MARC_S schreef:Nee, de stichting kan Cleo niet terugvragen. Ze hebben haar aan ons gegeven en zolang wij er goed voor zorgen blijft ze hier. Daar hebben zij mee ingestemd. Zou ik haar dumpen en zou jij haar vinden wordt het een heel ander verhaal. Dan staat de chip van haar op naam van de stichting. Die zeggen dan, wij nemen haar terug en herplaatsen haar. Jij zegt, ik heb al iemand. Dan zegt de stichting natuurlijk, helaas, zo werkt dat niet. Wij zijn de enige die honden herplaatsen die al door ons geplaatst zijn. Anders verliezen we ze uit het oog en wij hebben bepaalde eisen. Net zoals je een asielhond officieel terug moet brengen naar het asiel en niet zelf mag laten "verdwijnen" naar een onbekend adres.
Ik begrijp niet zo goed waarom de hond perse niet via de stichting herplaatst kan worden? De vinder wilde van de hond af. Wist van de stichting en koos er toch voor de hond achter hun rug om te laten verdwijnen.

Dat deel vind ik nogal vaag en daarom heeft ze geen poot om op te staan.
Even ter illustratie. Ik dump Eva. Die wordt gevonden en via de chip komt men er achter dat Suzanne haar gefokt heeft. Die zegt, kom maar hier met haar, ik plaats haar weer opnieuw want dat is hoe ik dat doe als fokker. Nee zegt de vinder, je toon staat me niet aan dus ik zet haar zelf op MP en zeg niet waar ze heen is. Is toch vreemd om dat te doen of ben ik nu gek?

Waarom zoek je dan de eigenaar nog? Om te melden dat die nooit meer te weten komt waar de hond zit?
Ik zie dus het hele probleem niet. Die vrouw had nooit een hond mogen herplaatsen die opgeëist is, bekend is en die terug moest. Daar ligt het probleem nl. Nu zit iemand met een hond die weer weg moet omdat er een onterechte herplaatsing plaats heeft gevonden van een hond die helemaal niet van de persoon was die de herplaatsing gedaan heeft.
Gerechtelijk is er echt geen poot om op te staan omdat het verduistering is

De stichting heeft deze hond verkocht en heeft verzuimd nacontrole uit te voeren.
De vindster heeft wel degelijk gezocht naar de eigenaar van deze hond ,maar ook daar was het mis gegaan want de stichting heeft verzuimd de chip over te schrijven of controle uitgeoefend of dat daadwerkelijk gebeurd was.
Op zich vind ik dat stichtingen ,uiteraard als ze hun eigen richtlijnen nakomen ,het recht zouden moeten hebben om een hond terug te krijgen in een geval waarin deze gedumpt wordt of zeer slecht behandeld zou worden.
Dat is in deze niet het geval ,de hond is opgevangen en is geplaatst bij mensen die betroken bij de hond zijn ,iets wat eerst klaarblijkelijk niet het geval was.
Misschien hadden ze dit op een andere manier moeten doen maar dan nog vind ik het geen pas vinden om de hond daar de dupe van te laten worden.
Die moet weer weg na maanden ,weer in opvang ,dan weer herplaatst worden en dat is niet in haar belang.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat als ik een hond zou vinden die uit prinsenbeek kwam ik ook niet snel geneigd zou zijn die af te staan in een zoektocht naar een nieuwe baas, terwijl ik dat met een aai of paws hond wel direct zou doen.
Maar goed het vertrouwen dat daar de belangen van de hond voorop staan zou groter zijn dan bij een Prinsenbeek hond.
De stichting wil niet gaan kijken bij deze hond ze hebben direct negatief gereageerd op het adoptieverzoek ,dat werd zonder pardon afgewezen.
De mensen wilde de hond adopteren via de richtlijnen van de stichting dus met nabezoek en sterilisatie ,iets wat dan nu wellicht wel gecontroleerd had kunnen worden ,en niet weer verzuimd.