Ook in de regen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine eigenaardigheden
Moderator: moderatorteam
-
Lillith
- Zeer actief
Re: Kleine eigenaardigheden
Lillith is gek op brood en als de vogeltjes brood krijgen op het dak van de schuur, staat ze zeker een uur te wachten of er wat afvalt.
Ook in de regen
Ook in de regen
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Haha!Inge O schreef:oh, dat brengt me op nog een eigenaardigheid van attack : die kijkt nooit naar de bal terwijl die in de lucht is, ze gaat gewoon rennen in de juiste richting en hoopt dat hij op een gegeven ogenblik als manna uit de lucht valtYai schreef: Als ik met de werpstok ballen aan het weggooien ben, verliest Boris de bal geen seconde uit het oog. Wat er op neer komt dat hij met zijn kop helemaal omhoog gedraaid begint te rennen.
Hij kijkt totaal niet meer vooruit, alleen nog maar omhoog naar de bal..
Dat is dan weer het andere uiterste..

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Nisa wil heel soms wel met de bal spelen, maar dan moet je de bal niet ver gooien. Hooguit 4 a 5 meter weg. Ze rent nameljk hooguit 3 meter weg en kijkt je dan aan alsof ze water ziet branden
Ook moet ze altijd een harde hysterische blaf geven als ze die paar meter achter de bal aanrent.
En Reggy is nu 11 maanden en snapt nog steeds gewoon niet hoe hij op de bank moet springen. Hij kan springen als de beste, maar die bank. Boven kan hij wel op bed springen en die is ongeveer net zo hoog als de bank. Het is ook niet dat hij het niet zou willen, hij staat alleen gewoon dom met zijn voorpoten te maaien op de bank. Het kwartje wil gewoon niet vallen dat hij echt moet springen.
Thorben speelt alleen als hij op zijn kop heeft gehad. Zowel van ons als van de andere honden. Dan gaat hij werkelijk helemaal uit zijn dak, incl blaffen en rondjes rennen
En Reggy is nu 11 maanden en snapt nog steeds gewoon niet hoe hij op de bank moet springen. Hij kan springen als de beste, maar die bank. Boven kan hij wel op bed springen en die is ongeveer net zo hoog als de bank. Het is ook niet dat hij het niet zou willen, hij staat alleen gewoon dom met zijn voorpoten te maaien op de bank. Het kwartje wil gewoon niet vallen dat hij echt moet springen.
Thorben speelt alleen als hij op zijn kop heeft gehad. Zowel van ons als van de andere honden. Dan gaat hij werkelijk helemaal uit zijn dak, incl blaffen en rondjes rennen

- Moos
- Zeer actief
Oh dat doet Vera ook als je net begint met gooien. Dan is ze zo achterlijke doldwaas, dat ze zodra ze de bal ziet verschijnen enorm hard gaat rennen. Dan moet ik dus echt de bal die kant op mikken, want doe ik dat niet, dan is ze hem kwijt. Kan ik weer van 30 meter afstand gaan roepen "Veeeeeeeer, zoek zoek!"Inge O schreef:oh, dat brengt me op nog een eigenaardigheid van attack : die kijkt nooit naar de bal terwijl die in de lucht is, ze gaat gewoon rennen in de juiste richting en hoopt dat hij op een gegeven ogenblik als manna uit de lucht valtYai schreef: Als ik met de werpstok ballen aan het weggooien ben, verliest Boris de bal geen seconde uit het oog. Wat er op neer komt dat hij met zijn kop helemaal omhoog gedraaid begint te rennen.
Hij kijkt totaal niet meer vooruit, alleen nog maar omhoog naar de bal.
.
Als de eerste feestvreugde eraf is gaat ze wel kijken. Dat deed ze vroeger niet, maar dat heb ik haar min of meer aangeleerd door haar soms 'af te stoppen' in haar blinde run. Dan gooide ik dus niet, wachtte tot ze volkomen verdwaasd mijn kant op begon te kijken, en dan moest ze zit of af doen op afstand. Daarna gooide ik dan de bal pas.
Nu weet ze dus dat dat eventueel kan komen, en houdt mij dan beter in de gaten, en dan dus ook de bal. Behalve de eerste paar minuten dan

- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Tijdens spelen moet Lukas je vaak al achteruit lopend wegduwen met z'n kontje, vaak geholpen door achteruit trappelende achterpootjes. Koddig gezicht. 

