goed de punten waarom je NIET zou moeten castreren.

Wij zijn juist heel erg met de opvoeding bezig, zijn ook op puppytraining met hem, en willen ook vervolgtrainingen gaan doen hierna.
Daar gaat het absoluut niet om.

Ik heb alleen gevraagd wat jullie gedaan hebben, waarom en wat jullie ervaringen zijn,
omdat ik probeer te bedenken wat het beste is voor gentle!
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

wat ik vaak hoor is ; een ongecastreerde reu krijgt een moeilijker karakter, vooral naar andere honden toe

Dit lijkt me in ieder geval een onzinnige reden als je voor een kruising kiest zoals de jouwe. Dan had je gewoon een ander ras moeten nemen, kans veel groter dat die makkelijk is naar andere honden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoek stok! schreef:wat ik vaak hoor is ; een ongecastreerde reu krijgt een moeilijker karakter, vooral naar andere honden toe

Dit lijkt me in ieder geval een onzinnige reden als je voor een kruising kiest zoals de jouwe. Dan had je gewoon een ander ras moeten nemen, kans veel groter dat die makkelijk is naar andere honden.
Ik zat al even braaf op mijn vingers te zitten, maar je brengt inderdaad precies over wat ook mijn gedachten is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laniramommy
Actief

Zoek stok! schreef:wat ik vaak hoor is ; een ongecastreerde reu krijgt een moeilijker karakter, vooral naar andere honden toe

kunnen mensen hier niet lezen ofzo :roll:

sorry hoor maar het begint nu toch wel te irriteren

ik heb nu al drie keer HEEL duidelijk aangegeven dat niet IK dat vind, maar dat ik vertel wat ik heb gehoord van voor EN tegenstanders over de redenen om het wel of niet te doen.
Er staat ook steeds heel duidelijk ik heb GEHOORD of MEN ZEGT/ MEN VIND
en geen enkele keer IK vind !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en ik benoem ook duidelijk de redenen die ik gehoord heb om het NIET te doen!!!!!

Het lijkt wel alsof tegenstanders van castratie hier erg selectief lezen ,
en 90% van de teksten totaal negeren!!!!!

Ik heb nergens gezegd dat ik voor castratie zou zijn.
integendeel .
Ik vraag alleen maar wat de ervaringen van andere mensen zijn, wat hun keuze was, en waarom ze die keuze hebben gemaakt.
dit heb ik nu ook al meerdere malen toegelicht.

Ik weet echt niet hoe ik nog duidelijker kan maken wat ik heb gezegd hoor.
dit is toch echt een kwestie van selectief lezen /zien wat je wil zien
en weigeren gewoon goed te lezen en normaal antwoord te geven op iemands vragen!!!!!
Laatst gewijzigd door laniramommy op 31 okt 2010 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

laniramommy schreef:
Valerie schreef: Of je voed gewoon je hond op :engel: Als dat al teveel moeite is..

Nogmaals ik heb nooit gezegd dat IK dat redenen voor castratie vind, Ik vertelde alleen wat ik wel eens heb gehoord en vroeg dus om jullie ervaringen hiermee!!!!!!!!!!!

Wij zijn juist heel erg met de opvoeding bezig, zijn ook op puppytraining met hem, en willen ook vervolgtrainingen gaan doen hierna.

Ik heb alleen gevraagd wat jullie gedaan hebben, waarom en wat jullie ervaringen zijn,
Ik reageerde gewoon op de opmerking van Nanna hoor. Ik zeg niet dat jullie je hond niet willen opvoeden. Ik hoor vaak dat mensen het irritant vinden dat hun reu veel snuffelt buiten en markeert. Mijn gecastreerde teef doet dit ook, wat moet ik bij haar doen om dit op te lossen? Opvoeden dus. Castratie alleen wanneer het echt noodzakelijk is.
Valerie
Zeer actief

laniramommy schreef:

ik heb nu al drie keer HEEL duidelijk aangegeven dat niet IK dat vind, maar dat ik vertel wat ik heb gehoord van voor EN tegenstanders over de redenen om het wel of niet te doen.
en ik benoem ook duidelijk de redenen die ik gehoord heb om het NIET te doen!!!!!

integendeel .
Ik vraag alleen maar wat de ervaringen van andere mensen zijn, wat hun keuze was, en waarom ze die keuze hebben gemaakt.

en weigeren gewoon goed te lezen en normaal antwoord te geven op iemands vragen!!!!!
Mensen mogen echt wel algemeen reageren hoor als ze dit willen, dat stop je niet met al die uitroeptekens. Neem het niet zo persoonlijk joh.
laniramommy
Actief

Valerie schreef:
laniramommy schreef:
Valerie schreef: Of je voed gewoon je hond op :engel: Als dat al teveel moeite is..

