Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ben een slechte baas...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ayurveda
Zeer actief

Re: ik ben een slechte baas...

Ongelezen bericht door Ayurveda »

haha ach god arm ding :smile:

ach ja ik heb ze ook wel eens perongelijk in de gang opgesloten hoor!
en een keer in de garage, gelukkig rusten de andere hondjes niet als er 1 kwijt is!
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Wat een slechte bazen hier hahahaha. Ach aan de andere kant zie je dat alle honden zo braaf en rustig zijn dat je ze gewoon over het hoofd ziet.

Behalve de hond, sluit ik regelmatig de kat op in de kledingkast of voorraadkast. maar dat is zijn eigen schuld :pffff: , moet hij maar niet altijd meteen ergens in willen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

om die laatste lach ik nog het hardst lieke :smile:

maar slechte baas? nope!

een geweldige mutsenactie? jep!
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:mrgreen: Mijn dag begint weer goed :mrgreen:

Elmo ben ik nog niet vergeten, maar dat zit er wel aan te komen :mrgreen: ik vergeet altijd iets :mrgreen:
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

:smile: :smile: :smile:

Hier ook een slechte baas hoor....mijn bouviers destijds hielpen altijd mee de boodschappen uit de auto te halen, ze droegen dan ene tasje of pakje.....afijn alles was binnen en ik zat heerlijk met een bak koffie op de bank, belt de buurvrouw aan...Anouk zit nog voor de deur....pak hagelslag had ze aldie tijd vastgehouden :smile: :smile:
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Gaia zou ik niet vergeten maar dat komt omdat ik hem onmiddelijk mis als er geen barbie's of mylittle pony's aan haar haren door de kamer geslingerd worden :F:

Kindertjes heb ik wel eens vergeten, op te halen aan school, bij vriendinnetjes of het kinderdagverblijf :oeps: Toch lullig als de schooldirecteur belt..... :oeps: :engel:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Whhahahaaaa, die is helemaal mooi :smile:
Ik ben zelf mijn kinderen nooit ergens vergeten, maar zag wel eens een vrouw een winkel uitstappen, haar hond nota bene losmaken en weglopen, waarna ze na een paar meter overduidelijk schrok, hard teruglipe naar de winkel en weer naar buiten kwam met een kinderwagen :lol:
Ik ben wel eens mijn zoon van toen 2 kwijtgeraakt bij de krokodillen in Blijdorp, oeps... Gelukkig teruggevonden zonder gaatjes erin.
De hond ook een keer op het schoolplein vergeten, dat vond ik echt heel erg. Werd ik een uur later opgebeld door de school:"Eh, jullie hebben toch zo'n klein bruin hondje..." Ik heb nog nooit zo hard gerend geloof ik en heb hem de verdere dag de grond in verwend :roos:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ze zitten hier wel eens in de garage vast als ze stiekem achter me naar binnen zijn gelopen. maar meestal heb ik dat wel snel door. ik pieker me suf, maar ik geloof niet dat ik mijn honden (of kinderen) ooit vergeten ben. dat verbaasd me, want het zou zo iets voor mij kunnen zijn. :mrgreen:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Ook mijn 3 jarige dochter heb ik wel eens op het schoolplein laten staan :oeps:

Ik ging mijn zoon van de kleuterschool halen, en zou die dag ook de 3 kinderen van mijn zus meenemen.
Huphup in de auto en snel naar huis.
Toen ik het parkeerterrein bij mijn huis opreed kwam ik tot de ontdekking dat ik maar 4 kinderen in de auto had ipv 5 :N:

Als de sodemieter terug naar school, waar mijn kleintje nog in het klimrek hing, ze had me nog gelukkig nog niet eens gemist.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

hahah oh jeetje.
Ik heb het ook een keer gehad met Chello. Toen we nog op de boerderij woonden.
hadden we in de schuur kennels voor de logehonden.
Chello liep buiten toen er iemand zijn hond kwam halen. Dus ik deed Chello even snel in 1 van de kennels zodat ik met de baas kon praten hoe de dag van zijn hondje was geweest.
Dat praatje was gezellig en duurde even en tone we klaar waren ben ik lekker naar binnen gaan.
Na een tijdje dacht ik ineens dat het wel erg stil in huis was.
Tsja, Chello zat al die tijd nog in de kennel..... en niet blaffen ook of niks. Maar wel een zielig snoetje toen ik hem ging halen. :oeps:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ellepel schreef::smile: :smile: :smile:

