Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hou je rekening met "wat men denkt" van je ras?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Re: Hou je rekening met "wat men denkt" van je ras?

Ongelezen bericht door laniramommy »

Kimsjen schreef:
Dayne schreef:Wij hebben geen rekening gehouden met wat andere mensen van onze keuze zouden vinden.
We hebben een ras gekozen wat ons aansprak, en natuurlijk eerst veel informatie ingewonnen of hij ook in ons gezin past.
Zo denk ik er ook over. Nu is natuurlijk niemand echt bang voor een Chihuahua :wink:
nou... een collega van me heeft een chihuahua, en die nam ze als pup eens mee om te laten zien , er waren dus peuters doodsbang he :smile:

sommige kinderen zijn helemaal geen dieren gewend. ik heb een buurmeisje van 12 die doodsbang is voor mijn konijntjes :hmmm: en je wilt niet weten hoe ze op Gentle reageerde toen die bij de deur kwam kijken toen ze aanbelde... ze rende letterlijk de straat uit :80:
ik zei al doe normaal joh het is een baby , maar we hebben Gentle echt naar de woonkamer moeten brengen want ze was doodsbenauwd....
Afbeelding
laniramommy
Actief

Turbo! schreef:Ik heb er ook absoluut geen rekening mee gehouden, echter denken mensen bij mij vaak.

Tuurlijk ze heeft paarden vandaar de russel :oohja: en dat is dus echt niet zo want dat wilde ik echt niet maar het ras vind ik geweldig.

Veel mensen denken wel vaak bij mij o daar heb je weer twee van die zenuwelijers. en dan lopen ze spastisch voorbij met hun honden terwijl die van mij die vaak loslopen geen eens intresse in de honden. Ze luister blijven braaf naast etc. Dan hoor ik altijd die mensen zeggen van nou dat zijn keurig opgevoede jrs die zie je ook niet vaak :smile:

En dat klopt ook wel want hier in de omgeving wonen er wel 100 en er zijn er heel wat die ik zelf al liever uit de weg ga.
oo je hebt paarden, vandaar dat je een Jackie hebt :lol1:

sorry hoor dat moest even.

maar wij hadden vroeger bij mijn ouders ook een Jackie, Chantick (weet niet of ik het uiteindelijk goed had gespeld maar het moest Maleisisch wezen voor "Mooier dan mooi" ) die had ik gekregen voor mijn 7e verjaardag.
Hij was hartstikke pittig idd :wink: en echt een kleine hond met grootheidswaanzin ken je dat?
heeft mij als kind ook 3 keer gebeten,. maar dat was ook wel mijn eigen schuld (en dus van mijn ouders omdat die niet goed oplette wat ik deed ... als hij sliep viel ik hem lastig, als hij dan gromde bleef ik hem knuffelen en aaien, en tja daar heeft hij dus 3 keer op gereageerd door te bijten in mijn gezicht echt.)
maar verder was het echt een schat van een hond hoor!
vol energie altijd tot zijn dood aan toe!
Vriendelijk tegen alle mensen (niet tegen andere honden helaas, die daagde hij uit).
Mijn dochters hebben hem ook nog gekend. en we missen hem allemaal nog steeds .
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nee, ik heb geen rekening gehouden met reacties van andere mensen op de keuze van mijn hond(en). Maar daar staat wel tegenover dat ik niks heb met de zgn. 'gevaarlijke' rassen en ik geniet van de leuke reacties die ik eigenlijk altijd krijg op mijn honden.
Soms komt het niet echt uit, als mensen of kinderen en weer willen knuffelen, maar ik vind het fijner dat mensen zeggen 'o wat een lieve/mooie honden' dan bij wijze van spreken gillend de straat over vliegen als ik met ze aan kom.
Ik ben zelf ook een sociaal mens en ik houd van de sociale contacten die ik in de buurt juist door de honden heb.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mijn honden worden ook vaak geaaid hoor :wink: Ik krijg ook veel leuke opmerkingen.
En ja soms schrikken mensen maar ik vraag het mij af of het door het ras komt of omdat ze gewoon bang zijn voor honden.
Angel1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër

Ongelezen bericht door Angel1985 »

Ik heb me daar nooit druk over gemaakt.
En ja ik krijg weleens de vraag "mevrouw, die bijten toch zeker?" Of "dat zijn toch van die gevaarlijke honden?" Ik zeg dan gewoon dat ze je alleen dood knuffelen :pffff:
Er zijn mensen die ze er eng uit vinden zien, maarja het zijn schatten! En sommige mensen kan je dat helaas niet duidelijk maken... Maar daar kan ik verder niet mee zitten :wink:
Groetjes, Patricia

Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Mensen die niks van honden weten schrikken wel eens als ze uitgeaaid zijn met het ultraschattige witte hondje waarna ze vragen wat voor soort het is. Het antwoord 'herder' hadden ze niet verwacht. 'Zwitserse witte' hóren ze niet eens.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
wilmarook
nieuw lid
Mijn ras(sen): alt deutsche huttehund

Ongelezen bericht door wilmarook »

Wij hebben altijd hele makkelijke honden gehad, een boxer en 3 bernersennen. Ik zocht nu een hond met wat meer uitdaging maar er nooit bij stil gestaan wat een ander van deze hond zal denken.
Het is een alt deutsche huttehund geworden, een herder dus. Wat een ramp, niet de hond maar de reacties van de mensen. Ik heb nooit geweten dat er zoveel mensen zijn die herders niet mogen. Ik vond dat heel lastig had daar nog nooit last van gehad dat mensen onze honden niet leuk vonden. Mensen reageerden ook heel agressief op mij als mijn hond op een andere hond afstoof. En hij deed niets was alleen een lawaaipapagaai. Onze bernersennen deden dat ook uit enthousiasme, en dat was nooit een probleem.
In het begin gaf dat spanning in mij ik was er zo door overdonderd,en dus ook in de hond, het was een ramp, een ongeleid projectiel. Dat gaat nu goed maar nog steeds wil ik niet dat hij zomaar naar andere honden toegaat. Daar heb ik nooit over hoeven nadenken bij mijn andere honden.

Ik heb me geprobeerd in de mensen te verplaatsen en kan me voorstellen dat als je zo´n hond niet gewend bent het je kan afschrikken. Ik ben zelf nooit bang voor honden, maakt niet uit welk ras en hoe groot, heb er daarom ook niet bij stil gestaan. Ik heb rekening te houden met mensen die wel bang zijn voor dit ras en dus gaat hij als er een andere hond aankomt eerst aangelijnd en als de anderen aangeven dat hij wel los mag, zeg ik altijd nog even dat hij wel een wildebras is, dan kunnen de mensen kiezen of ze willen dat hun hond met mijn hond speelt.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ik houd er geen rekening mee.. kan ik ook niet eigenlijk.. maar ik heb vaak dat ik ergens loop met Narda en dat mensen al verschrikt kijken van afstand omdat het een Labrador is.. ''En alle Labradors springen tegen mensen op'' Nou die van mij niet dus daar hoeven ze zich echt niet druk over te maken :hmmm:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ellen. schreef:Ik houd er geen rekening mee.. kan ik ook niet eigenlijk.. maar ik heb vaak dat ik ergens loop met Narda en dat mensen al verschrikt kijken van afstand omdat het een Labrador is.. ''En alle Labradors springen tegen mensen op'' Nou die van mij niet dus daar hoeven ze zich echt niet druk over te maken :hmmm:

Nou niet alleen bij labjes, hoor. Gisteren liep ik met de honden en Kyra en Lyndie zoals altijd gewoon los. Kwam een ouder echtpaar tegen en Lyndie begon al op een afstand van 25m te kwispelen waarop de dame in kwestie al angstig begon te gillen: 'Ze springt toch niet tegen me op, hè!?' :denken:

En dan te bedenken dat Lyndie met haar artrosepoot alleen over 30cm hoge horden kán springen en hoger dan dat komt ze niet eens :mrgreen: .
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Miranda schreef:Mensen die niks van honden weten schrikken wel eens als ze uitgeaaid zijn met het ultraschattige witte hondje waarna ze vragen wat voor soort het is. Het antwoord 'herder' hadden ze niet verwacht. 'Zwitserse witte' hóren ze niet eens.
Hier ook! En het ergste is als deze vraag al aaiend wordt gesteld. Zodra ik aangeef dat hij in de categorie 'Herder' valt, zie je zo dat ze hun handen snel wegtrekken. :19:
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Bij de aanschaf? No way! Ik neem toch geen honden voor de buitenwereld?

Buiten probeer ik er wel rekening mee te houden. Mijn engelse staf vinden mensen vaak schattig wat resulteerd in (ongevraagd) aaien. Geen goed idee, want dan ben je namelijk je vinger kwijt :scratch: .
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik had daar nooit zo over nagedacht totdat begon op te vallen dat mensen ineens verdacht vaak de straat overstaken wanneer ik hen tegemoet liep met Misty.
Juist ook mensen met honden....

Heel erg naief dacht ik dat er mensen zijn die bang zijn van honden en mensen die dat niet zijn...die eerste groep schafte dan ook geen hond aan.
Ik ben er nu wel achter dat er ook mensen zijn die blijkbaar alleen bang zijn van een bepaald type hond (gebaseerd op grootte of het wolfachtige uiterlijk) en zelf dan soms toch ook met een hond lopen.

