Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen en ras-vooroordelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Aantal honden: 1

Re: Mensen en ras-vooroordelen

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Vooroordelen ten aanzien van een 'Sjiwawa' zijn ook niet van de lucht.
Alsof het allemaal betuttelde schoothondjes zouden zijn.
Krijg weleens bewonderende opmerkingen wanneer ik hem meeneem naar de polder en hij moeiteloos en enthousiast meedoet tussen de 'grote jongens' die daar rennen en zwemmen. :E:
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Lucky luke schreef:Vooroordelen ten aanzien van een 'Sjiwawa' zijn ook niet van de lucht.
Alsof het allemaal betuttelde schoothondjes zouden zijn.
Krijg weleens bewonderende opmerkingen wanneer ik hem meeneem naar de polder en hij moeiteloos en enthousiast meedoet tussen de 'grote jongens' die daar rennen en zwemmen. :E:
Waar ik eerst woonde, liepen ook een paar chihuahua's rond. Of liepen, het grootste gedeelte van de 'wandeling' zaten ze in een mandje of tasje.
Maar op gegeven moment kwam ik een chihuahua tegen waar Boris zo leuk mee gespeeld heeft. En maar achter elkaar aan rennen. Weg vooroordeel.. :D
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

dieszel schreef:
Denise. schreef:Ik heb geen ras, dus ook geen last van vooroordelen :cheer:
Ik heb een kruising Rottweiler-Stafford maar deze wordt door de meeste mensen onterecht aangezien als Labrador.

Je krijgt verhalen van: nee je mag die grote hond niet aaien aai die labrador maar.
Die "labrador" zit er echt niet op te wachten, terwijl die grote hond (mijn Bordeaux) zo graag door kindjes geknuffeld wil worden.

In Oostenrijk was het echt mooi, zelfs de DA daar had nog nooit een Bordeaux gezien zoveel mensen kijken je met open mond aan en lopen een blokje om.
Ik heb een kruising die verdacht veel wegheeft van een Akita. Zeker weten wie zijn mama en papa zijn zal ik nooit want hij komt uit het asiel. Maar hij is wit met bruin en een beetje fluffig dus mensen vinden hem al snel schattig. Terwijl hij voor vreemde niet bijzonder lief is.
En mensen vinden hem vaak erg mooi. Maar echt vooroordelen krijg ik niet te horen.

Jaaren terug liep hier trouwens een man met een bordeaux dog. Iedereen liep er met een boog omheen, maar ik kwam even met de hond knuffelen :I: Was een heel erg lief dier.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Geen vooroordelen hier. Ze vinden mijn honden interessant en blijven altijd op respectabele afstand. (wat eerder een instinctieve reactie dan een vooroordeel-reactie is denk ik).

Bij Fax durven kindjes wel eens vragen of ze hem mogen aaien, bij Ds niet (maar die heeft dan ook geen zo'n sullige kop en dikke fluffy kraag).
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Mary schreef:Davey is niet zo groot. Hij is slank, erg snel en erg donker.
Is het een Toller, Labrador,Setter?
Nee hoor het is een Golden Retriever.
Dan vragen ze: Weet je het zeker?

Nee hoor, eigenlijk is hij een kruising van een Spaniel met een Bloedhond.
Goh apart.

Dit zijn vragen van Golden baasjes :boos: :boos:
Dit is herkenbaar. En als ik dan zeg dat ik toch echt zeker weet dat het een golden is en dat dat ook op zijn stamboom staat. Dan nog geloven ze het niet :mrgreen:

Verder krijg ik altijd de vraag of die drie honden echt van mij zijn en waarom ik niet dezelfde rassen heb. :ugh:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
dieszel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler-Stafford
Dogue de Bordeaux

Ongelezen bericht door dieszel »

Denise. schreef:
dieszel schreef:
Denise. schreef:Ik heb geen ras, dus ook geen last van vooroordelen :cheer:
Ik heb een kruising Rottweiler-Stafford maar deze wordt door de meeste mensen onterecht aangezien als Labrador.