- Hailfall
- Zeer actief
Kuda moet, als we onder een brug (of viaduct) doorlopen tegen de muur aanlopen, en zo dichtmogelijk ertegen. Als ik haar dan wat dichterbij me probeer te houden dan gaat ze gewoon hangen om weer tegen die muur aan te lopen. Vind dat echt beetje typisch
Als ze met iets ligt op de grond dan gaat ze met haar heupen zo raar liggen, dat ze zo naar buiten gedraaid zijn eigenlijk. En op de bank moet ze in je nek liggen want dat het is het gezelligst.
Als ze met iets ligt op de grond dan gaat ze met haar heupen zo raar liggen, dat ze zo naar buiten gedraaid zijn eigenlijk. En op de bank moet ze in je nek liggen want dat het is het gezelligst.
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Nog wat eigenaardigheidjes, bij het poepen tilt hij z'n pootje net zo hoog op als tijdens het plassen. Poepen doet-ie ook absoluut niet in de eigen tuin, plassen wel.Lucky luke schreef:Tijdens spelen moet Lukas je vaak al achteruit lopend wegduwen met z'n kontje, vaak geholpen door achteruit trappelende achterpootjes. Koddig gezicht.
Waneer-ie wilt poepen bij een boom, draait-ie er eerst een paar hele rondjes omheen zodat ik er met de flexy lijn weer omheen kan lopen om hem af te wikkelen.
Verder denkt hij ondanks z'n formaat dat-ie de Koning van de buurt is. Heb 'm nu ruim een jaar en hij maakt me nog steeds elke dag aan het lachen.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Olivier rent piepend als een speenvarken op honden en hun baasjes die hij graag mag af. Om dan als hij vlak in de buurt is toch heel hard door te rennen.
Thelma zit vol eigenaardigheden
Ze wil bv graag haar eten vlak naast de drinkbak hebben. Als de bak dan bijna leeg is neemt ze telkens 1 slok water om dan met d'r natte bek de voerbak goed uit te kunnen soppen, herhaalt ze zo een keer of 10. Daarna doet ze dat bij de bak van Oliver ook.
We hebben hier ook de gewoonte om na het wandelen nog vaak even met een balletje te spelen in huis. Maar nu de laatste week heeft mevrouw daar na de 17 uur wandeling plots geen zin meer in: ze wil gelijk eten
Gaat ze dus grommend telkens Olivier verhinderen achter z'n balletje aan te gaan.
Kauwbotjes verstopt ze altijd. Uren rondlopen voor de beste plek. Beste plek ooit gevonden: 2de tree van de trap. Tja, als niet traplopende teckel is dat goed verstopt natuurlijk
Ik woon al meer dan 10 jaar niet meer thuis, maar geloof dat de pup van m'n moeder nog wel wat kluifjes gevonden heeft in huis afgelopen zomer 
Thelma zit vol eigenaardigheden
We hebben hier ook de gewoonte om na het wandelen nog vaak even met een balletje te spelen in huis. Maar nu de laatste week heeft mevrouw daar na de 17 uur wandeling plots geen zin meer in: ze wil gelijk eten
Kauwbotjes verstopt ze altijd. Uren rondlopen voor de beste plek. Beste plek ooit gevonden: 2de tree van de trap. Tja, als niet traplopende teckel is dat goed verstopt natuurlijk
-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bo is dol op alles wat eetbaar is/lijkt, maar zodra haar water niet rechts staat en haar eten niet links, eet ze niet uit haar voerbak. Erg apart.
Ook kan ze opeens na 2 uur slaap wakkerworden, om zich heen kijken, en opeens met een woeste grom op een speeltje storten..
Als we binnenkomen na het wandelen en ze is nat, probeert ze altijd onder het droogwrijven met de handdoek uit te komen door op haar rug te gaan liggen rollen. Zodra je haar dan heel even negeert komt ze boos overeind en wilt ze juist dat je haar droogwrijft..
Ohja, ze slaapt dus ook het liefst op haar rug, of met haar kop op het onderste treetje van de triptrap die bij ons in de keuken staat.. Voeten worden ook geaccepteerd als hoofdkussen.
Ook kan ze opeens na 2 uur slaap wakkerworden, om zich heen kijken, en opeens met een woeste grom op een speeltje storten..
Als we binnenkomen na het wandelen en ze is nat, probeert ze altijd onder het droogwrijven met de handdoek uit te komen door op haar rug te gaan liggen rollen. Zodra je haar dan heel even negeert komt ze boos overeind en wilt ze juist dat je haar droogwrijft..
Ohja, ze slaapt dus ook het liefst op haar rug, of met haar kop op het onderste treetje van de triptrap die bij ons in de keuken staat.. Voeten worden ook geaccepteerd als hoofdkussen.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Dolly heeft een staart als een matteklopper, als we haar alleen maar aankijken dan gaat haar staartje meteen héél hart pokpokpok....Dat is ook de rede dat ze niet zo vaak meer boven mag slapen, als we we rond 4.30 uur opdraaien in bed dan denk ze: "yes ze zijn wakker
" en begint ze onmiddelijk te matteklopperen tegen de kast of houten vloer aan. Dolly ligt ook altijd met haar hoofd helemaal plat op de grond, das heel typisch dolly
Buck joelt als hij blij is, erg schattig
Ook leuk dat hij helemaal als een kat tegen me aanschurkt als ik hem boven zijn staart aai. Buck is ook echt een kusser, hij laat geen gelegenheid voorbij gaan om ons vol overgave te zoenen.
Sybil is helemaal eigenaardig,het kind is niet altijd te volgen
Buck joelt als hij blij is, erg schattig
Sybil is helemaal eigenaardig,het kind is niet altijd te volgen

