Paulala ik ben je topic tegen gekomen inderdaad toen ik gisteren via de zoekfunctie aan het zoeken was.
Ik ben vandaag geweest bij de dierenkliniek in Made. Ik ben na vanmiddag 144 euro armer... en nog niet eens geopereerd.. maar goed.
Senna is nog steeds schijndrachtig. Ongelofelijk hoe erg ze het heeft, maar er is nog steeds sprake van melkgift.
Doordat haar schijndracht zo heftig is, is haar weerstand lager. Daarbij is ze nog jong en vatbaarder voor deze dingen.
In haar linkeroor zit een hysticiotoom: ook wel bekend als een jonge honden tumor. Deze is in 99% van de gevallen goedaardig en trekt binnen 6 maanden weer weg.
Voor de zekerheid (voor die ene %) is er toch een biopt genomen (en dat maakt het meteen ook zo duur) en daar krijg ik aan het einde van de week de uitslag van.
Duimen dus dat het gewoon goedaardig is.
Aan haar rechteroor zit een papilloom: een wratachtig uitgroeisel op de huid.
Het slaat dus nergens op dat de DA waar ik voorheen ben geweest, deze heeft afgebonden, zei Dr. Pronk, want deze groeien gewoon daaronder weer verder. Dus dat afbinden is 2 weken terug voor niets geweest.
Hij mag blijven zitten als hij niet meer groeit, groeit hij verder zoals hij nu doet, dan moet het inderdaad operatief weggehaald worden.
Bij de kliniek in Made kost het 180 euro de operatie met alles erop en eraan (toch weer 70 euro minder tegenover Taxandria hier in Breda.. Ben ook helemaal niet tevreden over Taxandria, maar bij gebrek aan auto moet je soms wel Vandaar ook mijn 2nd opinion bij de dierenarts in Made).
Voor nu heb ik AB meegekregen om de ontsteking bij de histiocytoom weg te krijgen.
Daarbij heb ik nu voor de schijndracht Galastop meegekregen (ik weet dat er mensen op tegen zijn, maar in overleg met de DA was dit toch beter om te doen).
Senna was rond 10 augustus dekrijp. schijndracht duurt normaal ongeveer de 64 dagen na de dekrijpheid. Daar zit Senna nu alweer 2 weken overheen.
Haar neus is ondertussen kaal en zit onder de wondjes omdat ze tegen haar bak aan blijft duwen en niet wil eten.
Hij gaf eveneens aan dat ik eraan moet denken haar misschien wat eerder te laten dekken als ik echt een nestje met haar wil en haar niet wil laten sterilliseren. Door een nestje zou ze wat evenwichtiger moeten worden in de hormoonhuishouding.
Sterilisatie kwam ook ter sprake. Ik vind dat geen optie, Massimo vind een nestje eigenlijk geen optie. Dus ja..
Ik weet wel dat Senna echt al een aantal maanden flink ondersteboven is van de hele schijndracht en deze keer is heftiger als de voorgaande keer. Het is voor haar zo ook niet aangenaam. Hoe veel afleiding ik haar ook geef.
Doordat ze zo heftig schijnzwanger is, geeft hij aan dat ze meer gezondheidsrisico's loopt en dat ik daarom moet nadenken over sterilisatie of als ik dat echt niet wil een nestje op korte termijn. Hij heeft er nog een andere DA bijgehaald en nog wat met ons samen besproken.
Genoeg stof tot nadenken dus..
Nu hopen dat de uitslag goed is..