Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hulp nodig hond/pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Re: hulp nodig hond/pup

Ongelezen bericht door summer07 »

Laat nu niemand impulsief reageren van laat de Boerboel hier maar komen, lijkt me niet goed voor de pup.
:oohja: Ik denk wel 2x na voordat ik zo'n hond in een rijtjes huis ga plaatsen waar iedereen via de achterdeur binnenkomt, mag dan wel een grote tuin hebben maar ik weet zelf ook wel dat het niet verstandig is om zo'n waakhond hier te plaatsen hoor.
Natuurlijk vind ik het mooie honden en zou ik haar zo in huis willen nemen. Maar ik weet echt wel dat dat echt niet gaat.

Belachelijk trouwens dat de fokker niet meer thuis geeft. :kotz: Wat een eikel, geld binnen en verder niet meer terug komen. Maar goed daar heb je nu niets meer aan.

De site hierboven ziet er goed uit. Staan er veel op maar zo te zien worden er ook vrij veel herplaatst met succes. Ik zou bij het herplaatsen vooral vragen of ze enig idee hebben wat voor soort hond het is (denk aan raseigenschappen e.d.), hoe ze tegenover het ras staan en of ze er ervaring mee hebben. Niet een nieuwe eigenaar die op impuls zo'n hond neemt en eigenlijk niet weet wat hij in huis haalt. Wij hebben zelf een herplaatser (ander ras) en als ik ooit een hond om wat voor reden dan ook echt zou moeten herplaatsen moet ik er wel een heel goed gevoel over hebben dat de hond bij de nieuwe eigenaar goed zit. Er voor jezelf van overtuigd zijn dat het goede nieuwe eigenaren zijn die in het belang van het hondje denken (i.p.v. geld omdat ze haar voor b.v. fokteef gaan gebruiken, of haar moeten herplaatsen omdat het ras anders bleek te zijn dan zij hadden gedacht). Dus niet zo'n eigenaar als de fokker. Neemt niet weg dat het moeilijk blijft een goede geschikte nieuwe eigenaar te vinden.

Succes overigens met de staff. ik blijf zeker meelezen hoe het verder gaat.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik ben bang dat de BoerboelClub in deze niet heel veel kan betekenen. Want eerste (en enige) vereiste om je hond via de Club te herplaatsen is dat deze een stamboom heeft.

In het begin van deze topic was ik cynisch over het feit dat de pup geen stamboom heeft en helaas zegt dat bijna altijd wat over hoe dat een fokker met zijn pups omgaat. Jammer dat deze pup de dupe is/wordt van zulke fokkerspraktijken.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Leentje&Gio&Dhifa »

Sassol schreef: Door het snuffelen worden ze vaak al rustig, je kunt ze evt. ook allebei een botje geven erna zodat ze nog even kunnen knauwen, dan liggen die van ons vaak te slapen^^
bedankt voor je reactie..
Jaa ik ken dat soort spelletjes.. ;)!
Ik doe ze vaak alleen de satff van ons is een beetje een stumperd :P
IIG hij geeft het heel snel op als hij het niet kan vinden en gaat dan op zijn plaats liggen :scratch: niet dat ik het snap.. Komop het zijn koekjes(of kaas of frikandel).. Snap het niet dat hij het laat liggen..
Maar we doen vaker van dat soort spelletjes..
De pup rent alleen maar achter je aan die vind voer helemaal het eind :P! als je niet uit kijkt neemt ze je hand ook mee..
Ze kan het wel netjes pakken alleen duurt altijd even voordat ze helemaal rustig is en dan het koekje krijgt, t word gelukkig al minder en blijven mn vinger toppen nou gespaart :P

Maar met mn andere hond moet ik dat soort spelletjes altijd doen anders is ze niet moe te krijgen..

Maar iig bedankt voor je tips ;)!
Wie weet dat hij er ooit nog moeite in stopt om zn voertjes te vinden..
De opgever:P
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Teuntje56 schreef:Het belang voor de honden s bij deze fokker dus ver te zoeken. Succes met het vinden van een goede plek voor deze pup.
Voor de Boerboel is er volgens mij geen vereniging, maar wel een club die ruimte bieden om hier je herplaatsing te melden. Zie link. Ik schrok echter wel van de hoeveelheid honden die erop staan (gelukkig ook al veel herplaatst.) Maar misschien kun je hier wat mee.
http://www.boerboelclub.info/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja hadden we al gekeken maar ze heeft geen stamboom dus mag haar daar niet ter herplaatsing aanbieden :scratch:
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

summer07 schreef:
Belachelijk trouwens dat de fokker niet meer thuis geeft. :kotz: Wat een eikel, geld binnen en verder niet meer terug komen. Maar goed daar heb je nu niets meer aan.

Er voor jezelf van overtuigd zijn dat het goede nieuwe eigenaren zijn die in het belang van het hondje denken (i.p.v. geld omdat ze haar voor b.v. fokteef gaan gebruiken, of haar moeten herplaatsen omdat het ras anders bleek te zijn dan zij hadden gedacht). Dus niet zo'n eigenaar als de fokker. Neemt niet weg dat het moeilijk blijft een goede geschikte nieuwe eigenaar te vinden.

Succes overigens met de staff. ik blijf zeker meelezen hoe het verder gaat.
Nee het is zeker niet makkelijk om er uit te pikken wie dan goed zou zijn voor je hondje.. Want zo voelt het nu ondanks dat ze er zo kort is toch echt..
Maar er zou vanmiddag iemand komen kijken... maar we hadden hun nog even terug gebeld omdat het ons toch niet helemaal lekker zat en dat gevoel klopte toch wel..
KReeg zeld nog ruzie met die man :80:
Ik had echt zoiets dat overkomt mij weer..

