Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Misschien komt er een Shitzu.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Blinky2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westy en twee poesen
Contacteer:

Misschien komt er een Shitzu.

Ongelezen bericht door Blinky2 »

Ja we zijn al lang aan het zoek of ik dan (mn man laat mij maar :oohja: ) maar vandaag zijn we wezen kijken naar een Shitzu teefje van 1 jaar en we zijn bij de eigenaars thuis geweest ...samen met Westy ..en ging goed .
Maar omdat we niet over een nacht ijs gaan, komen de mensen en de shitzu volgende wk bij ons ...en kijken hoe het dan gaat ,want ja Westy was nu in andere omgeving en wat ingetoger :roll: durfde zich wel te laten zien en liep ook wel vrij in de kamer .Maar om alle moeilijkheden te voorkomen tussen de hondjes ,gaan we doen wat beste is ...en niet dat we spijt krijgen en de shitzu weer terug moet enz .Maar mooiste was ,ze ging direct bij mn man op schoot ...ja ze sprong bij hem op schoot ...dus hij was al verkocht :E: :E: Maar gaat om de hondejes ...dus volgende wk dan zien jullie wel of we haar houden ....en komt er een foto van de honden ... :I: :I: :I:

Het was /is een schatje ,maar niet bang en ze blafte flink toen we binnen kwamen met onze Westy en dus ging het gelijk op.. :lol1: :lol1: later was ze het goed en ging Westy ook gewoon liggen in kamer en de shitzu liep naar haar toe ...en hmm ja begon weer met blaven ..dus afwachten maar ...

Gr van mij
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Misschien komt er een Shitzu.

Ongelezen bericht door sunny1978 »

nou ik ben benieuwd hoor ik ga het afwachten hopelijk gaat het goed komen
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Succes , maar zou je niet liever eerst op neutraal terrein afspreken?
Afbeelding
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

sunny1978 schreef:nou ik ben benieuwd hoor ik ga het afwachten hopelijk gaat het goed komen
Ja meid ik je raad wel opgevolgd :ok: :D ....dus afwachten maar ,,
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Jeannettebo schreef:Succes , maar zou je niet liever eerst op neutraal terrein afspreken?
We gaan eerst kijken hoe het gaat ...en nee niet op neutraal terrein ,de hondjes die moeten op een gegeven ogenblik toch met zn tweetjes door een deur ...als het tussen hen klikt tenminste ..ik rij liever een paar keer heen en weer en de andere fam net zo ...als dat er met hondjes heen en weer wordt geklungeld ..
Kijk maar op Mp ...de ene gaat scheiden /de andere is allergie / enz enz

Nee dat gebeurd hier niet ...

Gr van mij
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Juist omdat ze straks WWEL door een deur moeten, zou ik je aanraden om wel voor kennismaking op neutraal terrein te kiezen.. en dan daarna zo snel mogelijk naar jouw huis, dus kies een plek "vlak bij huuis" die door jouw hong nog niet als eigen is aangemerkt.

Suzanne
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Euh ja maar waar zou dat zijn moeten ...ons hondje loopt voor het huis aan riempje als ze bij onze zoon komt die vlak naast ons woont ..nee dat is ook geen optie want ze is daar ook als kind in huis ..
Dus ik heb geen idee waar ik met de beide hondjes zou moeten heen gaan ...
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Suzanne123 schreef:Juist omdat ze straks WWEL door een deur moeten, zou ik je aanraden om wel voor kennismaking op neutraal terrein te kiezen.. en dan daarna zo snel mogelijk naar jouw huis, dus kies een plek "vlak bij huuis" die door jouw hong nog niet als eigen is aangemerkt.

Suzanne
Dat is inderdaad het beste idee. :ok:

En idd, wat is dat toch met mensen die hun eigen of toekomstige ras niet eens kunnen spellen :19: :mann:

TS: er is vast wel een plek vlakbij huis waar je niet zovaak of niet komt. Doe eens gek, sla eens rechtsaf in plaats van linksaf.
~Suzanne~
Zeer actief

Blinky2 schreef:Euh ja maar waar zou dat zijn moeten ...ons hondje loopt voor het huis aan riempje als ze bij onze zoon komt die vlak naast ons woont ..nee dat is ook geen optie want ze is daar ook als kind in huis ..
Dus ik heb geen idee waar ik met de beide hondjes zou moeten heen gaan ...
eh... moment... 2 dingen:

1. Jouw hond komt toch wel verder van "voor het huis" en "aan een riempje"???
2. Er is vast wel een stuk omheind gras / hondenuitlaatveld (OMHEIND) of anderszins uiterst veilig stuk land/bos/whatever te vinden waar de ontmoeting plaats kan vinden? Zorg dat die groot genoeg is dat ze elkaar kunnen ontwijken maar ook dat hij veilig genoeg is om te gaan spelen. Blijf erbij en hou een halsband / tuig aan dat ALS je in moet grijpen (wat ik niet verwacht) dat dat makkeijk mogelijk is.