Je krijgt verhalen van: nee je mag die grote hond niet aaien aai die labrador maar.
Die "labrador" zit er echt niet op te wachten, terwijl die grote hond (mijn Bordeaux) zo graag door kindjes geknuffeld wil worden.

In Oostenrijk was het echt mooi, zelfs de DA daar had nog nooit een Bordeaux gezien zoveel mensen kijken je met open mond aan en lopen een blokje om.
Ik heb een kruising die verdacht veel wegheeft van een Akita. Zeker weten wie zijn mama en papa zijn zal ik nooit want hij komt uit het asiel. Maar hij is wit met bruin en een beetje fluffig dus mensen vinden hem al snel schattig. Terwijl hij voor vreemde niet bijzonder lief is.
En mensen vinden hem vaak erg mooi. Maar echt vooroordelen krijg ik niet te horen.

Jaaren terug liep hier trouwens een man met een bordeaux dog. Iedereen liep er met een boog omheen, maar ik kwam even met de hond knuffelen :I: Was een heel erg lief dier.
Als jouw hond op een akita lijkt is ie dan ook zo groot, krijg je dan geen verhalen te horen dat het een enge hond is, of dat het een "bijterig" ras zou zijn?
Misschien heb je wel een voordeel dat de akita wat onbekend in europa is, al kan ik me voorstellen dat sommige het een husky vinden en daaruit gaan concluderen.

Ps de meeste Bordeauxdog- gen (mollossers) zijn lief en hebben een erg hoog "knuffel"gehalte.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik hoorde gister iemand over Gol zeggen 'wat een mooie duitse staander!' :F:
Ik; 'het is een labrador meneer'.
'Oh, wat is 'ie dan slank' :denken:

Labradors horen dus dik en anders is het geen labrador :smile:
dieszel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler-Stafford
Dogue de Bordeaux

Ongelezen bericht door dieszel »

Wat ik ook een keer heb meegemaakt is dat er bij ons op de wandelroute een hondje dood was gebeten, en niemand had dit gezien, al snel gingen de verhalen dat onze honden dat hadden gedaan.
Alleen maar omdat de ene een beetjeagressief naar honden doet en omdat de ander er wat gevaarlijk (hoe verzinnen ze het) eruit ziet.

Zeg nou eerlijk hier is toch niets gevaarlijks aan Afbeelding
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

dieszel schreef:
Denise. schreef:
dieszel schreef:

Als jouw hond op een akita lijkt is ie dan ook zo groot, krijg je dan geen verhalen te horen dat het een enge hond is, of dat het een "bijterig" ras zou zijn?
Misschien heb je wel een voordeel dat de akita wat onbekend in europa is, al kan ik me voorstellen dat sommige het een husky vinden en daaruit gaan concluderen.

Ps de meeste Bordeauxdog- gen (mollossers) zijn lief en hebben een erg hoog "knuffel"gehalte.
Kenzo is een stuk kleiner, en ik krijg nooit te horen dat het een enge hond is. Hij heeft een charmante kop, en dat helpt wel denk ik.
Ik heb inderdaad wel vaak gehoord dat dat zeker een Husky is. Maar dat vind ik helemaal niet vervelend, dat vind ik gewoon interesse tonen.

En ik vind Bordeaux doggen en soortgelijke altijd erg leuk, maar helaas zijn heel veel mensen bang voor ze omdat ze groot zijn.
Kan ik me wel iets bij voorstellen, maar soms kan je beter die grote dog aaien dan het kleine hondje van op de hoek :mrgreen:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Loopt de naker met haar luxe gewatteerde, superwarme snowcoat aan en dan hoor ik: “achgosj… die zal het wel koud hebben…” :piew:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

