Alsof het allemaal betuttelde schoothondjes zouden zijn.
Krijg weleens bewonderende opmerkingen wanneer ik hem meeneem naar de polder en hij moeiteloos en enthousiast meedoet tussen de 'grote jongens' die daar rennen en zwemmen.
Moderator: moderatorteam

Waar ik eerst woonde, liepen ook een paar chihuahua's rond. Of liepen, het grootste gedeelte van de 'wandeling' zaten ze in een mandje of tasje.Lucky luke schreef:Vooroordelen ten aanzien van een 'Sjiwawa' zijn ook niet van de lucht.
Alsof het allemaal betuttelde schoothondjes zouden zijn.
Krijg weleens bewonderende opmerkingen wanneer ik hem meeneem naar de polder en hij moeiteloos en enthousiast meedoet tussen de 'grote jongens' die daar rennen en zwemmen.

Ik heb een kruising die verdacht veel wegheeft van een Akita. Zeker weten wie zijn mama en papa zijn zal ik nooit want hij komt uit het asiel. Maar hij is wit met bruin en een beetje fluffig dus mensen vinden hem al snel schattig. Terwijl hij voor vreemde niet bijzonder lief is.dieszel schreef:Ik heb een kruising Rottweiler-Stafford maar deze wordt door de meeste mensen onterecht aangezien als Labrador.Denise. schreef:Ik heb geen ras, dus ook geen last van vooroordelen
Je krijgt verhalen van: nee je mag die grote hond niet aaien aai die labrador maar.
Die "labrador" zit er echt niet op te wachten, terwijl die grote hond (mijn Bordeaux) zo graag door kindjes geknuffeld wil worden.
In Oostenrijk was het echt mooi, zelfs de DA daar had nog nooit een Bordeaux gezien zoveel mensen kijken je met open mond aan en lopen een blokje om.
Dit is herkenbaar. En als ik dan zeg dat ik toch echt zeker weet dat het een golden is en dat dat ook op zijn stamboom staat. Dan nog geloven ze het nietMary schreef:Davey is niet zo groot. Hij is slank, erg snel en erg donker.
Is het een Toller, Labrador,Setter?
Nee hoor het is een Golden Retriever.
Dan vragen ze: Weet je het zeker?
Nee hoor, eigenlijk is hij een kruising van een Spaniel met een Bloedhond.
Goh apart.
Dit zijn vragen van Golden baasjes![]()

Als jouw hond op een akita lijkt is ie dan ook zo groot, krijg je dan geen verhalen te horen dat het een enge hond is, of dat het een "bijterig" ras zou zijn?Denise. schreef:Ik heb een kruising die verdacht veel wegheeft van een Akita. Zeker weten wie zijn mama en papa zijn zal ik nooit want hij komt uit het asiel. Maar hij is wit met bruin en een beetje fluffig dus mensen vinden hem al snel schattig. Terwijl hij voor vreemde niet bijzonder lief is.dieszel schreef:Ik heb een kruising Rottweiler-Stafford maar deze wordt door de meeste mensen onterecht aangezien als Labrador.Denise. schreef:Ik heb geen ras, dus ook geen last van vooroordelen
Je krijgt verhalen van: nee je mag die grote hond niet aaien aai die labrador maar.
Die "labrador" zit er echt niet op te wachten, terwijl die grote hond (mijn Bordeaux) zo graag door kindjes geknuffeld wil worden.
In Oostenrijk was het echt mooi, zelfs de DA daar had nog nooit een Bordeaux gezien zoveel mensen kijken je met open mond aan en lopen een blokje om.
En mensen vinden hem vaak erg mooi. Maar echt vooroordelen krijg ik niet te horen.
Jaaren terug liep hier trouwens een man met een bordeaux dog. Iedereen liep er met een boog omheen, maar ik kwam even met de hond knuffelenWas een heel erg lief dier.

