Blinky2 schreef:Euh ja maar waar zou dat zijn moeten ...ons hondje loopt voor het huis aan riempje als ze bij onze zoon komt die vlak naast ons woont ..nee dat is ook geen optie want ze is daar ook als kind in huis ..
Dus ik heb geen idee waar ik met de beide hondjes zou moeten heen gaan ...
eh... moment... 2 dingen:
1. Jouw hond komt toch wel verder van "voor het huis" en "aan een riempje"???
2. Er is vast wel een stuk omheind gras / hondenuitlaatveld (OMHEIND) of anderszins uiterst veilig stuk land/bos/whatever te vinden waar de ontmoeting plaats kan vinden? Zorg dat die groot genoeg is dat ze elkaar kunnen ontwijken maar ook dat hij veilig genoeg is om te gaan spelen. Blijf erbij en hou een halsband / tuig aan dat ALS je in moet grijpen (wat ik niet verwacht) dat dat makkeijk mogelijk is.
In ieder geval NIET op een terrein/huis (zowiezo geen huis of tuin!) wat jouw hond al kent en als "eigen" ziet.
Als je kiest voor een openbaar hondenterrein, kies dan voor een terrein/tijd dat er GEEN andere honden zijn. Zijn die er toch, wacht dan even.. het gaat nu om deze 2.. niet om hun interaktie met nog andere honden.
En, liefst zo dicht mogelijk bij jouw huis, dat je daar liefst samen heen kunt lopen. Dan bij binnenkomst eerste de "eigen hond" en dan de ander. Verder zo normaal mogelijk doen, niet extra aandacht erop vestigen, niet oh, en ah, en kijk-nou
Botjes (alles eetbaar) en speelgoed wegbergen (!) dat ze daar geen ruzie om zullen gaan krijgen.
DAt zou mijn advies zijn.
Hoe oud zijn beide dieren ook al weer? Reutje/teefje?
Suzanne