In ieder geval NIET op een terrein/huis (zowiezo geen huis of tuin!) wat jouw hond al kent en als "eigen" ziet.
Als je kiest voor een openbaar hondenterrein, kies dan voor een terrein/tijd dat er GEEN andere honden zijn. Zijn die er toch, wacht dan even.. het gaat nu om deze 2.. niet om hun interaktie met nog andere honden.
En, liefst zo dicht mogelijk bij jouw huis, dat je daar liefst samen heen kunt lopen. Dan bij binnenkomst eerste de "eigen hond" en dan de ander. Verder zo normaal mogelijk doen, niet extra aandacht erop vestigen, niet oh, en ah, en kijk-nou ;-)
Botjes (alles eetbaar) en speelgoed wegbergen (!) dat ze daar geen ruzie om zullen gaan krijgen.

DAt zou mijn advies zijn.

Hoe oud zijn beide dieren ook al weer? Reutje/teefje?

Suzanne
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dus niet op onze eigen parkeer terrein ??? nee dus want daar komt ze ook wel ...al is het niet iedere dag ...want we hebben een horecabedrijf en de ene kant woont onze zoon en gezin en ook twee honden (kleine reutjes) en die van ons (zeg al die van ons :cheer: ) zijn twee teefjes ...en anders moeten we naar park gaan lopen ...dus wij met de onze en de andere hondje ook met fam...Maar weet niet of ze dat willen ..ach denk het wel ..
Maar onze parkeer terrein is wel heeeeel groot ...zou het niet kunnen en dan gewoon alle twee los ...waren ze gisteravond ook ...eerst zat Westy bij mij op schoot en de kleien shitzu ...sprong bij mn man op schoot :lol1: :lol1: :ok: ze wel gedacht hebben ...die moet ik hebben en omleiden :cheer: :cheer: want manneke wou eerst niet dat ik tweede hondje zou nemen ... :U: :U: :oohja: :oohja: en ja hij was direct verlorenen trots dat ze bij hem op schoot zat en ze ging ook echt zo liggen in zn armen en als westy te dicht bij haar kwam en bij mn man ....euh dan sprong ze eraf en was aan het keffen :F: :F: en de kopjes vlogen over de tafel van die kleine dondersteen ..
Ach ik verheug me er zo op en hoop als ze komen volgende wk dan hoop ik dat ze gelijk kan blijven ...dus hier in huis voor goed :I: :I: :I: :I:
Inc

Shih Tzu

Wat snap je niet van: niet op eigen terrein? :19:

Ga je nooit wandelen? :19:
Jeannettebo
Zeer actief

spreek ergens af om te gaan wandelen, daarna kun je bv samen naar jou huis gaan. Er is vast wel een stukje in de buurt waar je rustig kunt wandelen
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Inc schreef:Shih Tzu

Wat snap je niet van: niet op eigen terrein? :19:

Ga je nooit wandelen? :19:
Ik krijg idd die indruk dat TS nooit gaat wandelen met de hond ;-(
Wat doe je wel met de hond en wat is je bedoeling straks met deze erbij? Cursus? Spel?

Dat kan toch niet: ook met een shitzu (expres!!) moet je toch wandelen?? Of eh.. zijn ze daar te klein voor? Hebben toch ook pootjes, zo'n kleinere hond... toch????

Overigens.. ik heb de indruk, maar kan ernaast zitten dat beide hondjes (dus het eigen hondje EN de Shih Tzu) teefjes zijn van ongeveer even oud. Dan zou ik me, ook al is zijn beide dieren van een klein ras, nog even bedenken of je dat wel moet doen.. het wordt niet voor niets vaak afgeraden he?