Hier ook een slechte baas hoor....mijn bouviers destijds hielpen altijd mee de boodschappen uit de auto te halen, ze droegen dan ene tasje of pakje.....afijn alles was binnen en ik zat heerlijk met een bak koffie op de bank, belt de buurvrouw aan...Anouk zit nog voor de deur....pak hagelslag had ze aldie tijd vastgehouden :smile: :smile:
Aaaaah, dat is wel héél schattig :smile:
Afbeelding
twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Ach, kan gebeuren. Ik denk dat echt iedereen het wel een keer overkomt.
Zo zijn wij vroeger, toen ik nog klein was, onze teckel vergeten bij mn opa en oma. Kwamen we halverwege in de auto pas achter.

En het ergste is me zelf overkomen. Na een paar uur ontdekken dat je JR weg is. Bang zijn dat hij met de visite naar buiten is geglipt en een hele zoekactie op touw zet. Ouders gebeld die komen helpen zoeken met mn zussen, mensen uit de buurt die het hoorden zijn gaan zoeken, Amivedi gebeld en zelfs de dierenambulance. En maar huilen omdat hij zo zielig is als hij de weg kwijt is.
En toch ook dat knagende gevoel, er klopt iets niet.
Thuis nog een keer alles op zn kop gezet tot we nog een keer in de wc keken. Zat meneer met een zielig koppie. :oeps:
Heb me nog nooit zo geschaamd en durfde het ook niet aan al die lieve mensen te vertellen. Heb maar gezegd dat we m uiteindelijk zelf buiten hadden gevonden. :N:
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Haha, die arme Cody. Ach gelukkig zijn ze het zo vergeten.

Ik ben een keertje vergeten Sita en Taro op te halen van de dagopvang. Ik had het druk op mijn werk, nog even snel wat afgemaakt en toen snel naar huis. Nooit meer aan die honden gedacht. Totdat ik thuiskwam en het wel heel verdacht stil vond. Snel pension gebeld dat ik er aan kwam, liep al tegen sluitingstijd. Gelukkig konden ze er ook wel om lachen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Vergeet ik nog het ergste te vertellen. Vorige week had ik Rowan in de achterbak gezet om weg te brengen naar de dagopvang en ben niet naar de dagopvang gereden, maar op de automatische piloot gewoon naar mijn werk. En Rowan ligt altijd braaf in de achterbak, dus die kwam pas omhoog toen ik de auto ging parkeren. Maar snel even gemeld dat ik weer even weg was en een uurtje later weer terug was :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Sita schreef:Vergeet ik nog het ergste te vertellen. Vorige week had ik Rowan in de achterbak gezet om weg te brengen naar de dagopvang en ben niet naar de dagopvang gereden, maar op de automatische piloot gewoon naar mijn werk. En Rowan ligt altijd braaf in de achterbak, dus die kwam pas omhoog toen ik de auto ging parkeren. Maar snel even gemeld dat ik weer even weg was en een uurtje later weer terug was :mrgreen:

als je dit hoort, van een moeder of vader, die hun kind zo vergeet, dan is het werkelijk de grootste klootzak/trut enz. die er is, een kind komt natuurlijk niet omhoog en valt dan dus niet op. principe is hier verder hetzelfde...
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Martin en ik zijn nog nooit een kind of een dier vergeten, we hebben gewoon een sterk ontwikkeld instinct :pffff: :mrgreen:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

...
Laatst gewijzigd door Fin op 05 aug 2011 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Lothian schreef:
Ellepel schreef::smile: :smile: :smile:

Aaaaah, dat is wel héél schattig :smile:
Idd, ik zie het zo voor me :I:
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

:mrgreen: Wat is mijn dag weer goed zeg! :mrgreen:
Moest om je verhaal erg lachen (sorry)
Mij is het nl ook weleens overkomen dat ik Chica in de schuur had opgesloten. Die ligt graag in de tuin, maar als het dan te warm wordt of het gaat regenen gaat ze binnen of in de schuur liggen. 's Avonds gewoon de schuur dicht gedaan en binnen gaan zitten. Rond 21:00 uur miste :scratch: ik haar er was nl niemand die me van de bank af keek met een blik van ga je nog niet naar bed? Dan kan ik tenminste op de bank! :boos:
Toen kwam ik na diverse roep akties achter dat ze misschien wel eens in de schuur zou kunnen zitten. En daar zat ze braaf, rustig en geen blafje dat ze eruit wilde. Overigens gunt die me dan ook echt geen blik meer waardig. Ik wordt dan compleet genegeerd :pffff:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Mijn moeder was ooit (heul vroeger) ook onze hond vergeten. We zaten thuis in een verbouwing (mijn zus en ik waren nog heel klein) en mijn moeder werd gevraagd even met de hond en kinderen boodschappen te doen (maw je loopt in de pad :F: ). Dus moeder braaf met de kinderen en hond naar het winkelplein in de buurt, komt ze na een anderhalf uur thuis met boodschappen en de kinderen , alleen zonder hond :denken: . Mijn moeder is naar het plein terug gegaan daar zat onze trouwe viervoeter nog aan de paal vast bij de slager :smile:
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Gebeurt hier ook regelmatig... :mrgreen: met Ko en Pinkki, die gaan ook niet blaffen. Dus soms zet ik die nog even buiten en dan val ik in slaap op de bank, staan ze de halve nacht buiten.
Met Chic gebeurt het niet, die gaat gelijk dusdanig blaffen dat het hele buurt is wakker. Ach zo koud is het toch ook niet, en het zijn gewone gezonde honden die toch veel buiten zijn. :wink:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Hond gelukkig nooit kwijt geweest..

Maar een van mijn katten wel een keer, die was kennelijk in de koelkast gaan zitten en heeft daar iig 5 minuten ofzo ingezeten. Hij keek me toch zielig toen ik ineens die deur opendeed nadat ik gepiep hoorde, maar goed hij is wel een beetje dommig dus eigen schuld in dat geval xD

Mijn moeder sloot altijd per ongeluk mijn vader op in de schuur en die had dat dan niet door en ging gewoon door met haar bezigheden (mijn vader had het ook pas veel later door).. dat was veel grappiger xD
Afbeelding
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Beter dat je het als baas doet dan als oppas.. Vorig jaar met oud en nieuw zat ik in Curaçao. (Toen nog) beide honden apart bij een oppas. Degene die op Benny paste, is m 's morgens heel vroeg uit gaan laten met haar 2 eigen honden, maar bij het terugkomen heeft ze Benny voor de voordeur (appartement in flatcomplex) laten staan.. kwam ze pas aantal uur later achter.
Benny wil nooit wandelen, die wil altijd naar huis met wandelen, dus die zat daar nog braaf.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Na het lezen van deze verhalen borrelt er ineens een oud trauma ophoog :mrgreen: als eerste jaars leerling z-verpleegkundige was ik zondag tijdens de lunch een van de bewoners kwijt :N: Paniek, tranen en uiteindelijk een grootschalige zoekactie op het hele terrein met een speciaal zoekteam kwamen we erachter dat ze nog op bed lag :oeps: Ze was dol op uitslapen en lag helemaal onder de dekens verstopt :hmmm: :smile: :smile:
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

