ik ben nu bijna 2 maanden bezig met mijn nieuwe trainer (een topvent overigens) om mijn hond weer onder controle te krijgen.
Niet dat ze een extreem agressief geval is of iets dergelijks, maar ze heeft wat puntjes waardoor het hebben van een hond gewoon niet meer zo leuk is als dat het zou moeten zijn.
Zo is het uitlaten een drama, omdat mevrouw uitvalt naar alles wat haar op dat moment niet aanstaat. Zowiezo altijd naar honden, en de ene keer wel naar vrachtwagens en fietsers en de andere dag niet...
Nu ging het een hele tijd een stuk beter, en in haar algemene toestand is ze ook een stuk rustiger geworden. Ze is niet meer hysterisch buiten op ALLES maar dan ook ALLES aan het letten, maar loopt nu geregeld in 'calm submissive state'
Helaas, misschien ligt het aan het weer ofzo, wil het de afgelopen 2 weken niet meer lukken! Wordt er helemaal bloed sacherijnig van, en dat helpt natuurlijk ook niet mee!
Ik moet van de trainer zo min mogelijk met me riem doen, omdat dat voor haar spanning opwekt, maar ik heb het idee dat ik alleen maar aan haar aan het sleuren ben! Wordt er helemaal kriegel van!
Dan doe je zo hard je best, en dan zie je steeds zoveel vooruitgang... en dan ineens denkt troela, je bekijkt het maar
en omdat ik dan geirriteerd wordt, lukt het natuurlijk al helemaal niet meer! Soms denk ik wel is... als het zo moet...
mja, je doet zo'n beestje ook niet weg. Maar je hebt toch een hond om lekker mee te wandelen en als vriendje! Nou, dat doel heeft mijn hond voorlopig nog even niet ben ik bang...
misschien toch maar op zoek naar een oppashond, waar ik WEL mee kan gaan wandelen... Dan houd ik deze er wel bij voor me voetenkachel...
moest er even uit!
groetjes!