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 09 okt 2010 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Inc

Als ik kijk naar ons opvangertje, een Shih Tzu ( :engel: ) van 17 weken, die is actiever dan mijn twee eigen honden samen. Wordt gek als hij een dag niet zijn energie kwijt kan. Ze spelen veel samen maar dat is niet genoeg voor hem hoor.
Zal wel een uitzondering zijn, maar vergis je niet in de kleine enkelbijters.
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nee onze eigen is vier jaar en de andere 1 jaar ...en wandelen ja tuurlijk op zn minst 2x perdag ...en ik begrijp dat jullie me tips geven ....ja want daar ging mn topic over ...dat er misschien een tweede hondje bij zou komen ...
Maar een ding ,zolang als ik me leef hebben wel al honden ....dus weet wel wat ik met hond moet doen en wat ze nodig zijn ...anders had ik geen jaren gewacht met dit besluit ...dus was steeds weer alles afwegen en lezen en googlen en kijken naar tv progamma,s ..
En dit hondje ben ik ook al een paar wk mee bezig en krijg het hondje niet uit mn hoofd ,dus ben gewoon verliefd op haar ...maar weet ook dat de belang van de twee hondjes voor alles gaat ...en dat kun je van heel veel mensen niet zeggen ... :devil: :devil:
Jeannettebo
Zeer actief

waarom is het dan zo moeilijk om eerst op neutraal terrein af te spreken?
Afbeelding
Inc

Hoop dat je daar niet een standaard uitlaatrondje van 5 minuten mee bedoeld? Maar een half uur of langer die twee keer + een keer of 3 tenminste een p&p rondje.

En ga je nu naar een stukje onbekend terrein of niet? :denken:
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mensen ik reageer niet langer op deze topic ..teneerste kost het me te veel tijd om hier op reageren en ten tweede ...komt het er op neer ...dat ik geen verstand heb van honden ....
En volg mn eigen instinct wat betreft de hondjes ,want ik heb hier geen zin in ...

En wat lopen betreft euh ja hoor tuurlijk 5 minuutjes ...ja hoor jullie hebben gelijk ...waar kom je in 5 minuutjes ???
Tjonge tjonge ...ik voel me net een klein kind dat gestraft wordt ..en die de les wordt gelezen met betrekking over dieren ...
Inc

Blinky2 schreef:Mensen ik reageer niet langer op deze topic ..teneerste kost het me te veel tijd om hier op reageren en ten tweede ...komt het er op neer ...dat ik geen verstand heb van honden ....
En volg mn eigen instinct wat betreft de hondjes ,want ik heb hier geen zin in ...

En wat lopen betreft euh ja hoor tuurlijk 5 minuutjes ...ja hoor jullie hebben gelijk ...waar kom je in 5 minuutjes ???
Tjonge tjonge ...ik voel me net een klein kind dat gestraft wordt ..en die de les wordt gelezen met betrekking over dieren ...
Tja als je schrijft dat je hond op een parkeerterrein loopt en alleen aan het riempje van jouw huis naar je buren, dan krijg je dat.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Jeannettebo schreef:waarom is het dan zo moeilijk om eerst op neutraal terrein af te spreken?
Ze hebben toch al kennisgemaakt? In het huis van de 'oude' eigenaar? En dat ging goed :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

als de honden elkaar al hebben ontmoet dan kan de 2e kennismaking volgens mij best bij jullie.....het komt vast goed :D
ik snap de meeste reacties ook niet helemaal, omdat de ts schrijft met spelfouten en het idee van neutraal terrein niet begrijpt zou ze nooit met de hond wandelen en geen verstand hebben van honden :19:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

mariaa schreef:als de honden elkaar al hebben ontmoet dan kan de 2e kennismaking volgens mij best bij jullie.....het komt vast goed :D
ik snap de meeste reacties ook niet helemaal, omdat de ts schrijft met spelfouten en het idee van neutraal terrein niet begrijpt zou ze nooit met de hond wandelen en geen verstand hebben van honden :19:
Nee, dat niet meteen, maar ze heeft het over "aangelijnd voor het huis lopen" en "parkeerplaats kent ze ook natuurlijk"... nergens wordt ook maar een hint gegeven van herkenning van het hele concept ergens naar toe te gaan waar de hond het niet kent EN er is geen enkel teken dat er meer met de hond gelopen wordt dan over de parkeerplaats en aangelijnd voor het huis.

Ze geeft ook niet aan dat er legio plaatsen zijn die ze kent die voor dit doel geschikt zijn, ware 't niet dat haar hond die al kent.

Moest ik morgen zo'n ontmoeting regelen weet ik hier toch op eerste gezicht 3 plekken en bij nadenken kom ik er vast op meer...