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Boyke heeft de gewoonte om aan het eind van een wandeling, als we de auto weer naderen, heel zielig met zijn kop naar beneden te gaan sjokken, steeds langzamer, af en toe verwijtend naar mij opkijkend en zuchtend
Hij heeft duidelijk geen zin terug naar huis te gaan en wil eigenlijk altijd wel verder, ook al heb je een dagtocht gelopen!
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Boomer zit vol eigenaardigheden, die ik ondertussen normaal vind en helemaal bij hem passend..
Hier een paar ervan, anders blijf ik schrijven..
Hij is gek op zwemmen, maar alleen op bepaalde plekken en dan nog alleen als ik er wat in gooi.. Hij komt er echt om vragen, maar ik mag niet te ver gooien, we moeten beginnen met hooguit 2 meter zwemmen. Als hij eenmaal een paar keer in het water geweest is, mag het zo ver als ik kan gooien.
Als hij geaaid wil worden, gooit hij zn kont naar je toe. Als je toevallig naast m op de bank zit, komt die wel ns in je gezicht terecht..
Laat iemand anders een scheet, gaat hij rondjes draaien en aan zn kont ruiken.. Doet hij het zelf, is er niets aan de hand en merk je nix aan hem.
Heel vakantiepark vol konijnen, waar hij graag achteraan jaagt. Laat ik m echter 's ochtends op datzelfde park naar buiten om even te plassen, laat hij de konijnen op 3 meter voor zn neus voorbij lopen, omdat ik binnen ben en hij buiten...
Plassen tegen een heg of muur moet met zowel voor- als achterpoot omhoog, beiden natuurlijk zo hoog mogelijk.
Poepen moet zo hoog mogelijk, liefst op een stronk, of zoals van de week: op een brugleuning in losloopgebied...
Ballen of ander (apporteer)speelgoed worden never nooit niet teruggebracht, enkel binnenshuis en anders op het 2e deel van het grasveld aan de overkant. Op het 1e deel kan wel gevoetbald worden, maar dan nog brengt hij de bal liever niet terug, enkel met heel veel aanmoediging.
Dezelfde bal brengt hij op het 2e deel zonder vragen terug...
Boomer zit heel vaak plat op zn kont, met zn poten wijd. Zit blijkbaar lekker, maar hij is toch echt geen puppy meer..
Hier een paar ervan, anders blijf ik schrijven..
Hij is gek op zwemmen, maar alleen op bepaalde plekken en dan nog alleen als ik er wat in gooi.. Hij komt er echt om vragen, maar ik mag niet te ver gooien, we moeten beginnen met hooguit 2 meter zwemmen. Als hij eenmaal een paar keer in het water geweest is, mag het zo ver als ik kan gooien.
Als hij geaaid wil worden, gooit hij zn kont naar je toe. Als je toevallig naast m op de bank zit, komt die wel ns in je gezicht terecht..
Laat iemand anders een scheet, gaat hij rondjes draaien en aan zn kont ruiken.. Doet hij het zelf, is er niets aan de hand en merk je nix aan hem.
Heel vakantiepark vol konijnen, waar hij graag achteraan jaagt. Laat ik m echter 's ochtends op datzelfde park naar buiten om even te plassen, laat hij de konijnen op 3 meter voor zn neus voorbij lopen, omdat ik binnen ben en hij buiten...
Plassen tegen een heg of muur moet met zowel voor- als achterpoot omhoog, beiden natuurlijk zo hoog mogelijk.
Poepen moet zo hoog mogelijk, liefst op een stronk, of zoals van de week: op een brugleuning in losloopgebied...
Ballen of ander (apporteer)speelgoed worden never nooit niet teruggebracht, enkel binnenshuis en anders op het 2e deel van het grasveld aan de overkant. Op het 1e deel kan wel gevoetbald worden, maar dan nog brengt hij de bal liever niet terug, enkel met heel veel aanmoediging.
Dezelfde bal brengt hij op het 2e deel zonder vragen terug...
Boomer zit heel vaak plat op zn kont, met zn poten wijd. Zit blijkbaar lekker, maar hij is toch echt geen puppy meer..
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Nando gaat met zijn kont op de bank zitten als een mens.
Dus met de voorpoten op de grond en achterpoten op de bank.
Dus met de voorpoten op de grond en achterpoten op de bank.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Ik moet een hoop van jullie teleurstellen, veel genoemde eigenaardigheden zijn niet zo heel eigenaardig want onze honden doen dat ook
Zo kan Aiki heus wel springen maar niet op de bank of op bed, dat snapt ze gewoon niet
ze staat er met haar voorpoten op en wil dan een kontje, anders lukt het niet. ook het kont kriebelen is hier gewoontegoed.
Siena (teef) plast altijd met een(achter) poot omhoog, ze plast ook tegen paaltjes aan enzo. Ze is duidelijk als pup te veel met reuen omgegaan.
Zo kan Aiki heus wel springen maar niet op de bank of op bed, dat snapt ze gewoon niet
Siena (teef) plast altijd met een(achter) poot omhoog, ze plast ook tegen paaltjes aan enzo. Ze is duidelijk als pup te veel met reuen omgegaan.
- laura22
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky
Als ik de bal heb gegooid en hij is op de grond gevallen en Rex staat er bij pakt hij hem op laat hem weer vallen en loopt een stukje achteruit om vervolgens met een sprong de bal weer te pakken om hem dan met een omweg terug brengen.