haha dat hij inderdaad niet even geblaft heeft dan!
Maar dat kan iedereen gebeuren hoor, dat maakt je nog geen slechte baas!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dat is mij ook wel eens overkomen. Werd ik 's nachts waker van geblaf, stond mijn vorige Corgi voor de keukendeur te blaffen omdat ze naar binnen wilde. De labrador heb ik ook eens buitengesloten en die blafte niet, maar toen had ik gelukkig zelf een ongemakkelijk gevoel en ben gaan controleren.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hond kwijt heb ik ook wel eens, hoor.
Als ik heel vroeg weg moet, en alles slaapt nog verder, doe ik de honden even in de tuin.
Even handje graan bij de kippen, honden naar binnen en dan weg.
Was ik Fien kwijt. Alles ondersteboven, zelfs buiten de poort gekeken of ze niet ontsnapt was, maar nee, echt weg.
Zat ze dus in de schuur, waar ze vaak stiekem inglipt om eten te snaaien.
Dat komt ervan :pffff:

Als ik geen koppen had geteld had Mir haar daar gevonden, vier uur later of zo.
Tonrond van het gejatte kippenvoer, waarschijnlijk :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

onze honden zouden in zo`n situatie ook niet blaffen :roll: de dommeriken :mrgreen:

ik heb zoiets nog niet meegemaakt. maar kan nog komen, we hebben Buster nog maar ruim 3 jaar, en Luca 1,5 jaar. dus we hebben nog wat jaartjes te gaan. . .(hopelijk).

soms doe ik wel eens iets expres. als Luca me weer op de hielen volgt, doe ik de deur open, gaat ze langs me heen de deur door, en doe ik de deur dicht. heh,heh,heh. :smile2: maar ik doe de deur wel weer gelijk open hoor :mann:
DogMa
Actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door DogMa »

Ik ben ook wel eens compleet in de stress geweest (meerdere keren eigenlijk maar ja). We hadden een nieuw huis en met de buren samen een nieuwe muur gemetseld tussen onze tuinen. Aan de andere kant stond een houten schutting en de garage en de houten schutting had ik helemaal nagekeken of er geen hondjes konden ontsnappen. In de tussentijd had ik ook een starthok gebouwd voor onze racebaan en in de garage gezet. De hondjes waren dolblij dat ze weer lekker los in de tuin konden rennen en waren de hele middag lekker in de weer. Voor het avondeten riep ik ze naar binnen en Nibble kwam meteen, maar Pepper niet. Hele tuin doorzocht... geen Pepper. Hele huis doorzocht van zolder tot beneden... geen Pepper. Samen nog een keer het hele huis doorzocht. Inmiddels helemaal in paniek de schutting nog een keer nagekeken. De garage voor de vijfde keer gecheckt. We hadden echt geen idee waar dat beest kon zitten en ondanks ons roepen hoorden we hem ook niet, hij blafte niet, piepte niet, ik ging helemaal uit mijn dak van ellende. Voordat we naar buiten gingen toch nog maar 1 rondje in de garage, zie ik ineens een heel klein stukje van dat zwarte dopneusje uit het starthok steken... Hij dacht ja als jullie gaan racen, doe ik in ieder geval mee!!!!

We hebben er meteen het positieve maar van ingezien: mijn starthok was goedgekeurd, de honden hadden overduidelijk door waar het voor diende.

In Denemarken de laatste vakantie heb ik ook nog een stommiteit uitgehaald, maar dat bewaar ik nog even voor in de nieuwe Terrier Times.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Ow, wat een slechte bazen hier :pffff: :smile:
Hoewel het natuurlijk wel sneu is voor alle hondjes, moet ik toch wel lachen om alle verhalen. :mrgreen:

Hond vergeten nog nooit, maar wel kwijt geweest doordat we nu aan het verbouwen zijn in het nieuwe huis. Voordeur open en iedereen is aan het klussen. Ondertussen was Senna zichzelf uit aan het laten. Toen we erachter kwamen dat ze niet meer in het huis of de tuin was, hebben we een grote zoekactie gehouden met alle klussers.
Madam stond een straat verderop ergens in een tuin te snuffelen. :mann: :N:

Ohja.. ik denk dat Senna de hele buurt bij elkaar zou piepen en blaffen als we haar buiten zouden sluiten. :N:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”