Het geheel aan antwoorden gaf mij in ieder geval niet het idee dat er (veel) met de hond wordt gewandeld of gedaan... bij anderen denk ik ook niet.. dan is het toch logisch dat daarop wordt doorgevraagd?

Suzanne
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wie is Ts ??? :U: :U: :U: of ben ik dat ?
En over wandelen ..onze hondje loopt altijd aangelijnt met zo,n flipband ...dus heel kort of lang ...en qwa ontmoetings plaats ...is de plantzoen de enige optie ...we wonen in een dorp .
En volgens mij ben ts ,en als ik spelfouten heb gemaakt ...dat kan hoor ...maar jullie hebben geen idee hoeveel zware medicijnen ik slik door een "fout van het ziekenhuis " en waar ik nu goddank voor een seciond opinie in andere ziekenhuis ben en die chirug wel de fouten zag ..En omdat hij ook niet over een nacht ijs wil gaan ,moet ik weer wat onderzoeken door staan ...maar we hebben hier meer vertrouwen in dan de andere ziekenhuis .
Dus oordeel niet altijd gelijk ...maar laat mensen in hun waarde als spelfouten maken ..ben perslot ook geen jonge blom meer ...
En daarom heb ik ook honderdduizend keer liever : dieren dan mensen ....en al ben ik dan (nog) niet helemaal gezond
ik hoop zo dat het lukt met de twee hondjes ...dat is mn aller liefste wens ... :I: :I: :I:
Gr Marian
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Blinky2 schreef:Wie is Ts ??? :U: :U: :U: of ben ik dat ?
En over wandelen ..onze hondje loopt altijd aangelijnt met zo,n flipband ...dus heel kort of lang ...en qwa ontmoetings plaats ...is de plantzoen de enige optie ...we wonen in een dorp .
En volgens mij ben ts ,en als ik spelfouten heb gemaakt ...dat kan hoor ...maar jullie hebben geen idee hoeveel zware medicijnen ik slik door een "fout van het ziekenhuis " en waar ik nu goddank voor een seciond opinie in andere ziekenhuis ben en die chirug wel de fouten zag ..En omdat hij ook niet over een nacht ijs wil gaan ,moet ik weer wat onderzoeken door staan ...maar we hebben hier meer vertrouwen in dan de andere ziekenhuis .
Dus oordeel niet altijd gelijk ...maar laat mensen in hun waarde als spelfouten maken ..ben perslot ook geen jonge blom meer ...
En daarom heb ik ook honderdduizend keer liever : dieren dan mensen ....en al ben ik dan (nog) niet helemaal gezond
ik hoop zo dat het lukt met de twee hondjes ...dat is mn aller liefste wens ... :I: :I: :I:
Gr Marian
Hoi Marian, jij bent ts inderdaad > topic starter of zoals sommigen schrijven to > topic opener.
Och pik het goede eruit, zou ik zeggen, laat je het nog horen? :smile1:
mariaa schreef:als de honden elkaar al hebben ontmoet dan kan de 2e kennismaking volgens mij best bij jullie.....het komt vast goed :D
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Van zulke mensen (TS) krijg ik dus echt helemaal de hik :boos: .
Geen verstand van honden ´ik heb mijn leven lang al honden´ tja zo ken ik er meer. Niet wandelen, wordt nl niet weerlegt, niks willen leren, niet kijken in het belang van de hond of het wezen van de hond, wat is een hond nu eigenlijk.

Iedereen die een beetje verstand heeft van honden weet gewoon dat je eerst op neutraal terrein moet kennismaken. Daar kun je vragen over hebben omdat je de term niet begrijpt maar TS geeft aan dat ze dat niet kan of wil, ze vraagt niet maar weerlegt direct.

En je dan aangevallen voelen :roll: Hopelijk kunnen de twee hondjes goed met elkaar...
Goed te horen dat ze :I: op hem-haar is, dat is in ieder geval hartstikke mooi!

Ik krijg zo vaak te horen, oh wat heb JIJ een makkelijk hondje. Nee daar heb ik voor gezorgd hij is zo omdat ie HOND MAG EN KAN ZIJN.
Niks enkelbijter, dat MAAK je ervan. :U:

Dit laatste is off topic, beetje. Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat! Met de Shih Tzu :cheer:
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

AnneMarie schreef:PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Van zulke mensen (TS) krijg ik dus echt helemaal de hik :boos: .
Geen verstand van honden ´ik heb mijn leven lang al honden´ tja zo ken ik er meer. Niet wandelen, wordt nl niet weerlegt, niks willen leren, niet kijken in het belang van de hond of het wezen van de hond, wat is een hond nu eigenlijk.