Kenzo is een stuk kleiner, en ik krijg nooit te horen dat het een enge hond is. Hij heeft een charmante kop, en dat helpt wel denk ik.dieszel schreef:Als jouw hond op een akita lijkt is ie dan ook zo groot, krijg je dan geen verhalen te horen dat het een enge hond is, of dat het een "bijterig" ras zou zijn?Denise. schreef:Ik heb een kruising die verdacht veel wegheeft van een Akita. Zeker weten wie zijn mama en papa zijn zal ik nooit want hij komt uit het asiel. Maar hij is wit met bruin en een beetje fluffig dus mensen vinden hem al snel schattig. Terwijl hij voor vreemde niet bijzonder lief is.dieszel schreef:
Ik heb een kruising Rottweiler-Stafford maar deze wordt door de meeste mensen onterecht aangezien als Labrador.
En mensen vinden hem vaak erg mooi. Maar echt vooroordelen krijg ik niet te horen.
Jaaren terug liep hier trouwens een man met een bordeaux dog. Iedereen liep er met een boog omheen, maar ik kwam even met de hond knuffelenWas een heel erg lief dier.
Misschien heb je wel een voordeel dat de akita wat onbekend in europa is, al kan ik me voorstellen dat sommige het een husky vinden en daaruit gaan concluderen.
Ps de meeste Bordeauxdog- gen (mollossers) zijn lief en hebben een erg hoog "knuffel"gehalte.

Wawa's hebben het karakter van een leeuwjosefientje schreef::lol: :lol: :lol:
Mensen vragen mij inderdaad weleens of Spiky wel mee kan in de winter, zo zonder jas en tas, maar dan zeg ik altijd heel vriendelijk dat Spike alleen aan de buitenkant een chihuahua is, de binnenkant is wolf

renee-uk schreef:tja met twee duitse herders heb je daar inderdaad nogal eens mee te maken
Het is in Engeland nog erger dan in Nederland want dh's zijn standaard gevaarlijke honden hier, mensen vliegen naar de andere kant van de straat en hele buggies worden opgetild als ik met mijn honden netjes aan de lijn aan kom lopen en mijn honden die mensen niet eens zien staan omdat we op weg zijn naar het veld![]()
Ik kan er niet mee zitten eigenlijk, vind het wel makkelijk want ik heb altijd de ruimte op de stoep

Dat kan ookLucky luke schreef:Wawa's hebben het karakter van een leeuwjosefientje schreef::lol: :lol: :lol:
Mensen vragen mij inderdaad weleens of Spiky wel mee kan in de winter, zo zonder jas en tas, maar dan zeg ik altijd heel vriendelijk dat Spike alleen aan de buitenkant een chihuahua is, de binnenkant is wolf

Frederique schreef:Een jaar of 15 geleden had ik een blonde Bouvier.
Een klein meisje hier uit de buurt was dol op mijn hond en ging altijd
om haar nek hangen en knuffelen met mijn hond.
Op een dag vroeg ze wat voor hond het eigenlijk was.
Op mijn reaktie: "Dayka is een Bouvier", zette ze het meteen op een gillen :N: en rende
volkomen overstuur weg![]()
Toen ik haar later vroeg waarom ze dat had gedaan vertelde ze dat haar ouders
haar altijd gezegd hadden dat Bouviers enge, valse honden waren.
Verder zijn de meeste rasvooroordelen die mensen over Bouviers hebben
wel handig

denkt men echt zo over Bouviers?Frederique schreef:Een jaar of 15 geleden had ik een blonde Bouvier.
Een klein meisje hier uit de buurt was dol op mijn hond en ging altijd
om haar nek hangen en knuffelen met mijn hond.
Op een dag vroeg ze wat voor hond het eigenlijk was.
Op mijn reaktie: "Dayka is een Bouvier", zette ze het meteen op een gillen :N: en rende
volkomen overstuur weg![]()
Toen ik haar later vroeg waarom ze dat had gedaan vertelde ze dat haar ouders
haar altijd gezegd hadden dat Bouviers enge, valse honden waren.
Verder zijn de meeste rasvooroordelen die mensen over Bouviers hebben
wel handig

Als ze aan ons beginnen hebben ze het niet koud de komende winter, érg veel vetlieke schreef:Daisy@ schreef:Ach, ik hoor al 11 jaar dat mijn honden mensen eten op een dag.... Maar het went om dat te horen hoor
Het ultieme barf-dieet!