Maar vanavond komen er mensen even kijken.. & dat voelt wel positief aan..
NU even kijken hoe het is vanavond...

Ik kreeg ook al hulp aangeboden voor het herplaatsen van Dhifa van iemand van het forum :D VInd dit echt fijn alle hulp di eik krijg!

Ik zou je ook zeker op de hoogte houden van hoe het gaat met de kleine boef van ons..
We gaan binnenkort waars effe wandelen saampes met Valerie ^^
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Als je verder wilt gaan met speuren kun je bijvoorbeeld het vocht uit een knakworstblik een spoor uitzetten met tussendoor stukjes knakworst (niet het hele blik geven natuurlijk).
Of een kong vullen met smuldier pens.
Of een snoepje in een oude sok doen en een stuk of 10 sokken neergooien zodat hij het snoepje moet zoeken.
Of een snoepje onder een beker verstoppen en dan meerdere bekers neerleggen en steeds verschuiven zodat hij op geur het snoepje moet vinden.
Heeft hij een snackbal?
Bij succes zal hij het zeker leuk vinden, misschien met wat sterkgeurende snoepjes als pensdrops of gedroogd vlees?
Komt goed, we gaan gewoon gezellig wandelen als er wat meer rust in huis is :ok:
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Valerie schreef:Als je verder wilt gaan met speuren kun je bijvoorbeeld het vocht uit een knakworstblik een spoor uitzetten met tussendoor stukjes knakworst (niet het hele blik geven natuurlijk).
Of een kong vullen met smuldier pens.
Of een snoepje in een oude sok doen en een stuk of 10 sokken neergooien zodat hij het snoepje moet zoeken.
Of een snoepje onder een beker verstoppen en dan meerdere bekers neerleggen en steeds verschuiven zodat hij op geur het snoepje moet vinden.
Heeft hij een snackbal?
Bij succes zal hij het zeker leuk vinden, misschien met wat sterkgeurende snoepjes als pensdrops of gedroogd vlees?
Komt goed, we gaan gewoon gezellig wandelen als er wat meer rust in huis is :ok:
Ja we hebben zon kong ;)
Maar dat idee met de bekertjes die kende ik nog niet :P!
Die ga ik eens even uit proberen wie weet vind hij dat dan weer wel leuk...
Ik ga ook zon blakbox kopen .. Met allemaal gaatjes en schuivjes miss vind ie dat ook wel leuk..
Hoorde ik vanmiddag van een kennis..
Ik kende het iig nog neit..;)

Ja lijkt me gezellig houden elkaa rop de hoogte
IIG Heel erg bedankt...
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Nou de kleine meid heeft een goed tehuisje gevonden hoor..

Ze kwamen gisteravond kijken en het voelde meteen goed.
De mensen hebben ervaring met boerboels, ze hebben een lekker hoekhuis met grote tuin...
Wonen aan het bos en zij is altijd thuis.
Ook hebben ze een kindje van 5 dus ze kan lekker voor het gezin gaan leven.

Het valt zwaarder als dat we verwacht hadden omdat ze er maar 1 weekje was..
Maar soms zijn er besluiten in je leven die je moet maken maar niet wilt.

Naja zij heeft iig een lekker mandje gevonden.

IIG Iedereen heel erg bedankt voor alles. en ik hoop daadwerkelijk dat we de jusite keuze hebben gemaakt
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Leentje&Gio&Dhifa schreef:Nou de kleine meid heeft een goed tehuisje gevonden hoor..

Ze kwamen gisteravond kijken en het voelde meteen goed.
De mensen hebben ervaring met boerboels, ze hebben een lekker hoekhuis met grote tuin...
Wonen aan het bos en zij is altijd thuis.
Ook hebben ze een kindje van 5 dus ze kan lekker voor het gezin gaan leven.

Het valt zwaarder als dat we verwacht hadden omdat ze er maar 1 weekje was..
Maar soms zijn er besluiten in je leven die je moet maken maar niet wilt.

Naja zij heeft iig een lekker mandje gevonden.

IIG Iedereen heel erg bedankt voor alles. en ik hoop daadwerkelijk dat we de jusite keuze hebben gemaakt

:ok: , fijn voor de hond, sterkte voor jou. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Tuurlijk is het moeilijk ook al heb je hem pas een week. Maar als je gevoel bij dit gezin goed is dan heb je er alleen maar goed aan gedaan en kun je al je energie weer stoppen in je staff. en weet je ook dat de pup het goed krijgt.
succes.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Vanaf de zijlijn meegelezen en top dat de hond een goed mandje gevonden heeft zeg. :ok:

Nu even alle aandacht naar je staff en dan komt het vast wel goed uiteindelijk.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

en je eerste hond ? komt die ooit nog thuis ?
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Nuyvilaq schreef:en je eerste hond ? komt die ooit nog thuis ?
die blijft voorlopig nog even bij me moeder :)
Dan heeft zij haar rust nog lekker en mn moeder vind het niet erg,,
En ondertussen eerst eens even kijken wat we nog met onze staff kunnen doen..
EN als die weer helemaal lekker is kan zij terug komen :)!..

Voor voorlopig eerst eens even knutselen aan onze staff :P!
jacky1
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising stabij en een aussie

Ongelezen bericht door jacky1 »

jongens, ik heb dit verhaal net gelezen...
Grandioos TS zoals je hulp hebt gevraagd, en hebt aangenomen :E:
En ook de HF ers: :ok: meedenken, hulp aanbieden super! ik vind het hartverwarmend (uitzonderingen daar gelaten :F: )
er is geen betere psychiater dan een hond die je gezicht aflikt (agenda hondenleven)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”