Ik reageerde gewoon op de opmerking van Nanna hoor. Ik zeg niet dat jullie je hond niet willen opvoeden. Ik hoor vaak dat mensen het irritant vinden dat hun reu veel snuffelt buiten en markeert. Mijn gecastreerde teef doet dit ook, wat moet ik bij haar doen om dit op te lossen? Opvoeden dus. Castratie alleen wanneer het echt noodzakelijk is.
tja snuffelen en markeren hoort erbij.
maargoed dat vind ik dan ook geen gedragsprobleem ;)
sommige mensen maken misschien overal een probleem van.
dan kun je beter ook geen teef nemen hoor maar helemaal geen hond , lijkt me verstandiger dan ...
want een teef heeft weer andere zaken die zo iemand dan lastig kan vinden....
Afbeelding
laniramommy
Actief

Valerie schreef:
laniramommy schreef:

integendeel .

Mensen mogen echt wel algemeen reageren hoor als ze dit willen, dat stop je niet met al die uitroeptekens. Neem het niet zo persoonlijk joh.
het was in dit geval wel persoonlijk bedoeld
zie maar het deel "als je voor een kruising kiest zoals de jouwe. Dan had je gewoon een ander ras moeten nemen, kans veel groter dat die makkelijk is naar andere honden "

vandaar mijn reactie.

Ik vraag alleen maar of men wel of niet voor castratie gekozen heeft en waarom en wat de ervaringen zijn.

waarom kan men dan niet gewoon normaal DAAR op antwoorden en ervaringen delen, meningen delen, zonder anderen aan te vallen of heel selectief te reageren?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ah het ligt gevoelig begrijp ik :F:

Je geeft zelf aan dat je twijfelt doordat je zoveel voordelen hoort. En je vermeldt dan die voordelen waardoor je twijfelt. Ik ga op een van die voordelen in. Dat ik het onzinnig vindt als je door dat voordeel gaat twijfelen. Dus dan kun je wel gaan wijzen naar 'men'. Blijkbaar vind je het zelf ook een goede reden om het wel te doen.

Snappie em nog?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laniramommy
Actief

Zoek stok! schreef:Ah het ligt gevoelig begrijp ik :F:

Je geeft zelf aan dat je twijfelt doordat je zoveel voordelen hoort. En je vermeldt dan die voordelen waardoor je twijfelt. Ik ga op een van die voordelen in. Dat ik het onzinnig vindt als je door dat voordeel gaat twijfelen. Dus dan kun je wel gaan wijzen naar 'men'. Blijkbaar vind je het zelf ook een goede reden om het wel te doen.

Snappie em nog?
met andere woorden je interpreteert andermans woorden zoals het uitkomt,
geeft er een betekenis aan die helemaal niet vermeld was, zonder uberhaubt te vragen of diegene
er inderdaad zo over denkt als jij vermoed? :oohja:

fijn dat je mijn mening dus voor me invult zonder te vragen of je het wel goed inschat ............

Ik vind dat dus helemaal geen goede reden.

Ik heb alleen de redenen die ik steeds hoor, van zowel voor als tegenstanders -want die benoemde ik net zo goed dat bedoel ik dus met selectief lezen- opgenoemd.
ik heb nergens gezegd het met welke reden dan ook wel of niet eens te zijn.
dat wordt er dus onterecht van gemaakt nu.

zo ontstaan dus ruzies en misverstanden.
niet gaan invullen voor iemand anders wat die persoon zou vinden/denken.
vraag het gewoon even.

net zoals ik gewoon hier vraag wat men van castratie vind,wat men gekozen heeft en waarom.

het is altijd beter te vragen, dan dingen zomaar aan te nemen...

en het enige waar ik dus op reageer nu en waar ik moeite mee heb
is als mensen woorden verdraaien, dingen zomaar aannemen, en mensen woorden in de mond leggen die zij nooit hebben uitgesproken.
het onderwerp castratie zelf ligt totaal niet gevoelig. je neemt weer dingen aan :roll:
ik heb er stomweg nog geen duidelijke mening over maar ben me aan het oriënteren en hoor dus graag ervaringen/meningen van mensen.
Laatst gewijzigd door laniramommy op 31 okt 2010 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

laniramommy schreef:Hebben jullie hier wel of niet voor gekozen, en waarom?????

ik hoor nogal uiteenlopende meningen overal, en lees ook allerlei tegenstrijdigheden :denken:

Ik ben wel benieuwd waar jullie voor gekozen hebben, en wat daar de reden voor is geweest.

Gentle is natuurlijk nog hartstikke jong dus het speelt hier nu nog niet. maar je moet vooruit kijken he ;)
Waarom zou je (nu of in de toekomst) überhaupt castratie overwegen bij Gentle?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”