Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedingsadvies gevraagd

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Voedingsadvies gevraagd

Ongelezen bericht door Naima »

Toen wij Django ophaalden, was hij alleen maar gewend aan brokken, en dan gewoon het goedkoopste dat er in de aanbieding was :roll: Die had hij onbeperkt tot zijn beschikking. Django stonk vréselijk (echt dat ik mn hand voor mn neus hield als ik beneden kwam en die hand ging daar niet weg tot ik ramen en deur open had gegooid.
Ook weigerde hij zeer consequent vanaf het begin de brokken te eten die we hadden meegekregen van de vorige eigenaren, en aangezien het meuk was heb ik meteen een zak Carocroc gehaald, maar ook dat at hij niet. Na een dag of 4 heb ik een pakje Smuldier gehaald en hij verslond het werkelijk binnen 2 minuten en keek me heel dankbaar aan haha. Afijn, ik ging dus over op kvv (volledig). De stank was al na een week beduidend minder, al heeft hij nog steeds een sterke geur bij zich (bijv na een enkele aai ruiken mijn handen al ontzettend naar 'hond' en ik adem nog steeds niet heel diep in 's ochtends in de keuken).

Hij vindt kvv echt erg lekker. Ik heb ook geprobeerd om er vers bij te geven, maar dat liet hij me gewoon houden. Bliefte meneer niet, op kipfilet na dan, daar doet hij een moord voor :D
Nu is het alleen zo, dat zijn ontlasting in mijn ogen nog steeds niet is zoals het in mijn ogen hoort te zijn. Het is slap, licht van kleur en vaak ook 2 kleuren? Hij poept zo'n 2 keer per dag, dus dat is wel redelijk. Ook vind ik dat hij veel haar verliest (al sinds we hem hebben, dit is niet echt veranderd). De DA zei dat het mss een idee is om de kvv met brok te gaan combineren en ik geef nu Prins Standaard gecombineerd met Smuldier. Dit is sinds een week of 2 maar er is qua ontlasting geen verandering. De Prins Standaard eet hij overigens met smaak. Wil ik te snel, zie ik dingen over het hoofd of hecht ik teveel waarde aan goede poep?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Voedingsadvies gevraagd

Ongelezen bericht door Ody »

Ik zou hem lekker op de kvv houden en de ontlasting even voor de zekerheid na laten kijken. Misschien heeft hij wel giardia ofzo, dan kun je poep blijven kijken. ;)
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Naima
Zeer actief

Ody schreef:Ik zou hem lekker op de kvv houden en de ontlasting even voor de zekerheid na laten kijken. Misschien heeft hij wel giardia ofzo, dan kun je poep blijven kijken. ;)
Dat is nagekeken, en dat is het niet :wink:
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Hij vindt kvv echt erg lekker. Ik heb ook geprobeerd om er vers bij te geven, maar dat liet hij me gewoon houden. Bliefte meneer niet, op kipfilet na dan, daar doet hij een moord voor
Dit snap ik even niet? Wat versta je onder vers?
Het kan heel goed zijn dat hij aan het ontgiften is. Je kunt hem probiotica geven om z'n darmflora te ondersteunen. En als hij blijft ruiken kun je ook granenvrije kvv gaan proberen. Sommige honden verdragen granen niet.
seetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising teckel en kruising York/pincher

Ongelezen bericht door seetje »

ik heb eerder ook een vraag hier gesteld over kvv en wat het beste is. Ik ben begonnen met smuldier omdat Benji aan de diarree was van de brokken. Ook van smuldier blijf zijn ontlasting behoorlijk dun. Nu zijn we sinds 2 weken overgestapt op Rodi compleet en vanaf de 2e dag had hij eindelijk vaste ontlasting dus hier houden we het voorlopig bij! Ik heb er niet zoveel verstand van maar voor Benji werkt Rodi echt goed! :E:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Smuldier is granenvrij, dus dat is mooi. Ik zou hem naast de smuldier compleet die je geeft (neem ik aan), een dag of twee de kipvariant geven. Da's niet compleet maar wel complete gemalen karkassen. Ik denk dat van die aanvulling de ontlasting al beter wordt. Als uiterst middel kun je ook even de kook over die kip halen. Dan is het zeker stoppend :ok: Waarschijnlijk krijgt het net iets teveel pens.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Rosita Compagner schreef:Smuldier is granenvrij, dus dat is mooi. Ik zou hem naast de smuldier compleet die je geeft (neem ik aan), een dag of twee de kipvariant geven. Da's niet compleet maar wel complete gemalen karkassen. Ik denk dat van die aanvulling de ontlasting al beter wordt. Als uiterst middel kun je ook even de kook over die kip halen. Dan is het zeker stoppend :ok: Waarschijnlijk krijgt het net iets teveel pens.
Zo zou ik het ook doen :ok: (ik zou alleen de kip niet koken). Altijd apart dat die gele drab van smuldier kip zulke mooie drollen oplevert. :mrgreen:
Naima
Zeer actief

Thnx, heb meteen wat Smuldier kip gehaald :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het kan ook zo zijn dat hij niet goed tegen rund kan :wink:
Quibus05
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Quibus05 »

Hoe gaat het nu met de sterke geur?? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb hier een hondje dat bijna 14 jaar op brokken heeft geleefd en toen ze hier kwam, stonk ze verschrikkelijk. Nu zijn we bijna 3 maanden verder, van brok naar kvv ( ik geef haar DARF, dat is wat grover dan smuldier en soms wat snijdsels paarde of rundvlees) en ze stinkt niet meer, ook niet meer uit haar bek en zelfs haar tandjes zijn al wat witter geworden.
Lekker blijven KVV-en en idd niet te snel willen :D .
Overigens blieft onze dame ook geen verse eend, kip en zelfs geen stukjes pens, daar moet je op kauwen :hmmm: . Ik laat het maar zo, tenslotte is ze hoogbejaard :mrgreen: .
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”