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Als Nilsson niet netjes naast mij zit dan zeg ik : Nilsson naast.....en dan wipt hij naast mij.
Hij gaat niet staan en in de achteruit nee hij hupt als een konijn achteruit
ik moet daar nog steeds om lachen.
Hij mag niet naar het washok omdat hij dan de kattebrokken opeet maar hij weet heeeeel goed dat als ik aan het stofzuigen ben dat ik dan niet oplet.
Ik heb een keer stofgezogen en met een scheef oog naar hem gekeken: hij ging toen echt pompidompidom richting de deur, snuffelde daar iets in het rond en liep toen echt met een stalen smoelwerk richting het washok....even later kwam hij tevreden terug...ik zei alleen maar: en....was het lekker? ging verder met stofzuigen, nou dat smoelwerk van hem een en al onschuld
geweldig.
Daar is hij ook erg goed in: schuldig zijn maar met een onschuldig smoelwerk rondlopen.
Hij gaat niet staan en in de achteruit nee hij hupt als een konijn achteruit
Hij mag niet naar het washok omdat hij dan de kattebrokken opeet maar hij weet heeeeel goed dat als ik aan het stofzuigen ben dat ik dan niet oplet.
Ik heb een keer stofgezogen en met een scheef oog naar hem gekeken: hij ging toen echt pompidompidom richting de deur, snuffelde daar iets in het rond en liep toen echt met een stalen smoelwerk richting het washok....even later kwam hij tevreden terug...ik zei alleen maar: en....was het lekker? ging verder met stofzuigen, nou dat smoelwerk van hem een en al onschuld
Daar is hij ook erg goed in: schuldig zijn maar met een onschuldig smoelwerk rondlopen.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
Altíjd als Noa op schoot wil, of aandacht wil, komt ze tegen me aanstaan en doet alsof ze zich uitrekt...
Als ik het negeer zakt ze uitgerekt, met gespreide teentjes, steeds verder van m'n been af...

Als ik het negeer zakt ze uitgerekt, met gespreide teentjes, steeds verder van m'n been af...