Aangezien je nooit weet welke ideeen iemand nu weer heeft bij je ras valt daar gewoon geen rekening mee te houden. Voor de een ziet mijn hond er uberschattig uit, terwijl de ander hetzelfde smoeltje als doodseng beschouwd. Beauty is in the eye of the beholder....

Hoe kun je met alle mogelijke oordelen over je hond rekening gaan houden al bij aanschaf? Het is al zo moeilijk om een hond te vinden die echt bij jou past, laat staan dat de hele buurt hem nog leuk moet vinden ook....
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

bij de aanschaf hou ik er geen rekening mee. ik moet immers een leuke hond voor onszelf hebben.
maar als de hond eenmaal aangeschaft is hou ik er wel rekening mee.

goedzak Buster is veel liever dan Luca, voor vreemden. toch vinden mensen grote honden sneller eng. zeker als ze dan ook nog ongewoon felblauwe ogen hebben.
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

wij hebben er nooit rekening mee gehouden..

Maar inderdaad .. de reacties van mensen kunnen heel vervelend zijn.

Labradors springen
en teckels zijn bij voorbaat lieve kleine knuffelworstjes..

Als ik met diesel aan het trainen ben, vind ik het jammer dat ik hem daarna op moet halen bij een meisje wat hem naar me toe komt dragen.

Soms wilde ik dat diesel wat feller was.. maar hij houdt echt te veel van mensen en kinderen. :ugh:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Lief schreef:Heel erg naief dacht ik dat er mensen zijn die bang zijn van honden en mensen die dat niet zijn...die eerste groep schafte dan ook geen hond aan.
Ik ben er nu wel achter dat er ook mensen zijn die blijkbaar alleen bang zijn van een bepaald type hond (gebaseerd op grootte of het wolfachtige uiterlijk) en zelf dan soms toch ook met een hond lopen.
Er is ook nog een andere groep: mensen die met een hond lopen en denken dat een husky niet lief zal zijn tegen hun eigen hond. Ze hoeven zelf niet bang te zijn voor een husky, maar misschien zijn ze bang voor de combinatie met hun eigen hond.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Wij hebben geen rekening gehouden met wat 'men' denkt van ons ras. Ik heb ook eigenlijk geen idee wat 'men' denkt van een border collie, anders dan dat ze heel druk zijn. We krijgen regelmatig opmerkingen als "daar moet je heeeeel veel mee wandelen he?", en dan hebben ze zo'n medelijden-blik in hun ogen.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Nee daar hou ik echt geen rekening mee bij een keuze voor een hond. Wat een ander van mijn hond denkt kan me zeer weinig schelen, ik moet er tenslotte mee leven en hun niet. Dat ik op straat rekening hou met mensen die bijvoorbeeld bang van honden zijn, of die een hekel hebben aan honden is voor mij vanzelfsprekend.

Gelukkig krijg ik op straat alleen maar reacties van Oooh wat een mooie hond! :cheer: Er zijn zelfs mensen die hun auto even aan de kant zetten om even te zeggen dat mijn hond zo mooi is :mrgreen: Vaak willen ze hem dan ook aaien, maar als ik aangeef dat dat niet gaat hebben ze daar begrip voor. Eigenlijk niks dan leuke reacties dus.

De enige nare reacties krijg ik van bekenden, die zich afvragen wat ik in godsnaam met zo'n hond moet en of ik hem niet beter in kan laten slapen :denken: Kan je namelijk nooit plezier van hebben van zo'n hond. :roll:

Maar meestal haal ik dan mijn schouders op en geef ik Kens een extra dikke knuffel :I:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Magic schreef:Er is ook nog een andere groep: mensen die met een hond lopen en denken dat een husky niet lief zal zijn tegen hun eigen hond. Ze hoeven zelf niet bang te zijn voor een husky, maar misschien zijn ze bang voor de combinatie met hun eigen hond.
Ook aan die groep had ik nooit gedacht...maar dat heeft dan niet zozeer te maken met wat men van jouw hond denkt, maar meer wat men van de eigen hond weet.

Alhoewel, als je denkt dat mijn malamute niet lief zal zijn voor jouw hond, heb je toch weer een idee bij mijn malamute, puur gebaseerd op uiterlijk.