nee, totaal geen last van
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Beau is altijd een groot uitgevallen Shih Tzu met neus :19: Hij heeft een tijdje naast de fiets gelopen en dat was heel gek volgens sommige, kleine hondjes houden namelijk niet van lopen.
Akira is een echte wolf :mrgreen: Of zes keer per dag de vraag of mijn slee al klaarstaat, met heel hard hahaha erachteraan. Lollig hoor :roll:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ook geen last van hier. Ik heb eigenlijk altijd alleen maar hele leuke gesprekken met vreemde mensen over Hades. Dan komen ze even kijken om te zeggen dat hij zo mooi is en dan willen ze weten ' wat voor een het is' en of ze mogen aaien :mrgreen:. Gister op het station ook, kwam een meneer speciaal even aanwandelen om Hades aan z'n hand te laten snuffelen terwijl hij expliciet zei dat hij nooit zelf met z'n hand naar een vreemde hond zijn kop ging. Vond ik wel tof eigenlijk :ok: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als mensen Jamey zien is het altijd ahhhh wat een lief schattig hondje!

Als ze vervolgens horen dat ze half Jack is trekken ze wat weg: o die zijn wel heel fel he...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als mensen mij zien lopen met twee riemen om mijn nek weten ze zeker dat ik jachthonden heb :8): :F:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

99% van de mensen die wij tegenkomen die vinden het enige boomertjes :F: En hun schoonmoeder heeft er ook toevallig altijd 1. Tegen de tijd dat ze de rasnamen kunnen uitspreken, zijn ze al voorbij het stadium van vooroordelen en zijn het enige hondjes.
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

:lol: :lol: :lol:

Ja, dat overkomt mij ook weleens, dan is Willem hem weer eens gesmeerd, Sil erachteraan om hem terug te brengen, en dan loop ik in het bos met een chihuahua en een grote leren politieriem om mijn nek :smile: :smile:

Mensen vragen mij inderdaad weleens of Spiky wel mee kan in de winter, zo zonder jas en tas :mep: , maar dan zeg ik altijd heel vriendelijk dat Spike alleen aan de buitenkant een chihuahua is, de binnenkant is wolf :hmmm:
Afbeelding
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje

Ongelezen bericht door Snokkie »

Iemand wist zeker dat ons mixje een rasechte dwerg mechelaar was :smile: . En ze is ook altijd 'nog jong he?'. En dan bedoelen ze een week of 12. :ugh:

Bij Sedi was een meneer een keer erg onder de indruk. 'Ja, en als ze dan boos worden, dan staan die haren zo mooi overeind. Echt prachtig!'. Ik: 'Nou, dat hebben ze gewoon altijd hoor'. 'Nee, maar als ze echt boos zijn, dan krijgen ze zo'n mooie streep over hun rug!'. Die meneer was helemaal enthousiast, dus ik heb hem maar in de waan gelaten :mrgreen: .
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Mensen vinden het vaak leuk dat Semmy geen keffertje is en hij nergens bang voor is. Ik ervaar dat als iets positiefs. :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

De meeste mensen hier kennen het ras niet (Newfoundlander), dus met vooroordelen heb ik weinig te maken.
Als ik opmerkingen krijg, dan is het vooral in de richting van "Ooooohhh wat een grote beer! Mag ik die aaien?" of "Hij is vast nog heel jong." Die laatste opmerking hoor ik wel regelmatig en daar snap ik dan weer niets van. Jaymz is 9,5 jaar, een beetje grijs en rustig, en dat laatste is bij jonge honden meestal niet het geval. :mrgreen:

Oja, alleen in de zomer krijg ik wel eens opmerkingen dat onze hond het vast heel warm heeft. Zelfs als die zeiknat net uit de prutsloot (of andere zwemgelegenheid) komt lopen! Dit zeggen de mensen natuurlijk nooit in mijn gezicht helaas. Nu Jaymz geschoren is hoor ik dat ook niet meer overigens.
abu en sam
Actief

Ongelezen bericht door abu en sam »

ik heb twee staffs een rotweiler twee jacks en een shih tsu

teveel vooroordelen dus
helaas ben ik doof op dat moment
She's not just a dog, she's mine
Afbeelding
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

josefientje schreef::lol: :lol: :lol:

Mensen vragen mij inderdaad weleens of Spiky wel mee kan in de winter, zo zonder jas en tas :mep: , maar dan zeg ik altijd heel vriendelijk dat Spike alleen aan de buitenkant een chihuahua is, de binnenkant is wolf :hmmm:
Wawa's hebben het karakter van een leeuw :8):
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tja met twee duitse herders heb je daar inderdaad nogal eens mee te maken ;)
Het is in Engeland nog erger dan in Nederland want dh's zijn standaard gevaarlijke honden hier, mensen vliegen naar de andere kant van de straat en hele buggies worden opgetild als ik met mijn honden netjes aan de lijn aan kom lopen en mijn honden die mensen niet eens zien staan omdat we op weg zijn naar het veld :mrgreen:
Ik kan er niet mee zitten eigenlijk, vind het wel makkelijk want ik heb altijd de ruimte op de stoep :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

renee-uk schreef:tja met twee duitse herders heb je daar inderdaad nogal eens mee te maken ;)
Het is in Engeland nog erger dan in Nederland want dh's zijn standaard gevaarlijke honden hier, mensen vliegen naar de andere kant van de straat en hele buggies worden opgetild als ik met mijn honden netjes aan de lijn aan kom lopen en mijn honden die mensen niet eens zien staan omdat we op weg zijn naar het veld :mrgreen:
Ik kan er niet mee zitten eigenlijk, vind het wel makkelijk want ik heb altijd de ruimte op de stoep :cheer:

Wat gek, dat heb ik nou nooit! :denken: :mrgreen:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Mensen zeggen wel eens tegen me: 'die honden hebben heeeel veel beweging nodig he', wijzend op Boy. Dat beaam ik dan, of ik vertel erbij dat ze ook moeten werken. Nou valt het met Boy reuze mee, die is veel sneller tevreden dan Saffie. Maar het lijkt me een goed idee om te bevestigen dat Border Collies veel werk zijn.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Lucky luke schreef:
josefientje schreef::lol: :lol: :lol:

Wawa's hebben het karakter van een leeuw :8):
Dat kan ook :pffff:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Een jaar of 15 geleden had ik een blonde Bouvier.
Een klein meisje hier uit de buurt was dol op mijn hond en ging altijd
om haar nek hangen en knuffelen met mijn hond.
Op een dag vroeg ze wat voor hond het eigenlijk was.
Op mijn reaktie: "Dayka is een Bouvier", zette ze het meteen op een gillen :N: en rende
volkomen overstuur weg :denken:
Toen ik haar later vroeg waarom ze dat had gedaan vertelde ze dat haar ouders
haar altijd gezegd hadden dat Bouviers enge, valse honden waren.

Verder zijn de meeste rasvooroordelen die mensen over Bouviers hebben
wel handig :engel:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Frederique schreef:Een jaar of 15 geleden had ik een blonde Bouvier.
Op mijn reaktie: "Dayka is een Bouvier", zette ze het meteen op een gillen :N: en rende

:smile: :smile:
Afbeelding
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

Frederique schreef:Een jaar of 15 geleden had ik een blonde Bouvier.

denkt men echt zo over Bouviers?
dat heb ik nooit geweten ...
ik ben zelf dus opgegroeid met een Bouvier en het was een schat van een hond.
heel lief naar mensen ,kinderen,andere dieren toe.
waaks, maargoed dat was geen enkel probleem juist.
Wodan heette hij (orginele hondennaam he haha).
maar misschien zag men niet aan hem dat hij een Bouvier was...
Hij was de mislukkeling uit het nest haha.
had een stamboom en alles hoor, ouders waren politiehonden trouwens en hadden beiden ook stamboom ,
al zijn broertjes en zusjes zagen eruit zoals het hoort, maar Wodan had geen krullen en had te lange poten.

maar er was geen lievere hond op aarde dan hij :)
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

lieke schreef:
Daisy@ schreef:Ach, ik hoor al 11 jaar dat mijn honden mensen eten op een dag.... Maar het went om dat te horen hoor :wink:

Het ultieme barf-dieet :engel: !
Als ze aan ons beginnen hebben ze het niet koud de komende winter, érg veel vet :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”