Iedereen die een beetje verstand heeft van honden weet gewoon dat je eerst op neutraal terrein moet kennismaken. Daar kun je vragen over hebben omdat je de term niet begrijpt maar TS geeft aan dat ze dat niet kan of wil, ze vraagt niet maar weerlegt direct.

En je dan aangevallen voelen :roll: Hopelijk kunnen de twee hondjes goed met elkaar...
Goed te horen dat ze :I: op hem-haar is, dat is in ieder geval hartstikke mooi!

Ik krijg zo vaak te horen, oh wat heb JIJ een makkelijk hondje. Nee daar heb ik voor gezorgd hij is zo omdat ie HOND MAG EN KAN ZIJN.
Niks enkelbijter, dat MAAK je ervan. :U:

Dit laatste is off topic, beetje. Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat! Met de Shih Tzu :cheer:
Dan zal je van mij ook wel de hik krijgen, afgelopen december hebben wij ook een herplaatser erbij gekregen, en heeft hier gewoon in huis kennisgemaakt met onze honden.
Ik ga toch echt niet met mijn 8 honden(wij wandelen ook niet met onze honden tegelijk, maar in groepjes) neutraal terrein opzoeken om kennis te laten maken met een nieuwe hond.
Een nieuwe hond herplaatser of pup, wordt hier gewoon gelijk in de roedel gezet, mocht het niet goed gaan kan ik beter in grijpen dan buiten op neutraal terrein.
En ik moet zeggen dat het tot nu toe altijd goed gaat dat kennismaken, ook toen wij minder honden hadden, hebben wij de nieuwe hond gewoon altijd mee naar binnen genomen.
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

AnneMarie schreef: Iedereen die een beetje verstand heeft van honden weet gewoon dat je eerst op neutraal terrein moet kennismaken. Daar kun je vragen over hebben omdat je de term niet begrijpt maar TS geeft aan dat ze dat niet kan of wil, ze vraagt niet maar weerlegt direct.
Nou heb ik in mijn leven maar een paar keer een pup aangeschaft, maar al die keren hebben we die opgehaald en ze thuis in de tuin laten kennismaken. Bij RR hadden we ze bij ons, daar hebben ze dus in de auto kennis gemaakt, en bij andere twee was dat gewoon thuis.

Ik zal er wel niks van snappen.

Deze honden hebben al kennis gemaakt bij de oude baasjes van het teefje. Dan hoeven ze niet eer op neutraal terrein kennis te maken, want ze hebben allang kennis gemaakt.
Ik zie het probleem niet. :19:
Volgens mij doet TS het prima en is ze weldoordacht bezig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Of moeten bij mensen die de "buiten kennismaken"-theorie er op nahouden ook de bezoekhonden buiten op neutraal terrein elkaar begroeten?
Lijkt mij reuze vermoeiend ;-)
:mrgreen:

Ik gooi ze altijd in de tuin.
Als ze dan de boel onderpissen hoef ik niet te dweilen ;)

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Ik gooi ze altijd in de tuin.
Als ze dan de boel onderpissen hoef ik niet te dweilen ;)
Mijn honden pissen hier niks onder. Als de bezoekhond meent te moeten zeiken mag de baas het zelf schoonmaken. :pffff:
Onderdanigheidsplas, bedoel ik uiteraard ;)
Mocht hier binnen een poot worden opgetild, dan reik ik ook persoonlijk een dweiltje aan, ja ;)

Afbeelding

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Dan zal je van mij ook wel de hik krijgen, afgelopen december hebben wij ook een herplaatser erbij gekregen, en heeft hier gewoon in huis kennisgemaakt met onze honden.
Ik ga toch echt niet met mijn 8 honden(wij wandelen ook niet met onze honden tegelijk, maar in groepjes) neutraal terrein opzoeken om kennis te laten maken met een nieuwe hond.
Een nieuwe hond herplaatser of pup, wordt hier gewoon gelijk in de roedel gezet, mocht het niet goed gaan kan ik beter in grijpen dan buiten op neutraal terrein.
En ik moet zeggen dat het tot nu toe altijd goed gaat dat kennismaken, ook toen wij minder honden hadden, hebben wij de nieuwe hond gewoon altijd mee naar binnen genomen.[/quote]

Andere situatie in jouw geval begrijpelijk. Nee geen hik hier :wink: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”