Maar die omtrekkende bewegingen van mensen die had ik vroeger bij mijn labrador niet (of ik ben zelf inmiddels een stuk enger geworden...dat kan ook natuurlijk).
Dus ja, dat is een vreemde gewaarwording als het ineens wel blijkt te gebeuren...ik had er nooit zo over nagedacht eigenlijk...
laniramommy
Actief

Lief schreef:
Magic schreef:Er is ook nog een andere groep: mensen die met een hond lopen en denken dat een husky niet lief zal zijn tegen hun eigen hond. Ze hoeven zelf niet bang te zijn voor een husky, maar misschien zijn ze bang voor de combinatie met hun eigen hond.
Ook aan die groep had ik nooit gedacht...maar dat heeft dan niet zozeer te maken met wat men van jouw hond denkt, maar meer wat men van de eigen hond weet.

Alhoewel, als je denkt dat mijn malamute niet lief zal zijn voor jouw hond, heb je toch weer een idee bij mijn malamute, puur gebaseerd op uiterlijk.

Maar die omtrekkende bewegingen van mensen die had ik vroeger bij mijn labrador niet (of ik ben zelf inmiddels een stuk enger geworden...dat kan ook natuurlijk).
Dus ja, dat is een vreemde gewaarwording als het ineens wel blijkt te gebeuren...ik had er nooit zo over nagedacht eigenlijk...
dat laatste kunnen we moeilijk beoordelen natuurlijk , ik zie alleen een foto van de hond :W:

OOk mooie honden trouwens die Malamuts, er loopt er hier ook eentje rond, hartstikke mooi dier!

Ze doen mensen misschien kwa uiterlijk aan wolven denken, dat men daarom angstig is voor hun karakter ofzo?
Afbeelding
-Tom-
Actief
Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Tom- »

Langst de ene kant hou ik daar wel degelijk rekening mee. Ik neem mijn hondjes graag overal mee naartoe, en dat is nu eenmaal makkelijker met kleinere rassen die de mensen koddig vinden, dan met bv 3 Duitse doggen of 3 pittbuls... Nu kan ik nog makkelijk een winkel, frituur, café,... binnenwandelen zonder commentaar te krijgen, terwijl je dat met sommige andere rassen niet zou moeten proberen. Ik heb bv. ook niet graag dat mensen in een grote boog rond me heen gaan als ze me zien komen.
Maar langst de ander kant laat het me koud wat andere mensen van mijn honden denken. Loop nu ook over straat met een sheltie en 2 naakthondjes die niet veel groter zijn dan een chihuahua, en dan nog eens een jasje aanhebben als het kouder is. Geen honden die meteen in je zouden opkomen als je mij ziet. Hoor ze daar achter m'n rug ook wel eens opmerking over maken, maar dat trek ik me dus echt niet aan. Ik zie die hondjes graag en als ze dan eigenlijk wat te 'verwijfd :tongue: ' voor me zijn, so be it...
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Bij de aanschaf van onze honden geen moment aan anderen gedacht. Ze moesten goed op ons en het gezin reageren en dat was prio nr 1.
Maar de reacties over onze rassen zijn wel divers. Omdat Sen een "gezellige familie lab" is in hun ogen zijn ze niet bang voor hem en Odin is de bull van de familie.....letterlijk denken sommigen. Terwijl Sen juist pinniger kan zijn dan Odin...hahahaha

Ik loop altijd met Senna en Sen loopt altijd los...eigen riem in de bek. En eigenlijk raar maar dit werkt positief omdat hij daardoor ineens heel cute op ze overkomt. "Ach kijk die hond laat zichzelf uit" :19:
Komen er mensen zonder honden dan roep ik em, en moet ie gaan zitten en wachten tot die mensen voorbij zijn ....heb geen zin in flinke stomerij kosten omdat meneer ineens een sliding voor ze maakt als ie merkt dat ze geen hond bij zich hebben. Hij springt namelijk niet op mensen maar gaat vlak voor ze in de ankers en met het huidige modderweer..... :ugh:

Komen er mensen die zelf ook een hond bij hebben dan kijk ik of die hond vast zit of los en wat voor hond het is.
ken ik hem en hij loopt los dan mag Sen ook vrij......loopt die hond vast dan pak ik Sen ook ff zijn riem af en loopt ie vast mee.
En hiermee vind ik dat ik genoeg voor de samenleving doe die toevallig niks van honden mot.

Odin daarentegen...loopt veel vast mee maar zijn er geen andere honden dan mag hij los. Zijn er wel andere honden dan ligt het eraan wie het is ..maar dan mag hij ook los want die baasjes kennen hem ook als een blije dikke knuffel.
Wat mensen verder van hem denken...... what ever :pffff:

Verder huilen ze hun angstjes en vooroordeeltjes maar lekker thuis uit, daar hou ik me niet mee bezig
:ok:
Dan heb je wat te doen zeg als je je daarmee bezig moet houden.. :wink:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”